מבלי דעת נגררתי אחרי הטרמינולוגיה שלך
"אחרי ההלכה". מבחינתי אין איזה שינוי מהותי מאז תקופת הזוגות, אלא שינוי כמותי, נסיבתי וכד'. החיים השתכללו. האוכלוסיה גדלה. המבנה השתנה. נוצר צרכים חדשים. המשנה נכתבה. ועוד הרבה גורמים.
שאלתי אותך על כך והתשובות שנתת לא שיכנעו אותי.
אולי מה שהשתנה הוא עם ישראל ולא ההלכה. הוא התגבש לאט לאט. המסגרת השבטית השתנתה (כמו שקרה בהרבה חברות שעברו לכלכלה אחרת למשל). נדמה לי שתקופת המעבר הזו מתבטאת ביחזקאל
א וַיְהִי דְבַר-יְהוָה, אֵלַי לֵאמֹר. ב מַה-לָּכֶם, אַתֶּם מֹשְׁלִים אֶת-הַמָּשָׁל הַזֶּה, עַל-אַדְמַת יִשְׂרָאֵל, לֵאמֹר: אָבוֹת יֹאכְלוּ בֹסֶר, וְשִׁנֵּי הַבָּנִים תִּקְהֶינָה. ג חַי-אָנִי, נְאֻם אֲדֹנָי יְהוִה: אִם-יִהְיֶה לָכֶם עוֹד, מְשֹׁל הַמָּשָׁל הַזֶּה--בְּיִשְׂרָאֵל. ד הֵן כָּל-הַנְּפָשׁוֹת לִי הֵנָּה, כְּנֶפֶשׁ הָאָב וּכְנֶפֶשׁ הַבֵּן לִי-הֵנָּה: הַנֶּפֶשׁ הַחֹטֵאת, הִיא תָמוּת