"עלית עליי"
הקשב אוריאל ידידי, אתה עסוק בהתגיית כל דבר, כולל דבריי, אין לי יכולת כזו להסתזף עימך - יש כאלו שמסוגלים לכך, שבה מובאים ציטטות של דבריהם או דברי אחרים, ומסבירים להם כיצד לא הבינו, ומביאים ציטטות של עצמם שהסבירו את הדבר הזה כבר קודם, וכן הלאה וכן הלאה. אם לא ראית בתגובתי האחרונה המשך קוהרנטי ואחיד לדבריי בכל התגובות אליך עד כה (בהם לא הזכרתי ולו פעם אחת שהידע אינו הבסיס לכול, אלא להיפך. כבר למעלה מחודשים ספורים שאני מסביר לך זאת ומטעים שוב ושוב ובהדגשות, שידע הוא הבסיס לכל עולם החי. בהם אני מוכיח לך מדבריי וברצונך מדברי לייבוביץ כיצד הוא מבדיל בין ידיעה לרצונו של אדם - שאינו מחוייב ומוכרח מידיעתו וכו' וכו'). אם כן, אם לא ראית בתגובתי זו המשך קוהרנטי ואחיד לדבריי, אשר לא שיניתי בהם קוצו של יו"ד, ואף לא נימת נים ביטוי ועורק הגיג, אם לא ראית בכל אלו המשך ישיר לכל תגובותיי - אינך מעוניין בהבנתי ואינך מעוניין בהבנתו של לייבוביץ - הינך מעוניין בהתנצחות שלא לשם שמיים.
וכאן אני מעלה השערה שהיא נוגעת לדיוננו ישירות - שכן משיחות עימך אינני יכול לפטור אותך בחוסר הבנה - העובדה שאתה קראת את תגובותיי והבנת אותן ואצלך הן ידיעה ממש - גורמת לך שלא לקבל דברים אלו כהווויתם (לא לקבלם במובן של הסכמה, אלא מה שהם) באמתלאות שונות תוך הבאת ציטוטים מוטים, סילופי היגדים ותגובות, היא ההוכחה לכך שמה שהאדם יודע לא מחייב אותו לרצות בידיעה זו.
יכולת בשופי להתעמת איתי בנושא זה עם דברי טעם: לומר הנני מטריאליסט (נטורליסט יו ניים איט) אני דוגל במוניזם בו אין דיכטומיה בין נפש וגוף - אלא הכול שועה לכללי הפסיקה הכימיה ולמיתודות הרציונליות והלוגיות המתחייבות מהן - אם כך היית נוקט לפחות היה בסיס לוויכוח (מה עוד, שרבים שאינם מקוטלי קנא בכל הדורות וגם בימנו מחזיקים בדעה זו, בהם מגדולי הפילוסופים). אך אינך יכול לאחוז בדואליזם, ומצד שני לתקוף אותו במוניזם - זה בלתי אפשרי. בעצם זה כן אפשרי - עובדת ויכוחנו היא מוכיחתו.