מה יקרה ביום בו היהודים יזנחו את המיתוס המכונן?

the ror

New member
מעניין, אז למה היא נקראת התנועה הציונית?

גם אם לא מדובר באמונה דתית, המונח "ציון" והרעיון (אמונה?) העומד מאחוריו מסתמך על התנ"ך.
מאמין או לא, דתי או לא, בלי ההקשר התנ"כי, אין שום דבר שמאחד את העם היהודי כעם והרעיון של הקמת מדינה דוקא בארץ ישראל הוא חסר הגיון וחסר טעם.
&nbsp
ולגבי השאלה בהודעה הראשית, אם לא היתה יציאת מצרים אז עם ישראל לא היה הופך לעם. לא היה מושג כזה של יהודים ולא היתה משמעות למושג ארץ ישראל.
 

BluePrint

New member
השאלה בהודעה הראשית מניחה את המצב הקיים.

לא מה היה קורה אם, אלא מה יקרה אם עכשיו.
 

the ror

New member
צריכה להיות סיבה כדי להניח תוצאה כלשהי...

במיוחד כשמדובר בדבר שמסתמך על דברים שקרו.
 

BluePrint

New member
השאלה היפותטית. היא לא מניחה תוצאה, היא מניחה מצב נתון.

הסיבה לא ידועה, בכוונה כדי להימנע מוויכוח עליה.
כי השאלה היא לא האם המצב אפשרי, אלא מה יקרה בהינתן מצב כזה.
 

the ror

New member
זה למה זה מגוחך. כי אתה לא יכול להתעלם ממה שהוביל לאותו מצב.

כמו גם שמאוד משנה האם המצב אפשרי או לא כששואלים על משהו שמסתמך על אותו מצב...
במילים אחרות, אתה שואל על מצב שאינו אפשרי (בלי בסיס שמהווה הסיבה להיווצרותו) ולכן המגבלות שאתה מנסה להציב לשאלה שלך הופכים את השאלה למגוחכת כי בלתי אפשרי להגיב עליה בצורה מושכלת.
 

BluePrint

New member
השאלה מופרכת, לא מגוחכת. זה לא אותו דבר.

המצב הנתון אמנם מופרך כיוון שאין סיכוי שדעתם של כל היהודים תשתנה בין לילה בנוגע לדבר מסוים, אבל אינו מגוחך כיוון שדעתם של כל היהודים השתנתה בעבר (גם אם לא בין לילה).
&nbsp
כן, אני שואל על מצב בלתי אפשרי אבל אני לא מציב עליו מגבלות, אני מסיר מגבלות שיפריעו לענות. כי אני רוצה לדעת מה יהודים יעשו במקרה כזה, ולא למה שיהודים ימצאו את עצמם במקרה כזה.
אם אתה רוצה שאשאל שאלה אחרת מהנ"ל, תאלץ לחכות שתהיה לי כזו. בינתיים השאלה היא 'מה', לא 'איך'.
 

the ror

New member
בעיני היא גם וגם אבל מקובל עלי הדיוק אם זה משנה לך.

אני לא מתימר לקבוע לך מה לשאול אלא מגיב על מה שנשאל.
איך שתרצה, אתה מוזמן להפוך את הניסוח למופרכת במקום מגוחכת עדיין בלתי אפשרי להגיב עליה בצורה מושכלת בלי אותן "מגבלות" שבעיני לא רק שלא מפריעות אלא הכרחיות למתן תגובה מושכלת על השאלה ששאלת.
לכן, תאלץ כנראה להמשיך לחכות לתשובה מושכלת על שאלה כזו...
 

BluePrint

New member
אז אתה אומר לי...

אם מחר בבוקר תתעורר משוכנע שהמיתוס המכונן לא התרחש, לפני שתחשוב על בחירות שביצעת במחשבה שעכשיו אתה משוכנע שהייתה שגויה והאם תמשיך איתן בעתיד, תחשוב על מה שכנע אותך?
 

E טי

New member
אם תתעורר מחר

משוכנע שאין לך הורים ומעולם לא נולדת
מה תחשוב?
האם דעתך בנוגע למציאות תשתנה?
 

BluePrint

New member
האם זו תהיה יקיצה או "התעוררות"?

