לוח הודעות/מודעות/קישורים/שונות

טל קר

New member
בחיאת, גם אני סבורה שאני

אינטיליגנטית, אבל אני לא אוהבת שכל פעם שאני מבקשת "להשלים פערים" בהסבר שלדעתי קצת מחורר מזלזלים באינטיליגנציה שלי. אנ'לא יודעת בדיוק כמה עולה להחזיק רכב מסחרי, אני כן יודעת שיש עבודות בהן יש צורך ברכב מסחרי ואני יודעת שפוסלים לכל מיני אנשים קצבאות אם יש להם רכב, כשלפעמים רכב הוא ציוד הכרחי בשביל להשיג עבודה, ושלפעמים אפשר גם לעבוד וגם להיות עניים, בו זמנית, מלאכת קסם של שכר מינימום מינימלי. בנוגע לגוונים בשיער - לא בכל מקום זה עולה הון, את לא יודעת בדיוק מאיפה האישה שהצלחת לראות שעשתה גוונים בשיער השיגה אותם (אולי אחותה או השכנה ספרית? אולי זה בגלל אירוע שהיא הלכה אליו ? אולי זה כדי לנסות לשפר סיכויים בראיונות עבודה? אולי זה כי כל הזמן יושבים מול הטלויזיה שמטרטרת לנו במוח פרסומות איך אישה צריכה להראות וזה משפיע גם על מי שאין לו הון? ובכלל גם אם נניח היא הוציאה מאתים שקל שלמים, אלוהים יודע אחת לכמה זמן זה לא יעלה אותה מעבר לקו העוני ולא יספק מזון לחודש שלם) זה שאת מצליחה להסתדר, זה סבבה, באמת, אבל לא הדוגמא של זה עם האופנוע ולא הדוגמא שלך הן איזה דוגמאות של ONE SIZE FITS ALL. כשיש אבטלה בכאלו ממדים וכשאפשר להיות עני גם אם עובדים בשל המינימום של שכר המינימום, אז בהחלט יש בעיה בסדרי העדיפויות, אבל לא של האדם הפרטי, אלא בעיה חברתית של סדרי עדיפויות. במקום לנסות לעשות ניתוח בגרוש של לראות תמונה ואז להחליט אם הבנאדם על סמך ראיון הוא כן או לא "עני אמיתי", נראה לי שעדיף להפנות אכן אנרגיות למקומות אחרים, כפי שפירטה שלי יחימוביץ'. אגב, לדעתי 'מי שלא נעים לו' ולכן הוא או ילדיו סובלים, לדעתי גם לו יש בעיה בסדרי העדיפויות. אכן, לא נעים שלמישהו יש אופנוע דנדש ותינוק ששוכב בקופסה ריקה של דיוידי. איזה אחוז לדעתך מהנזקקים הם בעלי אופנוע חדש ותינוק ששוכב בקופסה ריקה של דיוידי? 50%? 25% ? 10%? בחיאת, את יותר אינטיליגנטית מזה.
 
מה שאת אומרת זה,

שלגיטימי להיות מטומטם. או קיי. באמת נכון. את בהחלט צודקת. אני מבקשת סליחה שעיתונאות מטומטמת מעצבנת אותי. אבל תרשי לי לשאול, למה לדעתך, במחילה מכבודך, בגלל אותו טימטום, (כשלמיטב הבנתי המקצוע "עיתונאות" דורש כתנאי מוקדם איזושהי אינטילגנציה מינימאלית), לגיטימי להכפיש? * ובאשר לשאלתך אודות האחוזים של אותם אנשים, שהואלת בנדיבותך להסכים, שסדר העדיפות שלהם עקום - ובכן, יקירתי, אני באמת יותר אינטילגנטית מזה. אני לא מדברת על משהו שאין לי מידע עליו. סטטיסטיקה לא עשיתי. ______ אגב, לידיעה בלבד: טסט של רכב מסחרי עומד על פי שלש או פי ארבע מטסט של רכב פרטי. ואם ההכנסות שלך לא מכסות את זה, אזי אחזקתו גובלת ברשלנות.
 

טל קר

New member
עדיף "להכפיש" מתוך ראיה רחבה

ומודעות חברתית, מאשר להכפיש באופן מונוטוני באמצעות חזרה על השורש ט.מ.ט.ם שוב ושוב ושוב ושוב, בהתבסס על כלום בעצם.
 
