כת הקראים

נריה_ה

New member
התושב"ע כן הומצאה ע"י רבנים

** הודעה זאת היא רק תיקון ויזואלי להודעה הקודמת 1. בשום מקום בתורה בפרט, ובתנ"ך כולו, לא נאמר שניתנה תורה נוספת לעם ישראל, מלבד התורה שבכתב! כמו כן אין ראיות בכל הספרות של תחילת ימי בית שני לקיומה של תורה נוספת. הדוגמא שהובאה: "והודעתי את חוקי האלהים ואת תורותיו" (שמות י"ח ט"ז) או כל מקום אחר בה מופיעה המילה תורה בריבוי - אין כוונתה להגיד שיש שתי תורות... (כי מי אמר 2, אולי 3 או 4 או 5...). הכוונה במילה תורה בלשון הקודש היא: "חוק ומשפט, צו, הנחות יסוד להתנהגות ולאמונה 'וישמר משמרתי, מצותי חקותי ותורתי' (בראשית כו ה)" (מילון אברהם אבן שושן). מתוך הציטוט שניתן במילון שהובא מבראשית אנו לומדים שאברהם אבינו שמר על התורות של אלהים עוד לפני שניתנה התורה, דבר שלא ייתכן לפי אם הכוונה במילה תורות הייתה שתי התורות שבכתב ובע"פ. 2. נאמר שמשה סיים לכתוב את כל דיברי התורה "ויה ככלות משה לכתוב את דברי התורה הזאת על ספר עד תומם" (דברים ל"א 24) כלומר משה כתב בספר את כל מה שהקב"ה ציווה וסיים לכתוב בספר את כל מה שהקב"ה ציווה. 3. נאמר שמשה כתב את כל הדברים שהקב"ה ציווה "ויכתוב משה את כל דברי ה'" (שמות כ"ד 4) 4. נאמר "כי תשמע בקול ה' אלהיך לשמור מצוותיו וחוקותיו הכתובה בספר התורה הזה" (דברים ל' 10) 5. בספר יהושוע פרק א' מצווה יהושוע לשמור את דיברי התורה שכתובה בספר. לא מוזכרת שום תושב"ע "לא ימוש ספר התורה הזה מפיך והגית בו יומם ולילה למען תשמור לעשות ככל הכתוב בו..." 6. נאמר על התורה שלא רחוקה היא ולא בשמים היא ולא מעבר לים. כלומר התורה קרובה ופשוטה להבנה רק צריך לפתוח את הספר ולקרוא. 7. במשנה ובתלמוד שהוא הפרוש שלה כתובים דברים של בני אדם חדשים. אין שם ציווים כמו 'וידבר ה' אל משה'. אם הייתה היא תורת אלוהים סביר להניח שהיא הייתה צריכה להראות ככזאת שיהיו בה חוקים שמסר הקב"ה ולא דעות של חכמים. 8. במשנה ובתלמוד יש חכמים שסותרים זה את זה, אפילו בדברים הפוכים. איך יכול להיות שהם יהיו תורת אלהים אם הם סותרים זה את זה??? הרי בדבר אחד האמת יקום. כך לדוגמא יש את בית שמאי ובית הלל, ולכל אחד היו תומכים... איך יתכן ששניהם קיבלו ולא קיבלו אותו דבר? 9. בימי בית ראשון נשתכחה התורה. עד שאפילו לא ידעו שהיא קיימת, ומסופר שספר התורה נמצא במקרה בבדק הבית שעשה המלך יאשיהו בבית המקדש. אם התורה שבכתב נשתכה כיצד מישהו יכול להעלות על הדעת שאלפי ותתי חוקים חוקים שבע"פ נשתמרו, והועברו מדור לדור? 10. אם התורה שבע"פ והתורה שבכתב הן מאותו מקור - אלהים. כיצד יכול להיות שהן סותרות אחת את השניה במקרים רבים. לדוגמא: עשיית שני ימים כראשי חודשים והפיכת חגים ליומיים (לדוגמא ראש השנה -יומיים!!!) בתורה זה לא כתוב! נאמר שראש השנה הוא יום אחד. ובנוסף: קביעת ראשי חודשים ע"פ דחיות כך שלמשל ראש השנה לא יפול בימים אד"ו - זה לא נאמר בתורה! ובנוסף:התורה אסרה לאדם לעשות מלאכה ביום שבת בעצמו וע"י עבדיו. אבל הרבניים התירו גוי של שבת. ויש עוד דוגמאות רבות! לכן לא יכול להיות שהיא עברה מדור לדור - היא לא ניתנה כלל בסיני! רבי יהודה הנשיא כתב את המשנה - הוא כתב את הדברים שנאמרו ע"י הרבנים בישיבות ארץ ישראל, ואלו לא דברי אלהים. התלמוד, או הגמרא הוא כינוס של פרושי חכמים על המשנה, שכבר הוכח שאינה תורת אלהים, ולכן גם הוא לא מקורו בקב"ה.
 

