מהו ההליך החוקי לצו ריתוק למקום המגורים ?

מצב
הנושא נעול.

Sephiroth

Member
התחבורה הציבורית בארץ לא קיימת

מהו ההליך החוקי לצו ריתוק למקום המגורים ?
משום שאזרחים חילונים ללא רכב רותקו למקום מגוריהם ל73 שעות אני שואל את המומחים בפורום מהו התהליך החוקי שאחריו שופט יכול להוציא צו כזה לתושב ישראל, כי הצעד הזה לא ננקט. כמו כן - האם יש מקום לבקש פיצוי מול ריתוק בלתי חוקי ללא צו שופט.
התחבורה הציבורית בארץ לא קיימת
זו תחבורה "אינטרסנטית" ולא תחבורה ציבורית, והפסקתה בשבתות וחגים היא רק נדבך אחד קטן ברעה חולה גדולה הרבה יותר.

התחבורה הציבורית בארץ צריכה קודם כל להשתדרג בתפיסה, וזה לא עניין פשוט במדינה שחיה את רעיון הרכב הפרטי.

כשאזרחי ישראל ומנהגיה יבינו שתחבורה ציבורית היא תשתית חיונית במדינה בדיוק כמו מים, חשמל וביוב אולי יהיה שינוי אמיתי (ובמסגרתו גם תופעל תחבורה בשבתות וחגים).
 

mister K

New member
אכן, מדויק לצערי...

התחבורה הציבורית בארץ לא קיימת
זו תחבורה "אינטרסנטית" ולא תחבורה ציבורית, והפסקתה בשבתות וחגים היא רק נדבך אחד קטן ברעה חולה גדולה הרבה יותר.

התחבורה הציבורית בארץ צריכה קודם כל להשתדרג בתפיסה, וזה לא עניין פשוט במדינה שחיה את רעיון הרכב הפרטי.

כשאזרחי ישראל ומנהגיה יבינו שתחבורה ציבורית היא תשתית חיונית במדינה בדיוק כמו מים, חשמל וביוב אולי יהיה שינוי אמיתי (ובמסגרתו גם תופעל תחבורה בשבתות וחגים).
אכן, מדויק לצערי...
בחיפה אמנם נראים עכשיו סימנים ראשונים של שינוי הגישה, אבל כל עוד שר התחבורה נשאר צבוע ומסרב לדון בביטול עוצר השבת במקומות אחרים אז כנראה שהגישה שלו לא השתנתה.
 

stratomaximus

New member
בצעירותו, שר התחבורה למד בישיבה תיכונית

אכן, מדויק לצערי...
בחיפה אמנם נראים עכשיו סימנים ראשונים של שינוי הגישה, אבל כל עוד שר התחבורה נשאר צבוע ומסרב לדון בביטול עוצר השבת במקומות אחרים אז כנראה שהגישה שלו לא השתנתה.
בצעירותו, שר התחבורה למד בישיבה תיכונית
כלומר זכה לחינוך דתי. מה הפלא שאין לו שום כוונה לפעול נגד הכפייה הדתית בארץ?
 

stratomaximus

New member
גם המפקח על התעבורה חובש כיפה.

בצעירותו, שר התחבורה למד בישיבה תיכונית
כלומר זכה לחינוך דתי. מה הפלא שאין לו שום כוונה לפעול נגד הכפייה הדתית בארץ?
גם המפקח על התעבורה חובש כיפה.
(זה שאחראי על אישור כל שינוי בנהלי התח"צ במדינה)
והוא אפילו הודה בגלוי שהוא יפעל נגד התחבורה הציבורית בשבת, לפי ראיית עולמו האישית, ובלי קשר לעובדה שבמדינה דמוקרטית אסור לנושא תפקיד ציבורי לפעול משיקולים זרים, אלא אם מדובר ברפובליקת בננות...
 

mister K

New member
גם לשר התחבורה אסור לפעול לפי "הסטטוס קוו".

גם המפקח על התעבורה חובש כיפה.
(זה שאחראי על אישור כל שינוי בנהלי התח"צ במדינה)
והוא אפילו הודה בגלוי שהוא יפעל נגד התחבורה הציבורית בשבת, לפי ראיית עולמו האישית, ובלי קשר לעובדה שבמדינה דמוקרטית אסור לנושא תפקיד ציבורי לפעול משיקולים זרים, אלא אם מדובר ברפובליקת בננות...
גם לשר התחבורה אסור לפעול לפי "הסטטוס קוו".
זאת משום שלסטטוס קוו אין כל תוקף חוקי!
על כך התבססה עתירת עיריית תל אביב לבג"צ שבינתיים בוטלה ועל כך מתבססת עתירתה של עיריית הרצליה בנוסע להפעלת קו 29 בשבתות, שעדיין עומדת ותלויה.

