ובמילים אחרות וברורות יותר!
המאמינים באלוהים הם סוג אחר של בני אנוש - חוצנים אשר נהרו ברחם חוצני ונולדו בחסרון מספר סינפסות בקורטקס הפרה-פרונטלי (ממצא מעניין ששווה לערוך מחקר מקיף ופורץ דרך אודותיו).
עליי להזכירך שבשתי המילים: "אמונה באלוהים "משתרבב לו מרכיב 'סודי' הנקרא: מאמינים. יש אלוהים שהוא מעל לידע שלא שועה לכל הכללים שהזכרת ויש את אלו המאמינים בו המחוייבים לכל הכללים הללו, ולא משנה כרגע כיצד תנסחם בין ביוונית מדוברת ובין בארמית מצוייה.
האמונה באלוהים שונה מכל האמונות בהיותה.. אהה..שונה.. (אכן מפתיע) כשם שכלל האמונות והערכים שונים שונים אלו מאלו ונבדלים הן מהן ( מבלי קשר שאני חלוק עליך באופן יסודי גם בהגדרותיה של אמונה זו העולות מתיאורך, ובטח משיוך תכנים הנוגדים הגדרות אלו לרמב"ם ולליבוביץ) ובו ברגע שחלק פונדמנטלי מאמונה זו היא חיוב המאמינים בה שלא לשעות לכללים שאליו מחוייבים שאר בני אנוש - הפכת את דת ישראל לא רק לפיקציה, אילוזיה, כזב וכחש (מה שעושים רבים מהאתאיסטיים, וזה עדיין באפשר מבחינתם ובכלל) אלא לסרט מד"ב אורוולי - שבה המאמינים עברו סטריליזצייה מוחית שעיקרה להם יכולת חשיבה אלמנטרית.
ניתוח תכני חשיבה בין אם הם מתורגמים לשפה אלמנטרית ובין אם הם מתורגמים לשפת חז"ל ובין אם לשפה "אתונאית" וכו' - אינם "ארגז כלים חיצוני" אלא קיימים באדם עצמו ולא באיזה "יש" אונטולוגי הקיים כשלעצמו, ומאמינים דתיים הם בכלל אדם, כך אני סבור, ואתה, לפי הודעתך זו , סבור משום מה אחרת.
כתבתי לך לפני יום מיומיים, שאם אתה מתכוון בדבריך, כפי שהוטעם יפה מאוד באחת מתגובותיך, לבני אדם השייכים למסורת ישראל ומאמינים במסורת זו, היא אמונת אבותיהם, הרי שיש בזה הסבר ראוי (ולדעתי גם נכון) וחוסר רצונם להתעמק בזה הדבר, אינו הופך אותם לבערים ונבערים, אלא יש בו ממשות אמונית, כתבתי לך כי ייתכן ואף הדבר נדרש מהם בבחינת "במופלא ממך אל תדרוש", והוא כמשל לאותו בן הסומך על אביו ומאמינו בעוצם עין ושכל, וקנאי לאמונתו זו, אך בו ברגע שהפכת את היהדות לא כדת מסורתית אשר הנכללים בה מאמינים באמונת אבותיהם, אלא כדת אמונה באלוהים במובן שבו אתה מפרש אמונה זו, אשר המאמינים בו מאמינים באל מוגשם ומופשט, אשר רואה ונגלה, חשוף ונחשף, אוכל, שומע, לודר לדבר מצווה ועבירה, צורך ומורך, הפכת את מאמיניה לבני אדם נבערים במקרה הטוב, וחולי נפש במקרה הפחות טוב. וכדי להתחמק מהשוואה מוכרחת זו על פי הגדרותיך, הקלת על עצמך, והפכת את מאמיניה לא לבני אדם רגילים, אלא לבני אדם השונים במערכותיהם המוחיות ובכללי הלוגוס והרציו (בכוונת מכוון אני משתמש במילים לועזיות אלו) אשר כלולים בהם. 'דר שטירמר' לא היה יכול לעשות זאת טוב יותר.
ועוד הערת אורחא: ודאות אמונית - ולא רק אמונית אלא בכלל - אינה אמיתת הדבר או ורפיקצייה שלו - אדם בהחלט יכול להאמין באמונות (או אפילו בפיקציות ואילוזיות) שאינם עולים בקנה אחד עם המציאות ובכל זאת ודאי לו שזהו הדבר אין בלתו. לחולה הנפש הרואה בשמלה אדומה סימן ואות שהוא ימות ב'וודאות' בעוד שלושה ימים, הרי זה ודאי לו, אע"פ שאין עם זה והמציאות הורפיקטיבית דבר. ואילו לי, שאני מקווה שאיני לוקה בנפשי, רצוני לענות לך על תגובותיך במסע חסר תכלה שלא התקדמנו בו נימה אחת מיום פתחנו בו, וגלוי וידוע לפניי שגם תגובה זו לא תהא אחרת מקודמותיה מבחינה זו, ורצוני זה ודאי לי יותר מאשר הדברים שאני כותב עליהם.