הרב אילעאי עופרן

אתה מראש מציב מטרה

להזדהות עם המערב האתאיסטי נוצרי ולהתנער מהאסלאם המונותאיסטי. לא די לך בזה אלא שאתה רוצה להביא את הרמב"ם שיהיה אתך. בשביל זה אתה מתכחש למילים מפורשות (לא דנו "והרגו" הרי זה מתחייב מיתה ולכן התחייבו "כל" אנשי שכם הריגה), מתעלם מכך שההחלטה להרוג את הנוצרים והיזידים היא קולקטיבית (= בית דין) ולא אינדיבידואלית של כל חייל, והעיקר הוא שאתה מתעלם מכך שהמערביים בכלל לא הורגים בסייף על עבירה על 7 מצוות. העיקר להיות אתאיסט שומר מצוות. עד מתי אתם פוסחים על שני הסעיפים? אם ה' הוא האלוהים לכו אחריו ואם הבעל הציוני לכו אחריו ותפסיקו להטעות בשמירת המצוות שלכם.
 
אתה התחלת...

כששמת לך למטרה להכשיר את מעשיהם המזוויעים של החולירות מדאעש בכל מחיר.
ולשם כך העזת לגייס את הרמב"ם (שוב אתה התחלת,.) ובכך העכרת את היהדות והבאשת את ריחה.
למה לא תאמר ליעקב אבינו לא מוצא חן בעיניך, לך תשתמד? הרי שמעון ולוי עשו לפי ההלכה!
מה שאין כן אנשי דאעש שלפי הרמב"ם הם הראשונים שצריך לערוף את ראשם.

"והרגו" פירושו שמסרו לבית הדין, ושם יהרגו אותו אם דבריו יתאמתו. מה זה אם לא והרגו? ממתי האדם הפרטי מוצא אנשים להורג על דעת עצמו? אם כך לשם מה צריך דיינים?
 
מה הקשקוש הזה? דאעש הם אדם פרטי? מדובר במדינה לכל דבר!

הבעיה היא שאתה קובע מה מזוויע ומה לא ע"פ קריטריונים מערביים ולא ע"פ קריטריונים הלכתיים. דנו זה שהוא דן אותו בעצמו. עברית. והמצווה לדון מוטלת על כל אחד. ומצווה למנות אנשים שיעסקו בזה תמיד. וכלשון הרמב"ם במקום אחר "בית דין מכין וחובשין".
 
אתה מתעלם מהעיקר ונתפס לשולי.

מה זה משנה אם מעשיהם המתועבים של דאעש נעשים כפרטיים או כמדינה?
בדיוק כמו שלא משנה אם מעשיהם של הנאצים נעשו כמדינה או כפרטיים.
אבל אתה טענת וממשיך לטעון, ש"ההלכה" היא באדם הפרטי או כלשונך "האינדיבידואום" "שהוא דן אותו בעצמו". אלה הדברים שלך למה אתה אומר קשקוש?
בעיניי הם אכן קשקוש כי אתה מתעלם מדבריו של הרמב"ם (בן נוח נהרג בדיין אחד ובעד אחד) ומההשלכות האיומות של הפרשנות שלך.
&nbsp
אמרת שדאעש לא פוגעים ביהודים הנה ערפו ראשו של יהודי מה יש לך הפעם לומר להגנתם?
&nbsp
 
מדינה אינה בית דין?

בן נוח נהרג בדיין אחד זה אומר שכל אחד יכול להיות דיין.
מחלל שבת אינו יהודי.
 
לאן תגיע עם הקיצוניות שלך?

גם גרמניה הנאצית מדינה. אז הבית דין שלה לגיטימי?
ומאיפה הבאת את הרעיון שאם מספיק "דיין אחד זה אומר שכל אחד יכול להיות דיין? אם אומרים לך שאתה צריך מהנדס (לא יחיה עייאש...) פירושו שכל אדם יכול להיחשב מהנדס?
&nbsp
אם זה בסדר מבחינתך שדאעש ערף את ראשו של אותו עיתונאי יהודי בגלל שהיה מחלל שבת, אז גם אין לך בעיה שיערפו את ראשיהם של שני שליש מעם ישראל (מתוך הנחה ששליש שומר שבת במקרה הטוב) תראה לאן היגעת עם הקיצוניות שלך.
&nbsp
 
אומרים לך בפירוש שכל אחד שרואה חייב לדון ולהרוג

מה נראה לך שיעשה המשיח אם לא לכפות את התורה עלינו ואת 7 המצוות עליהם ע"י 4 מיתות ב"ד מלקות וכו'? גם אז יהיו תמונות לא נעימות לעיין המערבית (ותוסיף ע"ז את בית המקדש). ברור שמי שיתעקש להמשיך לחלל שבת יומת.
 