סדרי עדיפויות, טל קר.

עדיף לדעתך לתת לגיטימציה למי שמייצר פרובוקציה ושנאת חינם בין אחים מאשר לעודד צרכנות נבונה או חלילה לחנך את הציבור לסדר עדיפות הגיוני בצרכנותו. פרובוקציה במקום פרודוקטיביות. נו שויין. אבל למה אני מתרגזת, הרי פרובוקטיביות מוכרת יותר. והעיתונאי הרי גם זקוק לעבודתו. יישר כוח טל קר, על התמיכה ללא לאות במזגר העיתונאי.
 

טל קר

New member
לא רצחתי את ארלוזרוב

לא תומכת בשנאת חינם בין אחים אין לי משהו נגד צרכנות נבונה ואני סובלת מלאות רבה בתמיכה במגזר העיתונאי. עם זאת, יש לי סלידה עזה מהכללות-ססמאות לא מבוססות וריקות מתוכן, גם כשהן מופנות לאוכלוסיות שלמות, וגם כשהן מופנות כלפי.
 

snift

New member
כל מה שכתבת היה יכול להיות נכון

אם האישה עצמה לא היתה אומרת אחרת באותה כתבה. האישה מעידה על עצמה שהיא אומנם ניסתה באיזה שלב למצוא עבודה, אבל כבר יותר משנה היא לא מחפשת, כך שאת הגוונים בשיער היא לא עשתה כדי להצליח בראיונות עבודה ואת הרכב הם לא מחזיקים בשביל למצוא עבודה. 200 שקלים בחודש זה אכן לא מה שיציל אותם, אבל זו התחלה טובה. ועוד לפחות 300 ש"ח בממוצע לחודש עלות הטסט והביטוח השנתי של הרכב. ועוד חשבון הטלפון (שמסופר בכתבה שלילדה יש טלפון נייד ואני אניח שהוא רק לשיחות נכנסות) שבהערכה גסה שווה לפחות 50 ש"ח (מעבר לחשבון שבו מתקשרים רק מבזק לבזק) והגענו ל 450 ש"ח שזה בערך מה שהיא צריכה כדי להכניס את הילדים שלה לחוגים כמו שהיא כל כך רוצה. כאשר מישהי אומרת על עצמה שהיא מעדיפה להישאר בבית ולא לצאת לעבוד בעבודה של 3 פעמים בשבוע, כמה שעות בכל יום ולקבל 600 ש"ח על זה (200 ש"ח ליום, שזה הרבה מעל לשכר המינימום) למרות שזה לא יפגע בכלום בקצבאות שבעלה מקבל, אז הבעיה היא שלה ולא של אחרים. אכן יש בארץ עניים אמיתיים והם בהחלט צריכים עזרה, הבעיה היא שיש בארץ גם הרבה יותר מידי מתחזים והם אלו שדופקים את העניים והנזקקים האמיתיים. הסיבה שלשכת התעסוקה דורת קצב התייצבות גובר והולך היא רשעות אלא רמאות וכנ"ל הביטוח הלאומי וכל מוסד ממשלתי אחר. הסיבה שיש כל כך הרבה ניירת ובירוקרטיה בכל הדברים האלו היא שקשה לסנן מי באמת זקוק ומי רק עושה כאילו. בנוסף יש גם כאלו שהם לא נזקקים אמיתיים וגם לא רשעים, אלא אנשים שלא חושבים. הם כבר כל כך תקועים בתוך המסכנות של עצמם שגם אם יתנו להם את כל ההזדמנויות שבעולם, הם לא ינצלו אותם.
 
בהחלט.

שיער נקי ומסודר זה מה שנדרש על מנת למצוא עבודה. לא גוונים. וגם אצל השכנה הספרית יש עלות של הצבע, שלא נופלת מכמה עשרות שקלים בתנאי שאת העבודה עצמה היא תתן חינם. ואחזקת רכב מסחרי עולה לא פחות מ 500 ש"ח לחודש, לפני דלק.
 
מסכימה במאה אחוז

הצבע הכי פשוט עולה כמה עשרות שקלים וזה עוד כמה שקלים לאוכל לילדים. אכן צריך לעזור וצריך לדאוג לעבודות. אבל אנשים גם צריכים ללמוד לעזור לעצמם
 

טל קר

New member
אז אני רואה ששלי יחימוביץ צדקה

העניים צריכים להיות אכן לבושים בסחבות ועם שיער לבן כדי שתסכימו לקבל אותם כעניים אחרת תתקטננו לה אפילו על השיער (עוד לפני שביררתם אצל מי עשתה וכמה עלה, כי איך היא עניה אם אין לה שיער לבן?).
 