אם השכנוע יהיה שאיני ישות ביולוגית, בוודאי שדעתי בנוגע למציאות תשתנה.
מה אחשוב תלוי האם אתעורר למציאות שונה מזו שאני מכיר היום, או למציאות זהה בה רק נקודת השקפתי עליה השתנתה.
&nbsp
אם השכנוע אינו משנה את היותי ישות ביולוגית, אחשוב שפיתוחים בתחום הרפואה מתקדמים הרבה יותר ממה שידוע לציבור.
 

E טי

New member
יש לי עצה טובה יותר

אם תשתכנע בדבר כזה כדאי שתפנה לבית חולים פסיכיאטרי קרוב.
 

BluePrint

New member
היית צריך לפרט את התנאים האלו מלכתחילה.

אני מסיק שכוונתך הייתה ליקיצה ולא "התעוררות", כך שאני רק משוכנע שלא נולדתי ואין לי הורים, אבל חוץ מזה הכל נשאר מוכר.
זה בהחלט מצדיק הסתכלות פסיכיאטרית... או מחקר מעמיק על טכנולוגיות שיבוט ורחם מלאכותי.
 

the ror

New member
ברור... אין הגיון שאפעל בצורה עיוורת על פי מחשבה חסרת בסיס.

מה שמחזיר אותי להיבט הגיחוך הנלווה לשאלה...
לך לא יפריע שהחיים שלך חסרי הגיון/טעם אם תקום על פי ההנחות שהצגת?
 

BluePrint

New member
אני חושב שאתה מתעלם מהמילה 'משוכנע'.

זאת אומרת: לא מחשבה סתמית שפתאום תפשה את תשומת לבך, אלא מצב בו יש לך סיבה או סיבות לחשוב כך.
לא "הארה" ש"עולמך התהפך", אלא הבנה מדוע חשבת כך לאורך זמן, ולמה עכשיו אתה חושב אחרת.
&nbsp
איך זה הופך את חייך לחסרי הגיון?
 

the ror

New member
אני חושב שאתה מתעלם מהחוסר הגיון שבמצב שיש לי סיבה למחשבה

מסויימת אך אני לא יודע או/ו לא אכפת לי מה הסיבה.
&nbsp
אתה צריך להסגר על עצמך האם יש/ידוע לי מה הסיבה למחשבה הזו או לא... וכמובן אם יש/ידוע לי אז הכרחי לדעת מה אותה סיבה כי היא משפיעה ישירות על אותה מחשבה.
לפחות אצל אנשים נורמליים זה קורה שסיבה שמובילה למחשבה קשורה לאותה מחשבה.
לא כבר אמרתי שהשאלה מגוחכת?
 

BluePrint

New member
אפילו לא רמזתי שזה המצב.

שוב: הסיבה בגללה הצבתי את השאלה לאחר נקודת השכנוע, היא כדי לא לריב על סיבות ו\או איכפתיות.
הסיבה לא משנה כי השאלה מניחה שכל יהודי מסכים עם הסיבה שיש לו, והשינוי היחידי מהיום למחר זה שהוא חושב שמה שחשב עד אתמול, היה שגוי.
&nbsp
במקרה וזה לא ברור, אני לא שואל על מה תתחרט אלא איך תמשיך מאותה נקודה. מה ישתנה בחייך (אם בכלל), אם תשתכנע שאירוע שחשבת שהיסטורי, אינו כזה.
&nbsp
&nbsp
אנו מתקרבים אל יום הזיכרון לשואה ולגבורה.
אם אציב לך את אותה שאלה כשהאירוע הבדוי זה השואה ולא יציאת מצרים, תוכל לענות?
 

E טי

New member
כן

השואה אינה האירוע שבגינו נולד עם ישראל.
גם אם השואה לא התקיימה עם ישראל היה קיים.
אם יציאת מצרים לא הייתה לא היה עם ישראל. לכן השאלה חסרת היגיון.
 

BluePrint

New member
אני מזכיר:

השאלה מניחה שאנו נמצאים בדיוק איפה שאנו עכשיו, כל ההיסטוריה שלנו נשארת כפי שהייתה... פרט להבנה שרצף אירועים מסוים באזור גאוגרפי מצומצם, לא באמת התקיים.
 

BluePrint

New member
בכל פעם שאדם מגלה שהוא טועה, שפיותו מוטלת בספק?

או רק במקרים מסוימים?
 
למעלה