את זה הסברתי לך כמה פעמים

ומה יעשה המשיח, כתוב "טוב ה', לכול; ורחמיו, על כל מעשיו" ונאמר "דרכיה, דרכי נועם; וכל נתיבותיה, שלום"
אמרו חז"ל: "סנהדרין ההורגת אחד בשבוע (=שבע שנים) נקראת חובלנית. רבי אליעזר בן עזריה אומר: אחד לשבעים שנה. רבי טרפון ורבי עקיבא אומרים: אילו היינו בסנהדרין לא נהרג אדם מעולם".
אני מניח שגם בית דינו של המשיח לא ירצו להקרא בית דין חובלנית.
 
מה הסברת? שיביא לבית דין! הם מביאים לבד"ץ דאעש!

היחיד שפוסק ע"פ 7 מצוות ב"נ עריפת ראש.
האכזריות על הרשעים רחמים הם בעולם.
מטרת ההרג היא לא ההרג לכשעצמו אלא כמו שכתוב בתורה "וכל העם ישמעו וייראו". מספיק שיפחדו מהרג ויעשו את הטוב והישר בעיני ה'. שכחת את רבן גמליאל שתלה 80 מכשפות ביום אחד? שכחת את משה רבנו שאחר חטא העגל ציווה על בני לוי לערוף ראשים בכמויות? או את מלחמת מדין שהייתה אך ורק בגלל חטא פעור וע"ז אמרו חז"ל גדול המחטיאו יותר מההורגו? וושמשה קצף ששבו את הנשים במקום לערוף גם את ראשן? ואח"כ החלוקה בילדות שנותרו 32 לאלעזר הכהן ועוד ללוויים (מה הם עשו איתן?)? או אולי את לא תחיה כל נשמה פן יחטיאו אותך לי? או אולי את מחיית עמלק? או את שאול שאמר לשמואל את הססמה דרכיה דרכי נועם?
 
"בד"ץ דאעש"

היא אכן אפשרות נוראה.
אבל מה שאתה מציע היא נוראה פי מיליון, שכל ממזר מלך, שופט, ועורף ראשים, ברשות ובסכות.
כל יום אתה קם בבוקר ורואה עשרות אלפי גולגלות מתגלגלות ברחובות. ברברוסה יוכתר לחסיד אומות העולם, לעומת הזוועה שאתה מציע.
בכל מקרה שתי האפשרוית הן הכי רחוק מכוונתו של הרמב"ם.
&nbsp
הדברים שסיפרת ידועות בוודאי לחז"ל. ואעפ"כ אמרו "סנהדרין ההורגת אחד בשבוע (=שבע שנים) נקראת חובלנית"
אז יש לך קושיה מסוימת שעם קצת רצון טוב תוכל ליישב אותה .
&nbsp
&nbsp
 
אין לי שום קושיא

חז"ל שציטטת מדברים על מצב שהעם שומר מצוות. במצב הנוכחי שהעולם מלא כפירה אין ברירה אחרת.
 
לא פליגי רבנן

לא אמרו במה דברים אמורים? בשעה שכל ישראל צדיקים גמורים. אם כך למה צריך להוציא להורג?
ואם תאמר חז"ל לא הכירו מציאות של הפרת חוקי הדת, אז מאמר תלמודי אחר אומר משרבו הרצחנין וכו' ומשרבו המנאפין וכו'
 
אם הרמב"ם

מצטט מהאגדה בספר ההלכה שלו, מה לך כי תלין?
אני הבאתי ציטוט מהתלמוד ואם הוא לא הלכה ממש, אז מטא הלכה, או הצהרת כוונות.
&nbsp
אבל אם קיצוניות טרור ועריפת ראשים עושים לך את זה, אני לא יכול לשכנע אותך לבחור בדרכי נועם. כמו שמרן אומר בערכים לא ניתן לשכנע.
&nbsp
רק תזהר שלא יקרה לך מה שקרה ליוסף כהן...
http://www.kikarhashabat.co.il/מיוחד-מי-אתה-יוסוף-אל-חטאב.html
&nbsp
 
הוא לא מצטט מהאגדה. אלה מילים שלו

בעוד שאת אגדות חז"ל הוא ממליץ לא להבין כפשוטן.
מה שקרה ליוסף כהן עדיף ממה שקורה לכל אחד שנהיה חילוני. הרמב"ם באיגרת השמד כותב שחסר דת (חילוני) גרוע מעובד עבודה זרה. קל וחומר שהוא גרוע ממוסלמי שאינו עובד עבודה זרה. אא"כ אתה ציוני ובשבילך הזהות היהודית חשובה יותר מעבודת ה'.
 
ברור שהח'ליף הבגדדי הוא ממכשירי הדרך למשיח

הוא עושה בדיוק את מה שעשה מוחמד בזמנו (כולל ניתוץ קברים).
 
למעלה