נכון לא הכל ורוד במערב ...
התייחסות לדברים, שכתבת
* רכבות ונגישות - אכן על-פניו במערב יש שירות רכבות. אבל אני בכלל לא בטוח, שהוא מפותח. גם שם יש מקרים של בעיית נגישות. חלקם תועדו בפורום.
* רכבות כיום - כיום אין ממש קו רכבת מפותח לבירת ישראל - ירושלים. כאשר סוף-סוף יפעל קו A1 (שסביר להניח, שיהיה מונגש), עדיין לא ממש יהיה מענה ענייני בנסיעה מכיוון באר שבע או אשקלון. אלא אם ייסעו נסיעת עיקוף דרך תחנת נתב"ג או תל אביב, שסביר להניח שתהיה גם יקרה יותר בעלות הנסיעה.
* אוטובוסים בינעירוניים מונגשים באום אל-פחם: טרם ראיתי אותם ואני לא בטוח האם האוטובוסים האלה החלו לפעול. הם אמורים לפעול. או שהם פועלים בקווים הקיימים או שהם יפעלו. אני מניח, שאלה לא אמבסורדים, שפועלים בנתניה. זאת משום, שהאמבסורדים הם אוטובוסים עירוניים ואילו באום אל-פחם הם בינעירוניים. הסיבה, שטוענים להפעלת אוטובוסים בינעירוניים באום אל-פחם היא בגלל תשתית רעועה מדי לאוטובוס עירוני.
* אוטובוסים בינעירוניים בקווים פרבריים (כמו למשל הפזורה הבדואית, שכתבת): פועלים גם בקו 47 רעננה-תל אביב. בחברות החדשות ("חדשות" הכוונה לא ל"אגד" או "דן" הוותיקות) פועלים בקווים שונים אך ורק בינעירוניים, שקודם לכן פעלו ב"אגד" וב"דן" אוטובוסים עירוניים, בין אם באופן חלקי או באופן מלא. לפחות בחלק מן המקרים אלה תנאי המכרז. ייתכן, שגם חברות האוטובוסים מעדיפות את זה. אולי זה יותר משתלם להם מבחינת עלויות רכישה וטיפול שוטף. מובן, שחלק נכבד מן הנוסעים ולא רק הנכים, נפגעים מכך. אם כבר היה יותר הגיוני להפעיל אוטובוסים פרבריים, שבמקום שלוש מדרגות גבוהות יחסית יש שתי מדרגות, שמקלות על העליה בהם.
אני כמובן מסכים איתך, שכסף רב נשפך לאוכלוסיות שונות אחרות, שלא ראויות לכך או לגופים, שמתנהלים באופן לא יעיל ("רכבת ישראל" כבר אמרנו?).
הדבר הבא עלול לחמם אותך (...): יש אוטובוסים בקווי שירות של קבוצות כדורגל או כדורסל שונות. ביום-יום פועלים בקווי שירות. כאשר יש כמובן משחקים, הם כמובן עבור הקבוצה. בקיצור, פועלים הרבה בקווי שירות. באוטובוסים האלה יש פחות מושבים, בשביל נוחות לשחקנים. הם נראים מפואר יותר. כנראה עלות רכישה גבוהה יותר, מאשר אוטובוסים מקבילים אחרים. אם כבר יש בהם פחות מקומות ישיבה ואם כבר (כנראה. לא בטוח) השקיעו בהם יותר, לא היה זה יעיל יותר להשקיע עוד מעט, בכך שביום-יום הם יהיו מונגשים עם מעלון מתאים?
דבר נוסף, שיותר קשור להסעות פרטיות ולא לתחבורה ציבורית: יש חברות שונות, שיש בהם אוטובוסים עם מעלונים. עד כמה, שאני יודע ל"יונטייד טורס" ול"אגד הסעים" אין אוטובוסים כאלה. אלא אם דברים השתנו לאחרונה.
נכון לא הכל ורוד במערב ...
* רכבות ונגישות - ראיתי גם אני בפורום תמונות שהראו אי נגישות במדינות
שאנחנו חושבים שאצלם הכל מושלם , אם זה מדרגות וחוסר במעלית למשל
בתחנות מטרו אם אני לא טועה בגרמניה או באנגליה .
הגישה שלי היא ללמוד להפנים וליישם מהמקומות שבהן כן הנגישות היא טובה
לשאוף למצויינות .
* רכבות כיום - אתה יודע מה ... אני ממש לא אוהב את ההשקעות במילארדים בחיבור
ת"א - י"ם, כאילו מה ? זאת המדינה שלנו ? עם כל החפירות האלו יכלו להשקיע את הכספים
במקומות אחרים בהם האוכלוסייה הייתה באמת מרגישה בתרומה.
לא תמיד צריך מהר וקיצורי דרך , אפילו אם לוקח טיפה יותר זמן, אך עדיין מגיעים
אפשר לנסוע ברכבת מב"ש לירושלים דרך לוד .
* אוטובוסים בינעירוניים מונגשים באום אל-פחם:
אמבסורדים בארץ עושים גם נסיעות פארבריות , קרית גת-אשקלון 24 ק"מ שרובו
כביש בינעירוני [כביש 35]
* אוטובוסים בינעירוניים בקווים פרבריים :
אני חושב שזה לא הגיוני שאוטובוסים בינעירוניים יפעלו בקו 47 ת"א-רעננה
הרי זה קו עירוני/פארברי קלאסי .
"אם כבר היה יותר הגיוני להפעיל אוטובוסים פרבריים, שבמקום שלוש מדרגות גבוהות יחסית יש שתי מדרגות, שמקלות על העליה בהם."
מדרגה זו מדרגה , זה לא משנה , מוגבל בניידות יתקשה אם בכלל לטפס אותם שלא לדבר על
נכה בכיסא גלגלים.
אני מכיר את האוטובוסים של קבוצות הכדורגל , בעוד שיש אוטובוסים בינעירוניים שאני בקושי
מצליח לקפל את הרגליים שלי שם, שיתביישו להם .
אני לא חושב שבנוגע למרחב ישיבה באוטובוס מדובר באוטובוס שונה
פשוט יש פחות מקומות ישיבה , בקיימים אין בעיה לשנות , פשוט מפרקים בכל שורה
זוג מושבים ומצמצמים רווחים .
אתה יודע מה באמת מרגיז אותי ?
ילדים שהם נכים בכסאות גלגלים , במקום שיסעו בהסעה שמותאמת לנגישות
יחד עם ילדים שהם לא מוגבלים בניידות , הם נוסעים לבד .
מגיל קטן מפרידים בינהם אז מה מצפים שיהיה שיהיו גדולים ?