ידיעת חז"ל בדגים ובסימניהם

G ove rn or

New member
אתה ממשיך לנסות להטעות במזיד את

כולם, ללא הצלחה. לענין טענתך כי "מופת" הקביעה שדי בקשקשת מקורה בידע שמימי עניתי: (1) קרא כאן על דוגמת זכר ונקבה והיווכח שמדובר בהסק מן הפרט אל הכלל. (2) טענת חז"ל _אינה_ בת-הוכחה, אולם היא בהחלט _בת-הפרכה_. (3) או שהתורה דרשה תנאי מיותר, או שהמשנה ויתרה על תנאי נחוץ כל טענה שלי טובה עצמאית ואין ביכלתך לפרוך אפילו אחת. לענין הקנגרו והספורטיב למור אמרתי זאת: אם אתה בדעה כי ספר ויקרא פרק י"א פסוקים ג' עד ז' הוא "מופת" עולמי - אז הפרכתי זאת, ופרושו שהתורה נכתבה ביד אדם, בשר ודם. אם אתה בדעה כי ספר ויקרא פרק י"א פסוקים ג' עד ז' _אינו_ "מופת" עולמי, אלא כלל-אצבע גס למי שחי במזרח התיכון - אזי אין כאן שום תבונה שמימית...
 

דוד1000

New member
אם חז"ל היו מסקים מהפרט אל הכלל

הם היו אומרים זאת. הם קבעו כל שיש לו קשקשים יש לו סנפירים. לא אמרו רוב ולא אמרו שהסיקו מהפרט אל הכלל. במקרים שהם מסיקים מהפרט אל הכלל הם אומרים זאת בפירוש.
 

G ove rn or

New member
זה היה נחוש מוצלח, ממש כמו הנחוש

שיש רק זכר ונקבה. ובל נשכח את אינספור השטויות של חז"ל, כדי לדעת להסיק נכונה לגבי הספקולציה שהיה בידיהם מידע שמימי. נדגיש שוב את המובן והברור מאליו: כדי _להוכיח_ כי מי שיש לו קשקשת יש לו גם סנפיר תהיה חייב להראות שבחנת את כל מיני הדגים בעולם, ואין מי שיכול לערוב כי נמצאו כל מיני הדגים בעולם. כדי להפריכך מספיק להציג דוגמא אחת. זאת אומרת: טענת חז"ל _אינה_ בת-הוכחה, אולם היא בהחלט _בת-הפרכה_. וכמובן, התורה דרשה גם סנפיר וגם קשקשת, בעוד המשנה טוענת כי די בקשקשת. משמע, או שהתורה דרשה תנאי מיותר, או שהמשנה ויתרה על תנאי נחוץ, ומכיוון ששתיהן ניתנו, כביכול, מידי אותו מקור - המקור טועה באחת מטענותיו, ופרושו של דבר, בעצם, שהטענות הן פרי-עט של אדם, בשר ודם...
 

דוד1000

New member
חז"ל לא ניחשו. הם קבעו.

הם לא ניחשו בדבר שקשור להלכה. הם קבעו קביעה ברורה שלא צריך לבדוק אם יש סנפירים או לא אחרי שנבדק שיש קשקשים.
 

G ove rn or

New member
זה היה נחוש מוצלח, ממש כמו הנחוש

שיש רק זכר ונקבה. ובל נשכח את אינספור השטויות של חז"ל, כדי לדעת להסיק נכונה לגבי הספקולציה שהיה בידיהם מידע שמימי. נדגיש שוב את המובן והברור מאליו: כדי _להוכיח_ כי מי שיש לו קשקשת יש לו גם סנפיר תהיה חייב להראות שבחנת את כל מיני הדגים בעולם, ואין מי שיכול לערוב כי נמצאו כל מיני הדגים בעולם. כדי להפריכך מספיק להציג דוגמא אחת. זאת אומרת: טענת חז"ל _אינה_ בת-הוכחה, אולם היא בהחלט _בת-הפרכה_. וכמובן, התורה דרשה גם סנפיר וגם קשקשת, בעוד המשנה טוענת כי די בקשקשת. משמע, או שהתורה דרשה תנאי מיותר, או שהמשנה ויתרה על תנאי נחוץ, ומכיוון ששתיהן ניתנו, כביכול, מידי אותו מקור - המקור טועה באחת מטענותיו, ופרושו של דבר, בעצם, שהטענות הן פרי-עט של אדם, בשר ודם...
 

