ידיעת חז"ל בדגים ובסימניהם

G ove rn or

New member
אבל לא תרצת מדוע התורה דרשה תנאי

מיותר, או שמא היתה זו המשנה שויתרה על תנאי נחוץ. אחד משניהם לא הכיר את עולם החי הימי...
 
מה הקשר לדעת אמת?

בכל אופן, זאת בדיוק הנקודה... תוספות לא יודע כיצד הם ידעו זאת, ולכו הוא מעלה תיאוריות. מכאן ברור שאין לו הוכחה שזה היה כך. רק תיאוריות. אפשר באותה מידה להביא תיאוריות אחרות, לא מוכחות גם הן.
 

דוד1000

New member
דעת אמת רצה לקלל ונמצא מברך

תוספות לא ידע אם הם קיבלו זאת מהר סיני או מרוח הקודש או שבורא העולם שם בפיהם. הוא בלל לא אמר שהם אמרו שהולכים אחרי הרוב כמו שאמרת ולקחת זאת מדעת אמת. תחפש שם ותראה. דעת אמת רצה לקלל ונמצא מברך. התוספות אומר שמאחר שלא בטוח שהם קיבלו זאת מהאדם הראשון יש לומר שהם קיבלו זאת הלכה למשה מסיני. ישתבח שמו של בורא העולם בכל העולם.
 
מי מדבר בכלל על דעת אמת?

לקחתי הכל מהגמרא והמפרשים. בכל מקרה, זה בדיוק מה שאמרתי. לתוספות אין צל של מושג או הוכחה על מאיפה חזל ידעו זאת, אם ההנחה היא שהם ידעו. לכן הוא הביא תיאוריות. לתוספות ולמפרשים האחרים לא היתה הוכחה. לך יש?
 

דוד1000

New member
הוא לא אמר שהם אמרו שהולכים

הוא לא אמר שהם אמרו שהולכים אחרי הרוב כמו שאמרת ולקחת זאת מדעת אמת. תחפש שם ותראה. הפוך הוא מחזק את מה שאמרתי הוא טעון שהם לקחו זאת ממשה רבינו מהר סיני.
 
לא נכון!

(אינני נוהג לקרוא את דעת אמת) הוא לא טוען שום דבר. הוא אומר שאין לו מושג, ולכן הוא מביא תיאוריות.
 

דוד1000

New member
הוא יוצא מנקודת הנחה שהם

קיבלו את המידע בדרך על טיבעית. ומאחר ולא ידוע אם האדם הראשון קרא שמות לדגים או לא. הוא קובע בהחלטיות שהם קיבלו את המידע או מאדם הראשון או מהר סיני. מכאן לומדים שהוא בפירוש לא מאפשר להניח שהם הסיקו זאת מהפרט אל הכלל. וכן הוא לא מאפשר להניח שהם לא קיבלו את המידע ממקור טיבעי. קרא שוב. מכל אשר יקרא לו האדם יש לרבות אפילו דגים ואיכא למימר דמאדם קים להו. ואם תמצא לומר שלא קרא להם שמות, יש לומר דהכי קים להו הלכה למשה מסיני: תודה לך שעזרת להפיץ את האמונה בתורה. תזכה למצוות ותזכה ותחיה ותירש טובה וברכה לחיי העולם הבא ותזכה שיהיו לך צאצאים וצאצאי צאצאים עוסקים בתורה ומפיצים תורה ברבים. בכבוד רב ואהבה רבה דוד
 

G ove rn or

New member
החפזון - מן השטן. הנה ההסבר המלא:

זה היה נחוש מוצלח, ממש כמו הנחוש שיש רק זכר ונקבה. ובל נשכח את אינספור השטויות של חז"ל, כדי לדעת להסיק נכונה לגבי הספקולציה שהיה בידיהם מידע שמימי. נדגיש שוב את המובן והברור מאליו: כדי _להוכיח_ כי מי שיש לו קשקשת יש לו גם סנפיר תהיה חייב להראות שבחנת את כל מיני הדגים בעולם, ואין מי שיכול לערוב כי נמצאו כל מיני הדגים בעולם. כדי להפריכך מספיק להציג דוגמא אחת. זאת אומרת: טענת חז"ל _אינה_ בת-הוכחה, אולם היא בהחלט _בת-הפרכה_. וכמובן, התורה דרשה גם סנפיר וגם קשקשת, בעוד המשנה טוענת כי די בקשקשת. משמע, או שהתורה דרשה תנאי מיותר, או שהמשנה ויתרה על תנאי נחוץ, ומכיוון ששתיהן ניתנו, כביכול, מידי אותו מקור - המקור טועה באחת מטענותיו, ופרושו של דבר, בעצם, שהטענות הן פרי-עט של אדם, בשר ודם...
 

