התאזרחות על פי חוק הסבא לאחר כניסה כתייר

ilanvag

New member
ניחוש פרוע - בוסטון מדבר על שנות 1999-2000 העליזות...

לפני שהכל התפוצץ...
&nbsp
עבדתי אז בארץ, ייעצתי להרבה חברות היי-טק... יכול לכתוב ספר שלם על הדברים המטורפים שהלקוחות שלי עשו אז, ואיך שפכו כמויות של כסף על מסעות וצ'ופרים לעובדים, שהיום נשמעים כמו מדע בדיוני.
&nbsp
אבל מה... אף אחד מהסיפורים שאני מכיר אישית, אפילו לא מתקרב לטיפוס על האוורסט... אבל כן כולל מסעות ג'יפים לכל מיני מדינות אקזוטיות, ועוד כל מיני דברים מוטרפים... אחח, איפה הימים היפים ההם...
 

Fellowship

New member
אני לא חושב שיש סתירה

לשפוך כמויות אדירות של כספים על מסעות תענוגות או כל הוצאה בסגנון זה, זה דבר אחד,
לקבל החלטה לשלוח עובדים לא מנוסים לטפס על האוורסט, זו טמטום אבסולוטי שאין קשור בכלל לכסף.
&nbsp
גם אם הם כבר מיצוי את כל שאר האטרקציות שיש לעולם להציע
 

KallaGLP

New member
באמת מצער שאי אפשר לפטור את סיפורך על הטיפוס כבדיחה
.

בכל מקרה, אני בהחלט מסכימה שצריך לקרוא ולהתכונן. בדיוק כמו שלפני שבעלי קיבל את ההצעה שהעבירה אותנו לארה"ב, הוא לא רק התייעץ עם חבריו שעשו זאת, אלא גם הלך ליועץ רילוקיישן מומחה כדי לוודא שאנחנו פועלים מתוך הכרת והבנת המצב עד כמה שניתן לעומק ולא מפספסים שום דבר חשוב. מבחינתי לשכור שירותי איש מקצוע, כולל עורך דין לענייני הגירה, אין פירושו שזה פוטר אותי מהצורך והחובה לעשות עבודת הכנה רצינית ויסודית בעצמי. אני תמיד עושה עבודת הכנה, ובנוסף שוכרת בדברים בעלי חשיבות מכרעת גם שירותי איש מקצוע. גם כשאני הולכת לרופא, אני בנוסף גם מבררת על המחלות כל מה שניתן ממקורות נוספים ולא מסתפקת רק באיבחון שלו. יחד עם זאת, אני לא אסמוך על עצמי באופן עיוור במצבים שהם יותר מורכבים כי, כמו שאמרת, אני לא רופאה או עורכת דין לענייני הגירה או אינסטלטורית, ויש ערך מוסף לידע וניסיון מקצועי. ואפילו עם המומחים הטובים ביותר יש לפעמים צורך בדעה שנייה. לדעתי האישית זה לא מיותר להיעזר באיש מקצוע, במיוחד במצבים שההשלכות במקרה של כישלון הן בעלות השפעה כה מכרעת על העתיד.
לגבי הפרטאצ'יות - אין לנו מחלוקת על עצם ההגדרה וגם לא על כך שאנשים שלא מבררים דברים כאלה מראש אכן לוקים בפרטאצ'יות, שלא לומר משהו חזק יותר. מה שאני כן אומרת הוא שלא כל המקרים הם כאלה. גם אם ניסית לברר ולעשות עבודת הכנה, לפעמים אולי היית עלול להבין משהו לא נכון. ושוב, לפעמים הדברים עלולים להסתבך מסיבות לא צפויות ולא הגלל משהו שלא ביררנו מראש. כמו כן אמרתי שעצם העובדה שמגיעים לפורום אנשים רבים שהתנהגו בפרטאצ'יות, אין פירוש הדבר שמדובר ברוב מגישי הבקשות, כי אנחנו לא יודעים כמה מאלה שלא פנו בשאלות לפורום יש וכמה יסודיים הם היו בהכנותיהם.
 