אגב בנוגע לעתירה של עיריית תל אביב, משיכתה חזרה על ידי סיעת מרצ נבעה מהסיבה שהעירייה בראשות חולדאי כלל לא הגישה כל בקשה להפעיל תח"צ בשבת, לכן לא היה כל טעם לעסוק בעתירה זו! זו הסיבה ולא שום סיבה אחרת... בקיצור, חולדאי סתם קישקש ובפועל כלל לא התכוון להפעיל תח"צ בשבת.
הבירור נעשה עם הגורמים הבכירים ביותר בסיעת מרצ וניצן הורוביץ מצדו התחייב להגיש את העתירה בשנית אם ייבחר לראשות העיר. ברגע שתוגש בקשה רשמית של העירייה, יהיה לכך תוקף חוקי ובג"צ יהיה חייב לעסוק בסוגיה, שכן אין להסתמך על הסטטוס קוו בפסילת בקשות מסוג אלו.
 

stratomaximus

New member
לא מפתיע אותי... לא יודע עד כמה הקול הדתי

גם לשר התחבורה אסור לפעול לפי "הסטטוס קוו".
זאת משום שלסטטוס קוו אין כל תוקף חוקי!
על כך התבססה עתירת עיריית תל אביב לבג"צ שבינתיים בוטלה ועל כך מתבססת עתירתה של עיריית הרצליה בנוסע להפעלת קו 29 בשבתות, שעדיין עומדת ותלויה.

אגב בנוגע לעתירה של עיריית תל אביב, משיכתה חזרה על ידי סיעת מרצ נבעה מהסיבה שהעירייה בראשות חולדאי כלל לא הגישה כל בקשה להפעיל תח"צ בשבת, לכן לא היה כל טעם לעסוק בעתירה זו! זו הסיבה ולא שום סיבה אחרת... בקיצור, חולדאי סתם קישקש ובפועל כלל לא התכוון להפעיל תח"צ בשבת.
הבירור נעשה עם הגורמים הבכירים ביותר בסיעת מרצ וניצן הורוביץ מצדו התחייב להגיש את העתירה בשנית אם ייבחר לראשות העיר. ברגע שתוגש בקשה רשמית של העירייה, יהיה לכך תוקף חוקי ובג"צ יהיה חייב לעסוק בסוגיה, שכן אין להסתמך על הסטטוס קוו בפסילת בקשות מסוג אלו.
לא מפתיע אותי... לא יודע עד כמה הקול הדתי
משמעותי בתל אביב,
אבל כנראה חולדאי בתור פוליטיקאי משופשף וחלקלק מנסה להלך בין הטיפות, כך שכולם יחשבו שהוא עושה את המקסימום לטובתם, ויצביעו לו.
 

amit1270

New member
עם כל הפגמים, שלא חסרים, לא צריך להיסחף

התחבורה הציבורית בארץ לא קיימת
זו תחבורה "אינטרסנטית" ולא תחבורה ציבורית, והפסקתה בשבתות וחגים היא רק נדבך אחד קטן ברעה חולה גדולה הרבה יותר.

התחבורה הציבורית בארץ צריכה קודם כל להשתדרג בתפיסה, וזה לא עניין פשוט במדינה שחיה את רעיון הרכב הפרטי.

כשאזרחי ישראל ומנהגיה יבינו שתחבורה ציבורית היא תשתית חיונית במדינה בדיוק כמו מים, חשמל וביוב אולי יהיה שינוי אמיתי (ובמסגרתו גם תופעל תחבורה בשבתות וחגים).
עם כל הפגמים, שלא חסרים, לא צריך להיסחף
התחבורה הציבורית בארץ רחוקה משלמות והשבתתה בשבתות וחגים צריכה להיפסק, אבל מכאן ועד לקביעה נחרצת שהיא "לא קיימת", קצת הלכת רחוק. דווקא בשנים האחרונות יש שינוי תפיסה נרחב ויש יותר ויותר הכרה בתחבורה הציבורית כתשתית חיונית ובצורך לפתח אותה. לפעמים זה מגיע לדברים אבסורדיים כמו הנת"צ חסר השימוש בכביש 20.
 

Ccyclist

Well-known member
בדיוק, יש משתמשי תח"צ קבועים שתלויים בה.

עם כל הפגמים, שלא חסרים, לא צריך להיסחף
התחבורה הציבורית בארץ רחוקה משלמות והשבתתה בשבתות וחגים צריכה להיפסק, אבל מכאן ועד לקביעה נחרצת שהיא "לא קיימת", קצת הלכת רחוק. דווקא בשנים האחרונות יש שינוי תפיסה נרחב ויש יותר ויותר הכרה בתחבורה הציבורית כתשתית חיונית ובצורך לפתח אותה. לפעמים זה מגיע לדברים אבסורדיים כמו הנת"צ חסר השימוש בכביש 20.
בדיוק, יש משתמשי תח"צ קבועים שתלויים בה.
הרי לולא היו לא היה הפורום ולא היה העניין הגדול בכל פעם שיש ארגון מחדש או אמצעי תחבורה או קו חדש.

אמנם יש הרבה מה לשפר, אך מדובר שירות חיוני שרבים משתמשים בו.
 

alonsit1

New member


התחבורה הציבורית בארץ לא קיימת
זו תחבורה "אינטרסנטית" ולא תחבורה ציבורית, והפסקתה בשבתות וחגים היא רק נדבך אחד קטן ברעה חולה גדולה הרבה יותר.

התחבורה הציבורית בארץ צריכה קודם כל להשתדרג בתפיסה, וזה לא עניין פשוט במדינה שחיה את רעיון הרכב הפרטי.

