ידע מוזיקלי

FunkyMonk

New member
חבל

שאת בוחרת להגיב להודעה שלא קראת, בתור ההודעה היחידה שלי שאת מחליטה להגיב לה. זה קצת מעליב, את יודעת.
 
חבל שאתה לא מבין את הנקרא

אני קוראת את ההודעות שלך, כמו את כל ההודעות בפורום. אני פשוט לא מגיבה להודעותיךן, מלבד לזו שכאן. זו ההודעה היחידה שלך שהגבתי אליה, מאז החלטת לקרוא לי בשמות, לפני אי-אילו שבועות. ואין בכוונתי להמשיך להתדיין אתך בהמשך.
 

FunkyMonk

New member
כוונתי הייתה,

שאם את כבר מחליטה להגיב על הודעה מסויימת שלי (ולכך אין לי שום התנגדות - להפך), לפחות תוכלי להגיב על הודעה שקראת בעיון, ובאמת באובייקטיביות, כך שפיסקה שלמה שבה כתוב בדיוק את מה שאת כתבת, לא תיעלם מעינך. להלן: " ב' - גילמור בוודאי ידע גם כן תוים, בעיקר בגלל שבריטניה, כשכותבים אקורד - אתה בעצם כותב שם של תו. לאו דווקא לקרוא תוים - יש הבדל. אבל הוא בוודאי ידע שA זה שריג 5 על מיתר E, או מיתר A פתוח, או שריג 12 על מיתר A, וגם ידע להגיד לך שהA פתוח והשריג 12 על אותו מיתר נמצאים במרחקים של אוקטבה. לא יודע לגבי ווטרס, נראה לי שידע בערך כמו גילמור. אין לי מושג קלוש לגבי מייסון." מכאן משתמע - גילמור לא בהכרח קרא תוים (הוכחה מההודעה שלי: "לאו דווקא לקרוא תוים"), אין לי מושג מה הידע של מייסון ("אין לי מושג קלוש לגבי מייסון") ושאני מאמין שווטרס גם כן לא ידע לקרוא תוים, אבל ידע לקרוא להם בשמם ("נראה לי שידע בערך כמו גילמור"). בהודעה אחרת אף כתבתי כי אני מודע לכך שווטרס החל לנגן רק בשביל הפלויד על בס. במקום אחר ראיתי שבאחד ההרכבים המוקדמים הוא ניגן על אקוסטית - אין לי מושג לגבי "מתי התחיל לנגן" - זה גם לא באמת רלוונטי, כי אני מכיר אנשים שמנגים שנה וחצי והם טובים כמו אנשים ממש מוכשרים. בקיצור, זה לא שאני מתוסכל מזה שכתבת שאת לא מסכימה איתי - אני מתוסכל מזה שהסכמת איתי, אבל רק בגלל שזה אני, החלטת לכתוב שאני סתם עקשן - זה מתסכל. וד"א, אני ממש לא מכריח אותך להגיב להודעה זו, למרות שאשמח אם תוכלי (כפי שכתבתי בדיון אחר - אני לא מעלה הודעות בשביל שישארו תלויות).
 
למה אתה רוצה שאגיב?

הרי אתה לא מעריך אותי במיוחד, כפי שהבהרת בהודעות רבות. אני אשאיר לאחרים לענות להודעותיך. לדוגמא: "למה שיר אחד לא יכול להיות אופרה"? בין הפותרים נכונה, יוגרל חתול.
 

holo

New member
תפסיק להתחכם

שנינו יודעים טוב מאוד למה הכוונה בתווים. לדעת אקורדים, ואפילו המורכבים ביותר, לא אומר לדעת תווים. לדעת לקרוא תווים משמעו לדעת לקרוא את הסימונים על קווי החמשה, את הקצב שלהם וכל שאר הירקות. זה הכל.
 

Anuerysm

New member
זה יותר מזה, לדעתי את לקרוא את

הסימונים אפילו אני יודע אבל לדעת גם כל מיתר איזה צליל הוא משמיע בגיטרה זה כבר יותר מסובך אני יודע רק על המיתר הראשון וגם זה בגלל האקורדים שיש בו
 

FunkyMonk

New member
אתה רציני?

זה עצוב. אני יודע על כל הגיטרה (אמנם בס, יש פחות שני מיתרים - אבל בכל זאת) איזה צליל זה בדיוק. ככה צריך להיות, וזה לא מסובך (לא סתם יש תסימונים על הגריף). רק לקראת הגבוהים, שאני לא משתמש בהם בכלל - אני לא יודע, אבל גם שם אני עובד לפי פוזיציות.
 

