זהו?

  • פותח הנושא NiGa
  • פורסם בתאריך

חולוני

New member
והנה גם ביקורת על הופעה שלהם..

מלפני 3 ימים (מהאתר "פינגווין") - באיחור מסורתי של שעה בדיוק, לעיניי בארבי מלא עד אפס מקום, הדג נחש עולים לבמה. "איזה כיף להופיע לפני אולם מלא", אומר שאנן סטריט, מנהיג הלהקה, רגע אחרי השיר הפותח, "מספרים". כשהשיר הוקלט, נסיעה באוטובוס עלתה 4.90. כשראיתי אותם בהופעה לפני חצי שנה היא עלתה 5.20, ועכשיו היא כבר עולה 5.40. אדוני כבוד שר התחבורה, איך הנתון הזה גורם לך להרגיש? ומה עם זה שבין 500 ל - 600 איש ימותו השנה בכביש? בין 500 ל - 600 איש הגיעו לבארבי ביום שישי ויצרו אווירה מדהימה שכמוה אני לא זוכר כבר הרבה זמן. הם זזו, רקדו, הזיזו ת'תחת ("לפני ששירי מתעצבנת"), מחאו כפיים לפי הקצב, ושיתפו פעולה באופן מלא עם שמיניית האנשים המוכשרים שהיו על הבמה. בצד ימין של הבמה עמדו אמיר בן-עמי (גיטרה) ויאיא כהן אהרונוב (באס), קצת שמאלה ומאחוריהם, DJ גיא מר, מאחוריו המתופף, משה אסרף. שמאלה וקצת קדימה, דודוש קלמס על הקלידים, ומלפניו, מחלקת כלי הנשיפה – יאיר סלוצקי בטרומבון ושלומי אלון בחצוצרה וסקסופון. את השמינייה משלים שאנן סטריט, הראפר של הלהקה, שמגדירה את עצמה, ובצדק, כלהקת Fאנק עם ראפר. שמונה אנשים על הבמה הקטנה של הבארבי, ואף אחד מהם לא מרשה לעצמו להפסיק לזוז (או יה יה יה) אפילו לרגע. "ואני לא הייתי כאן בעצם, אם לא הייתה לי הפלטפורמה לדבר על הדברים, לדחוף מתחת לסבבה גם איזה כמה מסרים". המשפט הזה, מתוך השיר "לזוז", ממצה מבחינתי את כל ההשקפה של הדג נחש. בהופעה, עוד יותר מאשר באלבום, יש אווירה של סבבה, אווירה מקפיצה וכיפית, אבל בלתי אפשרי להתעלם מהטקסטים הלעתים מחאתיים, לעתיים סתם מעוררי מחשבה, של הלהקה. הדבר בולט במיוחד בשיר "זה לא אני", שיר שכתב שאנן לזכרו של ניר אביבי ז"ל, שהיה איתו באותו גרעין נח"ל ונהרג בתאונה מבצעית. השילוב בין הקצב המהיר והמקפיץ של השיר לבין הטקסט הקשה יוצר ניגוד כמעט בלתי אפשרי. "סוד ההצלחה הוא טקסט שלא מרגיז אף אחד. לחן מתקתק, שיווק בדיוק לחג". בשירים "סוד ההצלחה" ו"קמתי" (שמאבד מעט מקסמו ללא השירה האדישה של ברי סחרוף בפזמון) הדג נחש מתייחסים בציניות לעידן גלגל"צ והאולפנים הביתיים בהתאמה. גם