כשאזרחי ישראל ומנהגיה יבינו שתחבורה ציבורית היא תשתית חיונית במדינה בדיוק כמו מים, חשמל וביוב אולי יהיה שינוי אמיתי (ובמסגרתו גם תופעל תחבורה בשבתות וחגים).
 

alonsit1

New member
במחילה, למי זה בכלל משנה?

מהו ההליך החוקי לצו ריתוק למקום המגורים ?
משום שאזרחים חילונים ללא רכב רותקו למקום מגוריהם ל73 שעות אני שואל את המומחים בפורום מהו התהליך החוקי שאחריו שופט יכול להוציא צו כזה לתושב ישראל, כי הצעד הזה לא ננקט. כמו כן - האם יש מקום לבקש פיצוי מול ריתוק בלתי חוקי ללא צו שופט.
במחילה, למי זה בכלל משנה?
הנה יש לנו בשעה טובה ומוצלחת ממשלה חילונית למהדרין, החרדים קיבלו כרטיס אדום בוהק אבל לגמרי, וראה זה פלא: אין תח"צ בשבת וחג, הדוסים ממשיכים לטחון את הקופה כאילו כלום, וחוץ מהתאריך כלום לא השתנה וכנראה שגם לא ישתנה. כי ככה זה אצלנו וחלאס כבר עם הפנטזיות על רכבות ואוטובוסים בשבת והשקעה ברמה הלאומית גם במגזר החילוני. אנחנו פה כדי לממן את החרדים, לחטוף את ההפרשות החומות-צהובות שלהם בפרצוף ולחזור כדי לקבל עוד ועוד. ואם עדיין מקנן בלבך ספק בנושא, צא ושמע את דברי נשיאנו המהולל, מר שמעון פרס, מן הזמן האחרון (העתקתי מאתר קול ישראל):

נשיא המדינה קיים מפגש ייחודי עם 60 צעירים חרדים בני ישיבות מיר, חברון, עטרת ישראל ופונוביץ' במטרה לחזק את הדו-שיח בין המגזרים השונים בחברה הישראלית. נשיא המדינה לצעירים החרדים:
"הציבור החרדי הוא חלק חשוב בעם היהודי ובמדינת ישראל" אמר הנשיא פרס.

אתה יודע מה? לשם שינוי, אני שותק ולא אומר כלום ובמקום זאת, נותן לך במה חופשית לגמרי. כולי אוזן.
 

אורי404

New member
לדעתי אתה נוגע בנקודות הקשות יותר

במחילה, למי זה בכלל משנה?
הנה יש לנו בשעה טובה ומוצלחת ממשלה חילונית למהדרין, החרדים קיבלו כרטיס אדום בוהק אבל לגמרי, וראה זה פלא: אין תח"צ בשבת וחג, הדוסים ממשיכים לטחון את הקופה כאילו כלום, וחוץ מהתאריך כלום לא השתנה וכנראה שגם לא ישתנה. כי ככה זה אצלנו וחלאס כבר עם הפנטזיות על רכבות ואוטובוסים בשבת והשקעה ברמה הלאומית גם במגזר החילוני. אנחנו פה כדי לממן את החרדים, לחטוף את ההפרשות החומות-צהובות שלהם בפרצוף ולחזור כדי לקבל עוד ועוד. ואם עדיין מקנן בלבך ספק בנושא, צא ושמע את דברי נשיאנו המהולל, מר שמעון פרס, מן הזמן האחרון (העתקתי מאתר קול ישראל):

נשיא המדינה קיים מפגש ייחודי עם 60 צעירים חרדים בני ישיבות מיר, חברון, עטרת ישראל ופונוביץ' במטרה לחזק את הדו-שיח בין המגזרים השונים בחברה הישראלית. נשיא המדינה לצעירים החרדים:
"הציבור החרדי הוא חלק חשוב בעם היהודי ובמדינת ישראל" אמר הנשיא פרס.

אתה יודע מה? לשם שינוי, אני שותק ולא אומר כלום ובמקום זאת, נותן לך במה חופשית לגמרי. כולי אוזן.
לדעתי אתה נוגע בנקודות הקשות יותר
על כך, שגורמים שונים ממשיכים "לטחון את הקופה כאילו כלום". זוהי לדעתי הצרה הגדולה עבור מי, שכן עובדים. בין אם אלה עובדים חילוניים או דתיים, שעובדים.
 

אורי404

New member
מהו ההליך החוקי לחופש ולחגיגות לעובדים?

