כל מי שעזב את ישראל לא באמת אוהב אותה ולא באמת איכפת לו ממנה, לא ימין ולא שמאל

ביטניקט

Active member
מי שעוזב את המדינה לא באמת אוהב אותה ולא באמת איכפת לו ממנה, לא ימין ולא שמאל. כך שעדיף למדינה בלעדיהם. מי שאוהב את המדינה ואיכפת לו ממנה נשאר בישראל ולא משנה מה. התירוצים של היורדים מימין ומשמאל נועדו אך ורק לכסות על ערוותם.
 

חנן44

Well-known member
מי שעוזב את המדינה לא באמת אוהב אותה ולא באמת איכפת לו ממנה, לא ימין ולא שמאל. כך שעדיף למדינה בלעדיהם. מי שאוהב את המדינה ואיכפת לו ממנה נשאר בישראל ולא משנה מה. התירוצים של היורדים מימין ומשמאל נועדו אך ורק לכסות על ערוותם.
הבעיה היא שהמדינה לא אוהבת את אזרחיה. חלקם לפחות. אז למה שיאהבו אותה?
 

דגלמנגל

Well-known member
גם שאתם בשלטון רוב הזמן עושים מה שבא לכם שודדים את הקופה הציבורים ומחוקקים חוקי השתמטות עדיין יש לכם תלונות?
הם מודים, יום יום, לכל האלים, על שיש להם את השמאלנים, להאשים אותם בכל מה שרע, או נכשל, כי אילולי כן, עוד היו נאלצים להודות במעשיהם, ר"ל...
 

1ספי11

Well-known member
מי שעוזב את המדינה לא באמת אוהב אותה ולא באמת איכפת לו ממנה, לא ימין ולא שמאל. כך שעדיף למדינה בלעדיהם. מי שאוהב את המדינה ואיכפת לו ממנה נשאר בישראל ולא משנה מה. התירוצים של היורדים מימין ומשמאל נועדו אך ורק לכסות על ערוותם.
אם המדינה בוגדת בערכים שבגללם בחרת לחיות בה, רק אדיוט ישאר במדינה כזאת אם יש לו אפשרות אחרת.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
אם המדינה בוגדת בערכים שבגללם בחרת לחיות בה, רק אדיוט ישאר במדינה כזאת אם יש לו אפשרות אחרת.
אז הימנים פרייארים שלא ירדו מהמדינה אחרי אוסלו ואחרי ההתנתקות, וימני עם כבוד נוהג כמו חוח האחד, שלאחר אי כיבוד משאל עם במפלגת השלטון וקידום תוכנית מנוגדת למצע המפלגה פשוט עזב כי לדעתו ובמידה רבה של צדק יש או לפחות הייתה כאן פייק דמוקרטיה.
 

1ספי11

Well-known member
אז הימנים פרייארים שלא ירדו מהמדינה אחרי אוסלו ואחרי ההתנתקות, וימני עם כבוד נוהג כמו חוח האחד, שלאחר אי כיבוד משאל עם במפלגת השלטון וקידום תוכנית מנוגדת למצע המפלגה פשוט עזב כי לדעתו ובמידה רבה של צדק יש או לפחות הייתה כאן פייק דמוקרטיה.
הסכמי אוסלו לא שינו את ערכיה של המדינה ולא ניסו לפגוע בדמוקרטיה .
ובמידה שאתה מבין מהו פראיר, מה בדיוק הקשר? כל אזרח רשאי להציב לעצמו קווים אדומים לחובת הציות שלו למדינה.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
הסכמי אוסלו לא שינו את ערכיה של המדינה ולא ניסו לפגוע בדמוקרטיה .
ובמידה שאתה מבין מהו פראיר, מה בדיוק הקשר? כל אזרח רשאי להציב לעצמו קווים אדומים לחובת הציות שלו למדינה.
הסכמי אוסלו היו הכרה באויבי ישראל כקורבן וירדו מהטענה שאנחנו תמיד רצינו שלום והערבים תמיד רצו להילחם בנו, ל"שני הצדדים היו לא בסדר" זה כמו שנאנסת תידרש להודות שהבגדים שלה היו פרובקטיביים ופיתו את האנס כדי שיכירו בה כקורבן אונס.
 

1ספי11

Well-known member
הסכמי אוסלו היו הכרה באויבי ישראל כקורבן וירדו מהטענה שאנחנו תמיד רצינו שלום והערבים תמיד רצו להילחם בנו, ל"שני הצדדים היו לא בסדר" זה כמו שנאנסת תידרש להודות שהבגדים שלה היו פרובקטיביים ופיתו את האנס כדי שיכירו בה כקורבן אונס.
שקר.
הסכמי אוסלו לא דיברו עןל קורבנות אלא ניסו להבטיח את את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.
מאיזו ערימות טינופת אתה ממציא היסטוריה ?
 

Harrington

Well-known member
מנהל
שקר.
הסכמי אוסלו לא דיברו עןל קורבנות אלא ניסו להבטיח את את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.
מאיזו ערימות טינופת אתה ממציא היסטוריה ?
אפשר להגיד הרבה על הסכמי אוסלו, אבל לא שמטרתם הייתה "להבטיח את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית". זה בכלל לא היה עניינם של ההסכמים והם כלל לא עסקו בנושא הזה ולא היו מטרה שלו.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אם המדינה בוגדת בערכים שבגללם בחרת לחיות בה, רק אדיוט ישאר במדינה כזאת אם יש לו אפשרות אחרת.
או... לא אידיוט, אבל אוהב הארץ אהבת אמת!

