לוח הודעות/מודעות/קישורים/שונות

transman

New member
יתכן, אך לא פגשתי כאלה

גברים עם שדיים בגדלים שונים אני פוגש יום יום. נדמה לי של40% פחות או יותר מהזכרים מגדלים שדיים בגודל זה או אחר. (אני לא מדבר על אנשים שהם אינטרסקס או שמנים בצורה חריגה).
 

אלי ו.

New member
אתה כנראה בחור עירוני, לך לכל מושב

ותראה גברים כאלה. לא ברור לי על איזה שדיים גבריים אתה מדבר, האם אתה מדבר על גינוקמסטיה? זה לא כ"כ נפוץ, בודאי לא 40%. אותי משעשעים משחקי השפה בפורום. אנשים חושבים שאם הם יעוותו את משמעות השפה הם ישנו את המציאות בעוד בפועל כל מה שזה עושה זה גורם להם להיות בלתי מובנים.
 

transman

New member
"משחק מילים קטנטן, שובבה!"

אשמח לפירוט לגבי מה שכתבת במשפט האחרון.
 

אלי ו.

New member
בפורום הזה היה וכוח

מה "נשי" ומה "גברי", אם אדם עם אברי מין גבריים יכול להקרא אישה וכו' הענין הוא פשוט, מלים באות לתאר מצב מסויים. שינוי משמעות המלה עצמה מנסה לעשות שינוי אורווליני לחשיבה. זו אשליה ששינוי כזה יכול להעשות דרך שינוי מלים.
 

transman

New member
מילים, תודעה, "נשי" ו"אישה"

כדי לראות שאדם עם אברי מין זכריים יכולה להקרא אישה בקלות, בחר לך אישה שאתה מכיר בחייך ודמיין אותה מסירה בגדיה (אנחנו מדברים על סיטואציה רפואית/מדעית, לא בהכרח מינית). יש לה איבר מין זכרי. עלי. עכשיו נחזור חמש דקות קודם - מה גרם לך לחשוב שהיא אישה? האם אוסף התכונות הזה נשאר או אבד כאשר היא התפשטה? אם היא כבר לא אישה בעיניך, אני אבקש ממנה להסיר את הדילדו, ותראה שמתחת יש לה איבר מין נקבי. אם היא אישה בעיניך, אני אבקש ממנה לסור לחדר הניתוח, כי כבר מאוחר ויש עוד פצינטיות להשתלה של איבר מין זכרי. אם עכשיו היא שוב לא אישה בעיניך, אני אבקש ממך לסור לחדר הניתוח (זה לא אישי) כי חסרים לנו איברים במלאי. אני משוכנע שיש לך קשר הדוק אליו, אולי אפילו יותר מלידך הימנית, אבל אם הוא נעלם, אתה מפסיק להיות גבר? האם אתה אישה? אני מאמין שגם חסרות לנו מילים. "תכונה המשויכת בתרבות הפופולרית לנשים" "תכונה הנחשבת מהותית לאישה כחלק מהגדרתה העצמית כאישה" "לא 'גברי'" (הגדרה שיכולה להיות מעגלית ובעיתית) לכל אלה וכאלה שפספסתי, בכל מיני הקשרים ניתן לקרוא "נשי". ובענין התודעה: אני ואתה (לדוגמה) לא מסכימים על משמעותה של מילה. אנו תופסים אותה אחרת. זה לא עושה אף אחד מאיתנו צודק יותר. אבל המשמעות שיש למילה בתודעה, לעולם איננה מקיפה את המציאות אלא רק התודעה. יתכן שיש לזה קשר למה שניתן לצפות מהמציאות ויתכן שלא. "יהודי הוא מגזע נחות" ניתן להחדרה די קלה לתודעה. "הערבים רוצים לזרוק אותנו לים", "אוטובוס זה מסוכן", "כלובי הדגים באילת מזהמים" (אני חושש שכן. אבל דליק ו"חוקרים מחו"ל" אומרים שלא). ה"מיתוג" הוא תהליך שלדעתי רוכב בדיוק על זה: חברת צ'ופצ'יק נתפסת אצל לקוחותיה כ"אמינה, זולה ומתקדמת". מה זה "אמריקאי" כשמדובר בשירות, או סטנדרט? מה זה "גרמני" באותו הקשר? מה זה "ערבי"? מיהי "אישה"?
 

אלי ו.