Kender00

New member
כמו כל דבר זה לא שחור או לבן ויש הרבה אפור


אני מסכים שלרוב נראה פה רק את המקרים שהסתבכו בצורה כזאת ואחרת ולכן לא ניתן לקבל מידע סטטיסטי.
&nbsp
כמו שלרוב נישמע כמה השקעה בא' (אפשר להחליף את א' בכל השקעה) היא השקעה טובה היות ולרוב לא נשמע אנשים מספרים על איזה שטות הם ביצעו

&nbsp
אבל לא תמיד בעל מקצוע יהיה פיתרון, לא כל בעלי המקצוע הם מומחים או אנשים ישרים (והיו מקרים) ואז אפשר להיות באותה בעיה, אז נכון אפשר לשמוע המלצות ואבל אם מישהו שלא מבין את התהליך יוכל להמליץ לך על בעל מקצוע שביע להם וזה אומר שהוא היה מקצועי או שלט בחומר...
לדוגמה אם היתה לי סתימה בכיור ואני לא מבין שום דבר באיסטלציה, הזמנתי אינסטלטור שפתח את הסתימה, האם אני יכול להמליץ שהוא אמין? אולי הוא חייב אותי פי 10 ממה שזה עולה, או אולי לא היה אפשר לפתור את זה בצורה יותר זולה (למשל רואים את זה התוכניות כגון "יצאת צדיק" אבל גם זה ערוך אז...)
&nbsp
למשל במקרה של הבקשה שלי (היות וזה דרך מקום העבודה) אז כמובן שהיה משרד (יחסית גדול) שביצע את התהליך. וכמובן שהיו מספר טעויות שבוצעו וטוב שהיה לי הבנה בנושא ותפסתי את זה בזמן.
עד היום אני זוכר את האיימל של העוזרת המשפטית ששלחה לי איימל שתעודת הלידה הדו לשונית (שפה ממליצים להוציא) לא טובה, היות והתאריך שרשום על בתעודה הוא יחסית עדכני ואני מה לעשות נולדתי כמה עשרות שנים לפני. אז לפי הנחיות אם התעודה הונפקה אחרי שנה מיום הלידה אז אי אפשר להשתמש, ואני חייב להביא תצהירים של אנשים שהכירו את ההורים שלי בזמן שנולדתי, כמובן שזה תצהיר אז חובה נוטריון (והיות והם בישראל אז מחייב גם אופסטיל)
כמובן שהתעודה הלידה מופיע שם המשפחה של האב, ואז שם פרטי של האב ושל האם, ושם המשפחה של האם מופיע תחת שם משפחה אב האם... וזה לא בסדר...
בגלל שידעתי שהתעודה הישראלית היא עותק מאושר, ולרשות ההגירה אין בעיה אם זה, היית צריך להתקשר לעו"ד המלווה, להסביר לו שזאת תעודה קבילה... ואז התשובה הייתה אם אתה מתעקש נגיש זה כך ואם יהיה RFE נביא תצהיר, כלומר העו"ד לא הכיר את נושא תעודה הלידה הישראלית...
דרך אגב באתר של משרד החוץ האמרקאי לגבי איזה מסמכים קבילים (ואיך ניתן להשיג אותם פר מדינה https://travel.state.gov/content/tr...y-and-Civil-Documents-by-Country/Israel.html)
ובדיוק לפני שבוע שמעתי את שוב מזוג חברים שמשרד עו"ד אמר להם שהתעודה הדו לשונית לא טובה בגלל התאריך (והחברה ששכרה את המשרד היא חברה מאוד ידועה ומאוד גדולה וכסף לא חסר לה) אז לא תמיד זה פותר או חוסך.
&nbsp
אישית אני חושב שמי שיתקשה פה (כמובן שאין לא שלדים) אז יהיה לו קשה מול הרבה דברים אחרים יותר מאוחר בתהליך, ותמיד כדי להבין את התהליכים שאתם נמצאים בהם ושמדברים אם איש מקצוע להגיע עם קצת ידע ולהשלים תוך כדי.
 