מהו ההליך החוקי לצו ריתוק למקום המגורים ?
משום שאזרחים חילונים ללא רכב רותקו למקום מגוריהם ל73 שעות אני שואל את המומחים בפורום מהו התהליך החוקי שאחריו שופט יכול להוציא צו כזה לתושב ישראל, כי הצעד הזה לא ננקט. כמו כן - האם יש מקום לבקש פיצוי מול ריתוק בלתי חוקי ללא צו שופט.
מהו ההליך החוקי לחופש ולחגיגות לעובדים?
טוב, שיש אפשרות לעובדים לנוח ולהיות עם בני משפחותיהם.
כאשר בישראל יש חגים מוסלמים יש צמצום בכמות הנסיעות של האוטובוסים; נהגי אוטובוסים רבים בחברות האוטובוסים השונות הם מוסלמים. בפועל מבטלים נסיעות בקווי האוטובוסים השונים, בין אם כל הנסיעות של הקו או חלק מהנסיעות.
כך, שלגיטימי לדעתי שיהיה חופש גם לעובדים יהודים בתקופת החג ושיתאפשר להם לחגוג עם שני משפחתם.
אצל נהגי אוטובוסים רבים בהסעות פרטיות (שחלק ניכר מהם עובדים בסופי השבוע), ניתן לראות נהגים רבים או שלא הצליחו להקים משפחה או שהם פרודים/גרושים. אני מודה ומתוודה, שלא ערכתי ספירה מקיפה ושאין לי נתונים רשמיים לכך. גם ניתן לטעון, שבאופן כללי יש תופעה גדולה של גירושין. ועדיין אני סבור, שבתחום ההסעות הפרטיות יש את זה באופן בולט.
זוהי הסיבה, שאפשר* לא להתלונן על השבתת תחבורה ציבורית במהלך החגים.
ניתן לטעון, שמוניות פועלות. אבל שם חלק גדול מנהגי המוניות הם עצמאיים ולא שכירים. הם אדונים לעצמם וזה שונה מאשר נהגי אוטובוסים, שהם במעמד עובד שכיר.
 

mister K

New member
נו באמת אורי, אתה גורר אותי שוב לויכוח הזה...

מהו ההליך החוקי לחופש ולחגיגות לעובדים?
טוב, שיש אפשרות לעובדים לנוח ולהיות עם בני משפחותיהם.
כאשר בישראל יש חגים מוסלמים יש צמצום בכמות הנסיעות של האוטובוסים; נהגי אוטובוסים רבים בחברות האוטובוסים השונות הם מוסלמים. בפועל מבטלים נסיעות בקווי האוטובוסים השונים, בין אם כל הנסיעות של הקו או חלק מהנסיעות.
כך, שלגיטימי לדעתי שיהיה חופש גם לעובדים יהודים בתקופת החג ושיתאפשר להם לחגוג עם שני משפחתם.
אצל נהגי אוטובוסים רבים בהסעות פרטיות (שחלק ניכר מהם עובדים בסופי השבוע), ניתן לראות נהגים רבים או שלא הצליחו להקים משפחה או שהם פרודים/גרושים. אני מודה ומתוודה, שלא ערכתי ספירה מקיפה ושאין לי נתונים רשמיים לכך. גם ניתן לטעון, שבאופן כללי יש תופעה גדולה של גירושין. ועדיין אני סבור, שבתחום ההסעות הפרטיות יש את זה באופן בולט.
זוהי הסיבה, שאפשר* לא להתלונן על השבתת תחבורה ציבורית במהלך החגים.
ניתן לטעון, שמוניות פועלות. אבל שם חלק גדול מנהגי המוניות הם עצמאיים ולא שכירים. הם אדונים לעצמם וזה שונה מאשר נהגי אוטובוסים, שהם במעמד עובד שכיר.
נו באמת אורי, אתה גורר אותי שוב לויכוח הזה...
שורה תחתונה: אוטובוס ציבורי זה דבר שצריך לפעול 24/7 בדיוק כמו בכל העולם.
איך זה שרק כאן בישראל, נהגים לדבריך לא מצליחים להקים משפחה ומתגרשים ולא חוגגים עם המשפחות וכולי וכולי ובכל העולם הם מסתדרים יפה מאוד עם עבודה של שבעה ימים בשבוע?
והאם נהגים בתחבורה הציבורית שלא עובדים בשבתות לא מתגרשים?? מה זה קשור בכלל?! זה נכון וידוע שאופי העבודה באגד ובכלל כנהג אוטובוס יכול להקשות על זוגיות, אבל מי שהזוגיות שלו מספיק חזקה עומד בזה יפה מאוד וכמובן שאין לכך שום קשר לכן שבת או לא שבת פעם בכמה זמן.

בחיאת, די עם זה כבר... ואתה יודע שיש לי הרבה חברים טובים שהם נהגי אוטובוס.
יש מקומות עבודה שמוגדרים כ-"מפעל חיוני" ובהם עובדים צריכים לפעמים לעבוד בשבת וגם החוק מאשר זאת (גם מקום העבודה שלי הוא כזה ואני עובד מדי פעם שבתות).
שירות התחבורה הציבורית מוגדר בחוק שעות עבודה ומנוחה כשירות חיוני וכנגזרת מכך, כל חברות התח"צ מוגדרות כמפעל חיוני המחייב עבודה בסופי שבוע כמו בכל חברת תח"צ בעולם. כמובן שהעובדים מתוגמלים בהתאם.
הסיבה היחידה שזה לא קורה כאן (או קורה באופן מצומצם ובלתי מספק) היא גחמה דתית שנכפית על כולנו עוד מימי המנדט ולא מעוגנת בשום חוק. אז לא כולם אוהבים לעבוד בשבת, אבל אין מה לעשות וזהו כלל לא טיעון לאי מתן השירות. מי שדתי לא יעבוד ומי שלא יעבוד לפעמים ויתוגמל. תאמין לי שלא השבת פעם בחודש היא שתשנה את מצבם המשפחתי של הנהגים, שכך או כך הרבה מהם מגיעים לעבוד במוצאי שבת והיו מעדיפים לעבוד שבת שלמה פעם בחודש במקום מספר שעות בכל מוצ"ש.
ומה נראה לך, שכיום באגד לא עובדים בשבת נהגים, סדרנים, ריכוז (שפועל 24/7)? ובדן לא עובדים מוציאי חברים ונהגים לרשות כבר משבת בצהריים? עובדים ועוד איך...
עוצר השבת הוא המצאה ישראלית גרועה ביותר שבבסיסה עומדות כפייה דתית וחוסר מודעות לשירות תח"צ בלבד. השירות צריך להינתן כמו בכל העולם, אין שום הבדל בין הנהגים פה או שם!
 

