ד.ר. דוליטל
New member
זה כבר פלפול
השו"ע אומר: אל יחשוב ראוי הוא שיעשה הקב"ה בקשתי/ו כיון שכוונתי בתפלתי כי אדרבה זה מזכיר עונותיו של אדם (שעל ידי כך מפשפשין במעשיו לומר בטוח הוא בזכיותיו) אלא יחשוב שיעשה הקב"ה בחסדו ויאמר בלבו מי אני דל ונבזה בא לבקש מאת מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא אם לא מרוב חסדיו שהוא מתנהג בהם עם בריותיו.
מכאן שמי שאומר "ראוי שהקב"ה יעשה בקשתי/ו" מפשפשין במעשיו. ואין כאן שום חוצפה.
ואילו ליבוביץ טוען שהאל הוא מצוי אמת ואינו ספק צרכיו של האדם. וזה אינו עולה בקנה אחד עם דברי השו"ע.
השו"ע אומר: אל יחשוב ראוי הוא שיעשה הקב"ה בקשתי/ו כיון שכוונתי בתפלתי כי אדרבה זה מזכיר עונותיו של אדם (שעל ידי כך מפשפשין במעשיו לומר בטוח הוא בזכיותיו) אלא יחשוב שיעשה הקב"ה בחסדו ויאמר בלבו מי אני דל ונבזה בא לבקש מאת מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא אם לא מרוב חסדיו שהוא מתנהג בהם עם בריותיו.
מכאן שמי שאומר "ראוי שהקב"ה יעשה בקשתי/ו" מפשפשין במעשיו. ואין כאן שום חוצפה.
ואילו ליבוביץ טוען שהאל הוא מצוי אמת ואינו ספק צרכיו של האדם. וזה אינו עולה בקנה אחד עם דברי השו"ע.