KallaGLP

New member
קודם כל כבר אמרתי שהתייעצות עם בעל מקצוע

אינה תחליף לידע אישי, ורצוי ששני הדברים ישלימו זה את זה. שנית, כמובן, לא לוקחים סתם איש מקצוע מדפי זהב, אלא רצוי איש מקצוע מומלץ ומנוסה - ויש דרכים בימי התקשורת המקוונת לקבל המלצות בקלות. שלישית, ברור שאף אחד לא מושלם וגם אנשי מקצוע עושים טעויות (ואף כתבתי שגם במקרה הזה לפעמים צריך דעה שנייה.. ואולי אף יותר), ואין 100% בשום דבר בחיים, ובגלל זה כתבתי לצמצם את הסיכוי לבעיות עד למינימום ולא כתבתי למנוע לגמרי. יחד עם זאת, אני חושבת שמי שמבטח את עצמו מכמה שיותר כיוונים יש לו הרבה פחות סיכוי להסתבך. כך, מי שגם בודק בעצמו וגם שוכר שירותים של איש מקצוע עם הרבה המלצות, לדעתי יש לו הרבה פחות סיכוי שיסתבך מאשר מי שלא עושה לא את זה ולא את זה או אפילו רק אחד מהם. אבל היות שתמיד יהיו אנשים שמסיבה כלשהי קשה להם ללמוד את התהליך, עדיף לפחות שיהיה להם עורך דין טוב משלא יהיה להם דבר.
 

doronf65

New member
הוכנס למאמרים - רבותי, אכן צריך לקחת את הדברים ברצינות!

 

ilanvag

New member
מישהו יודע על איזו הקפאה מדובר?

כי בדקתי באתרי החדשות, ואפילו בעמוד ההודעות לעיתונות של USCIS עצמם -- אין לזה שום זכר...
 

inverminx

New member
וושינגטון

האמת שהחיידק התחיל אצלי כשהייתי בנסיעת עבודה לרדמונד לפני 6 שנים ופשוט התעלפתי מהאזור.. טבע אין סופי, מזג אוויר נעים (כנראה קשור לעובדה שהיה חודש יוני..), אפילו סיאטל עשתה לי רושם של מקום צעיר ומרענן.. זוכר שהיו הופעות במרכז העיר בשבת... קיצר היה מאד נחמד.. התארחתי שם בזמנו אצל משפחה ישראלית לארוחת ערב והם אמרו שהם מאד מרוצים, ולא ירד שלג 4 שנים .. מבחינתי זה מיקום מנצח, אבל אני מניח שזה אומר בשבילי טיסות יותר ארוכות בארהב כי רוב הסייטים שלנו ממוקמים בחוף המזרחי
 

KallaGLP

New member
אותי לא צריך לשכנע. אני מאוהבת באזור.

אני גרה קצת יותר מזרחה, איפה שמתחילים הרי הקסקייד המרהיבים. אכן, נופים לא חסרים פה.
בסך הכל האקלים פה נוח והרבה יותר לטעמי מהחום הקליפורני, ובמיוחד אני נהנית מכך שאין פה שילוב של חום ולחות. אין דבר כזה מושלם, כמובן, אז יש כאן חסרון אחד במזג האוויר - יחסית גשום פה (לא בקיץ). יש כאלה שמעדיפים חום או קור על הגשם, אני אישית לא. ומה לעשות - בזכות הגשם גם יותר ירוק פה ויש יותר מים.
מאחלת לך למצוא את המקום המתאים עבורכם, מכל הבחינות.
 

ilanvag

New member
תשובות:

התייחסות למה ששאלת (וגם לכמה דברים שלא שאלת...), אחרים יוסיפו:

1. ויזת L1 נחלקת לשתי תת קטגוריות: L1A זו ויזת מנהל, L1B זו ויזת מומחה טכני.
שתיהן מאפשרות לבת-הזוג לעבוד; המסלול לגרין קארד מ-A הוא יותר מהיר, כי מדלגים על שלב.
בעיקרון, אתה צריך תפקיד ניהולי גם בארה"ב בשביל להיות זכאי לוויזה הזו. בעבר (אפילו לפני כשנה) עוד איכשהו היה אפשר "לדלג" על זה, אבל היום זה הרבה יותר קשה... וכן, הכל בעידן טראמפ השתנה, והכל לשלילה.
לא ברור על איזה תהליך אתה מדבר. אם על קבלת הוויזה, אז זה יכול לקחת חודש-חודשיים בתנאים מסוימים, אם לחברה יש ניסיון עם ויזות שכאלו. לגבי גרין קארד, קח בחשבון סדר גודל של מינימום שנה, יכול להיות גם יותר - תלוי בהרבה דברים.

