מפענח התעלומות
New member
המילה "ראוי" לא מתיחסת למתפלל אלא לקבלת בקשתו
כשהשו"ע כתב "ראוי הוא", הוא לא התכוון להגיד "ראוי המתפלל", אלא התכוון להגיד: "ראוי הדבר".
חוץ מזה, אצטט לך שוב את דברי בדברי השו"ע: "אל יחשוב: ראוי הוא שיעשה הקב"ה בקשתי כיון שכיוונתי בתפילתי, אלא...יאמר בליבו: מי אני, דל ונבזה, בא לבקש מאת מלך מלכי המלכים הקב"ה". מסקנה: לדעת השו"ע, כשאדם חושב שראוי הדבר שהקב"ה יעשה את בקשת האדם הנ"ל, עלינו לומר לו: "למה מי אתה בכלל, אדם דל ונבזה, בא לבקש מאת מלך מלכי המלכים הקב"ה". מסקנה: לדעת השו"ע, זו חוצפה שהאדם יעז לחשוב שראוי הדבר שהקב"ה ימלא את בקשתו של האדם הנ"ל. זה בדיוק עונה על נוסח החידה ששאלתי על "החוצפה", ואגב זה גם ממצה את דברי ליבוביץ במאמרו על התפילה: ש"משמעות התפלה", איננה "הדרישה האוילית והמחוצפת שישנה הקב"ה ממנהגו של עולמו לטובת המתפלל".
כשהשו"ע כתב "ראוי הוא", הוא לא התכוון להגיד "ראוי המתפלל", אלא התכוון להגיד: "ראוי הדבר".
חוץ מזה, אצטט לך שוב את דברי בדברי השו"ע: "אל יחשוב: ראוי הוא שיעשה הקב"ה בקשתי כיון שכיוונתי בתפילתי, אלא...יאמר בליבו: מי אני, דל ונבזה, בא לבקש מאת מלך מלכי המלכים הקב"ה". מסקנה: לדעת השו"ע, כשאדם חושב שראוי הדבר שהקב"ה יעשה את בקשת האדם הנ"ל, עלינו לומר לו: "למה מי אתה בכלל, אדם דל ונבזה, בא לבקש מאת מלך מלכי המלכים הקב"ה". מסקנה: לדעת השו"ע, זו חוצפה שהאדם יעז לחשוב שראוי הדבר שהקב"ה ימלא את בקשתו של האדם הנ"ל. זה בדיוק עונה על נוסח החידה ששאלתי על "החוצפה", ואגב זה גם ממצה את דברי ליבוביץ במאמרו על התפילה: ש"משמעות התפלה", איננה "הדרישה האוילית והמחוצפת שישנה הקב"ה ממנהגו של עולמו לטובת המתפלל".