זה ייצור בלאגן אדיר.
קודם כל, המורים אמנם דורשים 8%, אבל זה באופן ספציפי נראה לי כמו טמטום, אני מאמינה שצריך להכפיל ב-4 את השכר שלהם. לא בהכרח בבת אחת, אבל לטווח הארוך. דבר שני, זה באמת יהיה טוב אם יאזנו לחצים, אבל נראה לי הדרך לעשות את זה היא פשוט להכניס קצת מהחומר לבגרות לחטיבת הביניים, כי פשוט יושבים ומבזבזים שם שלוש שנים את הזמן. אני לא רואה דבר אחד טוב שיצא לי מהלימודים בחטיבה. אפשר להפוך את התיכון ל-4 שנים. אבל עוד דבר שאתה שוכח שלא בראש של כל אחד בתיכון בגרויות ועניינים. אם היו נותנים לי לעשות דברים לבד אני פשוט לא הייתי עושה אותם, ואני עוד חרוצה יחסית. יש אלף ואחת דברים יותר מעניינים, אטרקטיביים, מצחיקים וכו' וכו' כשאני לא חייבת לעשות כלום. נראה לי רעיון טוב שיהיו שעות מסוימות שבהן יתנו לתלמידים לבחור מה הם רוצים ללמוד, בשביל חיזוק וכאלה, אבל זה לא ריאלי כי כל תלמיד יהיה ברמה אחרת, עם חומר אחר, עם הבנה שונה של הדברים - בשביל זה נראה לי חשוב שיהיו שעות אישיות יותר עם כל תלמיד ותלמיד, או נגיד שאפשר ליצור מערכת כזו שתלמידים שטובים במשהו ילמדו את החלשים יותר. זה גם ילמד תלמידים עזרה הדדית וכו'. אני דווקא לומדת בתיכון שאני מאוד אוהבת, ולא נותנים לנו לבחור שום דבר ויש המון סדר, אבל אני נהנית בחלק גדול מהזמן כי אמנם אני קולטת את החומר מהר, אבל נגיד בשיעורי אנגלית הקלילים מבחינתי אנחנו פשוט לומדים חומר העשרה באנגלית. אנחנו מקבלים מזה דקדוק, אוצר מילים, ויכולת התבטאות גם בכתב וגם בע"פ, והבנה בכתב ובע"פ. זו סתם דוגמה, אבל אפשר לעשות את זה בכל מקצוע. תלמידים הם בסך הכל בני נוער, ולא כולם שקולים, מחושבים, חרוצים, מביני עניין וכו', אתה לא יכול להסתמך על זה. אם אתה רוצה, תראה את בתי הספר הדמוקרטיים שעובדים בדיוק על העניין הזה ולא יוצא מהם הרבה לדעתי.