התנהגות במצבי דחק
ברור שבמצבי דחק- כמו למשל כשאדם צריך לפגוע בבעל-חיים אל מנת להתגונן- ניתן להצדיק את הפגיעה בבעלי-החיים, כשם שגם אם נמצא את עצמנו במצב דומה ביחס לבני-אדם, נאלץ לפגוע גם בהם למטרות הגנה עצמית. לא רק זאת, כבר קרה גם שבני-אדם אשר נקלעו מבודדים ללא מזון אחר (למשל לאחר התרסקות מטוס) נאלצו להרוג את רעיהם ולאכול את בשרם על מנת לשרוד. אני לא יודע איך אתה חש בקשר לכך- אבל לי נראה הדבר לגיטימי לחלוטין, בהתחשב בכך שהדבר היה הכרחי למטרות השרדות. הרעיון של זכויות בעלי-חיים לא אומר שיש להמנע תמיד, בכל מחיר, מכל פגיעה שהיא בבעלי-חיים, כשם שהרעיון של זכויות אדם לא אומר שיש להמנע תמיד, בכל מחיר מפגיעה בבני-אדם. אבל אם זאת, יש להכיר בהבדל בין מצבי דחק לבין הנסיבות שבהם אנו נמצאים. בכל זאת, גם אם אנחנו מצדיקים פגיעה בבני-אדם למטרות הגנה עצמית, אני לא חושב שאפשר באותה מידה להניח שמותר לנו באותה מידה לבצע עליו ניסויים אכזרים בתקווה לקדם את הרפואה.
ברור שבמצבי דחק- כמו למשל כשאדם צריך לפגוע בבעל-חיים אל מנת להתגונן- ניתן להצדיק את הפגיעה בבעלי-החיים, כשם שגם אם נמצא את עצמנו במצב דומה ביחס לבני-אדם, נאלץ לפגוע גם בהם למטרות הגנה עצמית. לא רק זאת, כבר קרה גם שבני-אדם אשר נקלעו מבודדים ללא מזון אחר (למשל לאחר התרסקות מטוס) נאלצו להרוג את רעיהם ולאכול את בשרם על מנת לשרוד. אני לא יודע איך אתה חש בקשר לכך- אבל לי נראה הדבר לגיטימי לחלוטין, בהתחשב בכך שהדבר היה הכרחי למטרות השרדות. הרעיון של זכויות בעלי-חיים לא אומר שיש להמנע תמיד, בכל מחיר, מכל פגיעה שהיא בבעלי-חיים, כשם שהרעיון של זכויות אדם לא אומר שיש להמנע תמיד, בכל מחיר מפגיעה בבני-אדם. אבל אם זאת, יש להכיר בהבדל בין מצבי דחק לבין הנסיבות שבהם אנו נמצאים. בכל זאת, גם אם אנחנו מצדיקים פגיעה בבני-אדם למטרות הגנה עצמית, אני לא חושב שאפשר באותה מידה להניח שמותר לנו באותה מידה לבצע עליו ניסויים אכזרים בתקווה לקדם את הרפואה.