לקראת פשרה ברפורמה המשפטית?

  • פותח הנושא dw
  • פורסם בתאריך

tby1

Active member
בוא תסביר בבקשה מה הבעיה שלך בפס"ד מזרחי. מה היה בו לא נכון צודק ומוסרי כי דווקא אני ואתה כמשקיעים הם המרוויחים הגדולים מהיציבות שיוצר. פשוט נראה לי י שאתה סתם כותב על דברים שאתה לא באמת מבין.

הרי אם חוקי יסוד קדושים , אז איך אפשר לחוקק חוק רגיל שסותר אותם? ואם נחקק מי מבקר את התהליך ואומר שזה לא תקין?

באיראן אולי אפשר להתעלם מחוקי יסוד , בישראל בית המפשט קבע שלא. לא מבין מה זה מפריע לך.

שנית, בקשר "מה נעשה"? לא נעשה כלום. בית המשפט יפסול חוק ובזה העניין יגמר כפי שנפסלו חוקים בעבר.

אם יהיו כאלו שיקראו לא למלא את פסיקות בית המשפט, אני מניח שיקבלו ביקור מהשב"כ.

פרקטית אם בית המשפט פוסל את עניין הסבירות ואז יש פסיקה שמשתמש בעילה , אז השר הרלבנטי יתעלם? לו אולי יש חסינות אך לכל מי שצריך לבצע הוראה שנפסלה ע"י בית המשפט - אין שום חסינות ואם הם יבצעו זה בזיון בית המשפט שהופך לעניין הפרקליטות והמשטרה..
 
נערך לאחרונה ב:

jsphs

Well-known member
בוא תסביר בבקשה מה הבעיה שלך בפס"ד מזרחי. מה היה בו לא נכון צודק ומוסרי כי דווקא אני ואתה כמשקיעים הם המרוויחים הגדולים מהיציבות שיוצר. פשוט נראה לי י שאתה סתם כותב על דברים שאתה לא באמת מבין.

הרי אם חוקי יסוד קדושים , אז איך אפשר לחוקק חוק רגיל שסותר אותם? ואם נחקק מי מבקר את התהליך ואומר שזה לא תקין?

באיראן אולי אפשר להתעלם מחוקי יסוד , בישראל בית המפשט קבע שלא. לא מבין מה זה מפריע לך.

שנית, בקשר "מה נעשה"? לא נעשה כלום. בית המשפט יפסול חוק ובזה העניין יגמר כפי שנפסלו חוקים בעבר.

אם יהיו כאלו שיקראו לא למלא את פסיקות בית המשפט, אני מניח שיקבלו ביקור מהשב"כ.

פרקטית אם בית המשפט פוסל את עניין הסבירות ואז יש פסיקה שמשתמש בעילה , אז השר הרלבנטי יתעלם? לו אולי יש חסינות אך לכל מי שצריך לבצע הוראה שנפסלה ע"י בית המשפט - אין שום חסינות ואם הם יבצעו זה בזיון בית המשפט שהופך לעניין הפרקליטות והמשטרה..
אשיב לך בצורה מסודרת בערב

באריכות הראויה.

אני באמצע יום עבודה.
 

deltaZer0

Well-known member
בוא תסביר בבקשה מה הבעיה שלך בפס"ד מזרחי. מה היה בו לא נכון צודק ומוסרי כי דווקא אני ואתה כמשקיעים הם המרוויחים הגדולים מהיציבות שיוצר. פשוט נראה לי י שאתה סתם כותב על דברים שאתה לא באמת מבין.

הרי אם חוקי יסוד קדושים , אז איך אפשר לחוקק חוק רגיל שסותר אותם? ואם נחקק מי מבקר את התהליך ואומר שזה לא תקין?

באיראן אולי אפשר להתעלם מחוקי יסוד , בישראל בית המפשט קבע שלא. לא מבין מה זה מפריע לך.

שנית, בקשר "מה נעשה"? לא נעשה כלום. בית המשפט יפסול חוק ובזה העניין יגמר כפי שנפסלו חוקים בעבר.

אם יהיו כאלו שיקראו לא למלא את פסיקות בית המשפט, אני מניח שיקבלו ביקור מהשב"כ.