New member
אני יכול לחשוב שדראג קווין הוא אישה

האם זה עושה אותו אישה? ההגדרה של גבר זה זכר, אדם בעל איבר מין זכרי. לומר שגבר הוא מי שמרגיש עצמו גבר, זה מגוחך. האם זה אומר שאין לכבד אנשים שמשנים את מינם, בודאי שלא! אבל זה לא אומר שאשנה את השפה שלי כדי שתהפוך לחסרת משמעות.
 

transman

New member
אני חושב שההגדרה לא טובה

האם גבר ללא איבר מין זכרי (מוסלמי שהברית שלו הסתבכה ורופאיו נאלצו לכרות האיבר) אינו גבר? האם טרנסית שכל העולם מתיחס אליה כאישה, היא חשה אישה ויש לה איבר מין זכרי היא גבר?
 

אלי ו.

New member
אתה מנסה ללחוץ הגדרה?

זה קל, השפה העברית מזהה גבר כבעל איבר מין גברי ואישה כבעלת איבר מין נקבי. כרות שופכה הוא עדיין גבר מכיון שאינו אישה. הבעיה תהיה עם אנדרוגינוס, מי שיש לו את שני האברים ולכן הוא קיבל שם מיוחד. אני אתייחס מן הסתם לטרנסית כאישה מתוך נימוס ואתייחס אליה בלשון נקבה, אבל עדיין לא מדובר באישה.
 

transman

New member
אני רק מראה היכן ההגדרה לא טובה

קיומו של איבר מין זכרי לא מחויב גם לשיטתך, כי "כרות שופכה" (אם אני מבין נכון זהו אדם שנכרת איבר מינו) עדיין גבר. אמרת גם "כרות שופכה הוא עדיין גבר מכיון שאינו אישה". האם כל מי שאיננו אישה הוא גבר? כלומר האם הקבוצות משלימות? נולדה נקבה גנטית עם דגדגן מוגדל ואיבר מין נקבי לא מפותח לגמרי. האם תגדל להיות גבר או אישה או אף אחד מהשניים? מתי אנדרוגינוס מפסיק להיות אנדרוגינוס ומתחיל להיות גבר? מה הקריטריונים? איזו תכונה יש לטרנסית שבגללה איננה אישה לטענתך? האם לשיטתך היא גבר?
 

אלי ו.

New member
האם ניתן להיות מחוץ לזכר/נקבה? כן!

בעברית יש מלים כמו טומטום (מי שאברי המין שלו מכוסים קרום ולא ברור אם הוא גבר או אישה) אנדרוגינוס מי שיש לו את שני הסטים וכו'. אני חייב להודות שאני לא ממש מתמצא בנושא הטרנססקסואליות, כך שאשאל אותך לא על מנת להקניט כמובן, אלא רק למטרות הדיון, מה ההבדל הפיזי בין טרנסית לגבר?
 

טל קר

New member
א. למה דווקא להתרכז בהבדל הפיזי?

ב. אתה לא תאמין איזה הבדלים פיזיים יש ביני לבין אורלי, ושתינו נשים, אני גם מניחה שבינך לבין אריק שרון או אריק זאבי (וגם בינם לבין עצמם) יש כמה הבדלים פיזים?
 

אלי ו.

New member
שכנעת אותי, בואי נעבור לכחול וירוק

למה להתרכז רק בהבדלי הצבע ביניהם, את יודעת כמה גוונים של כחול וירוק יש? בואי נתעלם מהצבעים ונכנה ירוק כל מה שאנחנו רוצים וכחול כל מה שאנחנו רוצים.
 

transman

New member
שאלה מצוינת ../images/Emo13.gif

מה שאני חותר אליו, הוא שלא ניתן לשאול כזאת שאלה. הגדרת ה'גבר' לשיטתי (אני לא מנסה לומר שעליתי על זה לבד, כמובן) היא במרחב הפסיכולוגי סוציולוגי, כלומר משהו כמו: איך אני רואה את עצמי ואיך זה משתקף אלי מהאינטרקציה עם אנשים אחרים. לכן, ל'גבר' אין מאפינים פיזיים (אם כי אני מאמין שמתישהו נוכל להגדיר את המושגים הללו לפי תכונות פיזיות, כמו גם את המושג "בעל אופי של צבר" או "אוהב אדם"), ולא ניתן להבדילו משום דבר אחר במובן הזה. 'טרנסית' היא אישה לפחות לפי ההגדרה העצמית, ויש לה עבר של גבר, לפחות לפי האינטרקציה עם הסביבה. עוד לא אמרתי כלום על פיזיולוגיה: מקובל ונפוץ מאוד שזכר (עוד מושג בעיתי, אבל בוא ניקח את אבר המין או את הגנים (ואנחנו יודעים שאין מתאם מלא ביניהם) כמציין. זה לא יפריע בהמשך) הוא ילד-בן, נער, גבר. באמירה הזאת אין שום חיוב שזה יהיה כך, זה מאפשר לנו ללא שום בעיה להתמודד עם זכר שהיא אישה. ה"נפוץ" הזה הוא שיוצר את האינטרקציה הסביבתית - זכר יזכה או תזכה להתיחסות כגבר. טרנסיות רבות שואפות ומאוד מצליחות לשנות את גופן לגוף נקבי באופן זה או אחר (שיער גוף, מבנה פנים, הורמונים (שיש להם השפעות על הרבה מערכות גוף, ביניהן העור, התפלגות השומן וכימית הדם), שדיים ואיבר מין. יוצאים מין הכלל עיקר השלד שלא משתנה בבגרות, הרחם והשחלות שכיום אין שום טכנולוגיה לגדל אותם או להשתילם והמבנה הכרומוזומלי). טרנסיות רבות אחרות בוחרות רק בחלק מהשינויים לעיל, ולעיתים, בגלל חוסר צורך, חוסר יכולת, או נתונים טבעיים לא עושות שום שינוי כלל. בעיני יש קשר הדוק בין שינוי מין לבין אנדרוגניות מבחינת ההימצאות, גם אם זמנית, במרחב הגדול שבין ההגדרות הנוקשות ל'זכר' ו'נקבה'. (כל האמור לעיל נכון כמובן גם לטרנסים)
 