דוד1000

New member
תודה לך שעזרת

תודה לך שעזרת להפיץ את האמונה בתורה. תזכה למצוות ותזכה ותחיה ותירש טובה וברכה לחיי העולם הבא ותזכה שיהיו לך צאצאים וצאצאי צאצאים עוסקים בתורה ומפיצים תורה ברבים. בכבוד רב ואהבה רבה דוד
 

G ove rn or

New member
...Whatever. העיקר שתבין את ההסבר:

זה היה נחוש מוצלח, ממש כמו הנחוש שיש רק זכר ונקבה. ובל נשכח את אינספור השטויות של חז"ל, כדי לדעת להסיק נכונה לגבי הספקולציה שהיה בידיהם מידע שמימי. נדגיש שוב את המובן והברור מאליו: כדי _להוכיח_ כי מי שיש לו קשקשת יש לו גם סנפיר תהיה חייב להראות שבחנת את כל מיני הדגים בעולם, ואין מי שיכול לערוב כי נמצאו כל מיני הדגים בעולם. כדי להפריכך מספיק להציג דוגמא אחת. זאת אומרת: טענת חז"ל _אינה_ בת-הוכחה, אולם היא בהחלט _בת-הפרכה_. וכמובן, התורה דרשה גם סנפיר וגם קשקשת, בעוד המשנה טוענת כי די בקשקשת. משמע, או שהתורה דרשה תנאי מיותר, או שהמשנה ויתרה על תנאי נחוץ, ומכיוון ששתיהן ניתנו, כביכול, מידי אותו מקור - המקור טועה באחת מטענותיו, ופרושו של דבר, בעצם, שהטענות הן פרי-עט של אדם, בשר ודם...
 

דוד1000

New member
הדגים.

בס"ד "זה היה נחוש מוצלח, ממש כמו הנחוש שיש רק זכר ונקבה." מי שנזקק לשמות גנאי כדי להפריך דעת להן אינו מסכים נמצא ומכנסיו מופשלים. חבל. " כדי להפריכך מספיק להציג דוגמא אחת." נכון "טענת חז"ל _אינה_ בת-הוכחה, אולם היא בהחלט _בת-הפרכה_." נכון וכמובן, התורה דרשה גם סנפיר וגם קשקשת, בעוד המשנה טוענת כי די בקשקשת. משמע, או שהתורה דרשה תנאי מיותר, או שהמשנה ויתרה על תנאי נחוץ, ומכיוון ששתיהן ניתנו, כביכול, מידי אותו מקור - המקור טועה באחת מטענותיו, ופרושו של דבר, בעצם, שהטענות הן פרי-עט של אדם, בשר ודם... לא נכון. בתורה לא כתוב שאלו סימני הדגים. בתורה כתוב שאלו סימני בעלי חיים כשרים החיים במים. הדרישה לסנפיר ממעטת מידית את כל בעלי החיים הימיים שאינם מצויידים בסנפיר. אלו הם כנראה רוב החיים במים. בעלי הסנפיר כוללים לכן כנראה רק את הדגים ואולי חלק מן היונקים הימיים (אריות ים, כלבי ים, לויתנים, דולפינים וכיו"ב). הדרישה לקשקשת בין אלו עשויה לצמצם את המושג לקשקשים של דגים בלבד. אין שום בטחון של העדר בעלי חיים ימיים שאינם דגים המצוידים בתופעות דמויות קשקשים. אם לא היתה הדרישה לסנפיר הרי ייתכן והיינו מבינים אותם כקשקשים המכשירים לאכילה. ואמנם תופעה כזאת כנראה הובאה לתשומת לב הפוסקים בזמנו. תשובה של הרב דב
 
זאת בדיוק הנקודה.

הוא יוצא מנקודת הנחה. אין לו הוכחה שבאמת מדובר בידע על טבעי ולא בניחוש או כוונה לרוב או משהו אחר. וזה מה שצריך להבין - אם גם אתה יוצא מנקודת הנחה כזו (כי אתה אדם מאמין), אז אולי באמת היה להם רוח הקודש וכדומה. אך אם אתה יוצא מנקודת הנחה שהם היו אנשים רגילים ללא ידע על טבעי (כי אינך אדם מאמין), אזי אין לך הוכחה שמדובר בידע על טבעי. זאת תיאוריה, חזקה או חלשה (תלוי כמה אתה לא מאמין בדת). אבל תיאוריה. אינך יכול להשתמש בתיאוריה כדי להוכיח מדעית דבר כלשהו לאדם לא מאמין.
 

דוד1000

New member
הוא לא יוצא מנקודת הנחה

שהידע על טבעי בגלל שאין לו הוכחה שמדובר בידע על טבעי. הוא יוצא מנקודת הנחה שהידע על טבעי בגלל שחז"ל כל שיש לו קשקשת ולא רוב.. ומאחר שבתקופה היא לא היה לאדם רגיל יכולת לדעת מידע זה, הוא הבין שהמידע התקבל משמים. אם כל האי קיו הגבוה שלכם אתם לא מסוגלים להתמודד עם אדם שיש לו ראש דלעת.
 