Anuerysm

New member
למה עצוב? לפי התגובות כאן אתה רואה

שזה לא הדבר הכי רלוונטי לרוק
 

FunkyMonk

New member
בלי קשר..

לא באמת עצוב, כמובן =) סתם, כי זה נראה לי טבעי. זה לא שישבתי ושיננתי את השריגים.. לאדע.. תאמת ששמתי לב שגיטריסטים לא ממש יודעים את התוים על הגריף (בלי קשר אליך כרגע =), ושבסיסטים מכירים את הגריף הרבה יותר טוב.. P: אין לי שמץ למה.
 

Anuerysm

New member
כי באסיסטים בדרך כלל לוקחים שיעורים

ויש הרבה גיטריסטים שלומדים לבד
 

FunkyMonk

New member
שוב, כמו שאמרתי לציף

תקרא את ההודעות שלי, לפני שאתה מגיב. בבקשה. זה יחסוך לשנינו כאב ראש. בגלל שהעניין חוזר על עצמו אני פעם אחת אחזור על שורה אחת, אבל בבקשה תקראו, כי אני כותב הודעה וזה סתם מעיק לכתוב הכל מחדש. " לאו דווקא לקרוא תוים - יש הבדל." תקראו הכל, אני לא סתם כותב. גם כתבתי שידוע שגילמור מאלתר הכל (או את הרוב המוחלט). וכתבתי במפורש שנראה לי שלמייסון אין שום הכשרה ושווטרס לא באמת היה נגן לפני הפלויד. היחיד (כן - היחיד!) שכשתבתי מפורשות שידוע לי שהוא קרא תוים - זה ריק רייט.
 

FunkyMonk

New member
*הבהרה!

קראתי מחדש את התגובה שלי ואולי היא לא הובנה כראוי! לא צריך לדעת לקרוא תוים בשביל לדעת תוים. כמו שלא צריך לדעת לקרוא גרמנית בשביל לדעת גרמנית. מקווה שהובהר..
 

FunkyMonk

New member
בילבלתי אותך?

לא נורא, זה לא שצריך המון אינטיליגנציה בשביל להבין מה ההבדל בין לקרוא שפה לבין להבין שפה, אבל נניח. יש גם כאלה שמתבלבלים. אבל אם -זה- מבלבל אותך, תחסוך לי את הכאב ראש של התגובות שלך.. באמת..
 

holo

New member
אני מציע לך להירגע עם ההתנשאות

אני אפילו לא הולך להזכיר לך כמה הודעות כבר אעלת בפורום שבכל אחת מהן סתרת את עצמך מיליון ואחד פעמים. אני לפחות יודע מה הדעה שלי ולא משנה אותה כל שניה. אתה מתעקש לעוות מונחים והגדרות רק כדי שתצא בסוף צודק. אני לא קונה את זה. אתה אמרת במפורשות: "אני בספק אם הם לא קראו תווים", ואחרי שהערתי לך על זה אתה המשכת להתווכח איתי, בלי לבדוק את העובדות. אתה כן כתבת שהם היו חייבים תווים בשביל לכתוב את המוזיקה שלהם (חלק ממנה לפחות), ואתה ממשיך להתעקש שתווים ואקורדים הם אותו הדבר. אז אני אחדש לך אולי במשהו- הם לא. אקורד הוא הרמוניה שנוצרת מגנינה של שלושה תווים מסויימים, וכמעט כל גיטריסט לומד את האקורדים בלי קשר לתווים, והוא גם לא צריך -ללמוד- מה ההרמוניה והמרווחים שבכל אקורד. ואני שום פעם חוזר על טענה שגויה שלך- ללמוד באופן פורמלי תאוריה, שונה מאוד מלהבין אותה מתוך נסיון של שנים. חוץ מזה, אם נגן ינגן כל החיים שלו בלי לדעת לקרוא תווים, הוא יפתח שמיעה טובה, יצליח לפתח הרמוניות יותר בקלות, יזהה צלילים וידע לקשר אותם למיקום בגיטרה, אבל הוא עדיין לא ידע לקרוא תווים.
 

