חזרנו לפני חצי שעה מאופקים.

ashlaya

New member
והסגר על הצד השני ?

אני מבינה שזה היה מאוד מקובל עליכם זה ממש לא הפריע לכם טוב כנראה שלעולם לא יהיה כאן צד צודק כל מה שנשאר לי זה לכאוב את כאב 2 הצדדים
 
מבחינה עובדתית-

הסגרים המאסיביים התחילו כשהתחילו המפגעים להכנס לארץ. עד אז היו מחסומים אבל בטח לא ברמה שמוכרת לנו כיום. ולאחרונה שבדקתי, אנשי ימין לא מתפוצצים ברחובות. ואם את מתיימרת להיות תומכת בדמוקרטיה ובאותה נשימה מסכימה שעיר בישראל תחסם לכניסה (תושבת אופקים שעמדה מאחורינו נדרשה להציג תעודת זהות כדי להכנס לעיר. לא גוש קטיף. אופקים. בישראל.) בשל עצרת חוקית שאושרה ע"י המשטרה, הייתי ממליצה לבחון אם אין כאן פיצול אישיות או סתם שנאת האחר.
 

ashlaya

New member
החלטתי להגיב בפעם האחרונה

וראשית להזכיר לך את המשפט ואהבת לרעך כמוך כן הוא מתייחס גם לתחושה שלך לגבי הצד השני - לפחות אמור להתייחס מעבר לזה אני רק אדגיש שלא אין לי שנאה ליהודים שגרים שם ממש לא רק הרבה רחמים על מה שהולכים לעבור ועוברים כבר בימים אלה ובכ"ז רק ביום שאיבדתי שם חבר ראשון שבעקבותיו עוד רבים אחרים מחבריי ואחרי שאני עצמי הייתי שם בצבא ומוסיפה גם העובדה שיש לי ילדים משלי היום אני כן יכולה להבין שצריך להקריב מחיר כבד מאוד מחיר של בית למען חיים חיי ילדינו וזה ממש מתמצית כי היה לי עוד המון לכתוב אבל לא אוהבת את הויכוחים הפוליטים האלה הראשים כולם מושחטים אני לעולם לא מצביע ומעדיפה לא להגיע לויכוחים מיותרים בנושא שהרי אין בו שחור לבן
 
"ואהבת לרעך כמוך"

מי שמנסה להרוג אותי ורואה כשאיפה מוצהרת שלו את המצאותי בים, הוא לא רעי ולא חברי. ואם היה הסכם בצד ההתנתקות- דיינו. אבל מי שחולם (וכנראה את אחת מהן) שההתנתקות תביא לנוט שלום, שקט ושלווה, לדעתי טועה ומטעה.
 
ומזל שזה קרה

נעזוב את זה שאני נגד ההתנתקות כפי שהיא מתבצעת ובתנאים הללו- אבל אם ההפגנה שלכם לא חוקית והיא עלולה לגרום להתנגשויות אלימות עם כוחות הביטחון- מזל שלא הצלחתם להגיע וששמרו עליכם מכל משמר. ולא שאתם פרובוקטיבים, חלילה, אני לא איש כוחות הביטחון שאוכל להעריך סיכונים וכו'. אבל אם היה סיכון הכי קטן שההתנגשות בינכם לבין כוחות הביטחון תדרדר לאלימות- מזל שלא נתנו לכם להגיע והקשו עליכם. לא הייתי רוצה לראות אתכם, או חיילים, או ילדים נפגעים עקב רצונם להפגין בהפגנה בלתי חוקית.
 
ההפגנה היתה חוקית לגמרי.

ואם הייתי נפגעת, זה בגלל השוטרים שלא נתנו לי להגיע אליה כמו בנאדם. איפה כל אבירי הדמוקרטיה וזכויות היסוד??? מגבילים את חופש התנועה של אזרחי המדינה ואין פוצה פה ומצפצף. מדינת משטרה זה לא בסין הקומוניסטית. זה כאן.
 
ושוב- זה לא חדש...

שנים המשטרה אלימה, חזקה מעל הרצוי, פוגעת בזכויות אדם. שנים שאני לפחות זועק וצועק שחייבים להגביל אותם. שנים ששוברים רגליים וידיים של מפגינים. ותסלחי לי על הטעות בנוגע להפגנה הנוכחית. נמאס לי לראות מה קורא במדינה המגעילה שלנו. אני התכוונתי להפגנה בכפר מימון שלא היתה חוקית ואז עצרו אוטובוסים וכו'. כואב לי איך שמתנהגים אל הימין כיום. כואב לי שמפנים אנשים מביתם ללא שום תמורה. כואב לי שאנשים מנצלים את ההזדמנות ללא שכל כדי "לסגור חשבונות". אבל כואב לי שהימין לא מקבל את הדין. כואב לי שהימין המפונה לא מבין שרק רע יכול לצאת מהטלאי הכתום, מסגירות הכבישים בכל הארץ, מהמאבק בין ה"גושים". כואב לי שבמקום למזער את הפגיעה במדינה- הימין הולך ומרחיב את הקרע על מנת לא להרים ידיים. אני מבין את הימין, באמת! אני גם מסכים עם רוב טענותיו כרגע, אבל המחיר, אוי, המחיר. זה עלול להיות יותר מכואב. זה עלול להיות הסוף.
 