G ove rn or

New member
אנו מתמודדים בלי ממש להתאמץ וזה

כיף לתחוב את חטמך בחול פעם אחר פעם. זה היה נחוש מוצלח, ממש כמו הנחוש שיש רק זכר ונקבה. ובל נשכח את אינספור השטויות של חז"ל, כדי לדעת להסיק נכונה לגבי הספקולציה שהיה בידיהם מידע שמימי. נדגיש שוב את המובן והברור מאליו: כדי _להוכיח_ כי מי שיש לו קשקשת יש לו גם סנפיר תהיה חייב להראות שבחנת את כל מיני הדגים בעולם, ואין מי שיכול לערוב כי נמצאו כל מיני הדגים בעולם. כדי להפריכך מספיק להציג דוגמא אחת. זאת אומרת: טענת חז"ל _אינה_ בת-הוכחה, אולם היא בהחלט _בת-הפרכה_. וכמובן, התורה דרשה גם סנפיר וגם קשקשת, בעוד המשנה טוענת כי די בקשקשת. משמע, או שהתורה דרשה תנאי מיותר, או שהמשנה ויתרה על תנאי נחוץ, ומכיוון ששתיהן ניתנו, כביכול, מידי אותו מקור - המקור טועה באחת מטענותיו, ופרושו של דבר, בעצם, שהטענות הן פרי-עט של אדם, בשר ודם...
 
יתכן,

אך הוא בכל מקרה יוצא מנקודת הנחה. יש מפרשים אחרים שהעלו אפשרויות אלטרנטיביות, אף על פי שכתוב "כל" ולא "רוב". אף אם רוב המפרשים הניחו שהיה להם ידע על טבעי - מספיק מפרש אחד שפירש שונה כדי להראות בבירור שאלו רק תיאוריות והנחות. וזה מה שצריך להבין - אם אתה יוצא מנקודת הנחה שהם היו אנשים רגילים ללא ידע על טבעי (כי אינך אדם מאמין), אזי אין לך הוכחה שמדובר בידע על טבעי. זאת תיאוריה, חזקה או חלשה (תלוי כמה אתה לא מאמין בדת). אבל תיאוריה. אינך יכול להשתמש בתיאוריה כדי להוכיח מדעית דבר כלשהו לאדם שאינו מאמין.
 

דוד1000

New member
כולם צריכים להניח כך

"אך הוא בכל מקרה יוצא מנקודת הנחה" ת. ברור שהוא יצא מנקודה הנחה זאת. כולם צריכים להניח כך כי אין אפשרות לומר אחרת. המשנה אמרה כל וכך צריך להבין. ". יש מפרשים אחרים שהעלו אפשרויות אלטרנטיביות, אף על פי שכתוב "כל" ולא "רוב"." ת. אם יש מפרשים שמפרשים רוב. למה הבאת את התוספות? נא להציג את שמות המפרשים ואת המקורות. דע לך שאם אתה לוקח מדעת אמת את המידע יש על כך תשובות. " מספיק מפרש אחד שפירש שונה כדי להראות בבירור שאלו רק תיאוריות והנחות." ת. זה לא נכון. מפרש הוא אדם ויכול לטעות. כמו שאתה טועה ומבין שכם כתוב כל, יכולים להבין רוב, ויכולים להתפקר בגלל פרוש לא נכון. "חזקה או חלשה (תלוי כמה אתה לא מאמין בדת). אבל תיאוריה." ת. זה ראיה מוחצת לאמיתות התורה. אם אתה רוצה עוד ראיות. תלך לסמינר של ערכים. או תחזור בתשובה ותראה בעצמך ניסים גלויים. למרות שיש לכם אי קיו גבוה מאוד. אתם לא מסוגלים להתמודד אם אדם שיש לו ראש דלעת.
 

G ove rn or

New member
אנו מתמודדים בלי ממש להתאמץ וזה

כיף לתחוב את חטמך בחול פעם אחר פעם. זה היה נחוש מוצלח, ממש כמו הנחוש שיש רק זכר ונקבה. ובל נשכח את אינספור השטויות של חז"ל, כדי לדעת להסיק נכונה לגבי הספקולציה שהיה בידיהם מידע שמימי. נדגיש שוב את המובן והברור מאליו: כדי _להוכיח_ כי מי שיש לו קשקשת יש לו גם סנפיר תהיה חייב להראות שבחנת את כל מיני הדגים בעולם, ואין מי שיכול לערוב כי נמצאו כל מיני הדגים בעולם. כדי להפריכך מספיק להציג דוגמא אחת. זאת אומרת: טענת חז"ל _אינה_ בת-הוכחה, אולם היא בהחלט _בת-הפרכה_. וכמובן, התורה דרשה גם סנפיר וגם קשקשת, בעוד המשנה טוענת כי די בקשקשת. משמע, או שהתורה דרשה תנאי מיותר, או שהמשנה ויתרה על תנאי נחוץ, ומכיוון ששתיהן ניתנו, כביכול, מידי אותו מקור - המקור טועה באחת מטענותיו, ופרושו של דבר, בעצם, שהטענות הן פרי-עט של אדם, בשר ודם...
 