פרקטית אם בית המשפט פוסל את עניין הסבירות ואז יש פסיקה שמשתמש בעילה , אז השר הרלבנטי יתעלם? לו אולי יש חסינות אך לכל מי שצריך לבצע הוראה שנפסלה ע"י בית המשפט - אין שום חסינות ואם הם יבצעו זה בזיון בית המשפט שהופך לעניין הפרקליטות והמשטרה..

 

קבצים מצורפים

  • clapping-hands_1f44f.gif
    clapping-hands_1f44f.gif
    KB 616.8 · צפיות: 27
נערך לאחרונה ב:

jsphs

Well-known member
טיבי אחד, האם אחמד?

להלן מאמר שכתב משפטן מבריק לא אחר מאשר יו"ר ועדת חוקה בכנסת ח"כ רוטמן.

סימוכין: https://dyoma.co.il/law/975

להלן כמה פסקאות מתוך המאמר שדן בפס"ד המזרחי ומה באמת קרה כאן.

נתחיל בכמה ציטוטים של גדולי המשפטנים על מה שביצע אהרון ברק:

"
עידן נשיאותו של ברק נפתח בפרשת בנק המזרחי ונחתם שנים ארוכות לאחר מכן. אם בתחילת הדרך מתי מעט הבחינו במתרחש, ככל שחלפו השנים הלכה הביקורת והתבססה, והדיה הגיעו גם מעבר לים.

כך כתב שופט בית המשפט לערעורים בארצות הברית, פרופ' ריצ'רד פוזנר, על מחולל המהפכה השיפוטית הישראלית: "מה שברק יצר ובדה מליבו הוא מידה של כוח שיפוטי עליו לא חלמו אפילו שופטי בית המשפט העליון האגרסיביים ביותר שלנו... ברק לא מנסה להצדיק את שיטתו השיפטית בהפניה לחומרים משפטיים מקובלים, אפילו 'חוקי היסוד' מוזכרים רק בחטף. גישתו, ממנה נעדרת כמעט כל הפניה להוראות חוק, אולי נדמית כמו כללי 'המשפט המקובל' (החוק הנוצר על ידי השופט שממשיך לשלוט בתחומים רבים של המשפט האנגלו-אמריקני, כמו חוזים ונזיקין), מלבד העובדה, שכללי 'המשפט המקובל' ניתנים לשינוי ולהתגברות על ידי המחוקק, אך הכללים של ברק, לא. נדמה שחשיבותה של נקודה זו נעלמת מעיניו. הוא מקבל כמובן מאליו שלשופטים יש סמכות טבועה להתגבר על חוקים. גישה כגון זו אפשר לתאר באופן מדויק בתור תפיסת שלטון בכוח" (Richard A. Posner, Enlightened Despot).

גם רוברט בורק, שופט ופרופסור אמריקני שנחשף לתפישותיו הרדיקליות של ברק, סיכם בפסקה אחת: "בית המשפט של ברק יכול להפוך חוקים רגילים לחוקה, לכפות אותה על האומה, ואז להודיע שהוא יכול למנוע כל תיקון נוסף באופן דמוקרטי. בכך ברק בוודאי הגיע לשיא עולמי של היבריס שיפוטי" (Robert H. Bork, Barak's Rule).

גם "תותחים כבדי משקל" מחוץ לבית המשפט הצטרפו למבקרי גישתו של ברק. כזה למשל היה השופט משה לנדוי, נשיאו לשעבר של בית המשפט העליון. לנדוי השתקן היה בין יריביו החריפים ביותר של ברק, ומהבודדים שהעזו לתקוף אותו בשלבים המוקדמים של המהפכה. בראיון שהעניק גם הוא לארי שביט מעיתון הארץ, שנים ארוכות לפני הראיון של ברק, אמר לנדוי: "אני חושב שהנשיא אהרן ברק לא השלים ולא משלים עם המקום הראוי שצריך להיות לבית המשפט בין רשויות המשטר שלנו... זו כעין דיקטטורה שיפוטית שאינה נראית לי כלל" ("הארץ", 06.10.2000).

לשאלתו של שביט האם ניכרת אצל ברק "נטייה לרכז עוד ועוד כוח במערכת שבראשה הוא עומד" השיב לנדוי: "כן. כוח שלטוני. וזה בעיני לא נכון"

אך כאן הקדמנו מעט את המאוחר.

