חזרנו לפני חצי שעה מאופקים.

1אילת2

New member
אם היעד של כולם היה אופקים-

לא היתה בעיה. אבל היעד המוצהר, ע"פ מועצת יש"ע- היה גוש קטיף. ואת זה אי אפשר היה לאפשר. לשם כך אורגנה כל העצרת. כדי שכמה שיותר אנשים יכנסו לגוש קטיף. ההינתקות תתקים. חשוב למחות נגדה- אבל בסוף היא תתקים. ומצד תושבי גוש קטיף לא תהיה אלימות, ולא התנגדות בכוח. רובם יתפנו לפני מועד הפינוי והאחרים יתעכבו בבתי הכנסת כדי להתפלל ולמחות. אבל אף אחד מהם לא יתנגד בכוח. את אף אחד לא יצטרכו לגרור משם. את יודעת מצד מי תהיה אלימות? מצד אלו שהיו עצרת השבוע והסתננו לגוש קטיף. כמה כבר יש כאלו? 600-800, לפי אחד הדיווחים? או יותר קרוב ל-2000, לפי דיווחים אחרים? למה בןזוגי, ואנשי קבע אחרים, ושוטרים, צריכים להתמודד באופן פיסי עם החברה האלה (רציתי לשים כאן מילה אחרת. כרגע זה יישאר חברה) שבכלל לא גרים שם, ובאופן מוצהר הגיעו כדי לגרום לפרובוקציה? למה כל השוטרים צריכים להיות באופקים, בנתיבות, ובשדות בדרך לגוש קטיף במקום לעצור את המופרע שרצח אתמול ארבעה אנשים? למה? התשובה פשוטה. הם לא. פשוט לא. העצרת הנכבדה שהיתה השבוע גרמה לזה. אל תיממי ותאמרי: באנו רק לעצרת. לא לגוש קטיף. גוש קטיף היה המטרה המוצהרת של מארגני העצרת. ולכן גם של הבאים אליה. ואני מרשה לעצמי לחזור על השורה החשובה ביותר בכל ההודעה: ההינתקות תתקים.
 
אז שיחסמו את הצועדים בכניסה לאופקים

אני מניחה שלא היית שם. אני כן. החסימה היתה לכיוון אופקים. אפשר היה בשקט לחסום צומת אחת אחרי כדי למנוע הגעה לגוש קטיף (וכל זה 20 ק"מ מהגוש!) באנו לעצרת חוקית ומשטרת ישראל ניסתה למנוע זאת מאיתנו. ואני לא אגיד מילה על אנשי המשטרה גסי הרוח שפגשנו. והשוטרים צריכים להיות שם כי זו העבודה שלהם. ואם הצבא היה עושה את העבודה שלו, הטבח אתמול היה נמנע. ונכון. ההתנתקות כנראה תתקיים. ואת התוצאות שלה נאכל כולנו. גם את.
 

שלי לי

New member
ילדות קטנות בנות 18 לבכות???

היא חיילת בת 18, ולא ילדה קטנה, אני בטוחה שאם היה מדובר בגבר לא היית כותבת" ילד קטן בן 18"
 

mikilk

Active member
../images/Emo10.gif מידע אישי קרוב מאוד =

נלקחו לשם "חיילות" - בנות שנמצאות 8 ימים בצבא ועוד לא סיימו טירונות, עוד לא עברו את ההלם הראשוני של הגיוס והניתוק מההורים וכבר צריכות להתמודד נפשית ופיזית... הן לא חיילות ולא מיומנות - הן בפירוש עוד ילדות ובמצב נפשי מאוד לא קל בעקבות הגיוס הטרי. הבת של אחי קיבלה את זה מאוד מאוד מאוד קשה
 

אביא

New member
אכן תגובה דמוקרטית נאורה!!!

"אסור להפגין כי זה מתיש את השוטרים" באותו אופן מחר יוציא מנהיגינו הדמוקרטי הוראה בתמיכת העיתונות שומרת האתרוגים: "אסור להתבטא נגד הממשלה כי זה מבזבז חמצן"
 
ואם זה ימנע התנגשויות אלימות?

אפילו את כיכר הלחם הורידו- והם באמת לא היוו סיכון ביטחוני או פיזי... אתה מבין אביא שאנחנו חייבים לזעוק ביחד? שאם נשאיר כל פעם צד אחד להאבק על שלו- כולנו נפסיד? זה מה שעושים לנו- הפרד ומשול...
 
