הרב אילעאי עופרן

iricky

New member
אפרופו

יהודי אחד שהיה מחזר על הפתחים עם חמורו למכור את סחורתו הדלה להוציא לחמו, הגיע בערב שבת אחד לעיירה שלא הכיר. ביקש לקשור את חמורו, ולא מצא. שאל עוברים ושבים היכן אפשר לקשור כאן את החמור. ענה לו זקן אחד, תלך אצל הרב הדורש בפרשת השבוע. הוא יודע לקשור כל דבר לפרשת השבוע.
 

אלי כ ה ן

New member
זה היה משל של ריקי להדגים את האפשרות לקשור דברים בלתי קשורים

אני לא מרגיש שרוב החברים נבוכים: רובם פשוט חולקים עליי ועליך במאה ושמונים מעלות. זה מעיד על הרצון שלהם.
 

kaner91

New member


 

גרי רשף

New member
מה בדיוק האלטרנטיבה שאתה מציע?

שנינו יודעים מה ליבוביץ אמר.
הוא לא אמר שצריך לעזוב את השטחים כי ככה יהיה שלום וגר זאב עם כבש,
אלא ללא קשר לסוגיית השלום.
כמוך וכמוהו אני בעד לסגת מיהודה ושומרון בדיוק כפי שהתנתקנו מעזה (אם כי למיטב זכרוני אתה נגד פינוי המתנחלים משם), אלא שאז מה יהיה?
האפשרות האופטימית שאתה מעלה בהודעתך היא שהכל יסתדר: הפלסטינאים יתמכו באבו מאזן שסיים את הכיבוש ביו"ש ללא שפיכות דמים, יבחרו בו, הרחוב יצביע נגד החמאס ויפרק אותו ללא אלימות, שתי מדינות שוחרות שלום ישכנו זו ליד זו..
יש אפשרות נוספת, פאסימית מאין כמותה: יתחילו לעוף מיו"ש טילים על מרכז הארץ, החמאס ישתלט על השטח, חצי מדינה תופצץ (ולא רק רבבות בעוטף עזה וסביבותיה), ואז מה?
להפציץ אסור- הם ירו מתוך הקסבה של שכם ואיננו רוצים לפגוע בחפים מפשע ולהיות לסדום ולדמות לעמורה, לפלוש בוודאי שלא בא בחשבון- יהרגו הרבה יותר מבינהם ומביננו, ואז מה?
השמאל הקיצוני יאשים כמובן את הממשלה: מדוע לא הסכימו לאפשר את זכות השיבה? מדוע הסכימו לשחרר רק מחבלים ללא אזרחות ישראלית ואת הישראלים השאירו בכלא? מדוע לא טרחנו לפצות בנדיבות את הפלסטינאים על כל מה שעוללנו להם? מדוע לא התנצלנו בפניהם?
אני גם בעד נדיבות יתר כלפי אבו מאזן, אבל אין לי הרבה אשליות: כשניסוג מיו"ש יתחילו לירות גם משם והשמאל הקיצוני בארץ ובאירופה יצדיק אותם.
 

אלי כ ה ן

New member
האפשרות הפאסימית שאתה מציע היא בלתי סבירה בעליל שכן:

אני הרי טענתי, שנקלענו למצב הזה - רק בגלל שהואקום המדיני שאב אותנו לאופציה של מלחמת חורמה, ושאילו היינו חכמים מלכתחילה ונוקטים בהצעה שהציע ליבוביץ - אז מלכתחילה לא היינו נכנסים למלכודת אשר ממנה גם פיקח מתקשה כעת לצאת.

הרי מה הייתה האלטרנטיבה מלכתחילה, לפני שלושה וחצי חודשים? שישראל הייתה מציעה אז לאבו מאזן (העומד בראש ממשלת האחדות של פת"ח-חמאס), שיערוך בחירות בכל שטחי הרשות, בגדה ובעזה, ושבמערכת הבחירות הוא ינופף בהבטחה שחילץ מישראל, בדמות שיחרור האסירים, ומדינה פלסטינית בקוי 67 שבירתה ירושלים המזרחית, אם וכאשר פת"ח יזכה בבחירות. אז מה האפשרות הפאסמית עכשיו? שחמאס יזכה בבחירות? אם יזכה, אז ישראל לא תממש את התוכנית, לא תשחרר אסירים, ולא תיתן להם מדינה בקוי 67! אז מה ההיגיון שיבחרו בחמאס? מאידך, אם אבו מאזן היה זוכה, אז כמובטח ישראל הייתה משחררת אסירים, נותנת להם בקוי 67 מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים המזרחית, ואז לא הייתה שום סיבה שהתסריט הפאסימי שלך יתממש, כי - מי שיהיה אז בשלטון - לא יהיה החמאס אלא פת"ח ! כמובן זה היה מצריך את המשך תיחזוק המערכת מצד ישראל, בדמות סיוע כלכלי וכו', אבל למה לחשוש שחמאס יזכה? כל מי שמכיר קצת את מה שקורה בשטחים הפלסטיניים יודע שלחמאס אין תמיכה משמעותית! אפילו בעזה עצמה, הוא זכה בבחירות הקודמות רק ב-42 אחוזים (כלומר שני אחוזים יותר מהסף הנדרש כי היו גם מפלגות עצמאיות), שזה הרבה יותר מכוחו האמיתי באוכלוסיה (בעזה הבחירות לא היו יחסיות אלא אזוריות); קל וחומר כעת, כשהבחירות נערכות בכל שטחי הרשות - לא רק בעזה, אין סיבה שחמאס יקח.
 

גרי רשף

New member
זכית שניתנה לך הנבואה!

לא לידי כל אחד מתגלגלת זכות זו,
הנה, למשל, לפני למעלה מ-9 שנים, אחד התנבא לגבי ההתנתקות שהיה לא תהיה (סעיף ד):
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=241&messageid=54927572
אינני יודע מה עלה בגורלן של הפיצות (עם הפטריות), אך זה ממחיש מספר בעיות עם נבואות:
1. פלוני מתנבא היום לגבי מה שיהיה בעוד 5 או 10 שנים, ומי יתחשבן איתו אז ומי יזכור לו אז את מה שאמרת? בהווה זה נשמע מאוד מרשים ומאפשר לגזור קופון, אך בעתיד לא יצטרך לשלם על הטעות.
2. גם אם מישהו יזכיר לאותו מתנבא את דבריו, הוא יוכל לטעון שהוא "התכוון ש..", ויוסיף בדיעבד כל מיני סייגים ופרשנויות שלא הופיעו במקור. למשל, הוא יטען שזה בגלל העתונות השמאלנית, או המנהיגות הימנית הרופסת וכו'.
3. המתנבא תמיד יכול לשנות ניק במהלך השנים, ולצוץ עם ניק חדש ונבואות חדשות.
&nbsp
גילוי נאות: ניסיתי כוחי בעבר בנבואות שהיו מאוד הגיוניות ומתבקשות מהנתונים בעת בניתנו, אך ככלל- כשלתי, ולמדתי להיזהר בלשוני.
 
בית טוב.. יישכוייח גדול!

יש בתים שבהם רואים טוב (על כל המשמעויות המופשטות והפרקטיות "של המושג "טוב") והא לך דוגמא, ויש בתים שבהם חז"ל קבעו אודות מעשה מרים בת בילגה: "כדאמרי אינשי: שותא דינוקא בשוקא, או דאבוה או דאימיה". שיחתו של ילד בשוק, באה מאימו או מאביו.
 
למעלה