טורי איימוס-פיונה אפל-ביורק : יש דברים בגו?

רעוּת

New member
מאחר ולא מדובר במדע,

אפשר לטעון כי מדובר בעיוותי תפיסה (עוד לא עשית את הקורס הזה) או בפסיכוזה (גם את הקורס הזה עוד לא עשית). שגם זה סוג של עיוות תפיסה, שנועד במקור להיות מגגנון הגנה אדפטיבי, אבל הוא לא
. ומתי בכלל היום פתוח שלכם לתואר שני
.
 
את יודעת, יש לנו אחת בתואר שממש מזכירה אותך

רק בלונדינית גם פיזית, ועם דציבלים יותר ידידותיים לסביבה, אה, ושמוצאת פחות נפט
אולי אם תבואי תוכלי לפגוש אותה!
 

noosh

New member
אהמ, אני לא מעזה לשים את EM

באותו המשפט עם Tidal או WTP. הוא פשוט לא ראוי לזה. וכן, הקשבתי לשתי הגרסאות, וכן, הקשבתי לו המון בתקופה מסוימת בחיי, אבל לא, הוא לא מספיק טוב לדעתי. ממש לא. והוא ממש לא פיונה מייצג. יש לה טקסטים טובים, וסביר להניח שתמיד יהיו לה, כמו שטורי עדיין יודעת להוציא מהלכים בפסנתר (ועם כל ביקורתי הקשה על AATS, היא יודעת להוציא מהלכים בפסנתר). אבל פיונה לא שמרה על אחידות גם במעט הדברים שהיא הוציאה (או לפחות בין השניים הראשונים לאחרון), שלא נדבר על התפתחות, וזה שהיא נעלמת מהמפה, בשבילי, לא נותן לה אקסטרה נקודות. אם היא היתה נשארת באיזור ויוצרת, גם אם באופן מינורי, אבל מוכיחה לי שהיא -יוצרת- במובן של המילה ולא פעם בשבע שנים, אז הייתי מעריכה אותה כיוצרת. עם כמה שטורי טועה עכשיו, לפחות אפשר לראות שהיא מחפשת. שזה מאתגר אותה, שהיא לא יכולה לנוח כי זה דחף שקיים בה. אצל פיונה זה סתם מרגיש עצלנות. סליחה שאני מגה-ביקורתית, אבל היא נחה כלכך הרבה שנים ואז משחררת לי את EM? כמו שהמנחות שלנו בסטודיו אומרות לנו - זו לא עבודה של 12 שעות ברצף, זו עבודה של חצי שעה. אל תרמו אותנו, אנחנו רוצות לראות שאכפת לכם, וחיפושים, ונסיונות, ועבודה.
 

Gremshnit

New member
מסכים איתך.

ובכלל, אני באמת שלא מצליח להבין אמנים שיוצאים ביציאות כמו "זה האלבום האחרון שלי, אחריו אפרוש מעולם המוזיקה". כאילו, מה אתם פקידים בבנק שיוצאים לפנסיה?! אתם פאקינג אמנים!!! אמנות זו דרך חיים,לא עבודה. זה בערך כאילו פסנתרן יזרוק את הפסנתר שלו מהבית רק בגלל שמאס במופעי קונצרטים.
 

noosh

New member
בשביל מישהו שמחשיב את עצמו אמן,

החיים אמורים להיות יצירה. זה בכלל לא קשור לבצלאל.
 

רעוּת

New member
עדיף לא ליצור בכלל על ליצור אלבומי כריסטמס

ולקרוא לזה אמנות. ועדיף לשחרר את EM שהוא אמנם לא יצירת מופת בלשון המעטה, על לשחרר את ADP+BK+AATS+זמירות קריסטמס, שכבר אמרתי מה דעתי עליהם. וגיב מי א ברייק- "בשביל מישהו שמחשיב את עצמו אמן החיים אמורים להיות יצירה?" ובשביל מישהו שמחשיב את עצמו עורך דין החיים אמורים להיות פסק דין? נו, באמת, גם אמנים הם קודם כל בני אדם (חלקם, לפחות), גם אם המנחות בבצלאל אמרו לך אחרת.
 

