זה לא לאט, זה לאחור.
אתה מנסה להסביר לי למה המצב הנתון שהסכמתי שאינו אפשרי... אינו אפשרי.
 
אין בכוונתי להמעיט בחשיבות של יציאת מצרים, אבל נכונות האירוע לא מהותית לעצם קיומו של היהודי היום.
מהותי לזהותו כיהודי... אולי, אבל העם קיים וקנאי לזהותו כבר אלפי שנים, אז גם אם האירוע לא התרחש, העם והיהדות ימשיכו להתרחש, כי הם כאן כבר הרבה זמן.
 
מה שאני שואל לא סותר את קיום האירועים, כי אני שואל על דעתם של אנשים. ואנשים יכולים לשגות, גם בנוגע לדברים שמאד חשובים להם, וגם בנוגע לדברים שבלעדיהם לא היו מתקיימים.
 
אני מקבל את הרושם שאתה מסביר לי שאינך מסוגל לחשוב על מה תעשה ומה תחשוב, אם תמצא במצב שאתה משוכנע שלעולם לא תמצא בו, אז ענה לי על שאלה אחרת, בבקשה:
האם אתה מבין שאני שואל מה יהיו ההשלכות של מחשבה שונה כשנקודת המוצא היא ההווה, ולא מה יהיו ההשלכות של רצף היסטורי שונה?