guyweiss

New member


נו באמת אורי, אתה גורר אותי שוב לויכוח הזה...
שורה תחתונה: אוטובוס ציבורי זה דבר שצריך לפעול 24/7 בדיוק כמו בכל העולם.
איך זה שרק כאן בישראל, נהגים לדבריך לא מצליחים להקים משפחה ומתגרשים ולא חוגגים עם המשפחות וכולי וכולי ובכל העולם הם מסתדרים יפה מאוד עם עבודה של שבעה ימים בשבוע?
והאם נהגים בתחבורה הציבורית שלא עובדים בשבתות לא מתגרשים?? מה זה קשור בכלל?! זה נכון וידוע שאופי העבודה באגד ובכלל כנהג אוטובוס יכול להקשות על זוגיות, אבל מי שהזוגיות שלו מספיק חזקה עומד בזה יפה מאוד וכמובן שאין לכך שום קשר לכן שבת או לא שבת פעם בכמה זמן.

בחיאת, די עם זה כבר... ואתה יודע שיש לי הרבה חברים טובים שהם נהגי אוטובוס.
יש מקומות עבודה שמוגדרים כ-"מפעל חיוני" ובהם עובדים צריכים לפעמים לעבוד בשבת וגם החוק מאשר זאת (גם מקום העבודה שלי הוא כזה ואני עובד מדי פעם שבתות).
שירות התחבורה הציבורית מוגדר בחוק שעות עבודה ומנוחה כשירות חיוני וכנגזרת מכך, כל חברות התח"צ מוגדרות כמפעל חיוני המחייב עבודה בסופי שבוע כמו בכל חברת תח"צ בעולם. כמובן שהעובדים מתוגמלים בהתאם.
הסיבה היחידה שזה לא קורה כאן (או קורה באופן מצומצם ובלתי מספק) היא גחמה דתית שנכפית על כולנו עוד מימי המנדט ולא מעוגנת בשום חוק. אז לא כולם אוהבים לעבוד בשבת, אבל אין מה לעשות וזהו כלל לא טיעון לאי מתן השירות. מי שדתי לא יעבוד ומי שלא יעבוד לפעמים ויתוגמל. תאמין לי שלא השבת פעם בחודש היא שתשנה את מצבם המשפחתי של הנהגים, שכך או כך הרבה מהם מגיעים לעבוד במוצאי שבת והיו מעדיפים לעבוד שבת שלמה פעם בחודש במקום מספר שעות בכל מוצ"ש.
ומה נראה לך, שכיום באגד לא עובדים בשבת נהגים, סדרנים, ריכוז (שפועל 24/7)? ובדן לא עובדים מוציאי חברים ונהגים לרשות כבר משבת בצהריים? עובדים ועוד איך...
עוצר השבת הוא המצאה ישראלית גרועה ביותר שבבסיסה עומדות כפייה דתית וחוסר מודעות לשירות תח"צ בלבד. השירות צריך להינתן כמו בכל העולם, אין שום הבדל בין הנהגים פה או שם!
 

אורי404

New member
אני מוכן מראש לעמוד על טעותי אם תהיה

נו באמת אורי, אתה גורר אותי שוב לויכוח הזה...
שורה תחתונה: אוטובוס ציבורי זה דבר שצריך לפעול 24/7 בדיוק כמו בכל העולם.
איך זה שרק כאן בישראל, נהגים לדבריך לא מצליחים להקים משפחה ומתגרשים ולא חוגגים עם המשפחות וכולי וכולי ובכל העולם הם מסתדרים יפה מאוד עם עבודה של שבעה ימים בשבוע?
והאם נהגים בתחבורה הציבורית שלא עובדים בשבתות לא מתגרשים?? מה זה קשור בכלל?! זה נכון וידוע שאופי העבודה באגד ובכלל כנהג אוטובוס יכול להקשות על זוגיות, אבל מי שהזוגיות שלו מספיק חזקה עומד בזה יפה מאוד וכמובן שאין לכך שום קשר לכן שבת או לא שבת פעם בכמה זמן.

