מהי ציונות בישבילכם?

מהי ציונות בישבילכם?

אל אנשי "אם תרצו": אתם הרי טוענים שאתם בעד קידום הרעיון הציוני וכו, האם אתם בעד הפרדת הדת מהמדינה? האם אתם מכירים בכך שזה חלק מהציונות? האם כחלק מפעילותכם תכניסו את זה גם כן?
 

טופיקלי

New member
כמה דברים:

רושמים "הנה" ולא "הינה". הדבקת לעצמך תווית כבר במילה הראשונה. 180 הוא ממש לא "גבוה" אלא ממוצע לחלוטין. "ציונות" אינו מושג רלטיביסטי, ואם אינך יודע את משמעותו אתה מוזמן לבדוק במילון.
 
תשאלי את בן גוריון

180 זה מאוד גבוה. אני שואל אותך בתור "אם תרצו" אם הייתי רוצה לבודק במילון תאמיני לי שהייתי עושה זאת.
 

טופיקלי

New member
א. זה "תשאל".

ב. זה ממש ממש ממש ממש ממש לא. ג. "ציונות" אינו מושג רלטיביסטי, ואם אינך יודע את משמעותו אתה מוזמן לבדוק במילון.
 

טופיקלי

New member
"ציונות"

אינו מושג רלטיביסטי, ואם אינך יודע את משמעותו אתה מוזמן לבדוק במילון.
 

yonatan87

New member
תשובות

*בתור ציוני אני בעד הפרדה מוחלטת בין דת למדינה תוך כדי כיבוד המסורת היהודית ורגשותיהם של אזרחי המדינה הדתיים. *בבודאי. *אם תהיה פעילות למלחמה במשחיות ובתמוכי מדינת הלכה אני אצטרף אליה.
 

yonatan87

New member
כרגע אני לא חבר רשמי

אבל במקרה שתהיה פעילות נגד גורמים פוסט ציוניים מהכיוון הדתי אני אשמח להשתתף בה.
 
ידידי

צר לי אך לא ניתן לקיים מדינה לעם היהודי, בטח לא בארץ ישראל ולהפריד דת ממדינה. פשוט אי אפשר. אין שום ערך שמחבר אותנו או מקנה לנו איזושהיא זכות על הארץ מלבד הקשר היהודי לא"י. על איזה בסיס תתקיים המדינה הזו שאתה שואף אליה? מתוקף מה אתה מקים אותה? מתוקף מה אתה מקים אותה פה? ומה זו הפרדה מוחלטת בין דת ומדינה תוך כיבוד והתחשבות ברגשות? מי מחליט מה היא התחשבות ומה הוא כבוד? אופרטיבית איך זה יראה? לא סיסמא - חוק. ...?...
 

yonatan87

New member
תשובות חברי

מי אמר שאי אפשר? עובדה,מדינת ישראל לא נבחרה לקום בארץ ישראל (ובכלל) על בסיס הבטחה משמים או הגעתו של משיח בן דוד, אלא על בסיס זכותו ההסטורית של העם היהודי להקים מדינה עצמאית בארץ אבותיו. המדינה שאני שואף אליה כבר הוקמה על בסיס חזונם של זאב ז'בוטינסקי, יצחק טבנקין ואחד העם. הפרדת הדת מהמדינה אומרת שהרבנים ופסיקות ההלכה לא ישפיעו על אורך חייהם של מי שלא חפץ בהם ועל התנהלות רשויות השלטון. התחשבות וכיבוד אדם פרושם אי-התערבות ופגיע באורך חייהם הפרטיים של אנשים, בקהילותיהם, בסביבת מגוריהם בחינוך ילדיהם ובאמונותיהם האשיות. אופרטיבית איך זה נראה לי? פחות או יותר כמו שזה היום רק שגבר ואישה (וגם זוג בן אותו המין) יוכלו להירשם כזוג ולהנות מזכויות כמו של זוג נשואי ברבנות, שמי שרוצה יוכל לנהל עסק בשבת בלי לשלם קנס ואולי עוד כמה דברים שאני לא מצליח לחשוב עליהם עכשיו.
 

טופיקלי

New member
טעויות

"מי אמר שאי אפשר? עובדה,מדינת ישראל לא נבחרה לקום בארץ ישראל (ובכלל) על בסיס הבטחה משמים או הגעתו של משיח בן דוד, אלא על בסיס זכותו ההסטורית של העם היהודי להקים מדינה עצמאית בארץ אבותיו." > לא נכון. מדינת ישראל קמה על בסיס זכותו ההסטורית של העם הישראלי ושל היהודים. " המדינה שאני שואף אליה כבר הוקמה על בסיס חזונם של זאב ז'בוטינסקי, יצחק טבנקין ואחד העם." > אחד העם ? איך הוא קשור ? חזונו היה מדינה דתית הלכתית.
 
רוב העם היהודי

לא הגיע לכןא בגלל רגש דתי (אולי גם בגלל זה) אבל בעיקר הגענו לכאן בגלל רקע היסטורי.
 