אחת מבנות הפלוגתא החשובות שלו באותה עת הייתה פרופסור רות גביזון, משפטנית מוערכת ובשר מבשרה של האליטה המשפטית הישראלית. גביזון כתבה ש-"אין תקדים בעולם למצב שבו בית המשפט מכריז על מעמד על לחוקי יסוד ונוטל לעצמו סמכות של ביקורת שיפוטית על חקיקת הכנסת, ללא קיומו של מסמך חוקתי שלם וללא הוראה מפורשת" (רות גביזון, "המהפכה החוקתית – תיאור המציאות או נבואה המגשימה את עצמה"). אהרן ברק, מצדו, הבהיר שגם אם פרשנותו לחוקי היסוד של 1992 הייתה שגויה – הרי שעצם העובדה שפירש כך, היא המהפכה החוקתית האמיתית: "אמת, עד לפסק הדין בעניין בנק המזרחי היה ניתן לטעון, כפי שטוענת גביזון, כי חוקי היסוד בדבר זכויות האדם לא חוללו כל מהפכה חוקתית... אולם, טענה זו אינה נכונה עוד לאחר פסק הדין בעניין בנק המזרחי" (אהרן ברק, "המהפכה החוקתית – בת מצווה").

יש להתעכב מעט על הטענה הזו, כיוון שהיא מדהימה בתעוזתה – שלא לומר בחוצפתה. לפי ברק, גם אם פסק דין בנק המזרחי שגוי מיסודו ומפרש את כוונתם של חברי הכנסת באופן מעוות – עדיין, במעשה הטעות של בית המשפט נוצרה החוקה. בהרצאה שנשא באוניברסיטת חיפה דרש ברק מהסטודנטים: "אם מישהו מחו"ל ישאל, תגידו לו שיש לנו חוקה".


----------------------------------------------------------------------------------

אתה באמת שואל מה הבעיה?

ברור שהיתה כאן רמייה של חברי הכנסת בידי השליחים של אהרון ברק. היתה כאן פעולה של ממשלת מעבר. ככה לא מתקבלת חוקה בשם מקום.

לא יכול להיות ששופט מכריז שיש חוקה ושמה: כבוד האדם וחירותו שנתקבל ברב מקרי של 32 מול 21 וכעת יש חוקה.
 

tby1

Active member
שוב מלל אינסופי ולא קשור.ועוד ניתוח של רוטמן.... אחד השקרנים הגדולים של התקופה שכותב "מדינת ישראל היא היחידה שבית המשפט נתן לה חוקה"...

העובדות הן - הכנסת הראשונה הייתה אמורה לכונן חוקה , לא צלח.
הוסכם (פשרת הררי) כי החוקה תיבנה בשלבים באמצעות חוקי יסוד
הכנסת חוקקה שורה של חוקי יסוד.

איפה פה בית המשפט בדיוק?

אז אנא , תפסיק לזבל במוח עם שטויות שאתה מעתיק. תקבל 100% בלהעתיק שטויות שכאילו תומכות בעמדה שלך אך עד היום לא הצלחתי לקבל ממך תגובה מקורית משלך שמעידה שיש איזה תהליך מחשבתי רציונאלי ומסודר אצלך למעט שינאה לאחר ויישום פאשיזם יהודי.


שאלתי שתי שאלות פשוטות
1. האם אתה בכלל יודע על מה ולמה ניתן פס"ד מזרחי?

2. אם לדעתך חוק יסוד חשוב יותר מחוק רגיל או שהם שווים? ואם חוק יסוד עליון יותר מה בית משפט צריך לעשות אם מזהה שחוק של הכנסת לא מתאים לחוק יסוד?

אתה מסוגל לענות באופן פשוט?
 
נערך לאחרונה ב:

deltaZer0

Well-known member
הפשרה נמצאה בתגובות העם לכתבה הבאה וזאת רק ההתחלה:
 

yuval7070

New member
20 שנה 80% מהעם לא ידע בכלל מי זה אהרון ברק, אבל פתאום 20 שנה אחרי שפרש הוא נהיה אויב העם. איפה ביבי היה 20 שנה? ועוד לסמוך עליו שהוא עושה את זה לטובת המדינה... בדיחה גרועה. אבל סבבה, טוב שאין כבר ערבים שהם אויבים כי נראה שזה לא מעניין יותר תממשלה הזו, אפשר להתרכז רק באויבנו היהודים.
 

jsphs

Well-known member
TBY,

תגיד, אתה לא מתבייש לגדף כשאין לך טיעון?