בחיאת, די עם זה כבר... ואתה יודע שיש לי הרבה חברים טובים שהם נהגי אוטובוס.
יש מקומות עבודה שמוגדרים כ-"מפעל חיוני" ובהם עובדים צריכים לפעמים לעבוד בשבת וגם החוק מאשר זאת (גם מקום העבודה שלי הוא כזה ואני עובד מדי פעם שבתות).
שירות התחבורה הציבורית מוגדר בחוק שעות עבודה ומנוחה כשירות חיוני וכנגזרת מכך, כל חברות התח"צ מוגדרות כמפעל חיוני המחייב עבודה בסופי שבוע כמו בכל חברת תח"צ בעולם. כמובן שהעובדים מתוגמלים בהתאם.
הסיבה היחידה שזה לא קורה כאן (או קורה באופן מצומצם ובלתי מספק) היא גחמה דתית שנכפית על כולנו עוד מימי המנדט ולא מעוגנת בשום חוק. אז לא כולם אוהבים לעבוד בשבת, אבל אין מה לעשות וזהו כלל לא טיעון לאי מתן השירות. מי שדתי לא יעבוד ומי שלא יעבוד לפעמים ויתוגמל. תאמין לי שלא השבת פעם בחודש היא שתשנה את מצבם המשפחתי של הנהגים, שכך או כך הרבה מהם מגיעים לעבוד במוצאי שבת והיו מעדיפים לעבוד שבת שלמה פעם בחודש במקום מספר שעות בכל מוצ"ש.
ומה נראה לך, שכיום באגד לא עובדים בשבת נהגים, סדרנים, ריכוז (שפועל 24/7)? ובדן לא עובדים מוציאי חברים ונהגים לרשות כבר משבת בצהריים? עובדים ועוד איך...
עוצר השבת הוא המצאה ישראלית גרועה ביותר שבבסיסה עומדות כפייה דתית וחוסר מודעות לשירות תח"צ בלבד. השירות צריך להינתן כמו בכל העולם, אין שום הבדל בין הנהגים פה או שם!
אני מוכן מראש לעמוד על טעותי אם תהיה
אולי תנאי העבודה באירופה ובאזורים אחרים מסודרים יותר. אולי מראש יש כמות גדולה מאוד של עובדים ומשם הדברים מתגלגלים ומסתדרים בעצמם.
אני למשל זוכר, שהעלו דוגמא לסידור עבודה. אם הבנתי נכון שם הסידור פרוס וסגור על פני מספר חודשים. פה בישראל, אפילו ב"אגד", שהיא חברה מסודרת יש רבים, שהסידור הוא משבוע לשבוע. כך, שנראה שאופן העבודה שונה בישראל מאשר אירופה.
פעם הגשתי מועמדות לעבודה. רכז הגיוס שאל האם אסכים לעבוד, במקום מסודר עם כל מה, שנלווה לכך בתוספת שכר בשבתות. עניתי בשלילה. הוא ענה, שהדרישה היא נכונות לעבודה בסופי שבוע.
באירופה, כנראה (ממש לא בטוח), שמצב העובדים הוא שונה ואולי אין צורך בשאלה של מוכנות ביום השבתון.
אני מסכים איתך, שיש עובדים ב"אגד", שמוכנים לעבוד במהלך השבת. אבל אני מכיר גם עובדים ב"אגד", ב"דן" ובחברות אחרות. אני מכיר בכלל לא מעטים, שגם לא מעוניינים לעבוד במוצאי שבת.
אני חושב, שהדברים כאן עוד לא מוסדרים עד הסוף ולכן אני רואה פתח לבעיה.
לגבי השוואה של נהגים גרושים וכו' - אני חושב (אבל כאמור אין בידי נתונים רשמיים לכך), שהמצב בנהגים בהסעות פרטיות, שונה מהמצב בקרב עובדי "אגד" ו"דן". בין היתר משום, שרבים בהסעות פרטיות נמצאות בשבת או בשישי-שבת מחוץ לבית.
 

mister K

New member
אז אתה לא באמת יודע...

