יש עדות אחת ויחידה, ואינה עדות אדם כי אם סיפור שהועבר
בין דורות ומקורו מעורפל עד כדי כך שלא ניתן אפילו למקם אותו בזמן ובמקום. בבית משפט אפילו עדות שמיעה בטלה, וזו עדות שמיעה ממאות דורות. יחידה כאמור.
3 מליון עדים ועדות מחייב 3 מליון עדויות נפרדות מכל אחד ואחת מהעדים ומהעדות, שניתן להצליב ביניהן. וכאמור, אין 3 מליון אפילו שהיו במועד זה למיטב הידוע לנו בכל מצרים.
האם יתכן שקומץ נוודים יצאו ממצרים ונדדו במדבר - לא ניתן לבחון טענה כזו לאור ראיות, אין ראיות לארוע כזה, אבל העדרן לא מעיד שלא התרחש. מה שנעלה מכל ספק סביר, שהסיפור כפי שמסופר, כלומר העדות היחידה שאתה מביא - הוא לא התקיים, כלומר אינו אמת. גרעין אמת אפשרי, שלא ניתן לשלול ואיני שולל, לא מספק את טענתך שהסיפור אמת כפשוטו. אם לא היו שם שישים ריבוא גברים יהודים [שרק הם לפי ההלכה ה... כשירים לעדות], כפי שהטקסט טוען שהיו, איך ניתן עוד להסיק מהטקסט משהו ללא מידע מחזק? אולי קומץ נוודים אקראי ברח ממצרים ללא שום ארוע נסי שהוא, עבר איזו התגלות תחת השפעת חומרים כלשהם במדבר, ואז הגיע לארץ ישראל עם סיפורים יפים והתקבל כאן בכבוד על ידי התושבים שאימצו את הסיפור? גם אפשרות, ואפילו היא, עד כמה שבלתי סבירה, יותר סבירה מהמסופר כפשוטו.