אביא כבר כמה אני שותקת

על תהגובות ה"נחמדות, שלך אלי. בהתחלה אני מודה נפגעתי, היום אני מביהנ כל מי שלא בדעתך מקבל את ה"מקלחת" אז תסלח לי! לעשות משהו - אך ורק כדי להתיש - זאת שטות! לא אמרתי מילה על דמוקרטיה. לא אמרתי ש"אסור להפגין או שזה נגד החוק. אבל שראשי המתנגדים ומארגני ההפגנות מדברים על כך בריש גלי - שזאת הכוונה. אז תסלח לי זאת חוצפה!!!! ואותי זה מרגיז ומחליא גם יחד! ואני בהחלט מחשיבה את עצמי לבן אדם דמוקרטי - אני מקווה שגם אתה, יודע שלא כל מי שבדעה שלך הוא לא בהכרח לא דמוקרטי. שתהיה בריא!
 
אז שוב אני שואלת-

לפי איזו אמת מידה דמוקרטית עומדת חסימת הכבישים אתמול? ע"פ איזה סטנדרט דמוקרטי הייתי צריכה להטלטל בדרכים עם 3 ילדים כדי להגיע לעצרת שאושרה ע"י המשטרה???? ואגב, כשאתה סבור שעומד להתרחש אסון, אתה רשאי להשתמש בכל הכלים החוקיים שבידך למנוע אותו. גם דיבורים. גם עצרות.גם אם זה קשה לשוטרים (שממש לא נראו סובלים לראות אותנו נגררים בדרך לא דרך ולא התביישו לצעוק עלינו.)
 

אמיר.

New member
אני אגיד בריש גלי ../images/Emo32.gif

החלטה על הגירוש היא מסוג ההחלטות שיש עליהן דגל שחור. יש מצב של חוק שהוא בלתי חוקי (ולא נביא דוגמאות קיצוניות מאירופה, בארה"ב היתה מדיניות של 'נפרד אך שווה' וכולם יודעים היכן זה נגמר). המהלכים שאנו רואים כרוכים בכל כך הרבה סרחונות דמוקרטיים שאדם שואל את עצמו מה הצעד הבא ? מעצר בית לכל מצביע ימין ? סגירת עתון 'מקור ראשון' ? חקיקת חוק שמאפשר לראש הממשלה לפטר חברי כנסת ? הרי הכל, אבל הכל, כשר בשביל הגשמת ה'חזון' של גירוש יהודים. אני אזרח שומר חוק. סופר שומר חוק. בכל המבדקים בצבא קיבלתי את ציון החנון המושלם. זה שישמור על משמעת בכל מחיר. לא אפרט כאן את הרזומה שלי. אבל מגיע רגע שבו אדם צריך לקום ולהגיד - עד כאן. לא ניתן למיעוט פוסט ציוני לגנוב את המדינה. הצד שלך דמוקרטי ? קדימה. בואו נלך שוב לבחירות על המצע הזה ונראה מה יקרה. בעצם, אפשר לסמוך על זה ? בבחירות האחרונות זה שרץ על התנתקות נפל על הפנים ובכל זאת קיבלנו את התוכנית. יש מערכת שלמה של דיסאינפורמציה, של תעמולה שקרית, של התנהלות בלתי דמוקרטית. ובשום רגע לא ניתן הסבר למהלך.... אז כן. צריך לעשות הכל (במעט) בשביל לבטל את התוכנית. אלימות - לא. אבל הפעלת לחצים והתשת שוטרים ? זה סופר דמוקרטי. עד שלא יבואו לשאול את העם ויוכח אחרת בבחירות - הרוב הוא אנחנו.
 

אמיר.

New member
למי את באה בתלונה ???

למה לא להתלונן על השלטון שמפעיל חיילים נגד אזרחים ? למה לא להתלונן על הצבא ששולח 'ילדות בנות 18' להתעמת מול מפגינים ? נכון שאנחנו מטיבנו אחראים יותר ומופקרים פחות מהשלטון, אבל להפיל הכל עלינו ? אף אחד לא נתן הוראה לאף חייל להגיע למקום.
 

ashlaya

New member
אבל

כן נתן פסיקה אחד הרבנים שחייל שישתף פעולה דינו מחלה ! נו באמת!
 

אמיר.

New member
?????????????????.

