חחחח אבל הוא עיוור.
הוא לכאורה בא עם תוכנית מלאת "חזון ברור", אבל הוא מעורפל ובסופו של דבר דורש בדיוק את מה שארגון המורים מבקש לעצמו, רק בצורה יותר ברורה ועם קצת יותר היגיון. החזרת הערכים לחינוך - כמובן, חינוך ערכי זו מנטרה שחוזרים עליה כבר שנים, שום המצאה, זה פשוט דורש יותר זמן מורה-תלמיד, כלומר יותר שעות, יותר סמכות למורה - וזה כבר עניין של גישה ושכר - מורה מתוסכל ושחוק לא זוכה לכבוד, וכמובן, להפסיק את המירוץ הזה אחרי ההצטיינות - היא באה עם המוטיבציה והרצון ללמוד. התמקדות במקצועות הליבה? סלחו לי, אבל מקצועות פופוליסטים הפסקתי ללמוד בערך בכיתה ו'. מה זה מקצוע נלמד שאינו מקצוע ליבה? תקשורת? מחול? זה יופי, אבל אם אתה מצפה שיצאו אנשים עם ידע רחב ועשיר אתה צריך להעשיר אותו. "לא ביורוקרטיה". קל לדבר, הא? אם אתה רוצה שהמורים יקבלו יותר, שלם להם יותר. לתת למנהל לנהל - בניגוד לכל הקולות שקמו מצד ההורים - למורה בתיכון אין קביעות, ולמנהל יש המון סמכות - להעיף, לסנן, לקדם, לזרוק - מה שהוא רוצה. המנהל ממש מסוגל לנהל בעניין. והדובדבן שבקצפת - "הטובים להוראה". ביבי שלנו חושב כנראה, שיש מגוון של בחורים ובחורות צעירים שרק מתים ללמד את התלמידים הקטנים המתוקים ותאבי הידע שמסתובבים בהמוניהם ברחובות הארץ בימים אלו, ושמישהו, לא ברור מי לטענתו - בוחר רק את המורים המחורבנים שבאו בשביל המשכורת השמנה. אז זהו, שלא. אין מורים. אין מורים למתמטיקה, אין מורים לאנגלית, אין מורים לתנ"ך או לספרות - אין מורים בכלל. ולמה? כי אחרי שלומדים 4 שנים באוניברסיטה, ויש לך שתי אופציות - הראשונה - מלאת חזון אמנם, אבל קריעת תחת, התמודדות עם 40+ פושטקים ומשכורת של 4000 ש"ח בחודש, מול - השניה - לימודים של עוד כמה שנים, ואז ללכת למקצוע כמו היי-טק, או להמשיך לפרופסורה וכו'. ממש, החלטה קשה.