2. יש פה המון שיקולים, כאשר אחד המרכזיים שבהם הוא שאתה רוצה להיות ליד שדה תעופה גדול ומרכזי, היות ואתה נוסע הרבה. נדמה לי שזה מתקיים בכל המקומות שהזכרת.
אז בשלב הבא, בוא נתחיל מאשתך, כי מבין שזה אחד השיקולים המובילים. אני לא מכיר היטב את איסט האנובר בג'רזי, אבל מכיר די טוב את הסביבה והעיירות מסביב (ליבינגסטון, פלורהאם פארק, וכדומה), ומדובר בעיירות נהדרות, חלקן הן "סביון" של האזור. מערכןת חינוך מצוינןת (תלוי בעיירה הספציפית), וכדומה.
לגבי קיימברידג' - מניח שאתה מתכוון לקיימברידג' שבמסצ'וסטס (צמודה לבוסטון). התגוררתי בקיימברידג' 5 שנים, והיום נמצא 20 דקות משם. גם באזור הזה יש עיירות נהדרות ועם מערכת חינוך מצוינת לילדים (ברוקליין, ניוטון, נידהאם, בלמונט, ועוד).

עוד כמה דברים:
א. ברור לי שאתה *חושב* שתקבל 200K בקלות, אבל מכיר מספיק אנשי היי-טק בכירים שעברו מישראל לארה"ב, וזו ממש לא משכורת מובנת מאליה. כן, יש כמה יחידי סגולה שקיבלו גם יותר; אבל מכיר מספיק, ודי הרבה, שקיבלו "רק" 150-180 אלף דולר בשנה... כך שעד שאין לך הצעה רשמית ביד שכתוב עליה 200K, אני באמת לא יודע על מה אתה מבסס את ההערכה שלך ש"השכר אינו issue" (ואגב, זה שאתה זה שלחצת לרילוקיישן משחק כנגדך ומוריד כמעט אוטומטית את כושר המיקוח ואת השכר שתקבל - ככה זה עובד; מי שמקבלים הכי הרבה הם אלה שהחברה עצמה לחוצה להעביר אותם לארה"ב...)

ב. הלאה, לגבי האזורים. שני האזורים שכבר כיסיתי, הן בניו-ג'רזי והן במסצ'וסטס, הם אזורים מאוד מאוד יקרים, מבין היקרים בארה"ב; וגם משכורת של 200K בשנה, כאשר יש לך שני ילדים קטנים בגיל של מערכת חינוך פרטית, זה ממש לא הרבה כסף -- ברמת החיים לה אתה מצפה, מן הסתם. לפיכך, זה יהיה מאוד תלוי במשכורת שאשתך תקבל, ובאם היא תמצא מקום עבודה. אם היא תקבל עבודה (ונניח שהיא תכניס לפחות עוד 100K), זה משנה מאוד את התמונה.

שלוש הערים בהן ממוקמים הסניפים שלכם - ראלי, ריצ'ארדסון, ואטלנטה -- שלושתן זולות משמעותית לעומת ניו-ג'רזי ומסצ'וסטס. יש יקרות יותר, יש פחות, אבל אני מכיר אותן רק מביקורים בודדים פה ושם, יש פה מספיק בפורום שיוכלו לחוות דעה.

תחושת הבטן שלי ,וזה משהו שצריך לבדוק -- משכורת של 200K בחלק מהערים הללו, בהנחה ורק אתה עובד, תיתן לך רמת מחיה גבוהה יותר לעומת הכנסה משפחתית של 300K (כאשר גם אשתך עובדת) באזור ניו-יורק או בוסטון.

