ועדת שוחט

נו, ברור שתלוי

ואכן למדתי באקדמית של ת"א. אח"כ גם תעודת הוראה בלווינסקי. ניצת, לא נראה לי שהבנת מה שניסיתי לומר. מדעי הרוח לא יופנו למכללות בכל מקרה. לדעתי הם דוקא יהנו מהפרווילגיה של תחום מחקרי טהור שמיוחס לאוניברסיטאות בלבד.
 
בנוגע להלוואות לשכר לימוד

אני כרגע לומד באוסטרליה וקודם כל אני מצרף קישור למאמר קולע מאוד על מה שקרה עם הרפורמות שם. דבר שלא מוזכר במאמר הוא השפעת ההלוואות לשכר הלימוד (במקום הורדתו או ביטולו) - סטודנטים שנזקקים להלוואה בוחרים בדרך כלל תחומים שהתואר בהם יכול אחר כך, בשאיפה, לספק הכנסה שתחזיר את שכר הלימוד. התוצאה, כפי שהעיר המנחה שלי לפני כשבוע, היא שיש באוסטרליה מחסור בסטודנטים לתארים מתקדמים במדעים, כי זה לא נתפס כתחום שיחזיר את ההלוואה ולכן לא נרשמים אליו בתואר הראשון.
 

LastFlowers

New member
והטמטום הוא ש-

וועדת שוחט מבקשת להעלות את שכר הלימוד כדי להגדיל את מספר הסטודנטים למדעים. כאמור, אם עכשיו אנחנו מתקשים מאד לממן את התואר השני ועושים הסבות בהמונינו, שווה לעצמך מה יקרה כשיעלו את שכר הלימוד. בנוגע לתגובתך על שכר הלימוד ורמת המצויינות: אני לא כל כך מסכימה איתך. יש משהו בדברי הקוסם, ואני אישית מכירה בשטח לא מעט סטודנטים (לא מהתחום שלי) שמורחים / מעגלים פינות / מחפפים במחקר רק בגלל שהם יודעים שיוכלו לעמוד במימונה של עוד שנת לימוד או יותר. האידאל מבחינתי הוא שמירה על רמת שכר הלימוד הנוכחי (שכאמור, יקר יותר מהרבה מדינות אחרות), מתן הלוואות בתאים נוחים לסטודנטים, הקצאת משאבים לפרסים ומלגות קיום במיוחד לאלה שאופי המחקר שלהם מחייב שהייה במשרה מלאה באוניברסיטה, והכי חשוב: סינון לתואר שני שמתבסס על פרמטרים נוספים מלבד ציונים (מבחן כניסה, מבחן מעשי, ראיונות אישיים מעמיקים או אפילו מרכזי הערכה כפי שעושים היום בחברות שונות) - זה מה שישמור על מספר הסטונטים הכללי, יגדיל את מספר הסטודנטים למדעים, ויעלה את רמת המצויינות.
 
חולק עלייך בנוגע למצויינות

מה זאת אומרת מחפפים במחקר ואיך זה קשור לשכ"ל? אני מדבר על שכ"ל לתואר ראשון לא לתארים מתקדמים. בתארים מתקדמים שישיגו מימון. מי משלם שכ"ל בתואר מתקדם?
 
למעלה