דוד1000

New member
יודעים על יותר מ30,000 דגים...

יודעים על יותר מ30,000 דגים... ואף אחד מהם לא סותר את מה שקבעו חז"ל. האם ידוע לך על עוד "ניחוש" כל כך מוצלח בתולדות העולם. זה לא נכון לומר שיש רק זכר ונקבה. יש עוד סוגים.
 

G ove rn or

New member
זה היה נחוש מוצלח, ממש כמו הנחוש

שיש רק זכר ונקבה. ובל נשכח את אינספור השטויות של חז"ל, כדי לדעת להסיק נכונה לגבי הספקולציה שהיה בידיהם מידע שמימי. נדגיש שוב את המובן והברור מאליו: כדי _להוכיח_ כי מי שיש לו קשקשת יש לו גם סנפיר תהיה חייב להראות שבחנת את כל מיני הדגים בעולם, ואין מי שיכול לערוב כי נמצאו כל מיני הדגים בעולם. כדי להפריכך מספיק להציג דוגמא אחת. זאת אומרת: טענת חז"ל _אינה_ בת-הוכחה, אולם היא בהחלט _בת-הפרכה_. וכמובן, התורה דרשה גם סנפיר וגם קשקשת, בעוד המשנה טוענת כי די בקשקשת. משמע, או שהתורה דרשה תנאי מיותר, או שהמשנה ויתרה על תנאי נחוץ, ומכיוון ששתיהן ניתנו, כביכול, מידי אותו מקור - המקור טועה באחת מטענותיו, ופרושו של דבר, בעצם, שהטענות הן פרי-עט של אדם, בשר ודם... "זה לא נכון לומר שיש רק זכר ונקבה. יש עוד סוגים" כן, בבריטניה יש femalesex, malesex, וגם middlesex, אבל רק בבריטניה...
 

G ove rn or

New member
אולם, היא בת-הפרכה ואינה בת-הוכחה.

הוסף על כך את העובדה שחז"ל טעו לעתים מזומנות, ענין המפיל את הספקולציה בדבר היות ברשותם ידע שמימי, וכן שהתורה דרשה גם סנפיר וגם קשקשת, בעוד המשנה טוענת כי די בקשקשת. משמע, או שהתורה דרשה תנאי מיותר, או שהמשנה ויתרה על תנאי נחוץ, ומכיוון ששתיהן ניתנו, כביכול, מידי אותו מקור - המקור טועה באחת מטענותיו, ופרושו של דבר, בעצם, שהטענות הן פרי-עט של אדם, בשר ודם...
 

G ove rn or

New member
זה היה נחוש מוצלח, ממש כמו הנחוש

שיש רק זכר ונקבה. ובל נשכח את אינספור השטויות של חז"ל, כדי לדעת להסיק נכונה לגבי הספקולציה שהיה בידיהם מידע שמימי. נדגיש שוב את המובן והברור מאליו: כדי _להוכיח_ כי מי שיש לו קשקשת יש לו גם סנפיר תהיה חייב להראות שבחנת את כל מיני הדגים בעולם, ואין מי שיכול לערוב כי נמצאו כל מיני הדגים בעולם. כדי להפריכך מספיק להציג דוגמא אחת. זאת אומרת: טענת חז"ל _אינה_ בת-הוכחה, אולם היא בהחלט _בת-הפרכה_. וכמובן, התורה דרשה גם סנפיר וגם קשקשת, בעוד המשנה טוענת כי די בקשקשת. משמע, או שהתורה דרשה תנאי מיותר, או שהמשנה ויתרה על תנאי נחוץ, ומכיוון ששתיהן ניתנו, כביכול, מידי אותו מקור - המקור טועה באחת מטענותיו, ופרושו של דבר, בעצם, שהטענות הן פרי-עט של אדם, בשר ודם...
 

G ove rn or

New member
"די לכסות את העיניים"- ממש הוצאת

מלים מפי. אנחנו כנראה נשמות תאומות. כן, זו השערה שנתברר כי היא כנראה מוצלחת. הרקורד המופלא שלהם _אינו_ גורם לי להסיק שהיה ברשותם מידע שמימי...
 

