מהי ציונות בישבילכם?

טופיקלי

New member
אבל לא ענית.

אין זו דעתי אלא עובדות מן המילון ומן המציאות. את דתיה, נכון ?
 
עניתי שלא

אני לא דתיה, (במיוחד בגלל שאני לא חושבת שיהדות היא דת, כבר הגענו למסקנה הזאת) אלה הן לא עובדות מהמציאות, אולי מהמציאות שלך בה כל מה שאתה יודע על ה"דתיים" הוא שהם פושעים ושהם כת. אבל יש מציאויות אחרות. ומילון?-לא ממש מעניין אותי מה בן אדם ישב והגדיר, בטח לא על דברים שהוא לא חווה, בטח לא על מילים עם משמעות עמוקה. כמו שלמשל ודאי יגדירו "אהבה" כרגש, ואני חולקת. את החיים שלי לא קובעים לא המילון ולא העיתונים ולא "המציאות" (תגדיר מציאות)-את החיים שלי קובעים החיים שלי, ומי שאני בוחרת שיקבע.
 
גבירותי ורבותי, מהפך!!!

מתוך תגובתו של טופיקלי: "החרדים, ובכלל כל הדתיים הינם פושעים משום שהם עוברים על חוקי מוסר בסיסיים, על חוקי המשפט הבינלאומי ועל חוקי המדינה. החרדים לפי דתם בעד סקילת הומוסקסואלים, על פי דתם האישה נחותה בחייה מן הגבר, הם גונבים כספי ציבור עבור בתי השימוש שלהם, רובם אינם משרתים בצבא וחלקם הגדול חי על חשבון משלם המיסים." קצת קשה לי להבין כיצד תגובה זו מתיישבת עם תמיכתו של טופיקלי במשתמטים והגאווה על כך שהוא "לא צעד את מצעד האוולת ולא אכל חרא" כהגדרתו, כפי שבאו לידי ביטוי בשירשור הדן בהשתמטות. האם יתכן שהוא שינה את דעתו?
 

טופיקלי

New member
אם היית טורח לקרוא את דבריי אליך

במקום להתרכז בהשמצות וקללות("אגואיסטים נאלחים" ושאר מרעין בשין) אולי היית מצליח לקלוט שדווקא משום שקיימת אפליה כה בוטה בין המלש"בים על סמך אמונה הכוללת חיים על חשבון המדינה, לא התגיסתי. זו אינה הסיבה היחידה אך בין שלוש המרכזיות.
 
הפוסל, במומו פוסל

החרדים סתם משתמטים. לעומת זאת, אתה משתמט, סליחה, לא משתמט אלא מוותר על השירות הצבאי מסיבות נאצלות. אני מתרכז בהשמצות וקללות. לעומת זאת אתה כותב בנימוס מופלג. כאשר אתה מדבר על הפשיסטים הדפוקים וההמון המטומטם ("לא יעזור לכם, פשיסטים דפוקים, הצלחנו לגרור את ההמון המטומטם איתנו"), אתה כותב זאת בחן ובקסם אישי. אגב, הציטוט הזה נכתב עוד בטרם אני הזכרתי את האגואיסטים הנאלחים. החן, הנימוס והקסם האישי לא עוזבים אותך לרגע כאשר אתה מכנה אותי "מורעל דוחה ודביל". אדם רגיש באופן קיצוני עלול לראות צל של עלבון כאשר אתה כותב, בסגנון אלגנטי ומנומס, על אחותו "הזונה שדופקת כרטיס בקריה על הכנת קפה למפקד המזרחי הבור ועם הארץ שלה". אם חלילה מי מקוראי הפוסט הזה עלול להתרשם שאתה גזען, הרשה לי להרגיע אותו. טופיקלי ממש לא גזען, הוא הסביר זאת בעצמו, בסגנונו המושחז להפליא: "אינני מקלל ומתעב כל דבר "מזרחי". ממש לא. אני לא מתכחש לעובדות, שהן ש70% מיהודי ערב הנם מטומטמים במקרה הטוב ופושעים במקרה הגרוע." כן טופיקלי, כל הפנינים האלה הם פרי עטך. אבל אתה לא מהסס לטעון שאני מקלל ומעליב. אתה התחמקת משירות צבאי, אבל אתה לא מהסס לכעוס על החרדים, בין היתר, בגין השתמטותם. נדמה לי שעל אנשים כמוך נאמר שהפוסל, במומו פוסל.
 