1. המונח 'פסק' לא מתאים. 'חיווה דעתו' הוא המונח המתאים. 2. דינו מחלה?? 3. מי אמר זאת ? אני יודע שיש רבנים שסוברים שיש לסרב לפקודת הגירוש. אני אישית לא הייתי מציית לפקדה כזו. אבל 'דינו מחלה' ???
 
האמת היא שבגלל זה נסענו.

נסענו כדי להראות לילדים שאנחנו לא רק יושבים ומדברים ש*זה לא בסדר* אלא גם נוסעים ומשקיעים מזמננו ומכספינו הפרטי כדי לעמוד על עקרונותינו. ובהליכה הרגלית שלנו לעצרת (2 ק"מ לכל כיוון, עם תינוקת בעגלה ו-2 ילדים שממטירים שאלות נוקבות, היה הרבה זמן להסברים ותודה למשטרת ישראל...) הסברתי להם מה זאת עצרת ולמה אנחנו הולכים ועל חשיבות זכות ההפגנה וחופש התנועה והאפשרות להביע את דעתינו ועוד ועוד (ולא. אף מילה על גוש קטיף. נסעתי כדי למחות על סתימת הפיות. לא על הגירוש.)
 

עציון

New member
"שילכו לנגב". למה, איפה היו עד עכשו

לפני 16 שנה הייתי בגני טל לצורך עבודה. הכל היה חול. שממה. מדבר. לפני שנה-שנתיים, הייתי בגוש קטיף, פטה מורגנה. הפרחת השממה. אנשים, שהממשלות שלחו אותם לרצועה . עובדי כפיים. מלח הארץ. דתיים כמו חילונים. הם היו ב"נגב" שלהם. יש כאלו שנימצאים שם 30 שנה. והנה, יפה הנפש קוראים להם לעבור לנגב. בעוד אלפי אנשים נימצאים עכשו באלפים. בקרואטיה. במזרח הרחוק ויחזרו לבטח למרכז הארץ מעונגים ומדושני עכשוויזם, יש ששולחים את צרובי השפתיים וטרוטי העיניים לנגב. מרביתם אידיאליסטים שהפלטפורמה של אמונתם ניסדקת מול עינהם. למה שילכו לנגב? אני, עם אמונה סדוקה הייתי עומד על כך שיסדרו אותי באפקה, למשל. ממילא הכל על כירעי תרנגולת. הביטחון. האמונה. המימשל. (דין נצרים כדין ת"א- הוא אמר) מת על זה.
 

הילהל

New member
בזה אני סופר תומכת

אחת בחוויות הכי חזקות שלי היא כשהייתי בת 6 (כמדומני) והורי לקחו אותי להפגנה אחרי הטבח בסברה ושתילה. בורה מחוייב להעביר לילדו את ערכיו, במעשה ובדיבור. ויכול רק לקוות שילכו בדרכו. ובזה אני מאוד מאוד מחזקת אותך. אני בכוונה נמנעת מלהכנס לוויכוח הפוליטי יותר (מה דעתי על חוקיות ההפגנה, מוסריותה וכו') כי אני יודעת במאת האחוזים שלא נגיע להסכמה המינימלית ביותר, וחבל לי על האנרגיה השלילית. הנה, רק כתבתי שאני מקווה שמהשבר הזה יצמח משהו טוב ךנגב (ולא, אני לא מתושבי אפקה) וכבר מישהו כאן מרמז שאני "יפת נפש" (שזו קללה בישראל של ימינו?). אז אני אפסיק כאן.
 

עציון

New member
הילהל. אתמול השתתפתי בדיון סוער,

במרכז הארץ הבטוחה והמובטחת. כל הצד השני, זעק: שילכו לנגב..שילכו לנגב.. שאלתי אותם: כמה מכם מוכנים להתיישב בנגב? רק אחד ענה בחיוב..... אני אוהב את אלו ששולחים אחרים...אוהב. צר לי. לא הספקתי לקרא את אשר כתבת ולכן לא התייחסתי אלייך. (ותפסיקי להיעלב מכל מה שאני כותב).
 

הילהל

New member
אני נעלבת סדרתית ../images/Emo6.gif

ואותי אי אפשר להאשים. אני עדיין מבקשת מהורי לבדוק את מודעות הדרושים בנגב... לצערי פשוט אין כלום! היום אנחנו יודעים שלבעל יש עבודה מובטחת שם (כי החברה שלו עובדת שם ולמעשה הוא היום עובד גם בבאר שבע והסביבה לא מעט). עכשיו צריך לפתור את הבעיה התעסוקתית שלי. משוגעת על הנגב!
 
למעלה