דוד1000

New member
התורה לא קבעה שיש רק זכר ונקבה

כן, בבריטניה אז מה אתה מביא דוגמא לא מתאימה. התורה לא קבעה שיש רק זכר ונקבה.
 

G ove rn or

New member
הרשה לי להפנות אותך להסבר מפורט:

זה היה נחוש מוצלח, ממש כמו הנחוש שיש רק זכר ונקבה. ובל נשכח את אינספור השטויות של חז"ל, כדי לדעת להסיק נכונה לגבי הספקולציה שהיה בידיהם מידע שמימי. נדגיש שוב את המובן והברור מאליו: כדי _להוכיח_ כי מי שיש לו קשקשת יש לו גם סנפיר תהיה חייב להראות שבחנת את כל מיני הדגים בעולם, ואין מי שיכול לערוב כי נמצאו כל מיני הדגים בעולם. כדי להפריכך מספיק להציג דוגמא אחת. זאת אומרת: טענת חז"ל _אינה_ בת-הוכחה, אולם היא בהחלט _בת-הפרכה_. וכמובן, התורה דרשה גם סנפיר וגם קשקשת, בעוד המשנה טוענת כי די בקשקשת. משמע, או שהתורה דרשה תנאי מיותר, או שהמשנה ויתרה על תנאי נחוץ, ומכיוון ששתיהן ניתנו, כביכול, מידי אותו מקור - המקור טועה באחת מטענותיו, ופרושו של דבר, בעצם, שהטענות הן פרי-עט של אדם, בשר ודם... "זה לא נכון לומר שיש רק זכר ונקבה. יש עוד סוגים" כן, בבריטניה יש femalesex, malesex, וגם middlesex, אבל רק בבריטניה...
 

amirjak

New member
ברגע שתגיע לרמה

שבה תבין את כוונתם האמיתית של חז"ל תדבר כמה שאתה רוצה. ואתה מוזמן ללמוד אותם לעומק בכל דרך.
 

G ove rn or

New member
שטויות. מיחסים להם ידע שמימי, וכל

מה שאני רואה אצלם הוא ידע של פלאח...
 