נריה_ה

New member
לא, זה לא מהתורה.

אמרה התורה "והיו הדברים האלה אשר אנכי מצוך היום על לבבך ... וקשרתם לאות על ידך והיו לטטפות בין עיניך" (דברים ו' 6). וכן "ושמתם את דברי אלה על לבבכם ועל נפשכם וקשרתם אותם לאות על ידכם טהיו לטוטפת בין עינכם" (דברים י"א 18) על סמך פסוקים אלו מבינים הרבניים שמצווה להניח תפילין. אולם ברור שאין זו כוונת הכתוב. התפילין - עשויים עור בהמה, והםם שני בתים (קוביות) בתוך כל קוביה יש ארבע פרשיות. ולכל קוביה יש רצועת עור לצורך קשירתה. מדוע אין זו כוונת הפסוק? א. בפרשת ויגש כתוב: "ועתה כבואי אל עבדך אבי, והנער איננו איתנו, ונפשו קשורה בנפשו" נשאלת השאלה האם באמת נפש יעקב הייתה קשורה בחבל לנפש בנו בנימין? ברור שלא, וכי כוונת הפסוק היא קשירה באהבה בלבד על דרך המשל. ב. כזכר ליציאת מצרים, ציווה הקב"ה את העם "מצות יאכל את שבעת הימים" והכתוב ממשיך ואומר "והיה לך לאות על ידך ולזיכרון בין עיניך למען תהיה תורת ה' בפיך כי ביד חזקה הוציאך ה' ממצרים" (שמות י"ג 7-9) אם כן, לפי אותו היגיון צריכים לעושת תפילין מיוחדים לחג המצות, ולכתוב בהם את מצוות החג, או לחלופין להניח מצות. ג. נאמר "לא ימוש ספר התורה הזה מפיך..." (יהושע א' 8) האם הכוונה היא לעשות פירסינג בלשון ולכתוב עליו פסוקים המתורה? ד. נאמר "קשרם על אצבעותיך, כתבם על לוח ליבך" (משלי ז' 3) האם ללב יש לוח וצריך לכתוב עליו משהו? ברור שהכוונה האמיתית של התורה בפסוקים אלו היא ללמוד היטב את התורה, ולשנן אותה על מנת שתהיה שגורה בפינו. אם נלמד את כל מצוות התורה אז כל מצות התורה יהיו בפינו בנפשנו ובליבנו, וכמו כן קשורות על ידינו ונמצאות לזיכרון בין עינינו. וכן ברור שהנחת תפילין אינה מקיימת את דיברי התורה - לא קושרים את דיברי ה' אלא קושרים רצועות עור. בברכה, נריה.
 

מתנדב

New member
נריה_ה, פשששש כל הכבוד לך

מהיכן הבאת את הפירושים האלו?, בסוף יהיה לי פה 100 פירושים לתורה, כל אחד מפרש את זה בצורה איך שנראה לו, והפירוש הזה נראה כל כך משכנע, אך חבל שהדברים לא אמיתיים....
 

נריה_ה

New member
תודה ../images/Emo13.gif

את הפרוש הזה הבאתי לאחר מחקר מעמיק ויסודי בתורה. מחקר שהתבסס על היקשים בין חוקים שונים בתנ"ך, על חוקי השפה העברית, ועל לוגיקה. אני מביא את כל הפרושים שלי מתוך התורה עצמה - מתוך מה שהקב"ה אמר. והוא לא אמר "ועשו לכם תפילין וקשרתם אותו" אם תפרש את התורה בצורה לוגית, ותרחיק הצידה את כל מה שלא מהתורה, אז אמור לא להיות לך יותר מפירוש אחד. הדברים אמיתיים.
 

lala897

New member
קטעים איתך נריה.

