השפעה על הרצון
מספר פעמים ליבוביץ מתייחס לעובדה ש'מפליאה' אותו, כאילו איננו יכול להבינה, והיא שהנה יש אדם שאינו רוצה לצאת החוצה לטייל (או משהו כזה) אך הנה בא אדם אחר וכביכול 'משכנע' אותו לצאת החוצה. ליבוביץ טוען שאינו יכול להבין או להסביר כזה דבר, ומתייחס לכך באותו ניסוח שהוא משתמש בשביל להדגיש בעיות עמוקות בתפיסתנו. אך אינני מבין מדוע דווקא המקרה דוגמא שהוא מעלה גורם לאיזושהי בעיה רצינית. בדיוק כמו שאדם יכול פתאום להרגיש רעב, ולהענות לתחושת הרעב או לא, כך גם (תאורתית) אדם יכול להסכים או לא להסכים לצאת החוצה לטייל כשחברו מבקש זאת. יוצא, שאין מקרה זה אלא דוגמא של הגותו של ליבוביץ, ולא מקרה בלתי מוסבר על ידי המודל שלו. בנוסף, ייתכן שהאדם רוצה לבלות זמן עם חברו יותר מאשר אינו רוצה לצאת החוצה, ולכן הוא יעשה כבקשת חברו, המתגלה כערך ה'חשוב' יותר, בלי שניכנס לבעיה של מאבק בין ערכים משום שאינני חושב שזו הבעיה שליבוביץ מתחבט בה בהבאתו מקרה דוגמא זה.השאלה היא, מדוע ליבוביץ מביא מקרה זה שוב ושוב כאילו הוא מהווה מקרה מיוחד כלשהו?
מספר פעמים ליבוביץ מתייחס לעובדה ש'מפליאה' אותו, כאילו איננו יכול להבינה, והיא שהנה יש אדם שאינו רוצה לצאת החוצה לטייל (או משהו כזה) אך הנה בא אדם אחר וכביכול 'משכנע' אותו לצאת החוצה. ליבוביץ טוען שאינו יכול להבין או להסביר כזה דבר, ומתייחס לכך באותו ניסוח שהוא משתמש בשביל להדגיש בעיות עמוקות בתפיסתנו. אך אינני מבין מדוע דווקא המקרה דוגמא שהוא מעלה גורם לאיזושהי בעיה רצינית. בדיוק כמו שאדם יכול פתאום להרגיש רעב, ולהענות לתחושת הרעב או לא, כך גם (תאורתית) אדם יכול להסכים או לא להסכים לצאת החוצה לטייל כשחברו מבקש זאת. יוצא, שאין מקרה זה אלא דוגמא של הגותו של ליבוביץ, ולא מקרה בלתי מוסבר על ידי המודל שלו. בנוסף, ייתכן שהאדם רוצה לבלות זמן עם חברו יותר מאשר אינו רוצה לצאת החוצה, ולכן הוא יעשה כבקשת חברו, המתגלה כערך ה'חשוב' יותר, בלי שניכנס לבעיה של מאבק בין ערכים משום שאינני חושב שזו הבעיה שליבוביץ מתחבט בה בהבאתו מקרה דוגמא זה.השאלה היא, מדוע ליבוביץ מביא מקרה זה שוב ושוב כאילו הוא מהווה מקרה מיוחד כלשהו?