../images/Emo13.gif
ומאחר שיתכן וכוונתם היתה ל"רוב", ת. הם אמרו "כל", לכן אין לומר שכוונתם הייתה לרוב. אם ימצא דג שיסתור את הראיה. נוכל לומר שכוונתם הייתה לרוב הדגים. עד עכשיו לא נמצא דג כזה לכן הראיה לא הופרכה. -> פה הטעות שלך. הטענה שלי היא שכל עוד לא הוכח שכוונתם היתה כזאת או אחרת, הרי שאין לנו שום דרך לדעת בוודאות למה הם התכוונו. אנחנו לא צריכים לחכות שימצאו דג כזה, מאחר שגם אם לא קיים דג כזה, עדיין אפשרי שהם התכוונו לרוב, על דרך הניחוש. ---- " הנחת העבודה שמותר לשקר למטרת החזרה בתשובה. " ת. אם אתה כל כך אוהב אמת ורודף אמת, מדוע שלא תפרסם ברבים בכל הפורומים ש"דעת אמת" שיקרו בזה שאמרו שהם מצאו דג שיש לו קשקשים ואין לו סנפירים. -> לא חקרתי את הנושא ולכן אינני יודע אם הם שיקרו או לא. הסיבה שלא חקרתי את הנושא, זה שהוכחתי בצורה אחרת שאין כאן שום ראיה, ולכן הויכוח אם מצאו או לא מצאו דג כזה, הוא חסר תועלת. ---- "אין שום שאלה על הגמרא " ת. אתה טועה. השאלה הזאת מופיע בגמרא. -> לא הבנת את דברי, ולכן תגובתך זו אינה לענין. קרא שנית. ---- "... אם יהנדסו גנטית דג כזה, או אם ימצאו אחד - יתנפצו הנחותיך." ת. לא יצליחו להנדס דג כזה. כתוב בחוברות תורה ומדע של הרב זמיר בעמוד 30 כך" מעניין שלאחרונה נודע שאף בהכלאות בין בעלי חיים שונים לא ניתן ליצור זן חדש אשר יהיה בו רק סימן טהרה אחד. על הקנגורו כתב לי הרב פרופסור יהודה איזנברג. "שיטת המיון במקרא שונה מזו של הזאולוגיה, וצורת המיון אינה דומה. לגבי שפן יש הסברים כבר מאה שנה, לגבי קנגורו, אם קיבתו דומה לשפן, אין הדבר רלוונטי, כי ההסברים לגבי שפן מתייחסים לצורת הופעתו החיצונית, וקנגורו אינו נראה כאילו הוא מעלה גרה. קרא שוב:וקנגורו אינו נראה כאילו הוא מעלה גרה. -> החלטת שלא יצליחו להנדס דג כזה? איפה ההוכחה? ---- "... אלא משנה מה בית הדין מחליט." ת. הבית דין חייב להביא נימוקים להחלטתו. במקרה של הדגים ברור שאף בית דין לא יקבע שמדובר על רוב כי לא נמצא דג שיגרום לקבוע זאת. לכן אין שום נימוק להגיע להחלטה כזאת. אתה לקחת מקרה שבו חשבו בטעות שנמצא דג שיש לו קשקשים ואין לו סנפירים והם קבעו על סמך זה שמדובר על רוב. היום שאנחנו יודעים שאין דג כזה. אנחנו חייבים לקבוע שמדובר על כל והראיה לא הופרכה -> שוב, כל זה תקף רק לגבי קביעת ההלכה ולא לגבי המציאות. המציאות היא שאין לנו בינתיים שום דרך לדעת למה הם התכוונו באמת. ---- -> נושא הדבש הינו נושא אחר, ולא אכנס אליו עד שלא נסיים עם הדג והקשקשת. ---- "ניחושים" ת. את הניחושים שמתי בסוגרים. אני שמח שאתה מסכים שידע על טבעי של חז"ל זה לא הופרך. כי כתבת "שלא הוזמו". ->לא הבנת. כתבתי שאתה טוען שהניחושים לא הוזמו. כשנסיים עם הדג נוכל לבדוק כל מקרה לגופו: האם הם לא הוזמו? האם בכלל התכוונו לזה? האם הם למדו מהגויים? וכו'. ---- " הכמות המספרית של הניחושים ביחס לניחושים הלא מוצלחים" ת. אתה טועה בהשקפה ובגישה. מספיק שיש רק ידע על טבעי אחד שכתוב בגמרא, זה צריך להביא למסקנה שהתורה משמים. ולעומת זאת אם תמצא אמירה של חז"ל עם טעות, זה לא מפריך את התורה. כי חז"ל עם כל הכבוד שצריך לתת להם, הם אפילו לא נביאים והם רשאים לטעות. -> דיברתי על כמות גדולה של ניחושים, לא על ידע על טבעי מוכח אחד. אתה טוען שיש לך הוכחה חד משמעית לידע על טבעי אחד? נסיים עם הדג ואז נראה. רק לידע כללי, גם אם נמצא שהיה להם ידע על טבעי, זה לא בהכרח אומר שהתורה משמים. עליך עוד להוכיח שלא מדובר ביכולת פיזיקלית פאראפסיכולגית שעוד לא נחשפה, אשר הופיעה אצל אנשים בודדים מחז"ל, ומהגויים, פה ושם. ---- המציאות היא שלחלק מהמפרשים לא היה אכפת לפרש "רוב" ת. הם פרשו כך בגלל שהם חשבו שיש דג שיש לו קשקשים ואין לו סנפירים. מאחר שאנו היום יודעים שאין הדבר כך. אנו חייבים להבין שהם היו חוזרים בהם מפירוש זה. ->וכל זה מוכיח את הטיעון שלי. הם לא ידעו מה המציאות, אלא הם קבעו את ההלכה לפי מה שנראה יותר נכון באותו זמן. אין הוכחה שהיה להם ידע על טבעי. ---- " לא אמרתי שהראיה נסתרה... אמרתי שבכלל אין ראיה כזו." ת. טעות. הבאתי ראיה. אתה הבאת מפרשים שפירשו שהכוונה לרוב. וכך רצית להפריך את הראיה. אני אומר לך שהם לא היו מפרשים כך אם הם היו יודעים שאין דג שסותר את הראיה. לכן הראיה לא הופרכה -> אז יש לך חוסר הבנה בסיסי במה שאמרתי. הטיעון שלי מתמצה בזה שיש מפרשים שפירשו רוב כי זה מה שהיה נראה להם נכון באותה עת. אז זה מוכיח שגם אלו שפירשו "כל", עשו זאת בגלל שזה מה שהיה נראה להם נכון באותה עת. לא בגלל שזאת המציאות בהכרח. ואם אין לך הוכחה ממקום אחר שלחז"ל היה ידע על טבעי, אז נצטרך לקחת כהנחת עבודה את ההסבר הפשוט יותר, שלא היה להם ידע על טבעי והם כנראה התכוונו ל"רוב". ---- "שנינו מסכימים ששתי הפרשנויות (1. "כל" ו"ידיעה ניסית" 2. "רוב" או "ניחוש") עשויות להיות נכונות" ת. לא נכון. רק אם ימצא דג שסותר את אמירת חז"ל, ניתן לפרש שהם יתכוונו לרוב ולא לכל. ->כאמור, לא צריך לחפש שום דג. אם אין לך הוכחה ממקום אחר שלחז"ל היה ידע על טבעי, אז נצטרך לקחת כהנחת עבודה את ההסבר הפשוט יותר, שלא היה להם ידע על טבעי והם כנראה התכוונו ל"רוב".