תראה, כשאתה משתמש במונחים "טעות" ו-"שקר"
אתה מסיט את הדיון מהעיקר - קרה, או לא קרה?
 
זה לא משנה איך הדור המאמין הגיע להאמין למה שהוא מאמין.
למעשה, נכון לעכשיו, אנחנו בכלל לא יודעים אם היה דור כזה!
 
יכול להיות שזה דור של שקרנים.
יכול להיות שמדובר בהזיה המונית - זיכרון שיקרי ושום דבר לא סופר.
ייתכן, ש-"דור העד" סיפר סיפור בדוי, בידיעה שהוא בדוי, אבל הדור הבא לקח את הסיפור ברצינות.
ייתכן אפילו ש-"דור העד" החליט, מסיבות כאלה ואחרות, לשקר לדור הבא.
 
אגב, למה התכוונת בדיוק כשכתבת: "רואה ושומע"?
מה אתה רואה בדיוק?
 
במקרה הטוב, יש דור ששמע סיפור מסוים, במקרה הרע, אין כלום.
 
פתחתי את השרשור הזה כדי שתוכל להציג לי הוכחה.
אבל משום מה, במקום אפילו להתחיל לפרוס הוכחה כלשהי, אתה מנסה לדבר על מניעים, ולשאול אותי על התכנות של אותם מניעים.
 
האם ייתכן שהיה דור שטעה? כן!
האם ייתכן שהיה דור ששיקר? כן!
האם ייתכן שהיה דור ששיקרו לו? כן!
 
זה לא אומר בהכרח שזה אכן מה שקרה, אבל כל עוד לא הצגת בכלל איזשהו דור ספציפי, אי אפשר לפסול כלום!
 
אם אתה רוצה לדון ברצינות באמינות של קבוצה מסוימת של אנשים, בוא תציג את הקבוצה, ונשקול את האמינות שלה.
הרי בית משפט שוקל אמינות של כל עד באופן פרטני, ולעולם לא מניח מראש שעד לא משקר, או לא טועה.
 
בהודעה כאן:
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/570/183196886[/URL]
התפלאת שאני מוכן "להסתפק" בהוכחה שהיא "רק" מעבר לספק סביר.
 
זה נשמע כאילו יהיה לך קל מאוד לספק הוכחה כזו, וציפית שאקשה עליך יותר.
אבל בינתיים, אני לא רואה אפילו התחלה של משהו שיכול להתפתח לרמה של "מעבר לספק סביר".
לפחות, לא כפי שבתי משפט מגדירים זאת.
 
אולי כדאי שפשוט תתחיל להציג את ההוכחה שלך ונראה אם יש לה "בשר"?
כי למרות שאני מנסה להתאזר בסבלנות כמו שביקשת, איני רואה שאתה מסביר כאן משהו מורכב, אלא רק הולך ומתרחק מכל דבר שיכול להתראות כהוכחה...
אתה מסיט את הדיון מהעיקר - קרה, או לא קרה?
 
זה לא משנה איך הדור המאמין הגיע להאמין למה שהוא מאמין.
למעשה, נכון לעכשיו, אנחנו בכלל לא יודעים אם היה דור כזה!
 
יכול להיות שזה דור של שקרנים.
יכול להיות שמדובר בהזיה המונית - זיכרון שיקרי ושום דבר לא סופר.
ייתכן, ש-"דור העד" סיפר סיפור בדוי, בידיעה שהוא בדוי, אבל הדור הבא לקח את הסיפור ברצינות.
ייתכן אפילו ש-"דור העד" החליט, מסיבות כאלה ואחרות, לשקר לדור הבא.
 
אגב, למה התכוונת בדיוק כשכתבת: "רואה ושומע"?
מה אתה רואה בדיוק?
 
במקרה הטוב, יש דור ששמע סיפור מסוים, במקרה הרע, אין כלום.
 
פתחתי את השרשור הזה כדי שתוכל להציג לי הוכחה.
אבל משום מה, במקום אפילו להתחיל לפרוס הוכחה כלשהי, אתה מנסה לדבר על מניעים, ולשאול אותי על התכנות של אותם מניעים.
 
האם ייתכן שהיה דור שטעה? כן!
האם ייתכן שהיה דור ששיקר? כן!
האם ייתכן שהיה דור ששיקרו לו? כן!
 
זה לא אומר בהכרח שזה אכן מה שקרה, אבל כל עוד לא הצגת בכלל איזשהו דור ספציפי, אי אפשר לפסול כלום!
 
אם אתה רוצה לדון ברצינות באמינות של קבוצה מסוימת של אנשים, בוא תציג את הקבוצה, ונשקול את האמינות שלה.
הרי בית משפט שוקל אמינות של כל עד באופן פרטני, ולעולם לא מניח מראש שעד לא משקר, או לא טועה.
 
בהודעה כאן:
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/570/183196886[/URL]
התפלאת שאני מוכן "להסתפק" בהוכחה שהיא "רק" מעבר לספק סביר.
 
זה נשמע כאילו יהיה לך קל מאוד לספק הוכחה כזו, וציפית שאקשה עליך יותר.
אבל בינתיים, אני לא רואה אפילו התחלה של משהו שיכול להתפתח לרמה של "מעבר לספק סביר".
לפחות, לא כפי שבתי משפט מגדירים זאת.
 
אולי כדאי שפשוט תתחיל להציג את ההוכחה שלך ונראה אם יש לה "בשר"?
כי למרות שאני מנסה להתאזר בסבלנות כמו שביקשת, איני רואה שאתה מסביר כאן משהו מורכב, אלא רק הולך ומתרחק מכל דבר שיכול להתראות כהוכחה...