Go ve rn or

New member
מכירים אתכם נוכלים, שהכחש/כזב/רמיה/

/הטעיה הם טבעכם ועור שני לגופכם. אם הפשט אינו "מסתדר" אז אתם טוענים שיש דרש, אם הדרש לא "מסתדר" אז תטענו שיש רמז. אם הרמז אינו "מסתדר" אז תטענו שיש סוד. מענין שמחקר מדעי _אף פעם_ אינו נזקק לדרש/רמז/סוד. הכל שריר ובהיר ונהיר, שחור על גבי לבן. רק החברל'ך שלנו נזקקים לכחש/כזב/רמיה/הטעיה כדי לשרוד. אסביר מחדש ולאט יותר, בתקווה שתבין מהר יותר. לעולם אל תתביש לחזור ולבקש הסברים, יען כי לא הבישן למד ואיני קפדן כלל, אחרת, איך תתקדם? במשנה מאות statements בעניני-טבע. האם כולם שגויים? בוודאי שלא! _רובם_ נכונים! אולם, אנו יודעים כי מספר מספיק גדול של statements הם שגויים וחז"ל _טעו_ ולא הבינו תופעות טבע די פשוטות. הראתי זאת פעמים אינספור, וראה גם "מופת" כימה, ו"מופת" נרתיק וידאל, אהם, סליחה, נרתיק חמה. מספר מספיק גדול זה של statements שגויים מוכיח לנו כי ה- statements בעניני-טבע המצויים בכתבי הקדש _אינם_ שמימיים, כי אם פרי הגותו של אדם, בשר-ודם. ומה לגבי אותם statements שאותם אנו מוצאים נכונים? ובכן, בכל מקרה שנבדק עד כה, נתגלה כי המידע כבר היה נחלת הקהיליה המדעית של אז, וחז"לינו לקחו את המידע מחכמי הגויים של זמנם. אין בכך השפלה או פחיתות כבוד, שכן ההתקדמות המדעית היא תמיד פרי מאמץ אנושי משותף (רק היודוצנטרים רואים בכך השפלה). עם זאת, אפשרי בהחלט (איני יכול לשלול זאת) כי ניתקל יום אחד ב- statement של חז"ל אשר יתברר שהוא גלוי מדעי חלוצי באמת. עדיין לא נתקלנו באחד כזה, אולם, כאמור, לא ניתן לשלול אפשרות היפותטית קלושה שדבר מעין זה יתרחש. חז"לינו, גם אם לא היו קוטלי קנים, וגם אם אחדים מהם נחנו בחריפות שלא נפלה מזו של טובי חכמי אומות העולם של תקופתם - _לא_ התענינו בעניני-טבע התענינות לשמה. כל מה שחקרו היה אך לצרך פסיקה הלכתית, ולזכותם יאמר כי השתדלו תמיד לברר את האמת. כנגד זאת, חכמי אומות העולם התענינו בטבע התענינות לשמה, הם נהלו רשומים של תצפיות, בדקו רשומי תצפיות של קודמיהם, תכננו נסויים לבדיקת תקפות השערות, השקיעו מאמצי חשיבה בבנית מכשירי מדידה, חרף מגבלות הזמן העתיק, ובנתוח תוצאות, החליפו מידע עם קולגים בני עמים אחרים, וכל המידע המצטבר עבר לדורות אחריהם שהוסיפו מצידם נדבכי ידע נוספים לבנין והנחילו את שצברו לדורות שאחריהם. לכן ההשגים הבולטים הם של הגויים... "איך ידעו חז"ל דבר שאדם רגיל לא היה יכול לדעת?" שטות ממדרגה ראשונה, ואדגים לך עד כמה הנחתך אידיוטית. בראשית ו' י"ט אומר: יט וּמִכָּל-הָחַי מִכָּל-בָּשָׂר שְׁנַיִם מִכֹּל, תָּבִיא אֶל-הַתֵּבָה--לְהַחֲיֹת אִתָּךְ: זָכָר וּנְקֵבָה, יִהְיוּ ספר בראשית, העוסק כאן בארוע שהתרחש במסופוטמיה הקטנה, קובע כי בכל species של בעל-חיים מצויים שני genders, זכר ונקבה. והנה אחרי שגלינו את כל היבשות ואת רוב מיני בעלי החיים (אולי לא את רוב החרקים) מתברר _לתדהמתנו_ כי בכל מקום עדיין מצויים רק שני genders מכל species. האם נסיק מכך כי מצוי איזה ידע שמימי בבראשית ו' י"ט בנוגע למספר ה- genders שבכל species? בוודאי שלא!!! העובדה שבכל העולם מצויים בדיוק אותם שני genders לכל species, כמו שמסופר בבראשית _אינו_ אומר שמדובר כאן בידע שמימי. נדגיש עוד את המובן והברור מאליו לגבי _כל_ טענה: כדי _להוכיח_ כי מי שיש לו קשקשת יש לו גם סנפיר תהיה חייב להראות שבחנת את כל מיני הדגים בעולם, ואין מי שיכול לערוב כי נמצאו כל מיני הדגים בעולם. כדי להפריכך מספיק להציג דוגמא אחת. זאת אומרת: טענת חז"ל _אינה_ בת-הוכחה, אולם היא בהחלט _בת-הפרכה_. וכמובן, התורה דרשה גם סנפיר וגם קשקשת, בעוד המשנה טוענת כי די בקשקשת. משמע, או שהתורה דרשה תנאי מיותר, או שהמשנה ויתרה על תנאי נחוץ, ומכיוון ששתיהן ניתנו, כביכול, מידי אותו מקור - המקור טועה באחת מטענותיו, ופרושו של דבר, בעצם, שהטענות הן פרי-עט של אדם, בשר ודם. הסבר זה תקבל _ככל_ שידרש. _אל_ תתביש לשאול ואל תהסס, אחרת, איך תדע? זכור! לא הבישן למד ולא הקפדן מלמד...
 

דוד1000

New member
אם אתה כל כך בטוח שהם ניחשו ולא

ידעו. האם אתה מוכן לקבל על עצמך את כל העונשים שמגיע לכל האנשים בעולם בכל תולדות העולם עבור העבירות שעשו בעבר ויעשו בעתיד? חשוב היטב לפני שאתה עונה.
 
למעלה