מביאים לך ציטוטים של טובי המשפטנים בעולם שמסבירים לך שמצב כמו שקרה בישראל אין בשום מקום בעולם. אהרון ברק הוא פיראט משפטי ומי שקבע שיא עולמי בהיבריס שיפוטי.

עומד איש צנוע שהיה נשיא בית המשפט העליון ואומר מפורשות שיש כאן דיקטטורה (לנדוי).

עומדת אשת שמאל פרופ' גביזון ומסבירה שלא קיים מצב בו ביהמ"ש מכריז על חוקה ופועל כפי שפועל בהעדר חוקה.

מדובר בצטוט חלקי מהמאמר שצטטתתי.

יש במאמר עוד.

מדובר במיטב המשפטנים מהארץ ומהעולם.

ומה יש לך להגיד?

"רוטמן אחד השקרנים הגדולים"

מה בצטוט של מיטב המשפטנים מהארץ ומהעולם עם הפניות ולרוטמן?

תגיד, אתה לא חושב שזו חוצפה לקרוא לשליח צבור ויו"ר ועדת חוקה : " אחד השקרנים הגדולים"?

לשאלותיך,

א) פס"ד המזרחי ניתן ביום הרביעי לשבעה על רוה"מ רבין ודן בהסדר חובות הקיבוצים. זו השאלה המשפטית שצריך היה לפסוק בה. לא לברוא חוקה יש מאין. תוך ניצול אנדרלמוסיה במדינה.

ב) אין הגדרה בחוק שחוק יסוד עולה על חוק רגיל. עד אהרון ברק אף אחד לא העז לפסול חוק בגין התנגשות עם חוק יסוד.

ג) במדינות בהן יש חוקה (בישראל אין) חלק מהחוקות מתירות לביהמ"ש לפסול חקיקת פרלמנט ובאילו תנאים הפרלמנט רשאי לחוקק מחדש. בחלק מהחוקות יש איסור לפסול חקיקה. ביהמ"ש יצר דוקטרינה שפסילת חוקים היא חוקית דבר שלא קיים בחוק הישראלי.

ד) גם אם נקבל את העקרון שחוק יסוד עולה על חוק רגיל. במקרה של התנגשות בין חוקי היסוד עצמם חוק יסוד מאוחר גובר על המוקדם כי הוא מודע לו וחוקק בידיעה ברורה. ביהמ"ש עשה שימוש לרעה בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו ועל כן כנסת ישראל לאחר עבודה של שנים כוננה את חוק יסוד ישראל מדינת הלאום של העם היהודי ברב של 62 ( אל מול 32 שבו חוקק כבוד האדם וחירותו מול 21. ולא נשכח את " האהבדלים לא הבינו והלכו הביתה" כאשר דן מרידור ולין רימו את חברי הכנסת בזמן ממשלת מעבר רגע לפני בחירות) .

מה עשה ביהמ"ש? הוא העז לשאול האם יש לו סמכות לפסול את חוק יסוד הלאום והשיב שכן אבל לא בעת הזו . שופט ערבי אחד כתב שיש לפסול את החוק.

לשאלתך, כשיש חוק מאוחר שהתקבל כדין ברב של 62 זו אקסיומה. ביהמ"ש אסור לו לדון בעתירה כלל.

ה) לפני יומיים חוקק תיקון לחוק יסוד השפיטה ברב של 64 מול 0. אתמול הנשיא חתם על החוק. מה שיש לביהמ"ש סביר זה להצדיע לתיקון לחוק יסוד השפיטה ולדחות את העתירות בהעדר סמכות.

אשר לגידופים והדרישות שלך לקבל את דבריך כמות שהם.

חמוד, זו בדיוק לב הבעיה. אתה והדומים לך חושבים שמשהו חייב לך משהו. אנחנו הרב ותם העידן של עריצות המיעוט.
 

tby1

Active member
אתה שוב מציף במלל, תענה באופן ברור:

"גם אם נקבל את העקרון שחוק יסוד עולה על חוק רגיל" - אתה מקבל או לא?

אם כן - תסביר מדוע?
 

jsphs

Well-known member
כבודו מתבקש להביא מובאה בחוק יסוד שמגדיר את נחיתות החוק הרגיל לחוק יסוד.
 

tby1

Active member
החוק שותק.

