התאזרחות על פי חוק הסבא לאחר כניסה כתייר

מרנד

New member
חסכון פנסיוני ברילוקשן

היי, אנחנו לקראת רילוקשן ויש לי שאלה לגבי החסכון הפנסיוני.
יש לי כרגע 3 מוצרים:
קרן השתלמות
ביטוח מנהלים
קרן פנסיה

במידה והביטוח מנהלים שלי לא להיט (כנראה), נפתח ב2013, לדעתי המקדם שם הוא באיזור ה200 וקצת. האם זה מוצר ששווה לשמור ? יש אפשרות להפריש אליו עצמאית סכום מינימלי כדי לשמור על רצף פנסיוני ? או שלא כדאי כי זה עלול לעשות לי בעיות אח'כ ? למשל אם אחזור אחרי 4-5 שנים, יגידו לי שלא באמת ניתקתי תושבות כי המשכתי להפריש לשם כסף.

איזה שאלות אני צריך לשאול כדי לחדד את התשובות ? הידע שלי בתחום לוקה בחסר וכנראה אצטרך להיוועץ ביועץ בתשלום, אבל שלפחות אבוא אליו מוכן.
 
הובלה מישראל לארה"ב

יודע שהנושא נדון כאן אינספור פעמים, אבל אשמח לקבל מידע עדכני.
בעבר (לפני 25 שנה) שלחנו מארה"ב לישראל (ללא תלונות) עם Rainier.
בבדיקה מהירה ראיתי שהם עדיין פעילים. האם מישהו התנסה איתם לאחרונה? המלצות לחברות אחרות?
מדובר בהובלה באוגוסט, כנראה לא מכולה מלאה (בעיקר פריטים שאנחנו לא יכולים להשאיר מאחורינו בארץ), ומשולמת מכיסינו.
 

abob

New member
הטסת חתול

שלום, האם אפשר לקבל קצת מידע איך לקחת חתול? האם במושבים או בבטן המטוס ואיך בכלל להתכונן לזה . ציוד דרוש... הגיינה וצרכים, האם צריך טשטוש או לא ?
תודה מראש ענת
 

graduatestudent

New member
שאלות בנוגע לחידוש אישור עבודה עם J2

שלום לכולם,

אני דוקטורנט עם ויזת J1, מסיים שנה שניה. אישתי צריכה לחדש אישור עבודה עם ויזת J2 שקיבלה לשנתיים הראשונות. התוקף של ה- EAD הנוכחי מסתיים בנובמבר. אני מבין שכיום ניתן להגיש חידושים כבר 180 לפני תום התוקף, על אף שזמן הטיפול שבדרך כלל שומעים עליו זה ממוצע של 90 יום, או "3-4 חודשים." התעכבנו זמן מה עם שליחת הבקשה לחידוש בשל חופשה בארץ, ואולי זו הייתה טעות. נכון לרגע זה יש עדיין יותר מ-120 יום לתוקף, אולם מתחיל כבר לנכר החשש שעלול להיווצר עיכוב, אם משך הטיפול ייארך מעל 4 חודשים.

לאחר קצת קריאה ברשת בנושא חידוש EAD עם J2 בכל מיני אתרים, יש כמה שאלות שעדיין לא ברורות לי, ואשמח אם תוכלו לשתף מנסיונכם:

1. האם ניתן לבקש זירוז? בכמה מקומות קראתי שאם ישנה הצעת עבודה שממתינה, עשויים לאשר זירוז וקיימת המלצה לצרף מכתב מהמעסיק הפוטנציאלי ולכתוב על הפינה השמאלית התחתונה של המעטפה Expedite: Job offer pending. באופן כללי, האם זו אפשרות שקיימת גם בעבור אנשים שכרגע מועסקים ומבקשים חידוש? באופן פרטני יותר, זה לא בדיוק המקרה שלנו כרגע, מכיוון שאשתי עובדת כרגע כעצמאית (איננה שכירה). לכן אני תוהה אם יש משהו שאפשר לעשות במקרה כזה על מנת לזרז את הטיפול, או לחילופין לקוות שהטיפול יסתיים בתוך פחות מ-4 חודשים, ובמידת הצורך לבקש זירוז אם יהיה עיכוב של מעל 75/90 יום? (ראיתי גרסאות שונות באינטרנט לגבי מספר הימים המינימלי מתחילת הטיפול שאחריו ניתן לבקש בדיקה/זירוז של הסטטוס)

2. קאבר-לטר: האם יש משהו מיוחד שצריך להוסיף במכתב המצורף לצורך חידוש? או שזה דומה למכתב המקורי ורק לכתוב שזה renewal?