הרבנים לא מבינים זאת על סמך הפסוקים כי קשה מאד להגי למסקנה של תפילין על סמך הפסוקים אלא על סמך התורה שבע"פ.
 

נריה_ה

New member
נכון, אי אפשר להגיע לתפילין מהתורה.

והוכחתי שהתושב"ע לא אלוהית. והדברים שבה לא נמסרו מאת הקב"ה. ואם מתוך התורה רואים שאין כוונת התורה להניח תפילין. אז אין צורך (ואפילו אסור!) להניח תפילין. למה אסור? הקב"ה לא ציווה אותנו להניח תפילין. אנחנו מברכים שציוונו. מכאן יוצא שאנחנו מוסיפים לתורה, ועוברים על איסור "לא תוסיפו". לכן אסור להניח.
 

מתנדב

New member
נריה, אתה שם לב כמה שטויות אתה

מדבר?, כתוב בתורה וקשרתם לאות על ידיך - אלו תפילין של יד, והיו לטוטפות בין עיניך, אלו תפילין של ראש.... ואיך בדיוק הוכחת שהתורה שבעל פה אינה נכונה ואמיתית?, על ידי זה שאתה פירשת את התורה כראות עיניך?, זה ההוכחה שיש לך.... והדעות שלך רק מבלבלות, ומסלפות את התורה והדרך האמיתית....
 

נריה_ה

New member
ממש לא,

אני בניתי וניסחתי טענות מבוססות היטב. כל עוד אף אחד לא יענה לי בצורה עניינית ויוכיח שההוכחות שלי שגויות, אז כנראה שהן נכונות. אני, בניגוד לרבנים האורתודוכסיים, לא טוען שאני תמיד צודק. אני בן אדם ואני יכול לטעות. אז קדימה תוכיחו לי שאני טועה. מה שאתה אמרת: "כתוב בתורה וקשרתם לאות על ידיך - אלו תפילין של יד, והיו לטוטפות בין עיניך, אלו תפילין של ראש" - אלו סיסמאות. לא הוכחות. פרשתי את התורה לפי ראות עיני, אבל בצורה הגיונית, על יסוד היקשים ושימוש נכון בשפת הקודש. אני לא טענתי טענות לא מוכחות ולא מוסברות כמו " וקשרתם לאות על ידיך - אלו תפילין של יד..." – כי מי אמר שזה כך? אולי לא? והראיתי שלא.
 

tamarhp

New member
פירשתי לפי ראות עיני?

הצחקת אותי! לפי ההיגיון? ומי אמר שההיגיון שלך צודק?? להביא שוב את הדוגמה על הדבורה? ושוב - אם תנתח בהיגיון את כח המשיכה, תראה שהוא בכלל לא הגיוני! למה שחפצים תמיד ימשכו למרכז של כדור? אבל יש דברים "לא הגיוניים" שפשוט לא מוכחים כ"הגיוניים", ויש "לא הגיוניים" שסותרים את ההיגיון. אז שים לב להבדל. התורה שבע"פ לא סותרת את ההיגיון.
 

נריה_ה

New member
עדיין הלוגיקה אחת.

1 + 1 = 2 ועדיין, אף אחד לא השיב ברצינות לטענות שלי.
 

tamarhp

New member
אמממ

לא הבנתי מה רצית להביע (כנראה סתם משהו דפוק בראש שלי)
 

lala897

New member
לא..

א. לא הוכחת כלום רב הטענות שלך היו פירושים אישיים על התנך. ב. כיון שלא הוכחת כלום ישנה התורה שבע"פ ומשם מגיע המצווה להניח תפילין. ג. התורה שבע"פ לא מוזכרת במפורש אך יש רמזים אליה כמו שכתב לך עידן וגם יש מקום שכתוב:לשחוט כאשר ציויתי אתכם- ולא מוזכר שום ציווי בתנך-משמע שה' ציוה עוד חוץ מהתנך וזוהי התורה שבע"פ. וכן מוכר לכל אורך התנך שמשה מצווה את יהושע ומלמד את עמ"י וזוהי התורה שבע"פ. שוב אלו רמזים ולא מפורש אבל זה יותר טוב מה'הוכחות' שאתה הבאת.
 