דוד1000

New member
. לא מתמודדים.

"אנו מתמודדים בלי ממש " ת. לא מתמודדים. "זה היה נחוש מוצלח" ת. התורה קבעה שצריך לבדוק את שני הסימנים. ואם חז"ל אמרו שמספיק סימן אחד, זה מראה שהם קיבלו זאת מבורא העולם בעל פה ממשה רבינו, והוא קיבל הוראה לא לכתוב זאת בתורה וכן להעביר זאת בעל פה. לא יתכן שזה ניחוש. "ובל נשכח את אינספור השטויות" ת. בכל הנושאים שהצגת אין הפרכה לתורה. בכולם אתה טוען שהם למדו אותם ולא קיבלו ממשה רבינו. איך אפשר לומר על כך שטויות. אם לומדים חכמות זה שטויות? (אין בדברים האלה הסכמה שהם למדו או לא). "ואין מי שיכול לערוב כי נמצאו כל מיני הדגים בעולם. כדי להפריכך מספיק להציג דוגמא אחת." ת. כל אין אף דוגמא אתה צריך לחזור בתשובה. ולאחר שתחזור בתשובה תראה ניסים גלויים שלא תרצה לחזור בשאלה אפילו אם תהיה דוגמא. " _בת-הפרכה" .ת. בת הפרכה . אבל לא הופרכה. "וכמובן, התורה דרשה גם סנפיר וגם קשקשת, בעוד המשנה טוענת כי די בקשקשת. משמע, או שהתורה דרשה תנאי מיותר, או שהמשנה ויתרה על תנאי נחוץ, ומכיוון ששתיהן ניתנו, כביכול, מידי אותו מקור - המקור טועה באחת מטענותיו, " ת. קבל הסבר בצורת משל: אם מנהל העבודה נותן לסגנו דף ובו הוראות עבודה לפועלים כתוב בדף ההוראות שכולם צריכים לבצע מה שאומר הסגן בלי לסור ימין ושמאל, וכן כתוב בהוראות שצריך לבדוק את המוצר שצריך לקנות שתי בדיקות. בעל פה אומר המנהל לסגן שמי שיהיה מנוסה וידען, מספיק שיעשה רק בדיקה אחת. הסגן כתב זאת בדף נוסף ומסר אותו לפועלים המנוסים. האם הפועלים צריכים לבצע מה שאומר הסגן, או שהם צריכים לומר לו שההוראות לא ניתנו מהמנהל? ברור שהם צריכים לשמוע מה שהסגן אומר. אותו דבר כאן בורא העולם קבע שמי שלא ראה עדיין את התורה שבעל פה צריך לבדוק שני בדיקות. ולאחר שהוא כבר למד תורה שבעל פה קבע בורא עולם שמספיק שיעשה בדיקה אחת.
 

G ove rn or

New member
אנו מתמודדים בלי ממש להתאמץ וזה

כיף לתחוב את חטמך בחול פעם אחר פעם. זה היה נחוש מוצלח, ממש כמו הנחוש שיש רק זכר ונקבה. ובל נשכח את אינספור השטויות של חז"ל, כדי לדעת להסיק נכונה לגבי הספקולציה שהיה בידיהם מידע שמימי. נדגיש שוב את המובן והברור מאליו: כדי _להוכיח_ כי מי שיש לו קשקשת יש לו גם סנפיר תהיה חייב להראות שבחנת את כל מיני הדגים בעולם, ואין מי שיכול לערוב כי נמצאו כל מיני הדגים בעולם. כדי להפריכך מספיק להציג דוגמא אחת. זאת אומרת: טענת חז"ל _אינה_ בת-הוכחה, אולם היא בהחלט _בת-הפרכה_. וכמובן, התורה דרשה גם סנפיר וגם קשקשת, בעוד המשנה טוענת כי די בקשקשת. משמע, או שהתורה דרשה תנאי מיותר, או שהמשנה ויתרה על תנאי נחוץ, ומכיוון ששתיהן ניתנו, כביכול, מידי אותו מקור - המקור טועה באחת מטענותיו, ופרושו של דבר, בעצם, שהטענות הן פרי-עט של אדם, בשר ודם...
 
למעלה