3. האם אפשר לבקש חידוש לתקופה של למעלה משנתיים? כרטיס ה- EAD הנוכחי הונפק לתקופה של שנתיים, למרות שה- DS2019 תקף לתקופה של שש שנים. כרגע נותרו 4 שנים ב- DS2019. האם ניתן לבקש במפורש שהכרטיס החדש יהיה לתקופה של 4 שנים או בכל אופן יותר משנתיים? האם בקשה כזו יכולה לעכב או לפגוע באופן כלשהו בחידוש?
באתר הפרטי immihelp קראתי את ההמלצה הבאה:
"If your spouse's J-1 status is valid for more than one year, you would add the statement in the letter: 'I would like to request employment until the end date on my DS-2019, MM/DD/YYY, under federal regulation 8 CFR 274a.12 (a) and (c )'"
https://www.immihelp.com/j1-visa/j2-visa-ead-work-permit.html

למישהו יש ניסיון עם זה?

4. להשתמש במספר I-94 או ב- #A? בבקשה הראשונה לפני שנתיים כתבנו את מספר ה- I-94 ברובריקה המתאימה ומאחורי תמונות הפספורט. עכשיו יש לאשתי מספר USCIS שמופיע על גבי ה- EAD (ידוע גם כ- A number). האם להשתמש בו בטופס ועל גב התמונות? האם זה משנה בכלל?

5. האם בעייתי למלא חלק מהטופס בכתב יד? בגרסא החדשה של טופס I–765 אין מספיק מקום להקליד ברובריקה את שם המשפחה של אשתי מכיוון שהוא ארוך מדי. לעומת זאת נראה שבשאר הרובריקות יש מספיק מקום להקלדה (ואם אני מבין נכון USCIS באופן כללי מעדיפים שאנשים יקלידו). האם זה בעייתי למלא רק את הרובריקה של שם המשפחה בכתב יד ואת שאר הרובריקות להקליד?

6. הגשה אונליין? לא הצלחתי להבין בוודאות האם קיימת אפשרות להגיש אונליין והאם זה משתלם - באחד האתרים היה רשום שהגשה אונליין מצריכה התייצבות לצרוך לקיחת טביעות אצבעות, למשל (?). לעומת זאת באתר של USCIS אני לא רואה בכלל אפשרות להגיש אונליין את טופס I–765.

https://www.uscis.gov/file-online

7. שאלה מצחיקה/מעצבנת לגבי צירוף ה- Notice של האישור הקודם לצורך זירוז: כרטיס ה- EDA הגיע בפעם שעברה על גבי Notice. בטופס רשום לשמור את ה- tear-off portion לצורך זירוז קבלת חידוש. בעיה קצת טיפשית שנתקלנו בה היא שעל גבי החלק הזה מצוייה עדיין המדבקה שעליה היה מודבק הכרטיס, וכל ניסיון להוציא את המדבקה קורע את הברקוד שמאחוריה. נראה שאותו ברקוד מופיע גם בקטן יותר מצד ימין של אותו טופס. השאלה המצחיקה היא האם: (א) לשלוח את ה- tear-off portion יחד עם המדבקה, כשהיא עדיין קצת דביקה ומסתירה חלקית את הברקוד שמאחוריה; (ב) להוריד את המדבקה ולשלוח את הטופס כשאחד הברקודים קרוע (כשאותו ברקוד מופיע בנוסף בשלמותו מצד ימין); (ג) לשלוח צילום של הטופס (כולל צילום המדבקה, אך ללא הדביקות); (ד) לשלוח צילום של הטופס יחד עם ה- EAD, שסרקנו בטרם שהורדנו את הכרטיס מהטופס.

תודה!
 