3. לגבי חופים -- זה עניין של העדפה אישית. יש ישראלים שמתחברים למזג האוויר הקריר יותר בחוף המזרחי (בצפונו, לפחות, שזה האזור בו המשרדים של אשתך ממוקמים), ולא מוכנים בשום אופן לחזור לחום והלחות המזוויעים שיש בישראל, ושאותם יש בחוף המזרחי, וגם בחלק מהמקומות שציינת (למעשה, בכל המקומות שבהם נמצאים המשרדים שלך...).
 

inverminx

New member
נקודות חשובות מאד. תודה!

ציינת כאן שני דברים חשובים מאד ואחרי שקראתי את ההודעה שלך פניתי למי שצריך וביקשתי לוודא שהתפקיד שאקבל יהיה תפקיד ניהולי (או לפחות טייטל ניהולי) בשביל שאהיה זכאי לגשת ל-L1A אשר מסתמנת כאופציה הכי טובה - לפחות לפי מה שקראתי.
&nbsp
דבר נוסף וחשוב שציינת שלא חשבתי עליו עד עכשיו שיתכן ועדיף משכורת אחת טובה במקום שבו המחייה זולה מאשר 2 משכורות במקום עם מחייה יקרה. בהקשר הזה - תוכל לציין מקום מומלץ (נניח בחוף המזרחי) שבו המחייה לא יקרה במיוחד, מזג אוויר סביל, עם אוכלוסיה וחינוך ברמה גבוהה ? בהנחה שאצליח לקבל L1A אז אישתי תוכל לחפש עבודה גם במקום אחר, אבל לא אגביל את עצמי לסייטים של החברה שלה אשר מסתמנים לפני מה שאני מבין במקומות עם עלויות מחייה גבוהות במיוחד.
 

ilanvag

New member
בקשר לשאלה שלך - אין דבר כזה.

אם מדובר במקום בו יש אוכלוסיה וחינוך ברמות גבוהות, אז כמעט בוודאות שעלות המחיה תהיה גם היא יקרה.
&nbsp
למה אתה קורא "מזג אוויר סביל"? שלא יהיה חם מדי, או שלא יהיה קר מדי?
&nbsp
כי עבורי, בצפון מזרח יש מזג אוויר אידיאלי, למעט שבועיים-שלושה במהלך הקיץ שבהן אנחנו (באזור בוסטון) מקבלים חם ולחות כמו בתל-אביב, עם טמפרטורות שמתקרבות ל-40 מעלות (ואף חוצות את זה בכמה ימים), ולחות מזעזעת. היום, לדוגמה, היה "רק" בסביבות 26-28 מעלות, אבל לחות מאוד גבוהה. שונא חום.
&nbsp
מצד שני, החורף פה הוא מדהים... אז תלוי אם אתם סובלים מחום או מקור.
&nbsp
אם אתם רוצים מזג אוויר חם ולח כמו בארץ, אז אולי ראלי היא זה מה שאתה מחפש... אבל מבחינתי, מזג האוויר שם הוא ממש לא "סביל" במהלך חודשי הקיץ... אבל אולי ייכנס לפה גידי שמר שמתגורר באזור, ויוכל לספק יותר פרטים.
 

Boston Guy

New member
אני חושש שציפיות השכר שלך הן הזיות קשות

נתחיל מההתחלה: אתה כתבת שהרעיון לרילוקיישן הוא יוזמה שלך - לא יוזמה של המעביד.
אתה ביקשת מהחברה רילוקיישן. החברה לא באה וירדה על הברכיים להתחנן שהיא חייבת אותך בארה"ב ומוכנה לשלם כל סכום - אלא ההפך.

אתה גם מבקש מהם כל מני דרגות "גמישות" - לעבוד מהביית וכיוצ"ב.

זה כבר מגדיר את חוקי המשחק. אני כבר עייף מלחזור על הבדיחה השחוקה הזו - אבל זה שוב אותה סיטואצייה עתיקת יומין שבה העגל רוצה לינוק הרבה יותר משהפרה רוצה להניק.
ומכיוון שאתה לא "העגל" הראשון (ומן הסתם לא האחרון) שבא לפורום הזה עם סיפור דומה - אני יכול להגיד לך, לפי הנסיון של עשרות אנשים לפניך, שלמעביד אין שום מוטיבצייה לשלם לך בסיטואצייה כזו שכר שהוא כפול ממה שהוא משלם לעובדים האחרים שלו בתפקידים דומים.
ושיהיה לך ברור - ציפיית השכר שלך היא שיציעו לך כפול ממה שמשלמים לאחרים.

הדרך היחידה להגיע למשכורת כמו שאתה מדבר עליה בסיטואצייה הספיפית שעליה אתה מדבר היא להיות איש מכירות ולעשות "מכה" - מכירת ענק של כמה עשרות מליונים או מאות מליונים לאיזה לקוח מז'ורי - שעליה כאיש המכירות תקבל קומיסיון שמן. או להיות ה VP שיושב לאיש המכירות הזה על הראש.

אם העבודה שלך היא לא SALES EXECUTIVE (לא, SE, איש אינטגרצייה או איש תמיכה טכנית זה לא מכירות) - צפה לקבל הצעה שתהיה נמוכה ב 50% או יותר מהמספר שזרקת כאן.
 

ilanvag

New member
בוסטון, לא מדויק.

אנשי פרה-סיילס בכירים וטובים, בחברות היי-טק גדולות וטובות, מתקרבים לסכומים כאלה, קרי קרוב ל-$200K (מלמטה) באזור בוסטון; ועם בונוס שנתי, יכולים לעלות מעבר ל-$200K (מדבר מהיכרות אישית, אנשים שהועברו מישראל).

ומכיוון שהוא מתאר את התפקיד שלו ככזה אשר כולל הרבה נסיעות, אני מניח שהוא לא מפתח שיושב כל היום במשרד (אם כי לא בטוח שהוא בקטגוריה שכתבתי עליה למעלה).

מה שאתה צודק -- המקרים שאני מדבר עליהם הם כאלה שבהם החברה ביקשה מהאנשים לעבור, ולכן היה להם הרבה יותר כוח מיקוח... במקרה כמו שלו, בדרך כלל ההצעות הן נמוכות באופן משמעותי.

אגב, אחת האפשרויות שהתייחסת אליה היא שהוא איש מכירות. זו צריכה להיות חברה מטורפת, עם מנהלים גרועים במיוחד, בשביל להעביר איש מכירות בכיר מישראל לארה"ב, ובמיוחד כאשר לחברה כבר יש כמה סניפים בארה"ב, כך שמן הסתם היא די מצליחה... כל תפקיד מכירות הוא תלוי-מקום; עוד לא פגשתי ולו איש מכירות ישראלי אחד (וגם לא זרים אחרים, דרך אגב) שהצליח בגדול בארה"ב.

ורק למען הסר ספק -- אני לא מדבר על סטרטאפיסטים שמגיעים לישראל בשביל למכור את המוצר שהם פיתחו, זה לא איש מכירות "קלאסי" מבחינתי... אני מדבר על איש מכירות שמצליח להשתלב ולהתקדם בחברת היי-טק *אמריקנית* גדולה, וגם לעבור ולקבל תפקידי מכירות בחברות גדולות (או בינוניות) אחרות, שאינן ישראליות...
 

Boston Guy

New member
אתה לא יודע על איזו חברה מדובר. אני מעריך שאני כן.

פחות או יותר כל מילה שכתבת בהודעה שלך מפספסת בקילומטר את המציאות של המקרה הספציפי הזה. אבל מכיוון שאין לי כוונה לעשות לאדם אאוטינג - נשאיר את זה שם.

דרך אגב - רק כאן, באזור בוסטון אני מכיר לפחות חמישה אנשים שעשו להם רילוקיישן מישראל לתפקיד של אנשי מכירות בחברות היי-טק מצליחות - ושהצליחו בגדול בשוק האמריקאי. לפחות שניים מהם הם היום מנכ"לים של חברות היי-טק. זה כמובן לא רלוונטי במיל לבחור הספציפי הזה.
 

inverminx

New member
אנסה לתת יותר רקע - אני מבין שהסיפור נשמע קצת מוזר בהתחלה...

לגבי התפקיד שלי בארץ, אני נמצא בR&D ויוצא לי בנוסף למשימות פיתוח לנסוע ללקוחות
ולסייע ברמה טכנית לאנשי מכירות שלא מבינים מהחיים שלהם בטכנולוגיה.
ניהלתי 7 מהנדסים, היו פיטורים, שלחו את כולם הביתה, ומפה לשם אני מנהל את עצמי כבר קרוב לשנה ומטפס על הקירות.
הודעתי בעבודה שאני מעוניין לעזוב כי מיציתי את התפקיד בארץ וקיבלתי הצעת שכר מחברה בתל אביב עם שכר חודשי משוקלל של 55K (כולל בונוסים, מניות וכו..).
אמרו לי חכה, בוא נדבר עם הבוסים מחול, אולי יש מה לעשות, אולי תפקיד בחול.. אציין שיצא לי שם טוב בחברה וגם בחו"ל בגלל כל מיני פרוייקטים מוצלחים שהייתי חתום עליהם ואימיילים שרצו בין מנהלים שונים בחברה, ככה שהאנשים הנכונים שמעו את השם שלי ומכירים אותי.
לפני שבועיים היתה לי שיחה עם הCTO של החברה מגרמניה, אשר הזדמן להיות בארץ בדיוק בשבוע שהודעתי שאני רוצה לעזוב, המנהל שלי ביקש שאפגש איתו - אמר שאולי יהיה לו מה להציע לי. נפגשנו, הסברתי לCTO את המצב והוא שאל אם תפקיד בחול זה משהו שיכול לעלות על הפרק. אמרתי שכן ושאני מעדיף צפון אמריקה (הוא ניסה בהתחלה לדחוף יותר לכיוון סינגפור או אירופה).
התחושה שקיבלתי היתה שחשוב להם לשמר אותי ומעדיפים שאשאר בחברה ומוכנים לתת לי תפקיד גם בצפון אמריקה, בגלל שקיים צורך בחברה, אבל בעיקר בגלל שזה ישמר אותי בחברה. בנוסף הוא אמר למנהל שלי (לא לי אישית) שבלי קשר לרילוקיישן כן או לא, הוא מוכן להעלות לי ב20-25% את השכר הנוכחי (זה עדיין לא מגיע להצעה שקיבלתי מהחברה בתל אביב, אבל זה בהחלט שיפור מאד יפה).
התפקיד שמוצע לי כרגע הוא יותר SALES ORIENTED, כלומר אני כבר לא אהיה חלק מR&D, אבל עדיין, הצד הטכני בלבד של מכירות, אני לא מתעסק עם מכירות תכלס, אבל כן מגיע ללקוחות, מנסה להבין את הבעיות ולהציע פתרונות. בשאר הזמן שאני לא אצל הלקוח אני מניח שאני עובד מהבית ומכין פתרונות ללקוחות.. אם בסופו של דבר אני אגור ליד אחר המשרדים (ראלי, אטלנטה או ריצ'רדסון), אז זה בטח יהיה מהמשרד.. זה ככה על רגל אחת.
&nbsp
עכשיו העניין הוא כזה. עדיין לא נתנו לי הצעה, אני אפילו לא יודע אם ישלמו לי שכר בשקלים לחשבון בארץ ויתנו לי ALLOWANCE בארהב. אני לא מכיר את השוק בארצות הברית ואת המשכורות, עדיין לא נכנסתי לפרט הזה, אבל אחרי שחשפתי את המספרים שיש לי בארץ, נראה לי שאם יציעו לי פחות מ-200K עדיף כבר להשאר בארץ, לא ?
עוד לא דיברתי על העובדה שאישתי מרוויחה לא מעט כסף בארץ (סביב ה40K משוקלל אם מחשיבים בונוסים, רכב צמוד) ולכן הודעתי להם שאני מתעקש על אשרת עבודה בשבילה.
&nbsp
אז לסיכום, אמנם זה נשמע מבטיח מאד, הגמישות והרצינות שהם מפגינים כלפי העסק הזה (כבר שלחו לי היום טפסים למלא אשר ישמשו בסיס להגשה לויזה) אבל גם המצב שלנו בארץ לא רע ולכן ההתלבטויות האין סופיות...
 

Boston Guy

New member
קבל מהם את ההצעה הכספית - ותעדכן אותי בכמה פיספסתי.

אני מתנצל מראש על כך שההודעה שאני כותב לך להלן היא HARSH REALITY CHECK. אני יודע שלא כך אתה רואה את הדברים, ולכן אני מנסה להציג לך תמונה קצת יותר מציאותית של מה שקורה - מנקודת המבט של אדם עם יותר קילומטראז' במצבים כאלו.

כמו שכתבתי לאילן, אני לא רוצה לעשות לך אאוטינג. אבל אני די משוכנע שאני יודע על איזו חברה מדובר.


אם אני אתרגם את מה שכתבת בהודעה שאליה אני מגיב לשפת המציאות, אז כתבת כך:
המחלקה שבה עבדת בת'כלס חוסלה, פיטרו את כולם והשאירו רק אותך שם - כנראה כאיזה סוג של SUSTAINING ENGINEER עד שיעשו את כל המוצרים של האירוגון הישראלי END OF LIFE וישלחו גם אותך הביתה. בת'כלס - אתה נמצא כרגע ב"אבטלה סמוייה" - מה שנפוץ מאוד באירגונים שעברו את הטלטלה שאתם עברתם.
וכל זה היה לחלוטין צפוי - יכולת לדעת את זה כשקרה מה שקרה ב 2017.
הסופר המהולל גבריאל גרסייה מרקס כתב ספר שנקרא Crónica de una muerte anunciad. וזה מתאר מצויין את המצב.

אני מנחש שאתה מבין שלא ימשיכו לשלם לך משכורת על "לטפס על הקירות" לנצח... ואתה רואה את הכתובת הגדולה על הקיר, ושומע את תיקתוק השעון של ה COUNTDOWN.
להלן: [URL]https://www.youtube.com/watch?v=9jK-NcRmVcw[/URL]

ולכן אתה מחפש בסיס מבטחים - לפני שהדלת נותנת לך מכה בגב.

שוב - אין לי כוונה לעשות כאן OUTING. אבל אני חושש שראיית העולם שלך היא דרך משקפיים כל כך ורודים שיש מעט מאוד קשר בינה לבין המציאות.

דוגמא לנתק מהמציאות - אתה כותב שבחברה אחרת הציעו לך "שכר חדשי משוקלל" של מנכ"ל...
אני לא אתעלף מהפתעה אם מה שהציעו לך בשכר בסיס - הכסף שבאמת יכנס לבנק כל חודש ושממנו אתה צריך להאכיל ילדים - זה אפילו לא חצי מזה.
אתה סופר "כסף וירטואלי" - בונוסים שהשד יודע אם יהיו או לא יהיו, מניות שהשד יודע כמה יהיו שוות (אם בכלל) כשתגיע הנקודה שבה אתה יכול לממש אותן... אופטימיות זה דבר נהדר - אבל אי אפשר לקנות איתה במכולת.

נחזור לעניין של התפקיד בארה"ב:

לסוג העבודה שאתה מדבר עליה קוראים SALES ENGINEER - או בקיצור SE. ובתחום הספציפי שבו אתה עובד, במצב הכלכלי הספציפי של החברה שבה אתה עובד ובקצב איבוד הלקוחות שאתם חווים - ההערכה שלי היא ששכר של 200K לשנה ל SE בחברה הזו הוא הזייה.

אז עד שתקבל מהם הצעה כלכלית - כתובה על נייר וחתומה על ידי ה CFO או אגף כח אדם - אני לא חושב שכדאי להתחיל לארוז מזוודות. אין שום סיבה ל"התלבטויות אין סופיות" - עוד לא הציעו לך כלום.
 
למעלה