noosh

New member
זה בכלל לא קשור למנחות שלי בבצלאל

וזה לא קשור ללהיות בנאדם, אני לא רואה סתירה בין יצירה ללהיות בנאדם. ועדיף ליצור, גם אם זה אלבומי כריסטמס או ביקיפר או לא יודעת מה. האם עדיף לשחרר כל דבר שיוצרים? זו כבר שאלה אחרת. איפה הביקורת ואיפה הגבול בין יצירה לדרך. (כמו שאצל פיונה, EM מרגיש לי כמו דרך ולא כמו יצירה, מצד שני, הוא לא דרך לשומקום, כנראה). אני מאמינה שטורי שלמה עם היצירות שהיא משחררת, אנחנו לא אוהבים אותן וזה משהו אחר. השינויים של טורי בשנים האחרונות הם לא משהו שאני אוהבת, אני לא מתחברת למקומות שמהם היא נובעת כיום ואני לא מרגישה הרבה מאחור. אבל אני כן יכולה לראות שהיא לא משתעממת ולא נותנת לעצמה להשאר באותה הנקודה, היא כל הזמן חוקרת וכל הזמן מחפשת עוד מדיה ועוד נושאים ועוד דברים. והחיפוש הזה הוא כן משהו שאני מאוד מעריכה. את לא, בסדר, אף אחד לא מכריח אותך.
 

רעוּת

New member
אמן הוא בנאדם ומותר לו להחליט שלא בא לו ליצור

כרגע או בשנים הקרובות או וואטאבר. אם טורי שלמה עם החרא שהיא משחררת- שתהנה לה. לי זה מרגיש כאילו שהיא נהייתה כבר פארודיה על עצמה, במיוחד עם השירי כריסטמס המפגרים האלה והמראה הפלסטיקי. יופי שהיא לא משתעממת, אבל היא כן משעממת. אם את רוצה לראות את זה בתור חיפוש ויצירה ואמנות, או שאר המילים הפלצניות שלמדת בביצפר שלך- good for you. כל אחד והרציונליזציות שלו.
 

avivs

New member
השירי כריסטמס המפגרים האלה,

הם, לצערי, הדבר הכי טוב שהיא הקליטה בשנים האחרונות. ואת יודעת טוב מאוד שאני לא מעריץ עיוור שלה, וAATS היה כל כך מאכזב מבחינתי, ממש אותה האכזבה שהרגשתי אחרי השיטקיפר, אבל MG הוא פשוט הפתעה נעימה. השירים מופקים טוב, האלבום זורם, יש שם כמה שירים יפים במיוחד (WINTER CAROL) והוא בהחלט דרך לא רעה לסיים את העשור הבינוני הזה בקריירה שלה. נועה, כבר יצא לך להאזין לו?
 

avivs

New member
שאלה לי אלייך, יקירה...

אני יודע שאצלי, אישית, לא סבלתי את פלה בהתחלה. לקח לי שנים להתחיל לאהוב אותו. בפעם הראשונה ששמעתי את סקרלט אהבתי שם בקושי שלושה שירים, והיום אני אוהב כמעט את כולם. אני יכול פחות או יותר להגיד את זה על כל אלבום של טורי - לא אהבתי אותם בהתחלה. במקרה הכי טוב חיבבתי והתעניינתי, אבל הייתי צריך לשבת ולהתרגל בשביל ממש להבין עד כמה טובה היצירה שלה. עכשיו, אני לא טוען שMG טוב כמו האלבומים הקודמים, אבל אני כן חושב שבהתחשב בניסיון העבר שלי (ואני יודע שהרבה אנשים אחרים היו צריכים יותר מהאזנה אחת או עשר בשביל להתרגל לאלבומים שלה), כדאי לתת לאלבום החדש שלה יותר מכמה האזנות בודדות. אני חושב שבאיזשהו מקום את פשוט באה עם המון אנטי למוזיקה החדשה שלה (אומנם בצדק), ועוד לפני ששמעת את האלבום וניסיתי להבין מה קורה בו, את כבר בטוחה שהוא לא יהיה טוב. אולי תנסי כמה ימים פשוט לשכוח מזה שטורי כבר לא מה שהייתה
ותנסי להתחבר אל האלבום כמו שהיית עושה עם האלבומים הקודמים שלה, בתקופה שידעת שזו לא הולכת להיות אהבה ממבט ראשון עם כל אלבום חדש, אבל היית מוכנה להשקיע את המאמץ? אני באמת חושב שאם תיתני לאלבום הזה הזדמנות (ולא, לשבת בשיעור ולהאזין לו ברקע באוזניה לא נחשב להזדמנות) את תגלי שטורי של MG הרבה יותר מדברת אלייך מהטורי של שלושת האלבומים האחרונים. יש שם לפחות 4 שירים שהם באמת מעולים.
 