Almog165

New member
לקראת ראיון ל-EB3 ויזה

שלום לכולם,

בזמן הקרוב יש לי ראיון לקבלת ויזה .EB-3 (Employment-Based Immigrant Visas)
יש לי את כל המסמכים הדרושים ורציתי לדעת איזה שאלות הקונסול יכול לשאול בראיון לגבי המעסיק, לאילו שאלות נוספות אני אמורה לצפות? כמה זמן הראיון?
האם המכתב מהמעסיק מהחודש האחרון צריך להיות מקורי למרות שבדף הדרישות זה לא מצוין כך?
כל מידע יתקבל בברכה להורדת מפלס הלחץ.
תודה מראש לכל המגיבים.
 

quigon

New member
N-400

שלום לכולם, אני ממלא כעת את טופס N-400 לקבלת אזרחות אחרי חמש שנים עם גרין קארד. כתבתי ששרתתי בצבא הישראלי וגם קיבלתי אימונים בנשק שם.
אני קצת חושש מהשאלה הבאה:
Were you EVER a part of any group, or did you EVER help any group, unit, or organization that used a weapon against any person, or threatened to do so?

אני מניח שהתשובה הנכונה היא כן בשל השירות בצה״ל, מכיוון שצה״ל משתמש בנשק נגד אנשים. מה דעתכם?
תודה רבה.
 

oligomerization

New member
ניתוק תושבות - ניסיון אישי -

היי,
ראיתי שכל הזמן יש שאלות לגבי הניתוק תושבות - אז רק רציתי להוסיף את הנסיון האישי שלי... הקיצר אנחנו שילמנו ב5 שנים האחרונות כל חודש את המינמום לביטוח לאומי על מנת להשאיר את הקופת חולים\וכדומה... שבוע שעבר (25 ליוני) גם אישתי וגם אני קיבלנו 2 מכתבים מביטוח לאומי (מכתב רשום) - שמודיעים לנו 1. שמחזירים לנו את כל הכסף מה5 שנים האחרונות ששילמנו 2. שמנתקים לנו את התושבות...

דבר זה גרם לשרשרת תגובה - גם הבנקים התקשרו ואמרו שאנחנו צריכים למלא טופס שקיפות\W8 שמילאנו בעבר - בצורה די מיידית אם אנחנו לא רוצים שהחשבונות שלנו יוקפאו וגם התבטל לנו הקופת חולים...
סידרנו את הנושא מול הבנקים, אבל אי אפשר להציל את התושבות\קופת חולים לצערי הרב...
 

nhehx

New member
אזרחות אמריקאית לילדים N-600 - כמה שאלות

שלום,
אנחנו מתכוונים להוציא אזרחות אמריקאית מתוקף חוק הסבא.
1. אני כרגע עובר על כל ערימת הטופסיאדה - האם יש איפשהו סיכום של כל הטפסים שצריך? לפי מה שהבנתי צריך:
- ת. לידה של כל הילדים באנגלית (הזמנתי ממשרד הפנים, מחכה שיגיעו)
- ת. לידה של ההורה האמריקאי (אשתי)
- ת. נישואים מתורגמת - האם צריך גם את המקור בעברית? האם חייבים חותמת כלשהי או שקשקוש כלשהו מספיק?
- ת. לידה של הסבא האמריקאי
- צילום פרטי דרכונים
- מסמכים שמוכיחים שהות של הסבא בארה"ב - יש לנו ת. סיום תיכון, קולג', ת. נישואים של הסבא והסבתא.
2. הבנתי שאני אמור לשלוח צ'ק בנקאי דולרי כדי לשלם את העמלה - אשמח לאישור האם זה מספיק.
3. יש לנו 3 ילדים - האם אנחנו חייבים לשלוח 3 מעטפות כל אחת עם הפרטים וצ'ק משלה או שאפשר לשלוח מעטפה אחת עם כל הפרטים + צ'ק אחד על סך 3510$ ?
4. האם צריך לשלוח צילום של הויזות של הילדים? לאחד מהם עוד לא הוצאנו - לא הצלחתי להבין האם אני אמור לשלוח צילום (רשום משהו על I94..).

סליחה על ההפגזה, אני מחפש הרבה זמן כבר את התשובות ולא הצלחתי למצוא - מה גם שהרבה מהמידע מיושן ואני מפחד שלא רלוונטי.

