מהי ציונות בישבילכם?

יהדות היא דת

ויהודים זה עם, להבדיל מעמים אחרים אצלנו הלאום והדת זה ביחד. מה שמאחד את העם היהודי הוא זה שהם בני הדת היהודית, תרצה לא תרצה, יש כזה דבר עם יהודי.
 

טופיקלי

New member
"יהדות היא דת ויהודים זה עם"

לא. יהדות היא דת, רק דת ושום דבר מלבד דת. ישנה ישראליות-יהדות שהיא מוצא אתני. " להבדיל מעמים אחרים אצלנו הלאום והדת זה ביחד." לא. הלאום הוא ישראלי והדת שתופסת את פלח האוכלוסיה הדול ביותר היא היהדות. " מה שמאחד את העם היהודי הוא זה שהם בני הדת היהודית" לא. אין "עם יהודי". " תרצה לא תרצה, יש כזה דבר עם יהודי." לא. תרצה או לא, יהדות היא דת ולא עם.
 
היהדות היא לא דת

תודו שזה מפתיע...
שבת שלום לכולם!
 

טופיקלי

New member
אני מניח שאת לא באמת בת 15...

אני לא מחובבי ה"שבת שלום". אין אצלי "שבת שלום" יותר מ"ראשון שלום" או "שלישי שלום".
 
אתה לא חייב לחבב

אבל בבקשה תשאיר את האיחול לאחרים... בקשר ל15-נכון, אני לא באמת בת 15. ובקשר ליהדות-היהדות היא לא דת, מצידי תפרידו דת ממדינה כמה שבא לכם. אבל היהדות היא לא דת... יום טוב! (זה בסדר?)
 
איי איי איי................

תגיד, כל דבר שאני אגיד לא ימצא חן בעיניך??? אתה רוצה לדבר או להקשיב?... כי אני דווקא נורא שמחה לקרוא את הטענות שלך, כי לפעמים הן מוסיפות לי נקודות למחשבה. לפני שתסתור את דבריי להבא, נסה להבין למה אני בכלל מתכוונת. כי למשל שאמרתי "מצידי תפרידו דת ממדינה כמה שבא לכם" לא אמרתי שהדת מופרדת מהמדינה, פשוט עניתי לכל המתאווים לעשות את זה, מקודם כאן בפורום. ותאמין לי שקראתי את תגובותיך הקודמות אינך צריך לשלוח לי קישורים. תסכים או לא תסכים, היהדות אינה דת-כי היהדות אינה ראויה בכלל להיקרא דת. האמונה שלי היא בכל תחומי החיים, שער בנפשך, אפילו בקשירת הנעליים שלי!..וערכי העם הזה (איך שלא תקרא לו) נובעים בין היתר ממקורותיו וההיסטוריה שלו-שאינם דת בכלל, הם השקפה שנוגעת לכל תחומי החיים-לכן להפריד דת ממדינה אפשר-כמו שאדם נוצרי בכנסיה ובשאר אורחות חייו זה לא נוגע לו יותר. אבל מה לעשות שהיהדות היא לא דת?... והלוואי והייתי יכולה לצטט לך פה את ראש הפורום, רונן שובל, במה שאמר בפאנל אחד-אבל אני לא אעשה זאת בלי רשותו... שיהיה לך יום מעולה, מפתיע, סוחף ולא שגרתי ושבת שלום. (הולך?)
 

טופיקלי

New member
...

"האמונה שלי" > את מאמינה יהודיה, נכון ? "היהדות אינה ראויה בכלל להיקרא דת" > מה פשר הקשקוש הזה ? היהדות עונה לכל הקריטריונים של דת ולכן היא דת. "ערכי העם הזה (איך שלא תקרא לו) נובעים בין היתר ממקורותיו וההיסטוריה שלו-שאינם דת בכלל" > מקור העם הזה בכת הדתית הישראלית, של הדת הישראלית הקדומה ובהתהוותו של עם ישראל על כל רבדיה התרבותיים והמדיניים. "...הם השקפה שנוגעת לכל תחומי החיים" > לא. "אבל מה לעשות שהיהדות היא לא דת?" > אבל מה לעשות שבעלי השרביט ביהדות - הרבנות בעצמה, תחשוב אותך למטורפת ? "שיהיה לך יום מעולה, מפתיע, סוחף ולא שגרתי ושבת שלום. (הולך?)" > בלי השבת שלום כן.
 