רעוּת

New member
אבל זהו, שזה לא כמו פלה.

גם אני לא התחברתי אליו מיד. היה לי הרבה יותר קל עם LE או FTCH למשל. אבל ידעתי שיש בו משהו מעבר, שכדאי לי לנסות, לתת לזה צ'אנס. וזה כן עבד, גם אם לקח לי איזה חצי שנה לחזור אליו ולהקשיב לו באמת ברצף. אבל באלבומים האחרונים שלה- אני באמת לא מרגישה שיש משהו מעבר. שיש משהו שאני אגלה או איזה אסימון שייפול לי אם אני אקשיב לו שוב אחרי חודש או חצי שנה, או סתם אקשיב לו יותר מכמה פעמים. ואם אני לא נהנית מהם- אם הם משעממים אותי או גורמים לי לסבל- למה שאני אעשה את זה? וכשאמרתי שהאלבום כריסטמס זה רק אינדיקציה לכמה נמוך אפשר לרדת, באמת התכוונתי לזה. כי מעבר לזה שאולי יש מצב שיהיו שם שירים איכותיים או משהו כזה, הקונספט של זה- "אלבום כריסטמס"- זה הכי קיטשי ומלוקק וירוד שיש. וזה אפילו לא קשור לזה שזה לא מדבר אלי כי אלה זמירות כנסייה, שאין מצב שאני אתחבר אליהן או יעוררו בי משהו חוץ מבחילה. זה ממש לא קשור לזה שהיא כבר לא מה שהיתה, או שאני לא נותנת לה צ'אנס בגלל זה. זה רק עוד אינדיקציה לזה. אני לא מצפה שתמציא את הגלגל שוב עם עוד איזה LE, אבל מזמרת שכן עשתה אלבומים כאלה- אני כן מצפה למשו יותר מבינוניות משעממת במקרה הטוב, וקיטשית ומלוקקת במקרה הרע והכריסטמסי.
 

avivs

New member
העניין הוא שזה לא באמת אלבום כריסטמס.

היא אפילו לא אומרת את המילה "כריסטמס" באלבום הזה. זה אלבום חורף. רוב השירים שם סובבים סביב עונת החורף, וכן, יש די הרבה נגיעות נוצריות, אבל גם בפלה היו הרבה כאלה. אני לא מתחבר למוזיקה נוצרית, בטח לא למוזיקה של חג המולד. אבל היא לא מחדשת שם שירי חג מוכרים וידועים כמו שעשה בוב דילן לאחרונה. היא ערכה מחדש מזמורים בני מאות שנים והפכה אותם למשהו אחר, ובנוסף הקליטה שירים חדשים לחלוטין כמו WINTER CAROL המדהים, שלא מדבר בכלל על החג, אלא על עונת החורף. אז לסווג את האלבום הזה כ"עוד אלבום חג המולד" ממש לא עושה לו צדק. הוא לא אלבום כזה.
 

רעוּת

New member
בשביל רפלקס הבחילה שלי הוא כן.

ואין מה להשוות את הנגיעות הנוצריות של פלה או האלבומים הקודמים שלה לזה. פה אין שום דבר ביקורתי או בועט. זה זמירות כנסייה של ערב חג המולד. ווינטר מדבר על חורף. גם אייסיקל נותן תחושה כזאת. ויש עוד מלא. אבל זה? זה כן סתם עוד אלבום כריסטמס, והוא אפילו לא מתיימר להיות משהו מעבר. הוא בהגדרתו "אלבום כריסטמס".
 

noosh

New member
כן, אבל די בחפיף

אני צריכה למצוא זמן לעשות את זה ביתר ריכוז, אני פשוט קצת עמוסה וטורי לא ממש זורמת בתור מוזיקת רקע בסטודיו... ורעות, אמן הוא אדם יוצר. אין מה לעשות, אתה לא יכול להיות אמן, לשבת רגל על רגל ולא ליצור. לא לחפש, לא לעשות משהו. תראי לי אמן אחד שישב ולא עשה כלום והוא עדיין נחשב אמן, לא עולה לי דוגמא כזאת לראש (ואני לא מדברת על לקחת הפסקה אבל שברוב הקריירה שלך אתה כן יוצר, אני מדברת על מדי פעם לעשות יצירה אחת בין תקופות מאוד מאוד ארוכות של חוסר-מעש). ותאמיני לי שלא למדתי את זה בבצלאל.
 
למעלה