תודה מראש
מיקי
 

Menimi

New member
שאלות בנושא הגירה

שלום לכולם
אנחנו מתכננים הגירה על בסיס איחוד משפחות, אשתי והילדים אזרחים אמריקאיים, אבל מעולם לא גרו בארה"ב.
1 בטופס I130 ישנה שאלה באיזה כתובת בארה"ב יגור המבקש, בידיעה שהתהליך לוקח כשנה פלוס, לא חתמנו חוזה שכירות ואין לי כתובת עדיין, האם אני חייב להחלט עכשיו על כתובת או שניתן להשאיר את זה ריק? לא ראיתי התייחסות לכך בהוראות.
בקשר לספונסרשיפ
2. האם על האזרח להוכיח יכולת כלכלית גם למהגר וגם לילדים, או שמכיון שהילדים אזרחי ארה"ב אז מספיק שהאזרח יוכיח יכולת עליו ועל בן זוגו בלבד?
3. התכנון שלי לגבי הוכחת יכולות כלכלית זה מנכס שיש לי, הנכס שוה 1.3 מיליון ש"ח ויש עליו משכנתא של 700 אלף, למישהו יש ניסיון עם כזה סוג ספונסרשיפ? באחד מהקבצים בדרופוקס צוין שהקונסוליה בארץ לא כל כך מחשיבה נכס ליכולת כלכלית, למישהו יש ניסיון בזה?
 

shol21

New member
עזרה בהשגת מסמכים להוכחת שהות להתאזרחות על פי חוק הסבא

שלום לכולם יש לי אזרחות אמריקאית ואני מנסה לאזרח את הילדים שלי ע״י חוק הסבא דרך אמא שלי שגרה בארה״ב מגיל 9-18
יש לי תעודה ומכתב מההיי סקול שהיא למדה 4 שנים מגיל 14 עד 18 וחסר לי עוד שנה אבל התיכון שהיא למדה נסגר למישהו יש מושג מה עושים ?
 

smoky20

New member
שאלת הבהרה

תודה רבה על התשובות!

קצת מבולבל בקשר לשאלה הראשונה כי חשבתי שאני אמור להכניס את הכתובת שאני גר בא כעת בארה"ב בסעיפים 11 ו- 12 בעמוד 5. בסעיף 11 מילאתי את הכתובת הנוכחית שלי בארה"ב, ובסעיף 12 רשמתי Same בהתאם להוראות בטופס. בסעיף 13 מילאתי את הכתובת בישראל הכי עדכנית לפני שעשיתי ניתוק תושבות.
ובסעיף 57 בעמוד 8 רשום בטופס- If the beneficiary's native written language does not use Roman Letters, type or print her name and foreign address in their native written language.
ולכן חשבתי שצריך לענות על החלק הזה בעברית ולרשום את הכתובת האחרונה בישראל שבמקרה שלי אני רושם את אותה כתובת שרשמתי בסעיף 13

אשמח לעזרה!
 

JekaEugene

New member
המלצה לעורך דין בנושאי הגירה עבור זוכה בגרלת גרין קארד

שלום,

אני מחפש המלצה לעורך דין בנושא הגירה לארה"ב עבור מועמד שזכה בהגרלת גרין.
מדובר על ייעוץ בסוגיה של חתונה לאחר קבלת הודעת זכיה אבל טרם ביצוע הראיון.
 

oror5679

New member
מעבר לארהב

שלום,
אני בעל אזרחות אמריקאית, באמצע שנות ה40 ועוסק בתחום שאין בו יותר מדי תעסוקה בארץ.
מתוך מחשבה על אופק תעסוקתי ואפשרויות להמשיך בתחום בהנדסת ריתוך שוקל על מעבר.
תוך שוטטות במרחבי המרשתת אני מסיק שכמעט ובלתי אפשרי למצוא עבודה תוך כדי שהות בארץ. מבקש לשמוע מאלה שעשו את זה, ואיך להתארגן לצעד כזה.
 
תהליך גרין קארד

עורכי הדין מעריכים את הזמנים:
מהגשת PERM ועד קבלת אישור כשישה חודשים.
כנראה הגשה במקביל של I140 ו- I485.
הכנת הבקשות כחודש, וקבלת תשובות לאחר 7-10 חודשים כולל ראיון מנדטורי.

למה כנראה (likely)? יש כמה סוגי אישור PERM, או שזה סגנון התנסחות משפטי?
 

benz29

New member
ויזת תייר לארה"ב

שלום לכולם,
בן 29 ועקב נסיעה לארה"ב נדרשתי למלא טופס D160 באינטרנט.
נכון לימים אלה אני לא עובד מכיוון שלומד לבחינות לשכה (משפטים).
כשישאלו אותי בראיון במה אני עובד, האם זה "תופס" להסביר לפקיד ההגירה שאני כרגע לומד לבחינת לשכה ובגלל זה נבצר ממני כרגע לעבוד? זה משנה את הסיכויים?
מה עוד מומלץ להביא לראיון? מדובר בנסיעה קצרה לארה"ב..
תודה מראש!
 