חבל

שאתה חושב כך. אף רב לא יסכים לעובדה שהיהדות היא אוסף מצוות הלכות ומנהגים ובזה היא מסתכמת. "כת" של רשימה מה אדם צריך לעשות בכל אורח חייו. זה טיפשי ומנותק אם זה היה מסתכם בזה. היהדות, גם אם עונה לקריטריונים של "דת", לא ראויה להיקרא דת כי היא הרבה מעבר לכת ישראלית שמנענעת 4 מינים בסוכות, זאת הטענה שלי. היהדות מציבה אופציה, מתוך עוד הרבה השקפות-למשמעות לחיים, לתפיסת עולם, לזהות, מוסר ועוד ועוד... לכן לקרוא לספריו של ניטשה "פילוסופיה" אבל לקרוא לדבר האלוקים "כת"-זה קצת מעליב....יותר מזה-לא פייר. לפחות בוא נתפשר על "השקפה". אם בא לך להתפשר........אם לא סתם חבל על הזמן שלנו. שבוע מעולה, מפתיע סוחף ולא שגרתי.
 

טופיקלי

New member
כל רב שתטעני בפניו שהיהדות אינה דת

ושהדתיים היהודים אינם כת - יחשוב אותך למטורפת.
 

טופיקלי

New member
כל רב שתטעני בפניו שהיהדות אינה דת

ושהדתיים היהודים אינם כת - יחשוב אותך למטורפת.
 
סיכום.

אולי אתה לא קורא עליהם בעיתונים, אולי הם לא צועקים ועושים רעש-אולי לא שומעים אותם. אבל אם תפסיק להתכחש למה שמישהי מכונה "דתית" אומרת לך שוב ושוב, ותתחיל להקשיב ולכבד, תיתקל בהרבה דברים שלא חשבת שנגיד, נחשוב או נעשה. גם לי יש הרבה מה ללמוד ממך, אז בוא נסכם ששנינו עושים קצת חושבים וחוזרים לדבר ממקום אחר, כי אתה רואה שכך שנינו סתם מבזבזים את הזמן. ואני בכוונה לא נותנת לך את הציטוט כרגע-קודם כל כי אני חושבת שזה לא הזמן, ושנית-כי אני מחפשת אותו בערימות הבלגן שבחדר שלי. החיים הם לא שחור לבן. החרדים אינם פושעים והיהדות אינה כת, וכ"ו. ואם יש כמה אנשים שמתייחסים ליהדות כאל כת, או כמה חרדים שהם פושעים-והם עושים את כל הרעש ואותם אתה רואה ושומע, נורא חבל, אבל תשדל להאזין יותר טוב, למה שמתחת לפני השטח. אם אינך מפחד לשמוע דעות אחרות-דעתך לא בהכרח תשתנה, אבל ודאי תגלה דברים שלא חלמת עליהם. ערב נפלא.
 

טופיקלי

New member
מספיק, מספיק שטויות

כת= קבוצה/סיעה/חבורת אנשים שמפולגת מרוב הציבור בשל שונותה בעניני דת/חברה וכדומה. היהדות היא כת בין אם תרצי בכך או לאו. מה זה "מכונה" ? לא משנה לי אם את מכונה או לא. את דתיה אם את דתיה, ואת לא דתיה אם את לא דתיה. אז מה את ? החרדים, ובכלל כל הדתיים הינם פושעים משום שהם עוברים על חוקי מוסר בסיסיים, על חוקי המשפט הבינלאומי ועל חוקי המדינה. החרדים לפי דתם בעד סקילת הומוסקסואלים, על פי דתם האישה נחותה בחייה מן הגבר, הם גונבים כספי ציבור עבור בתי השימוש שלהם, רובם אינם משרתים בצבא וחלקם הגדול חי על חשבון משלם המיסים. ברגע שאתה דתי יהודי, גם אם לא עשית דבר "ממשי" עברת על חוקי מוסר בסיסיים בשל היותך תומך בראייה בספר התנ"ך החולני כמורה דרך ולא כמה שהוא באמת: מיתולוגיה של העם הישראלי שאומצה ע"י הדת היהודית.
 
טוב

זאת דעתך. "את דתיה אם את דתיה, ואת לא דתיה אם את לא דתיה. אז מה את ?"-אני צופית דורי, נעים מאוד.
 

טופיקלי

New member
אין זו דעתי אלא עובדות

מן המילון ומין המציאות. לא כ"כ נעים מאוד. את דתיה נכון ?
 
למעלה