טופיקלי

New member
אכן אתה פוסל במומך

החרדים אינם משתמטים, אידיוט, אלא לא מתגיסים משום שהחוק תומך באי שירותם. זו הבעיה. אגב, אני לא משתמט אלא משתמט גאה. על אנשים אידיוטים יש לדבר בחן ? הצחקתני. אגב, הציטו הזה נכתב לאחר שההזכרת את האגואיסטים הנאלחים. גם אידיוט, גם פוסל במומך וגם שקרן. אתה אכן מורעל ולכן אינך מוכן להקשיב לשום טענה שנוגדת את השירות בצבא המגעיל, הפוגעני וההרסני הזה. יפה שלא שכחת את העובדות באשר ליהודי ערב(חצי האי ערב+צפון אפריקה לשם היגרו). פתחת כבר את מדור הפלילים היום וראית את שם משפחתו של הפושע החולני ? אגב, למה כ"כ הרבה יהודים ערבים מחליפים את שם משפחתם ?
 
לפחות תבדוק לפני שאתה כותב שטויות

הציטוט של פשיסטים דפוקים נכתב על ידך במסר תחת הכותרת "יצמצמו, לא יצמצמו", שנכתב בתאריך 10.8 בשעה 5:01. הציטוט שהרתיח אותך בקשר למשתמטים אגואיסטים ונאלחים, הופיע במסר שנקרא "קודם כל 25% לא מתגייסים", מסר שאני כתבתי באותו תאריך, בשעה 6:45, כתגובה ל... "יצמצמו, לא יצמצמו". עכשיו הסבר לי בבקשה איך זה מתיישב עם הטענה שלך שאתה הגבת כלפי כשכתבת על פשיסטים דפוקים. טופיקלי, אתה תופעת טבע מדהימה. אתה משקר במצח נחושה, אבל מאשים את האחרים בשקרים. כל מי שלא מסכים לדעתך אינו אלא אדיוט, בור ועם הארץ, מורעל דוחה וכד'. כמעט כל מסר שלך מכיל קללות ונאצות, אבל אתה מרשה לעצמך להתלונן על סגנון פוגע מצד אחרים. עכשיו אתה מסביר ברצינות תהומית שלך מותר לדבר כך, כי כך צריך לדבר לאדיוטים. אני לא יודע מה אתה מנסה להעביר במסרים שלך, אבל חוץ משאט נפש ממך, לא הצלחת להעביר דבר וחצי דבר.
 

טופיקלי

New member
זכרוני אינו מטעני

ואני יודע שכתבת את אותו הדבר בהודעה שלא כוונה אלי, עוד לפני שאני פציתי את פי באשר לפשיסטים הדפוקים. וגם אם לא היה כך, אני עומד לחלוטין מאחורי דבריי באשר להיותם של הפשיסטים אידיוטים או דפוקים לגמרי. לא כל מי שלא מסכים לדעתי זוכה בעיטורים הנ"ל, אלא מי שאכן עונה לכל ההגדרות הללו. אתה, למשל. עובדה שניהלתי כאן דיונים עם אנשים והם לא זכו לאותם העיטורים שאתה זכית, תופעת טבע מדהימה שכמותך.
 
אתה יודע? שתף אותנו בבקשה במידע הזה

"ואני יודע שכתבת את אותו הדבר בהודעה שלא כוונה אלי, עוד לפני שאני פציתי את פי באשר לפשיסטים הדפוקים." תשתף אותנו במידע הזה בבקשה, רצוי עם קישור.
 