החלטת הררי (ידועה גם כפשרת הררי) היא החלטה של הכנסת הראשונה אותה יזם חבר הכנסת יזהר הררי מן המפלגה הפרוגרסיבית. ההחלטה, שהתקבלה ב-13 ביוני 1950, קובעת כי הכנסת הראשונה לא תחוקק חוקה למדינת ישראל, וכי החוקה תיכתב בפרקים, הקרויים "חוקי יסוד" שיתאגדו, לבסוף, לכלל חוקת המדינה. כתוצאה מהחלטה זו, אין למדינת ישראל חוקה כתובה, ושטחים רבים וחשובים אינם מוסדרים בחוקה.

"גם אם נקבל את העקרון שחוק יסוד עולה על חוק רגיל" - אתה מקבל או לא?

אם כן - תסביר מדוע?
 
נערך לאחרונה ב:

jsphs

Well-known member
כבודו מתבקש להביא מובאה בחוק יסוד שמגדיר את נחיתות החוק הרגיל לחוק יסוד.
כבודו מתבקש להביא מובאה בחוק יסוד שאומרת שחוק יסוד מאפשר פסילת חוק.

דעתי, ביהמ"ש לא דן בחוק יסוד.

ביהמ"ש לא פוסל חוק רגיל אבל יכול לידע את הריבון שהיא הכנסת על חוסר התאמה בין חוק יסוד לחוק רגיל. או חוסר התאמה בין חוק רגיל אחד למשנהו.
 

tby1

Active member
אם הבנתי נכון, לטעמך עד שאין חוקה, חוקי היסוד הם המלצה והכנסת יכולה לחוקק חוקים רגילים שסותרים את חוקי היסוד ואז בית המפשט יאמר להם שזה לא בסדר אך החוקים ישארו. - הבנתי נכון?

אם זה כך אז מדוע שבית משפט לא ידון בחוק יסוד עם אותה תוצאה - הודעה לכנסת שזה לא תקין?

ואם בית המשפט לא דן בחוק יסוד - מה ימנע מהכנסת הנוכחית להעביר תיקון לחוק יסוד שאומר כי תמשול 8 שנים ולהפילה צריך רוב בכנסת של 120 חברים?

אתה יכול להביא דוגמה למדינה בלי חוקה, בלי שני בתי נבחרים שבית המשפט לא יכול לבטל חוקים ?

והכי חשוב, אם דמוקרטיה זה איזונים ובלמים בין הרשויות - לשיטתך מי בולם את הכנסת?
 
נערך לאחרונה ב:

jsphs

Well-known member
אם הבנתי נכון, לטעמך עד שאין חוקה, חוקי היסוד הם המלצה והכנסת יכולה לחוקק חוקים רגילים שסותרים את חוקי היסוד ואז בית המפשט יאמר להם שזה לא בסדר אך החוקים ישארו. - הבנתי נכון?

ומה מאפשר לביהמ"ש להעז לדון בחוק יסוד מאוחר שהתקבל כדין? כמו חוק הלאום?

חוק יסוד הוא לא המלצה. הוא החוק. חוק רגיל הוא לא המלצה הוא החוק. ביהמ"ש לא מחוקק.

אם לדעת ביהמ"ש חוק סותר חוק אחר שיפנה לריבון ויבקש (לא יורה כי אין לו סמכות) את תשומת לב דעתו לסוגיה.
אם זה כך אז מדוע שבית משפט לא ידון בחוק יסוד עם אותה תוצאה - הודעה לכנסת שזה לא תקין?
איפה ניכתב שביהמ"ש רשאי לדון בחוק יסוד שנתקבל כדין?

ואם בית המשפט לא דן בחוק יסוד - מה ימנע מהכנסת הנוכחית להעביר תיקון לחוק יסוד שאומר כי תמשול 8 שנים ולהפילה צריך רוב בכנסת של 120 חברים?

ומה ימנע מביהמ"ש לטעון שיש לנו חוקה ?

וביננו, ב 75 השנים האחרונות הכנסת היתה מאוד מתונה. אני ואתה יכולים לשלוח הביתה את הכנסת איך נפטרים מאהרון ברק? ובעיקר משיכפוליו האידיאולוגיים?

נראה לך סביר שעולם ערכים שלא עבר את אחוז החסימה ינהל את המדינה בפתקאות?
אתה יכול להביא דוגמה למדינה בלי חוקה, בלי שני בתי נבחרים שבית המשפט לא יכול לבטל חוקים ?
מה קשור שני בתי פרלמנט? רוצה 2 בתים? פנה לכנסת ותציע שיכוננו חוק יסוד שיגדיר 2 בתים?

