אני אסביר וארחיב את הטיעון של למה
למה אינו מאמין בהסבר האתאיסטי שמסביר את תחילת היקום ותחילת החיים בשרשרת של מקרים. שחזור תאורית הבריאה, זה ליצור חיים מדומם. הרי אם לפי התאוריה, מקריות יכלה ליצור חיים, למה מדענים במעבדותיהם לא יכולים את ליצור צורת החיים הפשוטה ביותר? למה הדבר דומה? ל 10 קוביות שמסודרות כך שבכולם יצא המספר 6. אם התאוריה טוענת שהמספר 6 בכולם יצא במקרה, הרי דרישה סבירה תהיה שאדם בכונת מכון יוכל לסדר את הקוביות. (דבר אפשרי כמובן) זה לא יוכיח שהקוביות הוטלו במקרה, אבל מצביע שאין חובה בכח עליון. לכן למה אומר שהוא מעדיף את האמונה בכוחות עליונים על פני האמונה במקריות שיצרה חיים ואת היקום. אני מסכים אתך שהמפץ הגדול אינו סותר את האמונה באל, במקרה הגרוע זה סותר פרשנויות פשטניות לסיפור הבריאה התנ"כי. אבל, ברגע שהכנסת את האל לתמונה, אבדת את כל ה"מקריות". אגב, גם אם מדענים יצליחו ליצור חיים בתנאי מעבדה, לא תוכח העמדה האתאיסטית, רק יתחזק הטיעון לאפשרותה. כי כמו שכבר כתבתי, אי אפשר להוכיח אמונה.
למה אינו מאמין בהסבר האתאיסטי שמסביר את תחילת היקום ותחילת החיים בשרשרת של מקרים. שחזור תאורית הבריאה, זה ליצור חיים מדומם. הרי אם לפי התאוריה, מקריות יכלה ליצור חיים, למה מדענים במעבדותיהם לא יכולים את ליצור צורת החיים הפשוטה ביותר? למה הדבר דומה? ל 10 קוביות שמסודרות כך שבכולם יצא המספר 6. אם התאוריה טוענת שהמספר 6 בכולם יצא במקרה, הרי דרישה סבירה תהיה שאדם בכונת מכון יוכל לסדר את הקוביות. (דבר אפשרי כמובן) זה לא יוכיח שהקוביות הוטלו במקרה, אבל מצביע שאין חובה בכח עליון. לכן למה אומר שהוא מעדיף את האמונה בכוחות עליונים על פני האמונה במקריות שיצרה חיים ואת היקום. אני מסכים אתך שהמפץ הגדול אינו סותר את האמונה באל, במקרה הגרוע זה סותר פרשנויות פשטניות לסיפור הבריאה התנ"כי. אבל, ברגע שהכנסת את האל לתמונה, אבדת את כל ה"מקריות". אגב, גם אם מדענים יצליחו ליצור חיים בתנאי מעבדה, לא תוכח העמדה האתאיסטית, רק יתחזק הטיעון לאפשרותה. כי כמו שכבר כתבתי, אי אפשר להוכיח אמונה.