מצרפת מאמר של הרב ישראל רוזן.

שמאוד מסכימה עם תוכנו. מבחינתי, השבר הוא עמוק ואנחנו יוצאים לגלות, לא רק מגוש קטיף, אלא מהמדינה כפי שהיא מנוהלת כיום. לא מרגישה שיש לי סיג ושיח עם מי שנותן יד חסתימת פיות, לדריכה על ציבור שלם של אנשים.
 
סליחה שאני קצת תוקף

(וטרם קראתי את המאמר) לפני כן, כאשר סתמו את הפה לאחרים- לא היתה לך בעיה עם זה? במקום לשבת ולבכות כמה אתם מסכנים- מה דעתכם לדאוג שמאורעות כאלו לא יחזרו יותר לעולם? ולא משנה אם זה תואם את דרככם או לא תואם? אני חושב שהלקח הכי גדול שאפשר ללמוד הוא שאמצעים חשובים לא פחות מהמטרה- ואם הלכתם בשטח אפור שנים רבות- ושמחתם על כך- אל תתפלאו כאשר הממשל ישנה את פניו וילך מולכם בשטח האפור. שנים עיכבו פעילי שמאל, שנים הזמינו אותם לחקירות, עצרו אותם, עיכבו אותם. שנים פעלו מולם כפי שפועלים היום מולכם. שנים טענתם שמגיע להם. למה- כי הממשל היה לצידכם. וכיום- כשהממשל הפנה לכם עורף- אז לפתע זו גלות? עזבי מי התחיל, עזבי מה היה קודם- אם אתם יוצאים לגלות- נגמרה מדינת ישראל. אם את רוצה לשמור על המדינה- תמחי דימעה, תהיה חזקה- ותמשכי להאבק בדרך שלך. ישנן תנועות אידאולוגיות שהפסידו קרבות מפה ועד הודעה חדשה- אבל לרגע לא הרימו ידיים או קראו ל"יציאה לגלות". הפסד אחד שלכם- וזו המסקנה? אני באמת מתביש בקו מחשבה הזה. מזכיר לי את אלו שברחו מת"א בזמן הסקאדים. וסליחה אם אלו דברים קשים- ככה אני מרגיש. ושוב- אני נגד ההתנתקות הנוכחית. לחלוטין!
 
ועכשיו קראתי- שיתביש לו

כאב וצער זה מובן. כעס- גם כן. לקרוע קריעה? חורבן הבית? הלו!!!! להתעורר שם!!!! כל מי שגישתו לא תתקבל "ישבור את הכלים"? מה אנחנו- ילדים? תעשו חושבים, תהרהרו- אבל לצאת מהמשחק? אז למה להתפנות? אם ישראל לא מדינתכם עוד- קחו נשק ותגנו על הבית עד טיפת הדם האחרונה!!! האם כצאן לטבח? האם לצאת לגלות בשימחה או המלחמה? אם היו מוציאים אותי לגלות- הייתי נלחם ומקריב. הייתי מעדיף למות אדם חופשי מאשר לחיות בגלות. חוצפה. גלות. ומה יגידו שלום עכשיו כל פעם שמחאותיהם לא התקבלו במשך עשרות שנים? גלות? מדינת ישראל לא קיים יותר? חורבן הבית? ואני לא רוצה לשמוע תגובות ציניות כגון "שלום עכשיו לא מאמיינים בבית" וכו'. אני שואל ברצינות- אתם לא נסחפתם? אתם לא מרגישים שאתם "קצת" איבדתם שליטה על עצמכם? לבטל את המדינה כי שרון ניצח אתכם? דוגרי? אני נפעם מהיכולות שלכם. לשלוח כל פעם עשרות אלפים למחאה בדרום- מקסים! באמת- בלי ציניות. אבל הפעם שרון ניצח אתכם. סליחה- את כולנו. לא היזהרנו אתכם? לא אמרנו לכם? מה עניתם? מי שלא רצה אותו בתור רמתכ"ל- יקבל אותו כשר ביטחון- ומי שלא רצה אותו כשר ביטחון- יקבל אותו כראש ממשלה. אז יופי- קיבלנו אותו כראש ממשלה? עכשיו יותר טוב? שנים צעקנו והזהרנו- מישהו מכם הקשיב? לא..מה פתאום- הרי הוא שירת את האינטרסים. ועכשיו- הוא הפנה לכם עורף (כפי שהפנה כנראה בעבר לא מעט)- אז אתם שורפים את המדינה? כי הוא מתנהג אליכם כפי שהתנהג לכל מי שהתנגד לדרכו? לא הקשבתם אז- תבואו בטענות אל עצמיכם. ופעם הבאה- אולי תקשיבו גם לאחרים שלאו דוקא חושבים כמוכם- אבל המדינה חשובה להם לפחות כמו לכם? גולה...יופי...ממש גאוני...
 