עד אז, אין.

ביהמ"ש מבטל חקיקה רק אם החוקה הסמיכה אותו ובאילו תנאים. לישראל אין חוקה.

אנא פנה לכנסת שיכוננו חוקה. עד אז אין.
והכי חשוב, אם דמוקרטיה זה איזונים ובלמים בין הרשויות - לשיטתך מי בולם את הכנסת?
מי שבולם את הכנסת הוא הצבור. שאחת לתקופה מפטר את מי שהוא רוצה וממנה אחרים. לא לפני הרבה שנים למפלגת "האבודה" היו 40-50 מנדטים שמכוחם היא הסמיכה ממשלה. כיום יש להם פחות מאצבעות יד אחת .

מי בולם את ביהמ"ש? מי מרסן את שכפוליו האידאולוגיה של אהרון ברק? איך אפשר לשלוח אותם הביתה?
 

jsphs

Well-known member
חמוד.

נשאלת שאלה איפה כתוב שחוק רגיל ניתן לפסילה על ידי ביהמ"ש?

את הכנסת הראשונה וחוסר הצלחתה לכונן חוקה מכירים. את הררי מכירים .

הבא צטוט מהחוק המאפשר פסילה של חוק רגיל. הבא צטוט שמאפשר לפסול חוק יסוד.

הבא מספר סעיף .

את הדעות שלי אני כותב מפורשות

זה שיש לך פה שצריך שטיפה באקונומיקה גם זה ברור.

אם לא תביא מספרי סעיפים השיחה נגמרה .
 

tby1

Active member
הבעיה זה לא הפה שלי אלא הראש הפאשיסטי שלך .

"מי שבולם את הכנסת הוא הצבור. שאחת לתקופה מפטר את מי שהוא רוצה וממנה אחרים. "

זו עריצות הרוב, לא דמוקרטיה. כנסת ללא בלם יכולה להחליט שאין יותר בחירות. מי מונע ממנה?

אתה כנראה בור לחלוטין בהיסטוריה כי ידוע שהיטלר מונה לקנצלר בהליך דמוקרטי ודרך חקיקה הפך את גרמניה לדיקטטורה פאשיסטית.

כנסת כל יכולה, ממשלה ושרים שבית משפט לא יכול לפסול החלטות (או המנעות מביצוע חובתם) בלתי סבירות שלהם - אין ספק דמוקרטיה לתפארת..... או אולי פאשיזם?

אני יודע שלא נעים להתעורר בבוקר ולהבין שאתה פאשיסט אך זה תאור מדוייק של מי שדוגל בכח חקיקה בלתי מוגבלת של הרשות המחוקקת, ואין כזה מצב באף דמוקרטיה - אתה מוזמן להפריח טענה זאת.

אגב, אתה כל הזמן שואל איפה כתוב שבית המשפט יכול או לא יכול וכו' - מדוע ממשלת ימין על מלא בשלישית לא מעבירה חוק פשוט - לבית משפט אין סמכות לבטל חוקים ולסיים את העניין? מדוע פטנטים של "פסקת התגברות" וכו'?

כי יש בחוק סמכות לבית משפט להתערב בחוקים- בחוק יסוד השפיטה "בית המשפט העליון, בשבתו כבית משפט גבוה לצדק, ידון בעניינים אשר הוא רואה צורך לתת בהם סעד למען הצדק ואשר אינם בסמכותו של בית משפט או של בית דין אחר" - אין שום הגבלה בחוק על במה בג"צ יכול לדון. - תגובתך?

ה
 
נערך לאחרונה ב:

jsphs

Well-known member
בעל פה הביוב,

אם תקרא את סעיף 9א לחוק יסוד הכנסת תבין שהיא יכולה אלא ברב של 80 ח"כ לדחות בחירות.

ל 80 מנדטים הימין מסיבות דמוגרפיות לא יגיע בעשור הקרוב. אולי בעשור הבא.

וגם, הימין הוכיח שהוא משתמש בכוחו הציבורי באופן מאוד מתון.

אני סומך על הצבור הרבה יותר מאשר על 15 איטולות ממונות בגלימות שחורות .

