אבל אני רוצה גם חינוך ערכי!
מבחינתי חינוך שמתמקד אך ורק בהישגים הוא לא חינוך טוב, זה אפילו לא חינוך, זה בית חרושת לציונים וזה הכל. בדקת פעם את המשמעות של "חינוך" במילון? כי אני מאוד בספק אם תמצא שם איפשהו את המילה מתמטיקה, אנגלית וכו' וכו'. זה יופי להוציא מהשרוול מושגים יפים, אבל אני לא מושפעת מאף אחד מלבד אולי כמה מורים ובני נוער שזועקים ברחובות שנציל את החינוך, וההיגיון. אם כל פעם שצועקים הפרטה יש איזה נודניק שצועק פערים, אז כנראה שיש קשר בין השניים, ולא אחד חיובי. האנשים היחידים שהפערים נראים להם זניחים הם אלו שלעולם לא סובלים או יסבלו מהם. למעשה, אלו האנשים שבכל מקרה יקבלו חינוך טוב, כי יש להם. חוץ מזה, תחרות לא תייעל את המערכת, תראה מה קרה כשניסינו להתחרות במדינות העולם. כל כך השקיעו בהצלחה במיצבים ובמבחני פיז"ה או כל מבחן מזורגג אחר, שזה הפך להיות מירוץ חסר פרופורציות. אח שלי לומד עכשיו למיצב. סליחה, אח שלי חורש למיצב, כי ככה הוא חייב. אבל הוא לא יזכור, כמו שאני לא זכרתי גרוש ממה שלמדתי לפני. כי ללמוד תחת לחץ של זמן ואנשים זו לא דרך.
מבחינתי חינוך שמתמקד אך ורק בהישגים הוא לא חינוך טוב, זה אפילו לא חינוך, זה בית חרושת לציונים וזה הכל. בדקת פעם את המשמעות של "חינוך" במילון? כי אני מאוד בספק אם תמצא שם איפשהו את המילה מתמטיקה, אנגלית וכו' וכו'. זה יופי להוציא מהשרוול מושגים יפים, אבל אני לא מושפעת מאף אחד מלבד אולי כמה מורים ובני נוער שזועקים ברחובות שנציל את החינוך, וההיגיון. אם כל פעם שצועקים הפרטה יש איזה נודניק שצועק פערים, אז כנראה שיש קשר בין השניים, ולא אחד חיובי. האנשים היחידים שהפערים נראים להם זניחים הם אלו שלעולם לא סובלים או יסבלו מהם. למעשה, אלו האנשים שבכל מקרה יקבלו חינוך טוב, כי יש להם. חוץ מזה, תחרות לא תייעל את המערכת, תראה מה קרה כשניסינו להתחרות במדינות העולם. כל כך השקיעו בהצלחה במיצבים ובמבחני פיז"ה או כל מבחן מזורגג אחר, שזה הפך להיות מירוץ חסר פרופורציות. אח שלי לומד עכשיו למיצב. סליחה, אח שלי חורש למיצב, כי ככה הוא חייב. אבל הוא לא יזכור, כמו שאני לא זכרתי גרוש ממה שלמדתי לפני. כי ללמוד תחת לחץ של זמן ואנשים זו לא דרך.