טופיקלי

New member
חזור למוטב

אין כזה דבר ולא היה כזה דבר "עם יהודי". יהדות היא דת וישנם יהודים במוצאם האתני.
 

derwansin

New member
כמה עובדות...

א. קודם כל, "ישראל"=יעקב אבינו "יהודה"=בנו של יעקב אבינו. ב. תחילת מגילת העצמאות: "בארץ-ישראל קם העם היהודי, בה עוצבה דמותו הרוחנית, הדתית והמדינית, בה חי חיי קוממיות ממלכתית, בה יצר נכסי תרבות לאומיים וכלל-אנושיים והוריש לעולם כולו את ספר הספרים הנצחי. לאחר שהוגלה העם מארצו בכוח הזרוע שמר לה אמונים בכל ארצות פזוריו, ולא חדל מתפילה ומתקוה לשוב לארצו ולחדש בתוכה את חירותו המדינית. מתוך קשר היסטורי ומסורתי זה חתרו היהודים בכל דור לשוב ולהאחז במולדתם העתיקה; ובדורות האחרונים שבו לארצם בהמונים, וחלוצים, מעפילים ומגינים הפריחו נשמות, החיו שפתם העברית, בנו כפרים וערים, והקימו ישוב גדל והולך השליט על משקו ותרבותו, שוחר שלום ומגן על עצמו, מביא ברכת הקידמה לכל תושבי הארץ ונושא נפשו לעצמאות ממלכתית." "אנו מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל - היא מדינת ישראל." ג. דוד בן גוריון למחרת הכרזת המדינה, ו באייר תש"ח: "על כל אחד מאיתנו, שומה בימים אלה רק אחת: לבנות באהבה ובאמונה, מתוך אחווה יהודית, את מדינת ישראל ולהגן עליה בנפשו ובמאודו" "התנ"ך הוא המנדט שלנו. התנ"ך שנכתב על ידינו, בשפתנו העברית ובארץ הזאת עצמה, הוא-הוא המנדט שלנו" ~ (מתוך עדותו בועדת פיל, 1937) "אם לארץ נשמה - הרי ירושלים נשמתה של ארץ-ישראל" "ירושלים נקודת המוקד של האהבה, הגעגועים, השאיפות והתקוות של העם העברי" וכ"ו...
 

טופיקלי

New member
כמה תיקונים

א. עזוב את הדמויות המקראיות. הן לא האישיו. הענין הוא שהעם שלו שייכת המיתולוגיה הישראלית הוא עם ישראל ולא מוזכרות ולו פעם אחת, באף נוסח, המילים "העם היהודי". היה לאום יהודי בהסטוריה, וזה קרה כאשר התקיימה ממלכת יהודה בארץ יהודה, לאחר התפלגותה מממלכת ישראל ועם ישראל. אין לממלכה הזו קשר ל"יהודים" המדוברים, תושבי המדינה הישראלים יהודים. איזה קשר יש להם כ"יהודים" ? הדת היהודית שפותחה בגלות ישראל, והתרבות ששמרו אותה, ושינו אותה ואת מנהגיה בהתאם לפיתוח הדת הזו הישראלים יהודים. היינו, ישראלי יהודי הוא ישראלי יהודי במוצאו האתני, אז והיום. ב. דוד בן גוריון בא ממשפחה יהודית דתית(על אף שלא היה כזה בעצמו) ואין זה פלא שכך התבטא. גם כיום רוב המחזירים בתשובה טוענים שאדם שייך ל"עם היהודי" רק אם הוא מקיים תרי"ג מצוות. רק שאין עם יהודי. דברי מגילת העצמאות אינם תורה מסיני, וישנן עוד טעויות ופרדוקסים רבים, כגון: "תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות; תשמור על המקומות הקדושים של כל הדתות; ותהיה נאמנה לעקרונותיה של מגילת האומות המאוחדות." לא מתקיים ולא התקיים חופש דת ומדת(ראה את הכפיה הדתית) וחופש מצפון בארץ ישראל(ראה את נושא צה"ל), ומדינת ישראל אינה נאמנה לעקרונות מגילת האומות המאוחדות(ראה את הקמות ההתנחלויות). הנה פרדוקס נורא: " אנו קוראים - גם בתוך התקפת-הדמים הנערכת עלינו זה חדשים - לבני העם הערבי תושבי מדינת ישראל לשמור על שלום וליטול חלקם בבנין המדינה על יסוד אזרחות מלאה ושווה ועל יסוד נציגות מתאימה בכל מוסדותיה, הזמניים והקבועים." > ראשית, הנה עוד טעות חמורה. מה זה "העם הערבי" ? שנית, אם זה לא היה אמיתי זה היה מצחיק. איזה בנין המדינה ? המדינה שכל המגילה מופצצים בה מושגי "העם היהודי" ? ג. מה הקשר של הדברים האלה לדיון ? גם אני אוהב את ירושלים או לפחות את הפוטנציאל הענק שבעיר הזאת, אבל איך זה קשור ?
 
למעלה