יכול להיות- אני מתרתח כאשר מדברים

על "התנתקות" מהמדינה, מהעם. וגולה מתקשר אלי בדיוק באופן הזה. אם את רואה את מה שהוא אמר באור אחר- דברי. כולי אושן- ואת יודעת שאני מקשיב.
 

אמיר.

New member
ואני מאד התנגדתי.

מצד אחד לא נכנעים לפני הקץ. מצד שני, לא נותנים גט למדינה. חלילה חלילה. את שרון יש לשלוח לחווה, גם את פרס שתהיה לו חברה. אולמרט, לבנת ושלום ממשרות שרים נשאיר רק חלום. כל מי שבגירוש תמך ונגע יקבל יחס כמו למצורע. מחר נגיע לשלטון בדרך דמוגרפית ונוכל לשחרר את גוש קטיף בדרך דמוקרטית.
 

אמיר.

New member
בוקר טוב.... יש לנו יותר סממנים

1. משפחת שלטון. 2. חונטה בממשלה (כמה קצינים !!!) 3. הונאת בוחרים. ולמה זה קשור לפורום ? אני חושב שהגיע הזמן שהציבור הנאמן למדינה, לא זה שרואה בה הזדמנות עסקית, חייב לחזור לקדמת הבמה. זה אולי לא יקרה בדור השה, אבל הדור הבא נמצא בידנו. צריך לקחת את החינוך בידים ולחנך את ילדנו, ואת ילדי כל המדינה ליותר פטריוטיות, יותר ידע על מה שאנחנו עושים כאן בכלל. ואני, נוסע אחה"צ (שוב).
 
../images/Emo46.gif משתדלת לא להגיב אבל קצת קשה

לי. (מכרי מעולם לא טענו שיש לי אתה יכולת לסתופ את פי..) המפגינים, - פשוט מתישים את הצבא והמשטרה. גורמים לילדות קטנות בנות 18 לבכות. ועושים לדעתי נזק עצום למדינה ולמורל (וכמובן לעצמם כל חייל שיעמוד מולם יהי לו קשה) דווקא רציתי לכתבו הודעה אופטימית, רציתי לכתוב שלמרות הקושי של העם - יש תמנות שמרגשות אותי כמו המתנגד שנותן לחייל לשתות כמו שירה משותפת ועוד. אבל... החבל נמתח יותר מידי יהיה פה אסון. אתם באמת רוצים לראות המ יקרה עם כל ההמונים הנ"ל יכנסו לגוש קטיף?
 
לא נסעתי לגוש קטיף.

נסעתי לאופקים. ואת זה לא נתנו לי. יש כאן ציבור שלם שכואב לו, שמרגיש נבגד, ולא נותנים לו שום דרך להביע את הרגשתו. זכותי בדמוקרטית היא להפגין וחובתה (כן. חובתה!!!) של המשטרה לאפשר לי להפגין. זכותי להגיע עד השטח הצבאי הסגור ולמחות ואפילו להקשות על החיים של השוטרים והחיילים בדיבורים ושירים אם זו עמדתי וחובתה של המשטרה לאפשר לי זאת. (אגב, משאל עם היה פותר את הבעיות הנ"ל. הרוב היה מקבל כל הכרעה של העם. והמטורפים של היום היו מטורפים גם עם משאל עם ובלעדיו. )
 

עציון

New member
אמא של שראן: את לא צריכה להתנצל

את עושה מה שאת חושבת לנכון. מסבירה ובצורה הכי יפה. אני לא רואה שום מקום לויכוח בכל ענין הזכות להפגין. אני בטוח שעל כך אין עדיין מחלוקת בעם. כפי שאת רואה ולבטח מבינה, כל צד מתחפר בעמדתו. אני כבר הסקתי מסקנות לעתיד הקרוב : בבחירות אני מצביע לעבודה. חד משמעי. העבודה היא שהביאה את אלפי המיתיישבים לאן שהביאה. העבודה היא שהזרימה את התקציבים הראשוניים לחיזוק ההתיישבות ביש"ע העבודה היא היחידה שכל הזמן דיברה שיש לפנות אותם ולא פינתה העבודה היא היחידה שלעולם לא תפנה אנשים או תעקר או תגרש או תטרנספר. אלון-גלילי-אשכול-גולדה-טבנקין ואחרים הם האנשים ללא כחל וסרק. אני מאמין ש: פואד-איציק-הרצוג-פינס-רמון הם ממשיכהם.
 
אני לא חושב שמנהיגים משקפים תנועה

אולי בהתחלה. אולי בגין וז'בוטינסקי (הפוך כמובן). אבל כיום? הם יעצבו את ישבנם לפי צורת הכיסא. ישבן שמאלני או ימני- הכל הם יודעים לעשות. עבודה? רוויזיוניסטים? אל תצחיק אותי...יותר נכון- אל תגרום לי לבכות.
 

אמיר.

New member
השמאל היה מקבל משאל עם ?

הם היו מתחפרים לחצי שנה ושולפים תוכנית הזויה אחרת מהכובע המרופט שלהם. כמו שאנחנו נחושים לבנות הם נחושים להרוס.
 
למעלה