נריה_ה

New member
כן...

א. אכן, רוב הפרושים שלי הם פרושים שלא מקובלים ביהדות האורתודוכסית. אבל זה לא הופך אותם ללא נכונים. פרשתי את התורה לפי השקפתי, אבל בצורה הגיונית, על יסוד היקשים ושימוש נכון בשפת הקודש. אין אפשרות לפרש את הפסוקים אחרת, אלא באמצעות מדרש. ואני לא דורש. ב. למה את טוענת שלא הוכחתי כלום, אבל לא משיבה לטענות שלי? קדימה תקני אותי! הראי לי שאני טועה! אני לא רב אורתודוקסי אני לא תמיד צודק – יכול להיות שאני טועה. "כי אדם אין צדיק בארץ אשר יעשה טוב ולא יחטא" (קהלת ז' 20). ג. כבר עניתי לדברים שהביא עידן. רק אומר שאם הייתה תורה שבע"פ הקב"ה בטח לא היה מסתיר אותה, אלא מצווה עליה במפורש.
 

saar7650

New member
חחחחחחחחח נריה- סליחה סליחה!

אבל לא צחקתי כך כבר הרבה זמן! תגיד- אתה יודע מהם תפילין???? בוא נסביר לך על פי הסעיפים שהבאת כמה אתה לא יודע מהם תפילין! א. מה הקשר בין הפס' שהבאת לתפילין? ננסה לרדת לעומק דבריך- אם כאן למילה "קשירה" אין הכוונה לקשירה ממש אלא קשירה שבלב- כך גם בתפילין! ועכשיו גם נדחה את הטענה- בפס' שמדברים על תפילין נאמר- "ושמתם את דבריי אלה על לבבכם ועל נפשכם וקשרתם אותם לאות על ידכם והיו לטוטפות בין עיניכם". בתחילת הפס' (ושמתם את דבריי אלה על לבבכם...) הכוונה היא כי הדברים צריכים שיהיו על הלב- כלומר מופנמים בנפש האדם שכל הזמן יחשוב על דברי האלוקים! ע כאן נכון. א-ב-ל בחלק השני של הפס מדובר על קשירת דברים שיהיו סמל!!! סמל!!! (אות) לחלק הראשון של הפס'! כלומר- עצם זה שאנחנו נניח ממש (פשוטו כמשמעו) תפילין על היד ובין העיניים יעזרו לנו לא לשכוח את דברי הבורא. כי כשיש דבר מוחשי מול עינינו הוא מזכיר לנו טוב יותר את העניין הרוחני. ולכן- כן מדובר על הנחת תפילין שתעזור לנו לזכור ולשים על לבנו את דברי התורה. ב. "צריך להניח תפילין מיוחדות לפסח"... לא צריך חביבי! כי פרשת יציאת מצריים הקשורה לפסח כבר כתובה בתפילין. ג."לא ימוש ספר התורה הזה מפיך"- אמת ויציב שאין הכוונה לפירסינג! יישר כח על התגלית המרעישה. ד. "ברור שהנחת התפילין אינה מקיימת את דברי התורה לא קושרים את דברי ה'- קושרים רצועות עור". נריה יקירי- ומה כתוב בתוך הקלפים שבתוך בתי התפילין אם לא 4 פרשות מן התורה שהתורה היא דברי ה'??? או שחלילה לדעתך גם התורה אינה מאת ה'?!!!
 

lala897

New member
אוקיי אז הנה לך:

1. נכון בשום מקום בתנך לא כתוב במפורש על התורה שבע"פ אבל עברה תורה שכזאת דור אחר דור. אתה אומר כאילו שהרבנים התאספו והחליטו ביחד בואו נמציא עוד תורה ואז הם החליטו איזה רב אומר מה וישבו לכתוב אותה? מגוחך. 2. נכון משה כתב את מה שה' ציווה לכתוב. את השאר ה' ציוה להעביר בע"פ. 3.כנ"ל 4.אז מה ? כתוב לקיים את מה שנאמר בתורה לא כתוב לא לקיים את מה שמועבר בתורה שבע"פ. 5.נכון. לא מוזכר. אבל יש אותה. 6. נאמר על התורה שלא רחוקה היא ולא בשמים היא. ואתה פירשת את זה שהפירוש היא שאפשר ל ק ר ו א אותה. מי אמר? הפירוש הוא שניתן לקיים את התורה (כולל התורה שבע"פ) 7.לא נכון. כל אופי התורה שבע"פ בנוי בצורה של סברות, פשרנויות על התורה שבכתב, דיונים והלכות. לכן גם קל יותר להעביר אותה בע"פ. 8.באמת כתוב בגמרא שבאמת תלמידי בית שמאי ובית הלל לא שמשו תלמידי חכמים כראוי ז"א שהם לא העבירו את התורה שבע"פ כראוי ולכן התחילו המחלוקות. 9.מאיפה הבאת את זה? 10.ראש השנה הוא באמת יום אחד. אבל רבנן קבעו את זה ליומיים בגלל הספק האם אלול יתעבר או לא.קביעת ראשי חודשים ע"פ דחיות כך שלמשל ראש השנה לא יפול בימים אד"ו - זה לא נאמר בתורה!- נכון זאת תורה שבע"פ. "עבדיו"-מדובר על עבד עברי, עבד כנעני -מתגייר.
 

נריה_ה

New member
לא, הנה לך!

1. לא אני טוען שהמשנה היא אוסף של דברים שנאמרו בבתי המדרש בימי בית שני בא"י. אלו דברים של חכמים, חלקם נכונים וחלקם לא. חלקם השערות וסברות, וחלקם דיווחים על מנהגים ועוד ועוד... את כל הדברים האלו אסף רבי יהודה הנשיא (שלפי דעתי כלל לא התכוון ליצור ספר חוקים, או לטעון שהדברים שנאמרו במשנה הם דברי אלהים). את דיברי המישנה פירשו האמוראים בתלמוד. וכך נוצר אותו קובץ שאתה קורא לו התורה שבע"פ. הקביעה שדברי התושב"ע הם דברי אלוהים התרחשה במהלך התהליך. 2.את שוכחת את הביוטי "עד תומם" כלומר משה סיים לכתוב את מה שהקב"ה ציווה. 3. גם פסוק זה מראה שמשה כתב את כל הדברים שאלוהים אמר ולא נשארו דברים שאלוהים אמר ומשה לא כתב "ויכתוב משה את כל דברי ה'" (שמות כ"ד 4) 4. נכון כתוב לקיים את מה שנאמר בתורה לא כתוב לא לקיים את מה שמועבר בתורה שבע"פ, כי לא הייתה תורה שכזאת!!! "כי תשמע בקול ה' אלהיך לשמור מצוותיו וחוקותיו הכתובה בספר התורה הזה" (דברים ל' 10) 5. שוב מעניין למה היא לא מוזכרת... 6. כן רק שהתורה שבע"פ רחוקה עד מאוד. וכל-כך קשה ללמוד אותה כשהיא לא כתובה (ונאסר עלינו לכתוב אותה ... לא???) 7. אם ככה אז למה מוזכר "רבי שמעון אומר..." "ורבי יוחנן אמר..." וכו... למה לא נכתב "ה' אמר". השיחות כאן לא רלוונטיות אם מדובר בדברי אלוהים. הרי הם העבירו דברים שאלהים אמר לא??? 8. היו מחלוקות גם לפני בית הלל ושמאי. ובנוגע למחלוקות. למה נקשיב? מי אמר שהרוב צודק??? 9. בימי בית ראשון נשתכחה התורה. עד שאפילו לא ידעו שהיא קיימת, ומסופר שספר התורה נמצא במקרה בבדק הבית שעשה המלך יאשיהו בבית המקדש. אם התורה שבכתב נשתכה כיצד מישהו יכול להעלות על הדעת שאלפי ותתי חוקים חוקים שבע"פ נשתמרו, והועברו מדור לדור? מאיפה? פשוט הבאתי את זה ממלכים ב' פרק כ"ב. "ויאמר חלקיהו ... ספר התורה מצאתי בבית ה', ויתן חלקיה את הספר ויקראהו... ויהי כשמע המלך את דברי ספר התורה ויקרע את בגדיו" 10. כלומר רבנן שינו את מה שאמרה התורה. כלומר הם סותרים את התורה, מכאן שדבריהם הם לא דברי אלהים. זה לא נאמר בתורה וזה סותר אותה. כך גם עניין עבודת גוי - גר בשבת. בברכה, נריה.
 
למעלה