בשירים הקלילים יותר, כמו "גבי ודבי" (שזכה לביצוע מאלף), שכביכול הוא "סיפור קצר, אולי אפילו קצת מצחיק, על היום בו פגשתי את גבי ודבי עם המג'יק סטיק", שאנן סטריט לא מתאפק ומטיח בחוזה המדינה, בלי בושה, את כל פרטיי המציאות הישראלית העגומה והקשה. שאנן סטריט הוא לא ראפר גדול, אבל הוא מפוצץ בכריזמה, יודע להלהיב את הקהל, ומעל לכל - אמין. גם ברגעים המחאתיים, כשהוא שר על תאונות הדרכים, על שביתת הנכים ועל רבע מיליון מובטלים, גם ברגעים הציניים ("נביא מוצר שארוז ממש סימפטי, עם רגעים מרגשים ועם נופך דרמטי". "זה בכלל לא משנה שאני מרגיש אידיוט, העיקר שהשיר הזה לא יותר ארוך מ - 3 דקות"), וגם ברגעים היותר מביכים, כשהוא שר על בית"ר ירושלים, ועל אורי מלמיליאן, שהוא בלי שום ספק גיבור ילדותו, זה עדיין לא נשמע מביך מדי. וכמובן, איך אפשר לסיים בלי קצת ביקורת בונה. קודם כל, השיר "אלוהים שלי". הלהקה מבצעת את השיר הזה בהופעות כבר תקופה ארוכה, ומשום מה לא מצאה לנכון להכניס אותו לאלבום הראשון או השני, אולי בשל ענייני זכויות יוצרים ואולי בשל שיקולים אומנותיים כלשהם. מה שכן, השיר הוקלט, וכבר זמן רב מבטיחים לנו שהוא יהיה ניתן להורדה מהאתר החדש של הלהקה. עד לפני חודשיים, היה באתר מעיין קאונטדאון מוזר לצאת האלבום החדש, שעם צאתו היה אמור לעלות גם האתר. הגיע ה - 10 בינואר, האלבום יצא, ובאתר עדיין היה את הקאונטדאון הלא ממש פעיל. כעבור כמה שבועות, הקאונטדאון התחלף באנימציית פלאש של הילד המשתין שמופיע על עטיפת האלבום החדש, עם כיתוב - "בקרוב יעלה האתר החדש". נכון לשעת כתיבת שורות אלו, כשנכנסים לאתר מקבלים הודעת "The Page Cannot Be Found". ואני שואל את עצמי - "האם נזכה אי פעם לגרסה מוקלטת של השיר הזה?", כי בהופעה הוא ללא ספק אחד מרגעי השיא. ביקורת בונה מספר 2 - זה ממש יפה שהנהלת הלהקה השכילה סוף סוף לשים דוכן של מרצ'נדייז מחוץ להופעות, ומי ייתן והרבה יילכו בעקבותיהם, אבל בפעם השמינית ששאנן סטריט ציין את העובדה שיש בחוץ דיסקים וחולצות, זה כבר היה מוגזם ומיותר. הבנו שיש דיסקים, הבנו גם שיש חולצות, ולמען האמת, גם בכניסה להופעה וגם ביציאה היה די קשה לפספס את הדוכן. לסיכום - הדג נחש עושים היפ-הופ ציוני. אחושרמוטה היפ-הופ ציוני.
 