הוא שאמר כמדומני רבי נחמן מברסלב,: 'אהבה שתלויה בדבר, בטל הדבר בטלה האהבה. אהבה שאינה תלויה בדבר, לא בטלה לעולם'. מי שאהבתו למדינה תלויה בכך שהיא תפעל בדיוק על-פי ערכיו והדרך אותה הוא מוצא לנכון, גם אם רוב הציבור החליט לבחור בדרך אחרת דווקא, אכן צריך להיות אידיוט בשביל להישאר לגור בה כשהיא פונה לאותה דרך שרוב הציבור העדיף בניגוד לדעתו.
אולם מי שאוהב את המדינה אהבת אמת, יישאר בה בין אם יש איזו תקופה בה ההנהגה איננה לרוחו וסדר העדיפויות כפי שנקבע על-ידה בעניינים השונים לא מוצאת חן בעיניו. אהבתו של יהודי כזה למדינתו לא תשתנה על-פי תוצאות הבחירות, גם אם לעתים אלו יהיו קשות עבורו ותחושותיו.

אדם כזה אינו "אידיוט" אם כן, אלא בס"ה הישארותו במדינה מלמדת על זכות וטוהר אהבתו למדינה. אשרי אלו הנוקטים דרך זו.
 

1ספי11

Well-known member
או... לא אידיוט, אבל אוהב הארץ אהבת אמת!

הוא שאמר כמדומני רבי נחמן מברסלב,: 'אהבה שתלויה בדבר, בטל הדבר בטלה האהבה. אהבה שאינה תלויה בדבר, לא בטלה לעולם'. מי שאהבתו למדינה תלויה בכך שהיא תפעל בדיוק על-פי ערכיו והדרך אותה הוא מוצא לנכון, גם אם רוב הציבור החליט לבחור בדרך אחרת דווקא, אכן צריך להיות אידיוט בשביל להישאר לגור בה כשהיא פונה לאותה דרך שרוב הציבור העדיף בניגוד לדעתו.
אולם מי שאוהב את המדינה אהבת אמת, יישאר בה בין אם יש איזו תקופה בה ההנהגה איננה לרוחו וסדר העדיפויות כפי שנקבע על-ידה בעניינים השונים לא מוצאת חן בעיניו. אהבתו של יהודי כזה למדינתו לא תשתנה על-פי תוצאות הבחירות, גם אם לעתים אלו יהיו קשות עבורו ותחושותיו.

אדם כזה אינו "אידיוט" אם כן, אלא בס"ה הישארותו במדינה מלמדת על זכות וטוהר אהבתו למדינה. אשרי אלו הנוקטים דרך זו.
הברסלב יכול להגיד כרצונו אבל אין אהבה שאינה תלויה בדבר.
מדינה היא סט של ערכים שאדם יכול לבחור להיות חלק ממנה או לא.
אני מכיר אוהבי המדינה אנשי לח"י שלחמו להקמת ועזבו אותה כשבן גוריון מינה את עצמו לעמוד בראשה.
מי שערך המדינה הוא הערך הכי חשוב עבורו נקרא פשיסט.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
הברסלב יכול להגיד כרצונו אבל אין אהבה שאינה תלויה בדבר.
מסתבר שדווקא יש. זה שאתה לא מכיר, מצער מאוד לשמוע. אבל לא מלמד על הכלל כמובן.
מדינה היא סט של ערכים שאדם יכול לבחור להיות חלק ממנה או לא.
אולי. אבל זה לא קשור כל כך לענייני אהבת הארץ.
אני מכיר אוהבי המדינה אנשי לח"י שלחמו להקמת ועזבו אותה כשבן גוריון מינה את עצמו לעמוד בראשה.
מה שמלמד שאהבתם הייתה "תלויה בדבר" ואם כך לא אהבת אמת הייתה.
מי שערך המדינה הוא הערך הכי חשוב עבורו נקרא פשיסט.
זולת הצורך הנפשי-דיוני להשתמש בביטויים קיצונים כדי להישמע חכם, להגחיך את דברי האחר ולהתחמק מהתמודדות עניינית עם דבריו, אין למשפט הזה כל רלוונטיות לדברי או לדיון.
 

1ספי11

Well-known member
מסתבר שדווקא יש. זה שאתה לא מכיר, מצער מאוד לשמוע. אבל לא מלמד על הכלל כמובן.

אולי. אבל זה לא קשור כל כך לענייני אהבת הארץ.

מה שמלמד שאהבתם הייתה "תלויה בדבר" ואם כך לא אהבת אמת הייתה.

זולת הצורך הנפשי-דיוני להשתמש בביטויים קיצונים כדי להישמע חכם, להגחיך את דברי האחר ולהתחמק מהתמודדות עניינית עם דבריו, אין למשפט הזה כל רלוונטיות לדברי או לדיון.
לא להגיח אלא להעמיד דברים על דיוקם.
 
למעלה