מה דעתכם על..

יש לך בעיה עם הבנת הנקרא?

1. לא יודע. איזה מילה רציתי לשים שם? 2. נכון מה שאני כתבתי מקובל לשים במקום קללה, אבל מה הקטע עם ה"גם"? כאילו את גם לא כתבת קללה(או ש"קפוץ לי" זה קידוד למשהו חזק יותר?)... 3. לא נכון, אני מוביל 0-0...
 

lala897

New member
דווקא לא נראה לי שיש לי בעיה.

1. אסור לקלל נכון? אז אני לא יגיד איזה מילה.. 2. אמרת לי שמה שכתבתי מקובל לכתוב במקום קללה אז אמרתי לך שגם מה שאתה כתבת מקובל לכתוב בתור קללה ולכן אנחנו תיקו. בנת? 3. לא ברור לי למה אני מוצאתץ את עצמי רבה איתך מהשניה שהגעתי לפורום- אתה בנאדם נחמד ואני בנאדם נחמד- אז בא נעשה קצת פסק זמן נחייך אחד לשני
ואז... מצידי אם מאד בא לך נוכל להמשיך לריב, טוב?
 
עכשיו אני יודע

באמת יש לך בעיה בהבנת הנקרא. מצטער להודיע לך, באמת, אבל כדאי לך לקרוא מחדש את השרשור(2). 1)
. 2)אמרתי שמה שאני כתבתי מקובל לשים במקום קללה, ולא מה שאת אמרת. 3)אוקי, חסל סדר ריבים.
 

גוססי2

New member
וואלה? לא להאמין

כיצד בדיוק משרתת אותנו הגלאקסיה אנדרומדה? או טריטון, אחד מירחיו של כוכב הלכת נפטון? ואיזו תועלת אנו מפיקים מהפיגמים שבאפריקה?
 

lala897

New member
אני לא יכולה לענות לך כי..

אין לי מושג על מה אתה מדבר!! חחח
 

lala897

New member
טוב עכשיו ברצינות.

לא יודעת איך כל דבר ודבר משרת אותנו וכמו שאני גם לא יודעת מה הסיבות לכל מיני דברים וזה לא אומר שאין סיבות ואני גם לא יודעת מה התוצאות של כל מיני מקרים ויש תוצאות. זה שאני לא יודעת איך כל דבר משרת אותנו זה לא אומר שהוא לא משרת. כי השכל, ההבנה, ההסתכלות שלי על העולם מוגבלים.
 

גוססי2

New member
אם כך זו אמירה בעלמא

יש ביקום מיליארדי גלאקסיות, ובכל אחת מהן מיליארדי כוכבים, והרעיון שכוכב מסויים בגלאקסיה שהיא רחוקה מכדי שנוכל לראותה נוצר כדי לשרת אותנו הוא קצת מגוחך.
 

גוססי2

New member
בסדר, זו אמונה לגיטימית לגמרי

כל עוד לא מנסים לתרגמה הלכה למעשה.
 

lala897

New member
מגוחך?

בעיניך, אולי. כי לך חסר הבנה בכמה דברים ולכן זה נראה לך מגוחך.
 

גוססי2

New member
גם לך חסרה הבנה (כפי שהודית בעצמך)

אבל לדעתך זה לא מגוחך. כלומר, לא ההבנה היא שחסרה כאן אלא הקשר ההכרחי למציאות.
 

lala897

New member
חסרה לי הבנה

אבל את ההבנה הבסיסית כיצד העולם מתנהל יש לי ולך אין.
 

גוססי2

New member
אם יש לך הבנה כזו...

מדוע שלא תסבירי לנו איך הבחירה החפשית שלנו מסתדרת עם ידיעת-הכל של האל?
 

lala897

New member
לא

את ההבנה הזאת אין לי ואין לאף אדם. יש לי את ההבנה הבסי ס י ת שאותה נותנת היהדות
 

גוססי2

New member
כבר התחלנו ברגל שמאל ../images/Emo4.gif

אוקי, ננסה משהו אחר: למה "צדיק ורע לו, רשע וטוב לו"?
 

lala897

New member
../images/Emo8.gifאוקיי ננסה לענות לך

צדיק רע לו כי הוא מקבל יסורים בעולם הזה לכםר על חטאיו ובעולם הבא הוא יזכה לשכר בלבד לעומת זה הרשע לא מגיע לו להנות מהעולם הבא ולכן את השכר על מעשיו הטובים הוא מקבל בעולם הזה ובעולם הבא את העונש. גם כן מסובך
 

גוססי2

New member
לא מסתדר לי

נאמר "אם בחוקותי תלכו ואת מצוותי תשמרו וגו'", ובהמשך יש התחייבות לשכר לצדיקים ועונש לרשעים כבר בעולם הזה.
 

lala897

New member
כבר בעולם הזה ולא-

רק בעולם הזה. חלק מהשכר הם מקבלים גם בעולם הזה. ובלי קשר אם אני לא טועה ההמשך של הפסוק עליו אתה מדבר מדבר על שכר ועונש בכלליות לכל כלל ישראל אם ילך בחוקות ה' ולא על האדם הפרטי.
 

גוססי2

New member
חלק מהשכר???

"ונתתי גשמיכם בעתם ונתנה הארץ יבולה ועץ השדה יתן פריו והשיג לכם דיש את בציר ובציר ישיג את זרע ואכלתם לחמכם לשבע וישבתם לבטח בארצכם ונתתי שלום בארץ ושכבתם ואין מחריד והשבתי חיה רעה מן הארץ וחרב לא תעבר בארצכם ורדפתם את איביכם ונפלו לפניכם לחרב" הרי זה כל מה שאדם צריך בחייו. מי ישאף ליותר? ואיך זה מסתדר עם "צדיק ורע לו"? "שכר ועונש בכלליות לכל כלל ישראל אם ילך בחוקות ה' ולא על האדם הפרטי" איך יכול להיות שלבני העם הצדיקים - האנשים הפרטיים - יהיה רע, אבל לעם בכללו יהיה טוב? טכנית זה לא עובד.
 
למעלה