FunkyMonk

New member
שמע,

אצלי אין בלבול, אל תאמר לי שאני מבלבל את עצמי. גם לי יש דעה אחת, אם הייתי רוצה לצאת צודק אתה לא חושב שהייתי מתאים את דעתי לדעתך? זה היה יכול להיות הרבה יותר קל. אני לא מנסה לצאת צודק, אני מנסה לגרום לך לחשוב כמוני. בוא שניה נוציא את גילמור מהנוסחא - כי ידוע במאה אחוזים שהוא לא ידע לקרוא תוים, כתבתי את זה וחזרתי על זה. יכול להיות שהניסוח שלי היה קלוקל - ואתה צודק. הם לא קראו תוים. אני בכל זאת בספק אם הם לא כתבו את היצירות שלהם. אני לא יודע אם עסקת בהלחנה או הפקה רצינית, אבל לזכור בעל פה 10 דקות של 3 גיטרות, תופים, בס, קלידים, ועוד כל מיני כלים - זה לא פשוט. לא פשוט בכלל. לעבד את הכל במוח בשביל ליצור את ההרמוניה הרצויה זה כבר לא הגיוני, לא משנה איזה גאון מוסיקלי עושה זאת. אולי בטהובן מסוגל, אבל תסלח לי שאני לא משווה את גילמור לבטהובן. הכוונה שלי הייתה שהם חייבים לכתוב את המוסיקה בצורה כלשהי - ואני בספק אם זה לא היה בתוים. בנוסף, כתבתי שכלל הידוע לי, רייט ידע תוים, וגם לקח חלק לא מבוטל בלחנים. ווטרס יכול להיות שידע ויכול להיות שלא. תוים ואקורדים הם ממש לא אותו הדבר, תודה רבה. אין צורך שתסביר לי מהם אקורדים, באמת. העובדה שאתה מסוגל להגדיר לי את המונח אקורד לא גורם לי לחשוב שאתה חכם יותר. הכוונה היא שבבריטניה (וברוב המדינות בחול) אקורדים ותוים נכתבים באותה צורה. האקורד A, אשר מבוסס על הצליל A, נכתב בדיוק כמו שהתו A נכתב - A. כך שאם הם יודעים את שמות האקורדים - הם יודעים תוים. מובן? בנוסף - תחזור לקרוא שוב את ההודעה ה-ראשונה- שלי, שמסבירה במפורש שאני מסכים לגבי החלק האחרון של ההודעה שלך.
 

holo

New member
אתה שוב ממשיך

עכשיו אתה יודע בוודאות שהם לא ידעו תווים. אולי רייט. אז זה אומר שהם לא כתבו את המוזיקה שלהם בתווים. זה אומר, שהם יכלו לכתוב את האקורדים של השירים, לתקשר בצורה מצחיקה, הכל- חוץ מתווים. חוץ מזה שלא צריך להיות גאון מוזיקלי בשביל לדעת את כל זה. באותה תקופה כבר היה קיימים מכשירי הקלטה והפרדה לערוצים, ופינק פלויד הם להקה שכתבה הרבה מהמוזיקה שלה באולפן. אם אני לא טועה, גילמור הסביר פעם כיצד הוא נהג לכתוב את הסולואים שלו- הוא היה מאלתר קטעים או מנגן קטעים שחשב עליהם, מקליט אותם, ומחבר את הקטעים הטובים לידי סולו אחד.
 

FunkyMonk

New member
תגיד, באמת, מה אתה עושה?

אני לא מבין מה אתה מנסה לעשות... קודם כל - הסכמנו על כך שגילמור לא יודע תוים. שנית, כבר הרבה לפני שאתה החלטת להגיב כתבתי שרק רייט יודע תוים, ושיכול להיות שווטרס (ציף אמרה אחכ שלא, ואחכ ראיתי במקום אחר שכן, אני לא בטוח בכלל כבר). ולא אמרתי שהם כתבו בתוים, אלא הנחתי הנחה, שהם כתבו בתוים. ולאו דווקא על חמשה... עוד בימי האימפריה הרומית הכנסייה כתבה את הקנטוסים שלה בצורה מסויימת, עם תוים, עם קצב - לא על חמשה. אם האפיפיור של שנת 500 לספירה ידע לעשות את זה - גם גילמור ידע. אבל אני לא אומר את זה כעובדה, אני משער את זה. אקורדים הם בטוח כתבו בתור תוים, כפי שכבר הסברתי. ואין מצב שהם לא כתבו לעצמם את האקורדים על דף. ואני בטוח שהם (או הנגנים השכירים שלהם) כתבו את התפקידי ליווי של כל הכלים האחרים, שהם לא גיטרה בס תופים קלידים. אני בספק אם הפינק פלויד נתנו לנגנים השכירים שלהם לכתוב לעצמם את הקטעים. ואם הם רצו להסביר להם מה לנגן - הם היו צריכים לאמר זאת בצורה מסויימת, לא? (ועל סקסופון אין שריגים, אני מפציר בך - תנסה להסביר לנגן סקסופון איך לנגן משהו בלי תווים) בקיצור, צריך תוים להרבה דברים מעבר בשביל לכתוב לעצמך את הקטע (שכבר הסכמנו על כך שלשירים מסויימים זה לא הכרח. - אני ממשיך לטעון שלשירים מורכבים זה הכרחי מאד)
 
למעלה