מעבר לארה''ב לצורך לימודים

היי
אני מפרסם את זה בכמה פורומים שקשורים לנושא אשמח לעזרה ממישהו שחווה את זה או שיודע לייעץ
לי ולבת זוג יש אזרחות אמריקאית, לפני כמה שנים גם עבדנו תקופה בעגלות ומאז חזרנו לארץ
היא התחילה ללמוד תואר ראשון במדעי בעלי החיים בכדי להמשיך לתואר שני בוטרינריה אך תנאי הקבלה בארץ לתואר שני מאוד קשים(ממוצע 90 ומעלה) ואנחנו שוקלים לעבור לארה''ב בכדי שהיא תוכל להמשיך שם ללימודי וטרינריה
השאלה היא איך זה עובד מבחינת מקומות הלימוד ? מאיפה מתחילים לחפש ?
האם ניתן לעבוד במקביל ולשלב חיים תוך כדי
כמה הלימודים יקרים?
איך אפשר לתכנן את זה.?
האם יש כאן אנשים שטסו ללמוד בחו''ל ביחד כזוג?
אני כיום מתעסק בעיקר במכירות, וחושב ללמוד מנהל עסקים, מה אני אוכל לעשות במקביל (לא רואה את עצמי חוזר לעבוד בעגלות וכו')
אשמח לשמוע
תודה
 

mensn

New member
רגע לפני.

רגע לפני. שתי שאלות.
איך נעשה שימור מספר ישראלי? פלוסים ומינוסים ?
שנית, מה עושים (במקרה של שימור זכויות בביטוח לאומי) עם הביטוחים של קופות החולים (מאוחדת במקרה שלי. מאוחדת שיא, עדיף וכו).

תודה!!!
 

the one40

New member
בנק בארה"ב

שלום לכולם, אני (אזרח) צריך לפתוח חשבון בנק בארה"ב בגלל רילוקיישן
יש המלצות לבנק ספציפי? בנק שיהיה יותר קל לעבוד איתו עם אפשרויות טובות באינטרנט?
 

shon1717

New member
האם בעל ויזת תייר רשאי לפתוח חברה בע"מ בארה"ב?

למיטב ידיעתי, אין קשר בין רשם החברות האמריקאי לרשויות ההגירה, כך שזה אפשרי.
אשמח לתשובות רק ממי שמכיר את החוק ויודע את התשובה בוודאות.
 

sky66

New member
ההצעה שוב על הפרק ואנחנו בדילמה רצינית

זוכרים אותי מלפני כמה חודשים? כתבתי שסירבנו להצעה של 140 לסאן דייגו.. ובכן ההצעה חזרה והבחור עדיין מעוניין ויש חיבור טוב והחברה שלו בצמיחה. ובגדול אם אנחנו רוצים זה שלנו. חוץ מההצעה הזאת באמת ראינו שההצעות לא עפות עלינו ובעיקר הקושי עם הצעות הוא עם עניין הויזה שצריך לארגן. אז הבחור מסאן דייגו יעביר אותנו על ויזה מסוימת (שכחתי איזו) עד שיוציא לנו H2B .
במקביל בעלי קיבל הצעה בארץ לתפקיד של VPR&D בסטראט אפ שהוא מאד מאמין בו, ההצעה תעמוד כנראה על 45K חודשי. הוא צריך להחזיר להם תשובה די מהר..
לשנינו מדגדג מאד מאד לעבור כבר לארה"ב עם תחושה חזקה על הגירה (למרות שעכשיו עם טראמפ קצת מלחיץ.. :) ) אבל אני זוכרת שחלקכם הגדול אמר לא להעיז לעשו את זה על 140 התחלתי.. אני מרגישה שאנחנו בצומת ענקית ואני ממש מפחדת לעשות צעד לא נכון אז כל אינפוט יתקבל בברכה.
נ.ב מזכירה שיש בתמונה ילדה ב 5 שעולה לגן חובה והכי סבבה לה בארץ, בגן ועם המשפחה. שם לעומת זאת אין את כל המשפחה המורחבת אבל יש לי בן דוד בגילי לא ישראלי עם שני ילדים קטנים.
תודה לעונים!
 
למעלה