transman

New member
נפוץ מאוד.

אם שד מאכלס חזיה בגודל C, אז אתה צודק. אם מדובר בתפיחה של הרקמה השומנית ובלוטת החלב, אז הנה כמה לינקים בענין. יש לי בעיה דוקא עם השם גינקומסטיה, מדובר בענין חברתי ותו לא (השם, לא התופעה). הרקמה קיימת שם במלואה ומגיבה לאסטרוגן שקיים ברגיל בגוף זכרי. אם לא נכנה את זה שד, אז גם לסינדי לאופר (נדמה לי) אין שדיים. ככל שאני יודע ברפואה זה שד, גם אם אין גינקומסטיה כלל. כשיש לאיבר הזה סרטן (די נדיר), הוא נקרא סרטן השד. שני הקישורים הראשונים מתיחסים לאוכלוסיה הכללית. השלישי בעיתי בגלל התיחסות לאוכלוסית המתאשפזים, שאיננו יודעים מה חלקה באוכלוסיה הכללית.
 

אלי ו.

New member
אתה צודק, ענין של הגדרה

כשאני מדבר על גינקומסטיה אני מדבר על מצב בס"ד גודל שבתמונה. אתה מדבר על ההגדרה הרחבה ביותר והיא אכן נפוצה יותר.
 

XUXA141

New member
אבל גם..

משהו שהוא לא שימושי, כמו נגיד, הלחי שלנו, אם מישהו היה עובר ניתוח שעוות את מראה פניו כי הלחי מצולקת, הוא גם היה רוצה ניתוח לשינוי המצב, רק מסיבות קוסמטיות. מה רע בזה?
 
אין דבר רע בזה

ואין דבר רע בלהתאפר וללכת על עקבים דקיקים, כולנו רוצים להתגנדר מידי פעם. השאלה היא הבחירה. האם מדובר בבחירה אישית או באילוץ חברתי. המנתחים הפלסטיים מתפלאים בכלל על השאלה לגבי הצורך בשיחזור, כי לטענתם זה מוריד את הביטחון העצמי ופוגם ב"נשיות" במיניות ובזוגיות, וכאן מגיע הכעס שלי, וכאן גם נגמרת הבחירה. בחברה שלנו השדיים הנם מרכיב הכרחי כמעט לנשיות (יש חברות בהן לשדיים אין קונוטציה מינית) ולכן אובדן שד הוא ממש בגדר אובדן זהות. על זה אני מתקוממת. וברור לכולנו שמיניות טובה, ביטחון עצמי וזוגיות מספקת אין להם קשר לשדיים אלא לחשיבות שהאישה מקנה לשדיים בזהותה העצמית. החברה גורמת לנשים (ולגברים) להיות אובססיביים בקשר לשדיהן(של הנשים), היום יותר מאי פעם נשים אינן מרוצות משדיהן (והשדיים שלהן לא ממש השתנו במהלך ההיסטוריה), וכמובן- שיחזור הוא ניתוח לכל דבר ולא אייליינר וצללית, והוא עשוי להיות מסוכן בלשון המעטה ויכולות להיות לגביו השלכות מרחיקות לכת שצריך לקחת אותן בחשבון.
 

גין דו

New member
מצטערת....

karnity הפנתה את תשומת ליבי לטעות שבין "אני" ל"איני". לאחר שקראתי מחדש את תגובתך, אני מסכימה איתך לחלוטין! החברה אכן אשמה, ויש המון הגיון ב- לא לעבור ניתוחים מיותרים, כגון ניתוחים פלסטים. אבל בתור אחת שלא קראה את הכתבה, אני חושבת שאני כן אעשה את הניתוח אם אני אאלץ.
 
למעלה