קיצוניות זה לא דבר בריא

לא כל דבר צריך להיות קיצוני, לא כל דבר צריך לשים בעטיפה של ציניות כדי שישמע חכם. מצטערת, אבל מישהיא שאומרת שאין לה אוכל כשהשיער שלה צבוע בשלל צבעים והבת שלה מחומצנת זה לא נראה טוב. כמו שאמרו כאן הצבע עולה כמחיר ארוחה. ולא, אני לא אחת מהעשירון, מאיון ואפילו לא החציון העליון. אני פשוט מישהיא שיודעת לדאוג לעצמה לפני שהיא הולכת לבכות לאחרים.
 

טל קר

New member
מה אתה אומר, מצאת אשה שעשתה

גוונים בשיער לא כדי לחפש עבודה. תעצור אותה בעוון מירמה! אני מבינה גם שכל אישה שצובעת ת'שיער גם מחזיקה רכב (אולי אני צריכה להתחיל לצבוע?). אם כבר אתה מתקטנן על אישה ספציפית מהכתבה, אז תקרא שוב ותראה שהאשה בכתבה עשתה בלונד פלטינה ולא גוונים (כלומר אפשר גם עם מי חמצן, ואתם לא יודע בכלל מתי הפעם האחרונה שהיא עשתה את זה, אז מה רצת לומר שזה 200 שקל, ועוד עשית את זה הוצאה חודשית), המסחרית כנראה נותרה להם מהעסק, ואולי זה משתלם בהתחשב בעלויות אלטרנטיבות של תחבורה במיוחד כשהבעל מוגבל. ומי בכלל אמר שה200 שח הם ליום וה600 זה הרווח לשבוע? ממתי מצינים סכום פר שבוע? ה600 ש"ח סביר להניח זה לחודש, כמו שאר הסכומים בכתבה. אבל באמת, אולי אפשר במקום לעשות משפטי שדה של "האם משה הוא עני אמיתי" על סמך כתבה בעיתון, להתיחס לתופעה החברתית הרחבה?
 

Ergil

New member
איזו תופעה?

אנשים עם פחות מזל ו/או שכל מאנשים אחרים?
 

snift

New member
יפה, בואי נתייחס לתופה הרחבה.

בכתבה הובאו לא מעט עדויות של אנשים שעוסקים בתחום כבר הרבה שנים וכולם אמרו שקם מעמד חדש של אנשים בארץ, מעמד של "כאילו עניים". את יכולה להתעלם מהתופעה, אבל היא קיימת. רוב האנשים לא יכחישו שיש בארץ גם אנשים שבאמת קשה להם, אבל קשה היום לדעת למי באמת קשה ומי סתם מנצל את המצב. בכל פעם שיוצא לי לראות בטלויזיה כתבה על אותם עניים מסכנים תמיד תמיד (במקרים שאני ראיתי, יכול להיות שבדיוק כשלא ראיתי היו אחרים) היה בבית בקבוק אלכוהולי מסוג כל שהוא על השולחן והאם/אב מספרים בקל שבור שאין להם כסף לתת לילד אוכל לבית הספר ובמקביל מדליקים את הסגריה הבאה מהסיגריה הקודמת. אז לא, אני לא מצפה מ"העני שלי" שילבש סחבות ושיראה כמו עני מסרט בריטי עתיק, אבל אני כן מצפה ממשהו שרוצה שאני אעזור לו שיעבוד לפי סדר עדיפויות הגיוני יותר. מי שלא מבקש ממני עזרה יכול לעשות מה שהוא רוצה, מי שמבקש ממני עזרה צריך לעמוד בכלים מסויימים שמטרתם העיקרית היא להביא אותו למצב שבו הוא לא יזדקק לעזרה. למשל, אותה אישה בכתבה (רק כדוגמא), היא יכולה לצאת לעבוד ולהרוויח עד 3900 ש"ח לחודש בלי שיגעו לה בקצבאות, מה שהיה מביא תוספת של 3500 ש"ח לחודש ומעמיד אותם על הכנסה חודשית של 8000 ש"ח נטו בחודש (ובלי משכנתא כי הבית שלהם). הכנסה זו הינה גבוה מרוב הציבור בישראל ובהחלט מספיקה למשפחה של 6 נפשות. מי שרוצה עזרה, צריך קודם כל לעזור לעצמו.
 

