כמה יקח לחבילה קטנה שנשלחה מבלגיה לפני שבועיים להגיע אליי?

J W von Goethe

New member
מצטער אם נעלבת, אבל מקרים כאלה כבר קרו

וליחס מבטל שכזה זכיתי בעבר מהם כשניסיתי להסביר להם שימהרו עם החבילות כי הן דחופות: הם לא הבינו ועוד באו אליי בטענות, בעצקות מחוצפות ועצבניות, על שאני מפריע להם להתבטל. הנה קישור למקרה השריפה. הנה כמה קישורים למקרים של זריקת מכתבים והפייסבוק של דואר ישראל מלא בתמונות של חבילות מכתבים זרוקות. גם לפני כמה חודשים הדוור שלי זרק חבילת מכתבים על גדר ביתי ואני בספק אם הוא היה חוזר לקחת אותה אם אחד השכנים לא היה מתקשר. ואלה רק המקרים שגילו. והנה קישור על המכירות הפומביות של החבילות שהם גונבים (סליחה, שלא נדרשו). שוב, באמת שאני לא יכול להתכחש לחוויה האישית שלי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא נעלבתי, נגעלתי. אני מכירה מקרים שקרו, הם גם טופלו.

מכאן ועד להתנשאות דוחה והשמצות גורפות על כלל עובדי הדואר המרחק גדול.
 

J W von Goethe

New member
צריך להיגעל ממה שקרה לי, לא מכך שדיווחתי על המקרה

המוכר מבריטניה באותו מקרה ממש נדהם כשסיפרתי לו שמחלקים אצלי דואר רק מקסימום פעם בשבוע ושהם שלחו אותי לסניף כדי לאסוף חבילה קטנה שכללה DVD אחד במקום לשים אותה בתיבה (הוא עוד יותר התפלא על כך שדוורים בארץ לא עולים לדירות כדי לחלק חבילות): לקח להם שבוע, אגב, להעבירה מסניף אחד לאחר המרוחק ממנו פחות מחמש דקות הליכה. לוקח להם כמה חודשים גם להעביר אליי מכתבים מהעירייה שממוקמת אף היא כחמש דקות הליכה מביתי. את התשובה המחוצפת, שנצעקה עליי מעובד מעשן (כן, כן) שישב על כסאו בלא מעש (כן, כן), על כך שלכאורה החבילות לא באמת חשובות לי ואני סתם מפריע להם להתבטל, קיבלתי כשבאתי לאותו סניף ובריררתי בנימוס אם ניתן לקבלה ממנו ולא לחכות עוד שבוע. לא עזר. אנא קבלתי את התנצלותי הכנה, אבל, איני נוטה לשקר לגבי החוויה האקספרסיוניסטית והפנומנולוגית שלי. וכשבאתי לאותו סניף לאחר שבוע (ללא פתק מכיוון שזה הגיע רק כמה שבועות אחרי שאספתי אותה), העובדת שמה צעקה עליי שאני סתם יושב לה על הראש.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה באמת מגעיל, אבל זו לא חזות הכול. החוויות שלך אינן של כולם

אצלי בשכונה לא מחלקים דואר פעם בשבוע (הדואר מחולק כיום פעמיים-שלוש בשבוע, כך נקבע ברפורמה), והיום כשהייתי בסניף העובדים היו נחמדים כרגיל ואף אחד לא עישן. לו זה היה המצב, כבר מזמן הייתי מתלוננת לרגולטור (וזה מה שהייתי עושה במקומך).
&nbsp
לפני שנים אכן היו שמים לי DVD בתיבה וגם ספרים וחבילות קטנות; אבל הסבירו לי בסניף שמאז שכל ישראל מזמינים, הדוורים לא עומדים בעומס ולכן מחלקים רק מעטפות רגילות או קטנות.
&nbsp
כבר שמתי לב שבשרשור הזה אתה שוב ושוב לוקח מקרים פרטיים ומכליל אותם, יוצא בהצהרות גורפות לא מבוססות. אם חבילה מאוסטריה לישראל נשלחה בטעות לדובאי זה לא אומר שבדואר האוסטרי שולחים את כל החבילות לישראל דרך דובאי
(גם אם מישהו אמר לך שזה נוכון; תפעיל קצת היגיון!). ואם עובד עישן בסניף (אסור לו) וצעק עליך זה לא אומר שכל עובדי הדואר הם "תחתית החבית שלא קראו ספר מעולם". אני לא טוענת שכל העובדים צדיקים, אבל זה גם לא אומר שכולם פושעים וחלאות. יש הרבה אמצע בין שתי נקודות הקיצון האלה.
 