The WizardMan

New member
בכל מקרה .. אני עדיין מוצא חורים

בטיעונים שלך... אני באמת לא יודע אם דלית שומעת פאנק או לא אבל אולי היא לא מכירה את הפאנק ראפ של דר. דרה ? היא מכירה את הראפ הסטנדרטי .. ולא אהבה. ובהחלט יש הבדל עצום בין פאנק סטנדרטי לראפ סטנדרטי. לכל סגנון כמעט יש נגיעות בסוג אחר של מוזיקה (רוק קלאסי,פיוז'ן שהוא מעין שילוב של רוק וג'אז) אבל כשמישהו כמו דלית אומר ש"פאנק וג'אז שולט" אני מניח שהיא התכוונה לסטנדרט של הז'אנרים האלה.
 

The WizardMan

New member
פאנק

 
כן אתה יודע אני די מודעת

לא יודעת אם לך יש מושג בסולמות וכלמיני דברים שקשורים ישירות למוסיקה אבל אני מדברת על ג'אז כמו לואי ארמסטרונג אלה פיג'ארלד("יש לי אלבומים שלהם בבית ואני די מודעת לאיך שהם ניראים ויש הבדל גדול בין המוסיקה שלהם לרוטס ואני מכירה טוב מאוד את הרוטס כל מה שכתבתב בהודעה הזו לא חידשת לי שומדבר ואינ מדברת על פ'אנק ג'ימס באון למשל אין שום קשר לכל הראפ-והיפ -הופ המודרנים ופ'אנק מטאל כזה כמו פיית' נו מור וצ'יליס של ה-80 ותפסיק כבר לכתוב הכל בהתנשאות זה שאתה יושב כל הזמן ומשנן כל הזמן איזה להקה עשתה מה לא הופך אותך לחכם
 

חולוני

New member
אממ..

יופי, אז את מכירה את לואיס ארמסטרונג ואלה פיצ'ארלד (מי לא?), האם את חושבת שזה הופך אותך לשומעת ג'אז? איזה עוד ג'אז את מכירה? ואת אומרת שאת מכירה את הרוטס? האמנם? האם ידוע לך שהם גם עושים ג'אז? והרי אמרת שאת לא אוהבת היפ-הופ, והרוטס הם להקת היפ-הופ. ואת אומרת שאת "שומעת Fאנק כמו ג'יימס בראון" - אמנם ג'יימס בראון היה אחד האחראים לפיתוח מוזיקת ה-Fאנק, אבל הוא עצמו הרבה יותר זמר סול (נשמה). אבל איזה Fאנק את שומעת חוץ ממנו? והאם את מודעת לכך שכמעט כל אמן ראפ מסמפל אמני Fאנק ואף משתף איתם פעולה, כמו למשל שיתוף הפעולה בין Wu-Tang Clan לאייזק הייס (אותו את מכירה?) בשיר I Can't Go To Sleep מהאלבום The W? ואת De La Soul את מכירה? הם עושים באותה מידה Fאנק כמו שהם עושים ראפ.. תשמעי את אלבום הבכורה שלהם, ונראה אם אחרי שתשמעי אותו עוד תגידי שאת לא אוהבת היפ-הופ (אם את באמת אוהבת Fאנק בכלל..). ומה הקשר ל-Fאנק מטאל? יש הבדל בין היפ-הופ למטאל.
 

חולוני

New member
לא ג'אז, Fאנק..

כמו שכבר אמרתי, לאחר הולדת ההיפ-הופ, ה-Fאנק והראפ הפכו לדי חופפים, כמו במקרה של דה לה סול, וכמו אצל ד"ר קרה שהמציא את ה-G-Funk. אם היא הייתה אומרת שהיא שומעת רק ג'אז זה עוד היה מובן.. אבל ברגע שהיא אמרה שהיא שומעת Fאנק אבל לא אוהבת היפ-הופ, פה זה כבר ברור שאין לה מושג על מה שהיא מדברת..
 
האאאאאאא

די אתה פשוט זורק כל מיני דברי שפשוט לא מעניינים תפסיק אני לא הולכת לעשות דוקטורט על הדברים האלו אתה הופך מוסיקה למשהו שהוא נורא אינפורמטיבי תפסיק!!! אתה הורס לי את ההנאה!! ארגגג!!! אני אוהבת מה שנמע לי טוב וזהו!!!!!! יואואו איזה זיוני שכל
 

חולוני

New member
כמו שחשבתי..

לא היה לך מושג על מה שאמרת.. פעם הבאה תחשבי פעמיים, ופשוט אל תגידי דברים אבסורדיים כמו שאמרת.
 

The WizardMan

New member
ופעם הבאה תעזוב אנשים במנוחה ..

הבנו שיש לך ידיעות נרחבות במוזיקה ... אבל כבר באמת איבדת כל רגש למוזיקה אצלך הכל רק משפטים ומספרים דבר אחד פשוט לא נכון שאתה אומר היא אמרה שהיא אוהבת לואי ארמסטרונג ובלה בלה זה הג'אז שהיא מכירה, זה הג'אז שהיא אוהבת. אתה מכיר עוד דברים אבל גם אתה לא מכיר את כל סגנונות הג'אז והפאנק בעולם... ואני מבטיח לך שגם אם אתה חולה על פאנק אתה לא תאהב את כל אמני הפאנק בעולם ... ואני ממש לא מתכוון לפתוח על זה ויכוח.. פשוט תנסה להבין כי לי נראה שאתה סתם ניסית להשתחצן עם הידע שלך כל השרשור הזה.
 

