אסביר לך שוב _ככל_ שידרש.
חז"ל נחשו תלות בין קשקשת לסנפיר מתוך הדגים אותם ראו, והסיקו שהוא נכון לכל הדגים. אנו _יודעים_ שזה הסק מן הפרט אל הכלל, כיוון שנוכחנו לדעת כי _בכל_ המקרים שבחנו בעבר נמצא כי חז"ל או ש_טעו_ ולא הבינו תופעות טבע פשוטות, או ש_חזרו_ על הסבר נכון שהיה כבר נחלת המדענים של זמנם (עם זאת, לא מן הנמנע כי יצא לנו להתקל בגלוי חלוצי באמת שלהם. גם אז יהיה זה פרי תבונתם ולא פרי מידע שמימי. הם לא היו טפשים). זה היה נחוש מוצלח, ממש כמו הנחוש שיש רק זכר ונקבה. בל נשכח את אינספור השטויות של חז"ל, כדי לדעת להסיק נכונה לגבי הספקולציה שהיה בידיהם מידע שמימי. נדגיש שוב את המובן והברור מאליו: כדי _להוכיח_ כי מי שיש לו קשקשת יש לו גם סנפיר תהיה חייב להראות שבחנת את כל מיני הדגים בעולם, ואין מי שיכול לערוב כי נמצאו כל מיני הדגים בעולם. כדי להפריכך מספיק להציג דוגמא אחת. זאת אומרת: טענת חז"ל _אינה_ בת-הוכחה, אולם היא בהחלט _בת-הפרכה_. וכמובן, התורה דרשה גם סנפיר וגם קשקשת, בעוד המשנה טוענת כי די בקשקשת. משמע, או שהתורה דרשה תנאי מיותר, או שהמשנה ויתרה על תנאי נחוץ, ומכיוון ששתיהן ניתנו, כביכול, מידי אותו מקור - המקור טועה באחת מטענותיו, ופרושו של דבר, בעצם, שהטענות הן פרי-עט של אדם, בשר ודם. הסבר זה תקבל _ככל_ שידרש. _אל_ תתביש לשאול, אחרת, איך תדע? זכור! לא הבישן למד ולא הקפדן מלמד...