J W von Goethe

New member
כמובן שאני יכול לדבר אך ורק בשמי, איך זה יכול להיות אחרת?

אם כי רבים מחיי שדיברתי עמם סיפרו לי חוויות דומות וניתן לקרוא חוויות דומות רבות כל יום בפייסבוק של דואר ישראל, לעיתים קרובות עם תמונות של חבילות פתוחות שתכולתן נגנבה וכדומה או של חבילות שהיו מיועדות לחדרה ונשלחו לאילת. שוב, מקווה שאת סולחת ושנוכל להמשיך הלאה כרגיל.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אז דבר רק בשמך, למה להכליל? יכול להיות אחרת, נעים מאוד


כשאני כותבת על מקרים שקרו לי אני לא מתייחסת אליהם כאילו אם זה קרה לי ודאי זה קרה לכולם וזה תמיד ככה וכו'. קוראים לזה פרופורציות.


מובן שבפייסבוק תקרא בעיקר תלונות, בדיוק כפי שבחדשות מדווחים בעיקר על אסונות... האם פירוש הדבר שמסוכן שם בחוץ ולכן לא נצא מהבית? סביר שלא. השגרה עדיין חיה וקיימת ורוב הזמן הכול בסדר (טודו בום
); אנחנו שמים לב כשמשהו קורה (וכמובן כשהוא קורה לנו מבחינתנו הוא ב-100%, גם אם סטטיסטית הוא די נדיר).

אנשים מרוצים ש"סתם" קיבלו את החבילה והכול היה סבבה בד"כ לא טורחים לכתוב שבחים לדואר... אבל גם התלונות שאתה קורא, ואני לא מזלזלת בהן, הן לא הרבה באחוזים. לו היו אומרים לך לפני ניתוח שהוא יצליח ב-99%, היית מרוצה מהסיכוי, לא? אז בוא נניח רגע ש-99% מהחבילות מחו"ל נמסרות ליעדן (הדואר, אגב, מצהיר על פחות מאחוז של אובדן, אבל רק לצורך הדיון), בהתחשב בכך שמתקבלות כיום בדואר יותר מ-50 מיליון חבילות בשנה (רק מחו"ל, לא כולל בתוך ישראל!), המשמעות תהיה שכחצי מיליון חבילות לא יגיעו. זה כמובן המון, ולכן במקרה כזה היית קורא הממממון תלונות (מוצדקות; לא כולל גם כאלה שלא, אל תשכח שרבים מתלוננים ובסוף מקבלים), וזה, להזכירך, במצב ש-99% מהחבילות נמסרות, כלומר הסיכוי שלך לקבל את החבילה מצוין (ולמרות זאת היית קורא הרבה תלונות). פרופורציות.

אף שירות דואר לא מושלם; דואר ארה"ב איבד לי בשנה שתי חבילות רשומות, אחת ששלחתי ואחת שנשלחה אליי, ובמקרה שלי זה יוצא יותר מאחוז; אז מה זה אומר? כלום. אני אדם אחד, סטטיסטיקה לא עושים ע"ס ניסיון אישי שלי וגם לא של עוד עשרה או אפילו חמישים אנשים כאן או בפייסבוק. מספרים גדולים עובדים אחרת. לא הפסקתי להשתמש בדואר בשל כך, וברור לי שדברים כאלה קורים וימשיכו לקרות, ועלולים לקרות גם לי. בדיוק כפי שאני עלולה חלילה ללכת ברחוב ולהידרס, אבל זה לא ימנע ממני לצאת לרחוב.

בסופו של דבר רוב מוחלט מהחבילות כן מגיעות ליעדן, ואלמלא זה היה המצב, אנשים היו מפסיקים לקנות באופן מקוון; בפועל הכמויות רק הולכות וגדלות כל הזמן... ולכן גם התור והעיכובים. כשאתה מגיע לנתב"ג, בעיקר בתקופות העמוסות, אתה מחכה יותר בתור כי כיום יש יותר אנשים שטסים. אבל את זה קל לראות, כי אתה רואה את התור בעיניים.

זה נכון גם לחבילות, רק ששם אתה לא רואה את התור. במשלוח רגיל (שאינו משודרג / אקספרס) בד"כ לא מעלים את החבילה על מטוס ביום שבו היא נמסרה בסניף. הבעיה אינה זמן הטיסה עצמו (שאפילו מארה"ב הוא הרי פחות מ-24 שעות); העיכובים הם כי יש תור (אלא אם שילמת אקסטה כדי להימנע ממנו. גם בטיסות אפשר. זמן = כסף). גם מרגע הנחיתה בארץ אני לא יודעת כמה זמן עובר עד שמעבירים אותה מנתב"ג למרכז המיון במודיעין (עובדי הדואר אינם עובדי רשות שדות התעופה, הם לא פורקים מטוסים).

אני כן יודעת שכשאני מזמינה חבילות מגרמניה, למשל (ובשנה האחרונה הזמנתי לא מעט, כולן נשלחו עם מעקב) מרגע שמופיע נשלח בדואר הגרמני עוברים לפחות שבועיים עד שאני מקבלת עדכון במספר המעקב שהחבילה בישראל (בפעם האחרונה היה לי מזל ונדרשו רק כעשרה ימים). ברור שזה לא זמן הטיסה עצמו... ברור לי גם שלא יושבים ומחכים רק לחבילה שלי. אבל גם אם היא תגיע בעוד שבוע, זה הרי לא באמת משנה, אז למה סתם להתעצבן או לקחת ללב?

אחרי כ-15 שנים של הזמנות מקוונות, אני לא מתרגשת בקלות. הרי מדובר במוצרי צריכה מסחריים, לא הזמנתי את המונה ליזה או משהו אחד ויחיד שאין שני לו. אני גם לא מזמינה מוצרים באלפי שקלים. הרוב המוחלט יגיע במוקדם או במאוחר (עדיף במוקדם, כמובן, אבל אם במאוחר, מה אני יכולה לעשות? ללכת לסניף ולצעוק על הפקידים? הם לא אשמים וזה לא יזרז או ישנה את המצב). פה ושם קורה שחבילה שהזמנתי לא הגיעה, אני פותחת תלונה על אי הגעה ומקבלת את כספי בחזרה (או ששולחים לי שוב או שאני מזמינה מחדש). נכון, היה מבאס לחכות לחינם, אבל זה עדיין לא אסון ולא סוף העולם. פרופורציות.
 

J W von Goethe

New member
תודה על ההשקעה והתגובה המופרטת

הניסיון הרע האישי שלי גורם לי לחרדות. זה הכול, פלוס העובדה שמדובר, במקרה דנן, במארז די נדיר ללא אפשרויות אחרות, כפי שפירטתי...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מארז נדיר שהזמנת מהיצרן, לא? הוא מכר לך את האחרון?

אם לא, במקרה הכי גרוע תוכל להזמין שוב... בכל מקרה חבל על החרדות, זה לא טוב לבריאות.
 

J W von Goethe

New member
לפחות להירדם אני לרוב מצליח מהר לאחרונה

מקווה לדווח כאן בקרוב על הקבלה.
 

J W von Goethe

New member
יום חדש היום כך שנקווה לטוב

אם לא, אני לא בטוח שבאמת עובדים עד ראשון...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מניסיוני חבל להשקיע בזה אנרגיות ועצבים. היא תגיע כשתגיע

מבלגיה לא יצא לי לקבל חבילות כבר שנים, אבל אם ניקח יעד כמו ארה"ב, היו מקרים שקיבלתי חבילות תוך שבוע (ואפילו פחות) והיו מקרים שנדרשו חודשיים (וגם הרבה באמצע). בקיצור, אין לדעת. עכשיו אנחנו כאן בתקופת החגים, מניחה שגם זה משפיע...
&nbsp
גם אני לא אוהבת לחכות אבל אני יודעת שכשאני מזמינה מחו"ל זה חלק מעסקת החבילה, אז אני ממתינה וממתינה ובד"כ כמעט הכול מגיע (גם בלי מעקב) וכשלא מגיע אני מקבלת את כספי בחזרה. מעצבן ומתסכל, אבל לפחות אני מכוסה.
 

J W von Goethe

New member
נתקלת במקרים רבים בהם חבילות לא הגיעו?

נקווה לטוב ואעדכן בהמשך... עוד תגובות תתקבלנה בברכה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
באחוזים? לא. לפחות 95% מהחבילות שהזמנתי הגיעו אליי

במקודם או במאוחר, ואני מזמינה מחצי עולם כבר למעלה מעשור. קורים מדי פעם מקרים שחבילות לא מגיעות, ולפעמים זו בעיה שם או בדרך או כאן... ויש מי שמשויך בישראל לסניף לא מוצלח וסובל יותר, בהחלט, אבל זו כבר לא בעיה של דובאי...

&nbsp
אם יש משהו שלמדתי מהניסיון הוא ש"התאבססות" על זמן הגעה לא עושה טוב לבריאות (לפחות לבריאות הנפש). יש מקרים שאני לחוצה כי באמת חשוב שהמוצר יגיע עד לנקודת זמן מסוימת (אבל אני תמיד לוקחת בחשבון שזה עלול לא לקרות ודואגת לאפשרות גיבוי) אבל רוב הזמן לא מדובר במוצרים לחוצים, אז למה להילחץ? כתבת שהזמנת DVD, אני מניחה שזה לא דחוף... יגיע כשיגיע.
 

J W von Goethe

New member
דווקא כן דחוף

אני אספן של סרטים וספרים נדירים והמארז שהזמנתי נמכר בכל העולם אך ורק על ידי היצרן הבלגי. טוב לשמוע שרק לעיתים נדירות חבילות אבדו לך: כעקרון, לפני כמה שנים עברתי לחברות השילוח הפרטיות ואני מזמין דרך דואר ישראל רק כשאין ברירה. כן, בגלל חוסר היעילות שלהם, אם כי גם UPS פעם שלחו חבילה שהייתה מיועדת אליי לאיטליה, מסיבה שאינה ברורה לי עד היום, ואחרי שבוע החזירו אותה לשולח בגרמניה, למרות תחנוניי שפשוט יעלו אותה על מטוס לישראל.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אז? לא הסברת מה כ"כ דחוף פה (מלבד הרצון שלך לקבל מהר)

הזמנה שלחוצה בזמן היא הזמנה שצריכה להגיע לפני שאתה טס לחו"ל, למשל. או אם הזמנת תחפושת לפורים, אתה בד"כ רוצה שהיא תגיע עד פורים...
ולכן במקרים כאלה לוקחים מקדמי ביטחון ומזמינים זמן רב מראש / מזמינים מכמה מקורות במקביל ליתר ביטחון / מתכוננים למצב שלא יגיע בזמן ודואגים לחלופה אחרת.
&nbsp
אין מה לעשות, ככה זה בהזמנות מחו"ל בכלל ובמשלוחים בפרט, והעובדה שגם ב-UPS קרתה לך תקלה מלמדת שזה לא רק דואר ישראל. אין רשות דואר או חברת שליחויות שאין לה אחוז מסוים (קטן) של אובדן / בעיות / תקלות. בדיוק כפי שלכל עסק יש גם חובות אבודים. זה חלק מהחיים. במספרים גדולים תמיד יהיו כאלה מקרים.
&nbsp
היתרון הוא שכלקוח בהזמנות מסוג זה אתה מכוסה כספית במקרה של אי הגעה (ע"י האתר / פייפל / כרטיס האשראי) ולכן זה לא נורא. אבל באמת רוב הסיכויים שהיא תגיע, גם אם תחכה קצת יותר, אז באמת חבל לאכול סרטים בזמן שאתה מחכה להם בדואר
.
 

J W von Goethe

New member
ברור לי שאקבל החזר כספי במקרה שהיא לא תגיע

אך, כאספן, זה בערך הדבר האחרון שמטריד אותי כעת, מה גם שהמארז לא היה כל כך יקר (כשלושים אירו).
 

J W von Goethe

New member
ועוד משהו

חוששני שאין לי ממש דרך להסביר זאת, אבל, בשביל אספן רציני כמוני, או, למצער, בעבורי, האוסף הוא מרכז החיים: דברים כמו כסף, תחפושות לפורים, וכולי, הם אלה שטריוויאליים. הסיכוי, גם אם הוא אינו גבוה מאוד, שפועלי דואר ישראל יגנבו/יאבדו את החבילה מפחיד מאוד. כבכל יום, נקווה לחדשות טובות מחר...
 
למעלה