StrengthHonor

New member
ומן הסתם

הפרדת דת מן המדינה היא מודג יחסי כי אי אפשר לכונן מדינה שאמורה להיות מקום ללא עוול ליהודים וזאת אורמת גם לא מן הסוג הסובייטי יבסקסיוני ולכפות מדינה אתאיסטית טופיקלית כמו סין. אם לא נוח לו פה , שילך לעזאזל.
 

yonatan87

New member
כמו שכתב "חזרה למוטב"

יהדות היא דת, יהודה הוא עם. בגלל שהידהות והעם היהודי היא שריד של העת העתיקה כל בן של העם היהודי שייך לדת היהודית כמו שלמצרים היתה דת משלה ליושבי מספוטמיה וגם לעמים שמקורם ביוון הייתה דת משלהם.
 

טופיקלי

New member
חזרה למוטב לא כתב זאת

עם יהודה הוא אינו עם ישראל, וגם אם היה מתקיים עם יהודה כיום עדיין לא הייתה שום שייכות מחייבת לבן אותו העם לדת היהודית.
 

yonatan87

New member
אז כנראה שלא קראת על מחקר הכוהנים

על פי המחקר הזה כל האנשים שנוסעים את שם המשפחה כהן מכל העדות הם צאצאים של איש אחד, דבר שמוכיח קשר דם בין כל היהודים בעולם.
 

טופיקלי

New member
"אז כנראה שלא קראת את מחקר הכהנים"

אמת. אשמח אם תפנה אותי. "על פי המחקר הזה כל האנשים שנוסעים את שם המשפחה כהן מכל העדות הם צאצאים של איש אחד, דבר שמוכיח קשר דם בין כל היהודים בעולם." לא היו ולא יהיו. עולה לטעון ? איפה המחקר ? וגם לו היה נכון: רוצה לומר ? עם אינו נמדד בקשר הדם בין המשתייכים אליו גרידא. למשל, מחקר שנעשה קבע שהדנא של רוב היהודים דומה מאוד לדנא של רוב הפלשתינים, מה שמוכיח מוצא לאומי קדום משותף. כמו כן, מהו "קשר דם" ? קשר דם ישנו בין כל האנשים בעולם או במובן הקרוב - בין בני משפחה.
 

yonatan87

New member
תשובות

דבר ראשון עם מוגדר קודם כל על ידי קשר גנטי ורק אחר כך על פי שפה ותרבות. דבר שני זה ברור שכל בני האדם בעולם באו מאותם האבות והאימהות אבל תמיד יש קירבה מסוימת גדולה פחות או יותר. אתה, אחים והאחיות שלך הם המשפחה הקרובה שלך ואתם חולקים את אותם הגנים, דבר שהופך אתכם למשפחה, אם נעבור הלאה מעבר למשפחה הקרובה והמורחבת ונעבור לעדה שלך תגלה שהקשר הגנטי שלך ושל אנשים מהעדה שלך הוא מאד קרוב יחסית לאיש מעדה אחרת ואם נמשיך הלאה והלאה והלאה נגלה שבסופו של דבר כל בני האדם מהגזע שאתה משתייך אליו חולקים יותר גנים משותפים מאשר הגנים המשותפים שלך ושל איש מגזע אחר. זאת אומרת שקירבה גנטית מדרגה מסוימת קובעת מגדר שונה, והקשר הגנטי שלנו היהודים בסופו של דבר קטן מדי כדי להיות משפחה אבל גדול מספיק כדי להוות עם. המסקנה: ברגע שיש קשר דם בין כל כך הרבה אנשים שחיו בקצוות שונים של העולם מוכיח שכל היהודים הם בסופו של דבר בעלי אבות משותפים מספיק קרובים, דבר שהופך אותנו לעם. קישור: מחקר הכוהנים
 