אני מוכן מראש לעמוד על טעותי אם תהיה
אולי תנאי העבודה באירופה ובאזורים אחרים מסודרים יותר. אולי מראש יש כמות גדולה מאוד של עובדים ומשם הדברים מתגלגלים ומסתדרים בעצמם.
אני למשל זוכר, שהעלו דוגמא לסידור עבודה. אם הבנתי נכון שם הסידור פרוס וסגור על פני מספר חודשים. פה בישראל, אפילו ב"אגד", שהיא חברה מסודרת יש רבים, שהסידור הוא משבוע לשבוע. כך, שנראה שאופן העבודה שונה בישראל מאשר אירופה.
פעם הגשתי מועמדות לעבודה. רכז הגיוס שאל האם אסכים לעבוד, במקום מסודר עם כל מה, שנלווה לכך בתוספת שכר בשבתות. עניתי בשלילה. הוא ענה, שהדרישה היא נכונות לעבודה בסופי שבוע.
באירופה, כנראה (ממש לא בטוח), שמצב העובדים הוא שונה ואולי אין צורך בשאלה של מוכנות ביום השבתון.
אני מסכים איתך, שיש עובדים ב"אגד", שמוכנים לעבוד במהלך השבת. אבל אני מכיר גם עובדים ב"אגד", ב"דן" ובחברות אחרות. אני מכיר בכלל לא מעטים, שגם לא מעוניינים לעבוד במוצאי שבת.
אני חושב, שהדברים כאן עוד לא מוסדרים עד הסוף ולכן אני רואה פתח לבעיה.
לגבי השוואה של נהגים גרושים וכו' - אני חושב (אבל כאמור אין בידי נתונים רשמיים לכך), שהמצב בנהגים בהסעות פרטיות, שונה מהמצב בקרב עובדי "אגד" ו"דן". בין היתר משום, שרבים בהסעות פרטיות נמצאות בשבת או בשישי-שבת מחוץ לבית.
אז אתה לא באמת יודע...
אין שום הבדל בין ציבור הנהגים בישראל לבין ציבור הנהגים באירופה, חוץ מהעובדה שכאן כבר התרגלו שלא עובדים בשבת.
כמובן שיש גם את הנהגים הדתיים אך הם לא מהווים רוב והם כמובן לא יעבדו.
גם כיום אגד פועלת בשבת במקומות רבים בארץ וגם דן מתחילה לעבוד לפני צאת השבת. זה ממש לא מפריע לקבלה של נהגים דתיים לעבודה שיודעים שלא יעבדו שבתות כי יש מספיק מי שמוכן ורוצה לעבוד בשבת (גם ככה רוב נהגי דן שעובדים כיום מוצ"ש הם חילונים שההופעה שלהם היא לפני צאת השבת או ממש מעט אחרי צאתה, יש מעט דתיים שעובדים בסידורים המאוחרים).

לגבי אחוז הגירושין בקרב נהגי אוטובוס, אמנם גם לי אין נתונים מדויקים (ובאמת יהיה מעניין לבדוק זאת) אבל אל תהיה בטוח שבפרטיים אחוז הגירושין גבוה יותר מבתחבורה הציבורית.
גם באגד ובדן עובדים הרבה נהגים גרושים או שמתגרשים בזמן עבודתם (צעירים שרק נכנסים לאגד עובדים קשה מאוד וזה ממש לא קשור לשבת או יום חול) וכמובן שיש גם לא מעט נהגים שעוברים מתח"צ לפרטי ולהיפך, במיוחד בעידן ריבוי החברות.

שורה תחתונה, במקומות מסוימים צריך לעבוד בשבת ואין מה לעשות.
אני משוכנע שגם אם יתרחב היקף התח"צ בשבת, זכויות העובדים לא תיפגענה. בדיוק כמו שכיום זכויותיהם של נהגי אגד בחיפה, אילת ובכל מקום אחר בו עובדים בשבת (כולל המטרונית של דן בחיפה) אינן נפגעות למרות העבודה מדי פעם ביום המנוחה. זה כלל לא שיקול למתן השירות.

לכן למרות האמפטיה הרבה מאוד שיש לי למקצוע הזה, זה ממש לא שיקול בעיני.
 

אורי404

New member
רתם, ב"דן" אם אני לא טועה ניסו לשנות את זה

אז אתה לא באמת יודע...
אין שום הבדל בין ציבור הנהגים בישראל לבין ציבור הנהגים באירופה, חוץ מהעובדה שכאן כבר התרגלו שלא עובדים בשבת.
כמובן שיש גם את הנהגים הדתיים אך הם לא מהווים רוב והם כמובן לא יעבדו.
גם כיום אגד פועלת בשבת במקומות רבים בארץ וגם דן מתחילה לעבוד לפני צאת השבת. זה ממש לא מפריע לקבלה של נהגים דתיים לעבודה שיודעים שלא יעבדו שבתות כי יש מספיק מי שמוכן ורוצה לעבוד בשבת (גם ככה רוב נהגי דן שעובדים כיום מוצ"ש הם חילונים שההופעה שלהם היא לפני צאת השבת או ממש מעט אחרי צאתה, יש מעט דתיים שעובדים בסידורים המאוחרים).

לגבי אחוז הגירושין בקרב נהגי אוטובוס, אמנם גם לי אין נתונים מדויקים (ובאמת יהיה מעניין לבדוק זאת) אבל אל תהיה בטוח שבפרטיים אחוז הגירושין גבוה יותר מבתחבורה הציבורית.
גם באגד ובדן עובדים הרבה נהגים גרושים או שמתגרשים בזמן עבודתם (צעירים שרק נכנסים לאגד עובדים קשה מאוד וזה ממש לא קשור לשבת או יום חול) וכמובן שיש גם לא מעט נהגים שעוברים מתח"צ לפרטי ולהיפך, במיוחד בעידן ריבוי החברות.

שורה תחתונה, במקומות מסוימים צריך לעבוד בשבת ואין מה לעשות.
אני משוכנע שגם אם יתרחב היקף התח"צ בשבת, זכויות העובדים לא תיפגענה. בדיוק כמו שכיום זכויותיהם של נהגי אגד בחיפה, אילת ובכל מקום אחר בו עובדים בשבת (כולל המטרונית של דן בחיפה) אינן נפגעות למרות העבודה מדי פעם ביום המנוחה. זה כלל לא שיקול למתן השירות.