חולוני

New member
אממ...

בלי בולשיט..לא איבדתי שום רגש למוזיקה.. כל השמות של האמנים שהזכרתי אלו שמות של אמנים שאני מכיר ואוהב, זה שאתה והיא לא מכירים אותם, לא אומר שאיבדתי רגש למוזיקה. ושתאהב את ארמסטרונג, אין לי שום בעיה עם זה. יש לי בעיה עם זה שהיא אמרה דברים אבסורדיים וטיפשיים שאין לה מושג בהם... והתגובות שלה הוכיחו זאת. היא זאת שהייתה צריכה לחשוב פעמיים לפני שהיא אמרה את מה שהיא אמרה..
 
אם אתה כל כך חכם אגב

אולי תסביר לי מזה טריפ-הופ למשל פורטישהד..בין הפייבוריטים אבל מה זה לעזאזל טריפ-הופ...
 

חולוני

New member
פורטיסהד.

טריפ-הופ זה סגנון שהומצא בבריסטול באנגליה בתחילת שנות ה-90 ע"י מאסיב אטאק, וזהו סגנון שמשלב מקצבי היפ-הופ עם אווירה אפלה שכוללת שירה ג'אזית מלנכולית (כמו אצל פורטיסהד) , ולעיתים גם שירת דאב (כמו אצל מאסיב אטאק). האלבומים שהכי מזוהים עם הטריפ-הופ אלו Blue Lines (האלבום שהמציא את הז'אנר) ו-Protection של מאסיב אטאק ו-Dummy, אלבום הבכורה של פורטיסהד, שמבחינתי הוא אחד מהאלבומים הטובים בכל הזמנים. ופעם הבאה את תזרקי סתם שטויות שאת לא מבינה בהם.. ("אני לא אוהבת היפ-הופ אבל Fאנק וג'אז שולטים!")
 
אז ככה..

כשאמרת היפ-הופ התכוונתי להיפ-הופ התעשייתי בשתגלגל לו באמ טי דוגמאת סנופי דוגי דו אמינם ראפ היפ -הופ או כל מה שזה לא יהיה אני לא מוצאת קשר למוסיקת סול כמו ג'אז ופאנק
 

חולוני

New member
שוב את מוכיחה את בורותך...

אולי מספיק לזרוק הצהרות מפגרות שאין לך מושג בהן? גם אם התכוונת להיפ-הופ המיינסטרימי ולא לאלטרנטיבי, וציינת את סנופ דוג..אז רק שתדעי ש-Doggystyle שלו זה אחד האלבומים הכי Fאנקיים שיש, והפיק אותו אותו ד"ר דרה (מי שהמציא את הג'י-Fאנק) שהיה חברו של סנופ דוג להרכב הגנגסטא-ראפ האגדי - N.W.A וגם את אמינם הפיק וגילה, מי אם לא, ד"ר דרה, אבל אמינם פחות Fאנקי מסנופ.. ואין קשר בין סול ל-Fאנק? מה את אומרת? ומאיפה את חושבת שה-Fאנק צמח? מהסול (וגם מהג'אז). ואת הרי ציינת שאת שומעת את זמר ה"Fאנק" - ג'יימס בראון. אז מותק, ג'יימס בראון שלך הוא 80 אחוז זמר סול ואולי 20 אחוז (וגם זה לא בדיוק) זמר Fאנק..
 
יוו תפסיק להיות כזה קרציה

לא אכפת לי איך לזה די תפסיק אתה מזיין לי את השכל תשיג חיים דיייייייייייייייייייייייייייייייייייי
 

חולוני

New member
האמת שכדאי מאוד שזה יעניין אותך...

כדי שבהפעם הבאה לא תזרקי הצהרות טיפשיות כמו שזרקת.. כי כל מה שעשית בזה זה הוכחת כמה שאת בורה.
 
למעלה