אלי ו.

New member
נדמה לי שיחימוביץ פספסה את הענין

ברור לכל שאישה כפי שתוארה בכתבה אינה ראויה לעזרת הציבור. תופעה כזו, היא, כפי ששלומית הטיבה לתאר מקוממת את כולנו שאנשים כמו אותה גברת חיים על חשבוננו. אדם שחי ברמה מעל הרבה אנשים שתורמים לו, זה דבר מרגיז. סנגוריה עליה היא אידיוטית. (לא דבר חדש לשלי יחימוביץ) השאלה היא אחרת: 1) מה היקף התופעה הזו? 2) אם היקף התופעה קטן, האם אין עיתון הארץ (שנוקט בקו כלכלי מאוד ימני) משתמש בדמגוגיה כדי להצדיק את הקו הכלכלי שלו? הכתבה המקורית היתה אולי מענינת, אבל ללא היקף התופעה מדובר באייטם רכילותי, שמטרתו לשכנע את הקוראים שקיצוץ בקצבאות הוא מעשה נכון. המסר של הכתבה היה "תראו את מקבלי הנדבות האלה, חלק מהם ממש לא זקוקים לעזרה". ------------------------- גילוי נאות: בד"כ אני מסכים עם הקו הכלכלי של נחמיה שטרסלר, עדיין אני מזהה דמגוגיה גם כשהיא מגיעה מהכוון שלי.
 

טל קר

New member
ברור למי?

לי ברור בהחלט שאפשר להיות גם עם שיער צבוע, וגם במצוקה כלכלית. עד כמה שזה מנומק היטב ומאיר עיניים הסברך המעמיק המתמצה במילה "אדיוטית", אני עדין חולקת על דעתך, וסבורה ששינוי מדיניות כמו שהיא הציעה (שיתנו שנה לראות איך מסתדרים וכד') הרבה יותר מועיל מניחושים מאיפה צבע השיער שלה תוך יחוס סכומים גבוהים לנושא וקביעתם כהוצאה חודשית של מאות שקלים, ועד לגוזמה של "חיים ברמה מעל הרבה אנשים שתורמים לה". הדמגוגיה הזו של "אם היא הלכה מאתיים קילומטר שתצא לעבוד" כלפי חד הוריות יוצאת לי מהחורים כשבפועל חד הוריות עובדות באחוזים גבוהים הרבה יותר מנשים/גברים באוכלוסיה, אבל עבודה לא מצילה מעוני (3335.18 שח שכר מינימום למישרה מלאה) בפרט כשאין יום לימודים ארוך/סידור אחר לילדים וחד הוריות רבות מוגבלות לחצאי מישרות. הדמגוגיה על 'אלו שלא באמת מחפשים עבודה' כשבמשק יש א-ב-ט-ל-ה, ואפשר לחפש טוב טוב ולא למצוא (במיוחד בעירות פיתוח, במיוחד כשאין רכב).
 

אלי ו.

New member
היא לא גרה בעיירות פיתוח

אלא בקריות של חיפה. יש לה רכב. היא לא מחפשת עבודה, היא מעדיפה להוציא קצבת נכות על אסתמה. ה - א - ב - ט - ל - ה אינה הסיבה שאין לה עבודה. אגב, חבל שלא קראת את עיקר ההודעה שלי לפני שהגבת. חוה רם אינה הסיפור האמיתי. למקד את הסיפור בחוה רם זה אידיוטי כי זה נגד האינטרס שאת מנסה לייצג. הארץ מיקד את הסיפור בחוה רם מהסיבה שהסברתי בהודעה שהגבת לה.
 

snift

New member
מ- 3335.18 אכן קשה לחיות

אבל איפה הכסף שבעלה לשעבר של אותה "חד-הורית" אמור להעביר לה? האם הוא נפטר? היא היתה אמורה לקבל את הפיצויים שלו ואת הפנסיה שלו.. האם הוא חי? אז מדוע הוא לא משלם? אז את צודקת, מ- 3335.18 לחודש קשה לחיות. אבל אם תעלי את שכר המינימום תגרמי רק ליותר אבטלה.
 
למעלה