כבר בתורה נאמר...
"לא יומתו אבות על בנים, ובנים לא יומתו על אבות; איש בחטאו יומתו". (דברים, כ"ד, ט"ז) ובמלכים ב', י"ד, ו' מתואר כיצד אמציה מיישם דין זה: "ואת בני המכים לא המית; ככתוב בספר תורת משה... לא יומתו אבות על בנים ובנים לא יומתו על אבות - כי אם איש בחטאו יומתו". --- כבר התורה הפרידה בין חטאים "סתם" ובין עבירות נגד האמונה (שמוגדרות "שונאי"). עבריין "רגיל" אינו גורר עונש לצאצאיו, ואילו מי שלוחם נגד האמונה העברית או מקדם אמונה זרה - כן גורר. יחזקאל כנראה התייחס לסוג הראשון של הרשעים.