אינני מבין את הצירוף
האמין באלהי חז"ל.
כפי שכבר הסכמנו כמדומני, חז"ל הוא מושג אלסטי מאד, ואינני יודע לומר לך "בשלוף" אם כל אותם הקרויים חז"ל "האמינו" באותו אלוה מבחינת הבנתם את הכתובים.
שליבוביץ אומר שאפילו אלהים אינו יכול להביא אדם לכלל אמונה משמע בעיני שאלהיו של ליבוביץ כלל לא רלוונטי לאמונה. אני מבקש להבין את הדברים כך, שלא רק שהישות האלוהית איננה יכולה להביא את האדם לכלל אמונה ב"מעשיה" ב"נשגבותה" ב"ציוויה" - אלא אף לא האידאה.
האמין באלהי חז"ל.
כפי שכבר הסכמנו כמדומני, חז"ל הוא מושג אלסטי מאד, ואינני יודע לומר לך "בשלוף" אם כל אותם הקרויים חז"ל "האמינו" באותו אלוה מבחינת הבנתם את הכתובים.
שליבוביץ אומר שאפילו אלהים אינו יכול להביא אדם לכלל אמונה משמע בעיני שאלהיו של ליבוביץ כלל לא רלוונטי לאמונה. אני מבקש להבין את הדברים כך, שלא רק שהישות האלוהית איננה יכולה להביא את האדם לכלל אמונה ב"מעשיה" ב"נשגבותה" ב"ציוויה" - אלא אף לא האידאה.