ליחיאב, סליחה על החיטוט אבל בכל זאת אשאל:

000 000

New member
לא דרשו פה שאימוצו את עמדתו יהא "בגלל" לבוביץ

אלא הייתה בסך הכל ציפייה סבירה, להלימה-לכאורית (אף אם לא הכרחית) - בין עמדת ליבוביץ - לבין עמדת יוזם הקמת אתר שימור הגות ליבוביץ, אבל לאו דווקא "בגלל" עמדת ליבוביץ. זה כמו שיש ציפיה להלימה בין מה שמראה השעון שלי לבין מה שמראה השעון שלך, אבל זה לא שהשעון שלי מראה ככה "בגלל" שהשעון שלך מראה ככה. זה לא ענין של סיבה ומסובב.

לגבי עמדתך שאינה נהירה לך, הבה אעזור לך: אינך יודע מה הפיתרון למצב. לכן, אין שום פיתרון חדש שעליו תוכל לומר: "זהו, סטטוס קוו אינו עדיף על הפיתרון החדש הזה". לכן, אתה מעדיף (אף אם באופן פאסיבי לגמרי) את הסטטוס קוו - בבחינת "שב ואל תעשה עדיף" - במקום כל פתרון אחר, שהרי אינך יודע מהו הפתרון האחר הזה.
 

iricky

New member
ליבוביץ מעולם לא דיבר על מדינת הלכה

הוא דיבר על הלכת מדינה ואלה שני דברים שונים לגמרי.
 
ראית פעם עורך דין טוב

שאומר לבא כוחו תוותר על הזכויות שלך?
למה רק אצלנו העמדה הוותרנית או אולי התבוסתנית נחשבת אצל חלק קטן מהעם כעמדה מתוחכמת?
 
לכן

הוא לא מתאים להיות עורך דין שלנו בעניין ארץ ישראל.
וטוב שלא היה בועידת פיל.
הטענה שלו ש"נמאס לנו משלטון הגויים" לא הייתה מניבה מטר מרובע אחד ברחוב אוסישקין...
 

000 000

New member
עכשיו אתה טוען משהו שונה ממה שטענת קודם.

מקודם טענת שליבוביץ אומר לנו "תוותרו על הזכויות שלכם". עכשיו אתה מודה שלא זה מה שהוא אומר, אלא הוא רק אומר "לא הייתה לכם זכות מלכתחילה". בערך כמו עו"ד שיגיד לנאשם "מלכתחילה לא הייתה לך זכות לגנוב". טוב שלפחות עו"ד כזה אומר את האמת, ולא מתפתל באמירה מסוג "תוותר על זכותך לגנוב".
 
עורך דין טוב

לא אמור לקטרג על בא כוחו אלא ללמד עליו זכות ולהוציא אותו הכי טוב.

אם היה חושב שאין לנו זכויות על ארץ ישראל מה הוא עשה ברחוב אוסישקין?
 

000 000

New member
לפחות ברחוב אוסישקין לא היתה שליטה על עם אחר.

אבל במזרח ירושלים, כמו גם בחברון, ובכלל בגדה, יש גם יש שליטה עם אחר, וזהו שורש הלענה.
 

י ו ר ם 7

New member
הייתה שם מידה של הרמוניה

לשם לא הלכו במילואים ,לא נתנו מכות לערבים .
אפשר לומר שלא עצמו שם עין בקלות יתר אבל אל נשכח שמשם גם לא יצא מאבק גדול למען הערכים ה"נישגבים" ולמה
כי חלק גדול ממשתתפי ה"הרמוניה" היו משתפים של השלטון הרקוב, בעין אחת קרצו ל"צדק" ובעין שנייה קידשו את המושחת.
 
אבל מאה מטר משם

היו כמה פיגועים (קרבנות השלום של פושעי אוסלו) איזה הרמוניה ואיזה נעליים.
למי התכוונת "בעין אחת קרצו ל"צדק" ובעין שנייה קידשו את המושחת"?
 

000 000

New member


 
הם דווקא מעוניינים בשלטון שלנו

תשאל את אחמד טיבי, שמאוד נעלב כששאלו אותו אם נחזיר את השטחים אם הוא יהיה מוכן לעבור לשם.

כך ששורש הלענה הוא שניסוג וגם נחזיר,
ואנחנו נמשיך לשלוט על עם אחר...
 

000 000

New member
אני דיברתי על העם הכבוש הגר מחוץ לקו הירוק.

אחמד טיבי זה לא דוגמה טובה, כי הוא ישראלי שגר בתוך הקו הירוק. להגיד שהפלסטינים שגרים מחוץ לקו הירוק רוצים שעם אחר ישלוט בהם, זה כמו להגיד שהיהודים שגרים מחוץ לקו הירוק רוצים שהשמאל יפנה אותם. נא אל תייחס מאזוכיזם לזולתך, פן יאשימו אותך כאן בפטרונות.

לגבי שורש הלענה: אף אחד לא ניסה למנוע ממך לחלוק על לבוביץ. אני רוצה להחזיר אותך לנושא, והוא העובדה המפתיעה, שיוזם הקמת אתר שימור הגותו של ליבוביץ, מתרחק אט אט מעמדתו של ליבוביץ. ואם אנו חוזרים לנושא העיקרי, אז אולי תענה על שאלת-משנה: איך זה להרגיש, שהמרחק המדיני בינך לבין יחיאב הולך ומתקצר לאחרונה? אולי עוד מעט גם תצביעו לאותה מפלגה...
 
יוזם הקמת אתר שימור הגותו של ליבוביץ

הוא עורך דין...
והוא מתנהג כמו עורך דין טוב ראה לעיל.
לייבוביץ חובש את כובע המוכיח ולכן הוא מתנהג בהתאם למרות שהוא עצמו גר באוסישקין ...
 

000 000

New member
שוב אתה חוזר לאוסישקין?

כבר הבהרתי לך שבאוסישקין אין שליטה על עם אחר, שלא כמו בירושלים המזרחית או בחברון או בשאר הגדה.

בקיצור, אני מבין שאתה די מרוצה מההתקרבות המדינית בינך ליחיאב, הלא כן?
 
אני מרוצה מהאומץ שלו

ואתה?
לגבי אוסישקין, בני דודינו לא רוצים אותנו באוסישקין ולא בתל אביב ולא חברון ולא בחשמונאים. בין חיים ובין מתים כמו שאמר דרוויש.
ההבחנה שבמקום מסוים בארץ ישראל יש שליטה על עם אחר ובמקום אחר בארץ ישראל אין, זה ויכוח פנימי שלנו.
קרא נא את זה
http://www.haokets.org/2013/02/20/תרפט-כך-חיזקו-ערביי-פלסטין-את-התנועה-ה/
 
למעלה