לכן למרות האמפטיה הרבה מאוד שיש לי למקצוע הזה, זה ממש לא שיקול בעיני.
רתם, ב"דן" אם אני לא טועה ניסו לשנות את זה
לפני כמה שנים היה ניסיון לגרום לכך, שחלק מקווי האוטובוסים ייצאו אחרי יציאת השבת.
עד כמה, שאני זוכר הטענה הייתה, שאין ביקוש בנסיעות המוקדמות ושהיה ניסיון מ"דן" לבטל את הנסיעות המוקדמות. משרד התחבורה מנגד חייב את "דן" לחזור להפעיל את הנסיעות המוקדמות יותר. אולי הסיבה הייתה פחות עבודה בשבת עצמה ויותר בצאת השבת. אבל זוהי רק השערה שלי.
 

mister K

New member
לנסיון השינוי הייתה סיבה מסוימת.

רתם, ב"דן" אם אני לא טועה ניסו לשנות את זה
לפני כמה שנים היה ניסיון לגרום לכך, שחלק מקווי האוטובוסים ייצאו אחרי יציאת השבת.
עד כמה, שאני זוכר הטענה הייתה, שאין ביקוש בנסיעות המוקדמות ושהיה ניסיון מ"דן" לבטל את הנסיעות המוקדמות. משרד התחבורה מנגד חייב את "דן" לחזור להפעיל את הנסיעות המוקדמות יותר. אולי הסיבה הייתה פחות עבודה בשבת עצמה ויותר בצאת השבת. אבל זוהי רק השערה שלי.
לנסיון השינוי הייתה סיבה מסוימת.
הסיבה לא הייתה חוסר רצון של נהגים לעבוד, או חוסר כדאיות ובוודאי שלא חוסר ביקוש.
הטענה ההיא הייתה שקרית. הנסיעות הראשונות בשבת מפוצצות לפעמים עד הדלת וכל עובד בדן יודע זאת (לכן לפעמים גם לוקחים מפרקיות לסידורים הראשונים בשבת).

היה שם ניסיון להתחנף לגורמים דתיים מסוימים. אך כידוע בעקבות התערבות הפורום והתערבותם של חברי כנסת, הדבר לא יצא לפועל.
אז אל תשער דברים שאתה לא בטוח בהם ואל תסיק מהם מסקנות, כי הסיבה הייתה שונה לגמרי ממה שאתה חושב.
הדיונים בנושא גם מופיעים בארכיון הפורום ואני לא רואה סיבה בכלל לחזור ולהעלות את המקרה ההוא, שהיה מזמן וכלל לא קשור לעניין.
זו הייתה תקופה לא טובה בדן (מעט לפני כן או אחר כך גם ביטלו במחטף את כל הנסיעות אחרי חצות שהוחזרו רק לאחר התערבות) אבל מה שהיה היה.
 

אורי404

New member
ולמרות זאת, ייתכן שלא בכו על ביטול הנסיעות

לנסיון השינוי הייתה סיבה מסוימת.
הסיבה לא הייתה חוסר רצון של נהגים לעבוד, או חוסר כדאיות ובוודאי שלא חוסר ביקוש.
הטענה ההיא הייתה שקרית. הנסיעות הראשונות בשבת מפוצצות לפעמים עד הדלת וכל עובד בדן יודע זאת (לכן לפעמים גם לוקחים מפרקיות לסידורים הראשונים בשבת).

היה שם ניסיון להתחנף לגורמים דתיים מסוימים. אך כידוע בעקבות התערבות הפורום והתערבותם של חברי כנסת, הדבר לא יצא לפועל.
אז אל תשער דברים שאתה לא בטוח בהם ואל תסיק מהם מסקנות, כי הסיבה הייתה שונה לגמרי ממה שאתה חושב.
הדיונים בנושא גם מופיעים בארכיון הפורום ואני לא רואה סיבה בכלל לחזור ולהעלות את המקרה ההוא, שהיה מזמן וכלל לא קשור לעניין.
זו הייתה תקופה לא טובה בדן (מעט לפני כן או אחר כך גם ביטלו במחטף את כל הנסיעות אחרי חצות שהוחזרו רק לאחר התערבות) אבל מה שהיה היה.
ולמרות זאת, ייתכן שלא בכו על ביטול הנסיעות
ועל תחילת עבודה מאוחר יותר. מובן שזו לא הייתה הסיבה העיקרית, אלא מה שכתבת. ועדיין לדעתי שמחו מהעניין הזה.
 

mister K

New member
הנוסעים הם שהיו בוכים וזה מה שמשנה

ולמרות זאת, ייתכן שלא בכו על ביטול הנסיעות
ועל תחילת עבודה מאוחר יותר. מובן שזו לא הייתה הסיבה העיקרית, אלא מה שכתבת. ועדיין לדעתי שמחו מהעניין הזה.
הנוסעים הם שהיו בוכים וזה מה שמשנה
ותאמין לי שגם לא מעט נהגים שאוהבים לעבוד בשבתות היו מצרים על הקיצוץ בשעות עבודתם, כולל כמה נהגים ותיקים ומוכרים שבדרך כלל עובדים בשבת (אל תחשוב שרק הצעירים והערבים עובדים בסידורים האלה).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה