כמה יקח לחבילה קטנה שנשלחה מבלגיה לפני שבועיים להגיע אליי?

trilliane

Well-known member
מנהל


 

J W von Goethe

New member
מכיוון שרשמתי את הנייד בעת ביצוע ההזמנה

מישהו יודע מתי הדואר שולח מסרונים מבחינת שעות?
 

J W von Goethe

New member
ויש סיכוי שהם ישלחו גם בשישי/בערבי חג?

או שעליי לחכות לראשון רק כדי לפתח תקווה שוב?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
תלוי באיזה מסרון מדובר; בד"כ שולחים שתי הודעות

הראשונה נשלחת ממרכז המיון, למיטב הבנתי, והיא מאותת על כך שהחבילה בדרך לסניף. הודעה כזאת יכולה להישלח, עקרונית, גם כשהסניף סגור (למשל בשני אחה"צ) ונדמה לי שגם בשישי/ערב חג, אם כי לא הייתי בונה על זה (זה בד"כ לא קורה). לפעמים היא לא נשלחת כלל ומקבלים ישר את השנייה.
&nbsp
השנייה נשלחת אחרי שהחבילה הגיעה לסניף, מוינה וקיבלה "מספר מדף" ואז אפשר להגיע לקחת אותה (בשעות הפעילות של הסניף, מן הסתם). מטבע הדברים זו הודעה שתישלח רק אם הסניף פתוח, ולא בשישי/ערב חג כי בימים האלה הסניפים לא מקבלים חבילות למיטב ידיעתי (אלא אם משהו השתנה לאחרונה).
&nbsp
ההודעה מהסניף יכולה להתקבל באותו יום (במיוחד אם הראשונה התקבלה בשעות הבוקר/צהריים) או ביום למחרת (אם זה יום חול רגיל). בסוכות הסניפים לא בהכרח עובדים בערבי חג/שישי וגם בחול המועד בד"כ עובדים חלקית ולכן ייתכנו עיכובים לעומת ימי חול רגילים (אבל ככה זה תמיד בישראל בתקופת החגים...).
&nbsp
יש גם מקרים שהחבילות לא מחולקות בסניף אלא במרכזי חלוקה שכונתיים בכל מיני עסקים אחרים ואז השעות יהיו (כנראה) שונות. אין לי ניסיון אישי כי אני מקבלת רק בסניף.
&nbsp
נ.ב.
גם אם רשמת את הנייד בעת ההזמנה, מה שקובע הוא שהשולח רשם אותו על החבילה... לא כולם עושים זאת. אם אין מספר על החבילה (או שהוא לא קריא) ואין לך מספר מעקב, תיאלץ להמתין לפתק בתיבת הדואר. יש הטוענים שאם כבר יש לדואר מספר הטלפון שלך במערכת שלהם זה מספיק, אבל בסניף "שלי" זה לא עובד כך.
 

J W von Goethe

New member
נשמע שאצטרך לחכות עוד הרבה הרבה הרבה הרבה הרבה הרבה הרבה זמן

ושבוע הבא גם שמחת תורה, אז זה עוד שבוע שהם יעבדו בו רק מראשון עד שלישי. נקווה לטוב ונחזיק אצבעות. לפי האתר שלהם, לפחות חלק מהסניפים יעבדו חלקית ברביעי ובשישי השבוע ובשבוע הבא, אז, נקווה לנס.
 

J W von Goethe

New member
לגבי פתקים, אם השולח לא רשם את הנייד

כפי שציינתי, בעבר קרה לי כמה פעמים ששכחו להוציא הודעה ראשונה והייתי צריך לחכות עוד שבוע בשביל השנייה. שמעתי על מקרים רבים ששכחו להוציא פתקים בכלל, או שנתנו אותם לאדם הלא נכון (העניין קרה גם עם מסרונים שגם אותם שמעתי שלפעמים שוכחים להוציא), ולכן החבילה חזרה אחרי שבועיים לאחר החוסר בדרישה או נלקחה על ידי מישהו אחר. אני לא רוצה לחשוב על מה יקרה אם החבילה תיקרע ולא יוכלו לקרוא את הכתובת!
 

J W von Goethe

New member
עוד יום עבר וכלום

מה אני עושה אם הדוור תולה את החבילה על התיבה ואז מישהו גונב, או, שהמדבקה עליה נקרעה/הכתובת לא נכתבה באורח ברור?
 

J W von Goethe

New member
אם התכוונת להודעה בה חששתי מכך שישימו חבילה על התיבה...

אז כדאי שתדעי שבאינטרנט די הרבה אנשים פרסמו תמונות של פרקטיקה זו...
 

J W von Goethe

New member
מחרתיים לפחות הם אמורים לחזור לעבודה

מקווה שאקבלה בקרוב שכן אני מתחיל לאבד תקווה...
 

J W von Goethe

New member
והערה כללית לגבי התנהלות הדואר בחגים

מסיבה כזו או אחרת, נראה לי שרוב מוחץ של פועלי דואר ישראל הינם דתיים, בעיקר חובשי כיפות שחורות. אני לא מעוניין לכפות עליהם לעבוד בחגים ובשבתות, ברם, 25% מאזרחי המדינה הזו הינם גויים, אז, למה, אף על פי שהחוק מאפשר זאת והעניין מתרחש בפועל באלף ואחד תחומים אחרים, הרוב החילוני, שממילא מבצע את רובן המכריע את ההזמנות ואני כאתאיסט, צריכים לסבול חודש חודשיים שלמים בשנה, שלא לדבר על יומיים בשבוע ולמה לא מעסיקים אותם?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אין לי מושג על מה אתה מדבר; אתה מערבב בין סוגי עובדים שונים

העובדים שאתה רואה בסניפים אינם העובדים במרכז המיון במודיעין (שם עובדים סביב השעון במשמרות, למיטב הבנתי) והדוורים לא מחלקים חבילות, כך שגם הם לא פקטור במשוואה. הפסיקו לחלק מכתבים כל יום (חמישה ימים בשבוע) מאחר שכבר לא נשלחים כ"כ הרבה מכתבים, וזה הגיוני. מחלקים חמש פעמים בשבועיים (כלומר יום כן יום לא, בשבוע אחד שלוש פעמים, בשבוע העוקב פעמיים). כל זה לא קשור לחבילה שלך.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
שוב, דוורים כבר לא מחלקים חבילות, אתה בעצמך התלוננת על כך

בשרשור... וגם לפני שנים כשעוד חילקו, זה היה רק דברים שנכנסים בתיבה. דברי דואר גדולים מלכתחילה דוורים לא לקחו, הם תמיד הגיעו לסניף, וכיום זה נכון כפליים (ועברתי לא מעט דירות וקיבלתי חבילות בחמישה סניפי דואר לפחות). לא יודעת מי הם אותם "הרבה" אנשים שהתלוננו, לא יכולה להתייחס למקרים נקודתיים שלא נתקלתי בהם.
&nbsp
בשנה-שנתיים האחרונות ובחצי השנה האחרונה בפרט (מאז שפתחו את מרכז המיון במודיעין, בהתחלה כפיילוט ולאחרונה באופן מלא) זה גם לא רלוונטי כי המיון לא נעשה בכלל ברמה המקומית. כשאתה מקבל את המסרון ממרכז המיון במודיעין שהחבילה בדרך לסניף, אין לזה שום קשר לדוור, כאמור. לפי התיאור שלך לא הזמנת משהו קטן שנכנס בתיבה ולכן זה יגיע לסניף (או למרכז חלוקה) ולדוור לא תהיה נגיעה בכך. שוב, חבל שאתה סתם אוכל סרטים, אבל אם אתה נהנה להלחיץ את עצמך, באמת שכבר אין לי מה לומר.
 

J W von Goethe

New member
הנה מה שקראתי על דוורים שתולים חבילות גדולות על תיבות

כאן. ועכשיו, אם כל העובדים בכל המחלקות היו פועלים 24/7/365, החבילה כבר מזמן הייתה מגיעה. המארז שהזמנתי אינו קטן מאוד אך גם אינו גדול מאוד, כמה סנטימטרים ותו לא באורכו.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ולא קראת שם שאלה לא דוורים אלא שליחים של חברת מיילוג?

(שהיא איזושהי קבלן של DHL, שהיא בכלל חברת בלדרות, כלומר מדובר בחלוקת חבילות לדלת) ושמדובר בחבילות מסין? איך זה קשור לחבילה שנשלחה אליך בדואר רגיל מבלגיה...?
 

J W von Goethe

New member
נתקלתי גם בתלונות דומות על דואר ישראל

שדווריו מניחים חבילות ומכתבים על תיבות (לא תולים). העניין עולה מדי פעם בפייסבוק שלהם, עם תמונות. בבניין שלי, דוורים מניחים לעיתים קרובות מכתבים המיועדים לבניינים ואף לרחובות אחרים על התיבות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
שוב, דוורים לא מחלקים חבילות. אתה בעצמך התלוננת על כך בשרשור

מכתבים מניחים מעל לתיבות במקרה שלא מאתרים את התיבה הרלוונטית, למשל אם מדובר בשכן ששמו לא כתוב על התיבה / מכתב שנשלח לכתובת הלא נכונה וכו'. זו שיטה ותיקה ומקובלת שגם מחלקי דואר של חברות פרטיות (כמו "מסר") נוקטים אותה. אם אף שכן לא אוסף את המכתב בחלוקה הבאה הם אוספים אותו ומחזירים לשולח.
&nbsp
לכל זה אין שום קשר למקרה שלך... אבל די, אני מרגישה שאני מדברת לקיר, במחילה. מסבירה ומסבירה ואתה בשלך... אתה כנראה נהנה לחפש כל מיני תלונות על הדואר ולהכניס את עצמך לסרט על תרחישי אימה שעלולים לקרות לחבילה שלך, בחיי שאני לא יודעת למה אני מפריעה וגורעת מהנאתך. זזתי מדרכך, שבת שלום.
 
למעלה