אגב, לא כל שופטי העליון לדעתי הם שכפולים של אהרון ברק. דעתי נוחה לדוגמא מסולברג, שטיין ואלרון.
 

tby1

Active member
פאשיסט קטן של כולנו,

אתה ממשיך בשיטה של לכתוב מלל לא קהורנטי - "סעיף 9א לחוק יסוד הכנסת תבין שהיא יכולה אלא ברב של 80 ח"כ לדחות בחירות." - מה מונע מחר מהמשלה לתקן את חוק היסוד שיאפשר דחיה של בחירות לנצח ברוב של 61? ברור לכולם אתה הרי תומך בפאשיזם נוסח גרמניה הנאצית - חקיקה ללא בלמים.

אתה מנסה לאמץ את אמירתו של סמוטריץ בנושא "תסמכו עלינו!" ??

איזונים ובלמים בין רשויות? מבחינתך האיזון והבלם לכנסת זה הערה של בית המשפט על חקיקה שנוגדת חוק יסוד. מה ההבדל בין זה לדרך בה הנאצים הפכו רפובליקה לדיקטטורה?
יהודו - פאשיסטים מסוכנים בדיוק כמו כל פאשיסט .מה ההבדל בין "שישרף לכם הכפר" ו "לשרוף את חווארה" ו- "מוות לערבים" מהתהגות השלטון בגרמניה הנאצית לפני מלחמת העולם?

וכמובן שכחת לתת דעתך על כך שעפ"י חוק יסוד השפיטה , בג"צ יכול לדון בכל נושא:


בית המשפט העליון ישב גם כבית משפט גבוה
לצדק; בשבתו כאמור ידון בענינים אשר הוא
רואה צורך לתת בהם סעד למען הצדק ואשר
אינם בסמכותו של בית משפט או של בית דין
אחר
בג"צ רשאי:

( )2לתת צווים לרשויות המדינה, לרשויות מקומיות, לפקידיהן ולגופים
ולאנשים אחרים הממלאים תפקידים ציבוריים על פי דין, לעשות
מעשה או להימנע מעשות מעשה במילוי תפקידיהם כדין, ואם
נבחרו או נתמנו שלא כדין – להימנע מלפעול;

אם כן, בית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק מוסמך לבלום ולאזן את הרשויות האחרות – כחלק מתפקידו וכן, כחלק מתפקידה של הרשות השופטת
בדמוקרטיות מהותיות

אז הנה , כאן כתוב שבג"צ יכול לדון בחוקים ולבטלם, כפי שעשה 22 פעמים....
 
נערך לאחרונה ב:

jsphs

Well-known member
פאשיסט קטן של כולנו,

חמוד, דעתי שמסכנה האישה שילדה אותך. אני מאחל לה שאין לה נכדים ונכדות ממך כי ברור לי שה- DNA שלך פגום.

השיחה ביננו הסתיימה.

אכתוב לך רק שאתה בור.


סעיף 9א לחוק יסוד הכנסת לא ניתן לשנוי אלא ברב של 80 ח"כ.


אצטט את פרופ' ברק מדינה (האוניברסיטה העברית):

"חוק־יסוד: הכנסת, סעיפים 9א (הארכת כהונתה של כנסת מסוימת תיעשה בחוק שנתקבל ברוב של 80 חברי־הכנסת), (שינויו של סעיף 9א ייעשה ברוב של 80 חברי־כנםת), (
כדי שיהיה אפשר לשנות את הוראות חוק־יסוד: הכנסת בתקנות־שעת־חירום נדרש לתקן את חוק־היסוד ברוב של 80 חברי־כנסת)".

בינתיים מי שמדבר על אלימות זה השמאל.

לאחרונה כולנו שמענו רוה"מ לשעבר מטעם השמאל שמדבר על חזרה לשלטון לאחר שגופות ירויות של יהודים יצופו בירקון הוא אמר מפורשות שלא מדובר בערבים מיו"ש או עובדים זרים.

לימין בניגוד לשמאל אין שאיפה לראות גופות של יהודים בירקון - לא של שמאלנים ולא של כל יהודי שהוא. השמאל אמנם טועה אבל אינו אויב.

לעניין סבירות. מציע לצופים לראות את הסרטון הבא שמבהיר שעילת הסבירות היא המצאה משנת 1992 של אהרון ברק. העילה הזו שקיימת בדין האנגלי ומשם מקורה לא שימשה ולא משמשת למה שאהרון ברק טיפח. עד 1992 רגע בו אהרון ברק ביצע הפיכה כעת הכנסת מורה (לא מבקשת) לשנות כוון.



 
נערך לאחרונה ב:
למעלה