טופיקלי

New member
הפרכות

עם ניתן להגדיר כקבוצה חברתית בעלת מספר מאפיינים משותפים, כגון מוצא אתני, שפה, דת, תרבות, היסטוריה, מנהגים או אזור גאוגרפי. שום קשר גנטי. " הוא מאד קרוב יחסית לאיש מעדה אחרת " > לא. "נגלה שבסופו של דבר כל בני האדם מהגזע שאתה משתייך אליו " > לא. אינני משתיך לאף גזע ואין כל תוכן ביולוגי במושג "גזע". זהו מושג מומצא ומשולל יסוד במציאות שהוחל מטעמים פוליטיים של ממציאיו. "את אומרת שקירבה גנטית מדרגה מסוימת קובעת מגדר שונה" > מה ? מה לקרבה גנטית ולמגדר ? " ברגע שיש קשר דם בין כל כך הרבה אנשים שחיו בקצוות שונים של העולם מוכיח שכל היהודים הם בסופו של דבר בעלי אבות משותפים מספיק קרובים, דבר שהופך אותנו לעם." > לא. לא בין שום אנשים משום קצוות. כך טוען המחקר: "Although membership in the Jewish community is traditionally passed maternally (see: Who is a Jew), membership in the group that originally comprised the Jewish priesthood ("Kohens" or Kohanim), is patrilineal, and modern Kohens claim descent from Aaron, brother of Moses." היינו - חלק קטנטן מהישראלים-יהודים שהשתיכו לעם הזה בגולה נושאים גן משותף מסוים. בהחלט סביר שזה יקרה בהינתן העובדה שקבוצות ישראליות-יהודיות חיו באותם המקומות ובקשר ישיר, היות והינן מאותו העם. אין זה מצביע על היות אב קדמון משותף לאף קבוצה לאומית שהיא, אלא למוצא משפחתי משותף רחוק ל306 איש. למעשה, ה MRCA של המין האנושי הוא 120000 שנים. המחקר `Origins of Old Testament priests` בדק DNA של כ- 306 יהודים שהצהירו שהם כהנים. הנה נסח המכתב המלא המקורי של החוקרים אל Nature: http://popgen.biol.ucl.ac.uk/PDFs/17.pdf (מתחיל בתחתית הטור הימני בדף ראשון). שים לב להנחות העבודה של החוקרים. אלה הנחות העבודה המקובלות בענף. שים גם לב למסקנות הסכום שלהם בסיפא של מכתבם. זה מחקר `גן הכהנים`. אין מחקר אחר. נהוג לחשב שלושים שנה בממוצע כשנות דור. מכפלה של 30 ב- 106 דורות שווה 3,160 שנה, בעוד יציאת מצרים היתה לפני 3300 שנה לערך. החוקרים טוענים, כי על פי הנחות עבודה מקובלות בתחום, ה- MRCA של 306 הכהנים חי לפני 106 דורות של 25 שנה, שהם 2650 שנה, היינו אמצע המאה השביעית לפנה"ס, ותחום ה- ninty five percent confidence interval הוא 84 עד 130 דורות. הם גם מציינים סט אחר, מתירני יותר של הנחות אלטרנטיביות, המביא ל- 106 דורות של 30 שנה, עם תחום ninety five percent confidence interval של 34 עד 455 דורות, אשר מביאים אותנו, למרבה מבוכת המסיונרים הדתיים, אל לפני למעלה מ- 11000 שנים. אגב, בסוף המחקר נאספו דגימות DNA מכל חברי סגל המחקר, כולל כוחות העזר, ונתברר כי ה- MRCA שלהם חי לפני כ- 26000 שנה אגב נוסף. ה- MRCA של המין האנושי הוא בן 120000 שנה.
 

טופיקלי

New member
הבהרה:

ה- MRCA של 306 אנשים שהעידו על עצמם כי הם כהנים, חי לפני 2650 שנים, בעוד, על פי המיתולוגיה הישראלית, `אהרן` נמשח לכהן לפני כ- 3400 שנים. הבנת ? כלומר - מדובר על קבוצה בדלנית("הכהנים") שחיה בגולה(וכללה גם גויים שנבדקו במחקר, אגב) וצאצאיה בעלי קירבה משפחתית(MRCA) מן הסתם. מטרת החוקרים היתה לבדק האם נתן להראות שהכהנים מתכנסים ל- MRCA שקדם לגלות של שנת 586 לפנה"ס. המחקר שלהם בדק 306 כאלה, ואישר זאת על פיהם.
 
למעלה