בסופו של דבר אפשר לסכם את הסרט בכך שזה סיפור על שני בחורים שרוצים את אותה בחורה, שניהם דושים בהתחלה, אבל אחד ממשיך להיות דוש ורע אליה ומנסה לשלוט בה בכוח, והשני מבין שהיא בת אדם ומוותר על הצרכים שלו בשבילה ולומד להשתנות. זה סיפור על גאולה וסליחה, ואיך אפשר לכפר על המעשים שלך ולהשתנות, אבל לאאאעעעע.... בשביל אנשים זה רק "תסמונת שטוקהולם" כל הזמן. דיי איזה מפספסים את הנקודה אתם!
אני ממש לא מסכים.
קודם כל קשה לומר ששניהם דושים בהתחלה.
גסטון בהתחלה הוא באמת סתם דוש שלא מבין איך אישה לא יכולה לעמוד בקסמיו ואיך אישה בכלל לא תרצה חיים פרובינציאלים. זה בערך 1 בדרגת מגעילות.
לעומת זאת החיה בהתחלה לוקח אדם בשבי, מסכים לשחרר אותו רק בתמורה לזה שבתו תשאר איתו לנצח ואז צורח עליה שאם היא לא תאכל איתו אז היא לא תאכל בכלל ואחר כך צועק עליה ואלים איתה כשהיא נוגעת בדברים שלו. זה בערך 11 בדרגת מגעילות.
אחר כך גסטון מתגלה כמניאק רציני כשהוא מתכנן את הרעיון של לאיים לכלוא את אביה של בל אם היא לא תסכים להנשא לו (שעכשיו שאני חושב על זה, זה די בדיוק מה שהחיה עשה).
בעניין הזה אולי בעצם גסטון גם היה משתנה לטובה אם הוא היה מקבל עוד הזדמנות נוספת (כן הוא קיבל אחת, אבל החיה קיבל יותר מאחת)
אבל הכי גרוע זה שהם שינו את החיה לגמרי ברימייק. במקורי הוא באמת דוש בהתחלה, אבל באמת לומד להכיר אותה ומשתנה, ברימייק הוא דוש אליה כל הזמן. הדבר הכי מרכזי שאני זוכרת זה הקטע עם הספרייה. במקורי הוא נותן לה את הסיפרייה במתנה כי הוא מתאהב בה, ברימייק הוא מתווכח איתה על רומאו ויוליה ואומר לה שהוא שונא את הסיפור שהיא הכי אוהבת, ואז הוא כזה יש עוד מלא ספרים יותר טובים, קלטי את הספרייה העצומה שלי כי אני כזה עשיר ויש לי מלא ספרים. ואני כזה רואה את זה ולמההההה שינו את הרגע הזה?! זה אחד הרגעים המכוננים שהוא נותן לה את הספריה במתנה??- למה לשנות את זה כשהשארתם את רוב הדברים אותו דבר.
כאילו מה עבר לכם בראש אני פשוט לא מצליחה להבין?!? והיו עוד המון שינויים קטנים כאלה כ"כ מפגרים שרק פגמו במסר של הסרט המקורי במקום לחזק אותו ולמהה???
האמת שאני בכלל לא זוכר את הקטע הזה מהרימייק.
אבל דווקא לתת לה את הספרייה כמתנה, אם חושבים על זה, זה ממש בעייתי.
הרי הוא כלא אותה בטירה שלו והיא חייבת להשאר שם. אז הוא פשוט נותן לה להכנס לאיזה חדר נוסף שם. לקרוא לזה מתנה זה כאילו הוא עושה לה איזו טובה.
בפועל זה כמו חוטף שמחזיק נערה במרתף שלו. אחרי כמה לילות שהיא ישנה על הרצפה הוא מכניס לשם מזרון ככה שהיא תרגיש הכרת תודה לו, בעוד שבפועל הוא פשוט הקל את תנאי הכליאה שלה שהוא אחראי עליה.
שלא לדבר על כך שבשלב הזה החיה פועל מתוך ידיעה שהוא צריך לגרום לבל להתאהב בו על מנת לבטל את הקללה, אז יש לו סיבות אנוכיות שהוא מנסה להיות טוב אליה כל עוד היא תשאר לידו.
זה לא שאני מבטל את זה שהחיה כן משתנה בסופו של דבר. כי בסוף הוא כן נותן לה ללכת מתוך אמונה שרוב הסיכוי שהיא לא תחזור אליו, מה שאומר שהקללה לא תוסר.
אבל השינוי הוא לא כשהוא "נותן" לה את הספרייה.
דווקא חיבבתי את הרימייק חשבתי שהוא מהיותר מוצלחים שדיסני עשו (לעומת התועבה למשל של מלך האריות).
אבל לא כזה שמתי לב לדברים האלה. בעיקר זכור לי שהנאמברים המוזיקליים היו מוצלחים.
גם לדעתי זה כנראה הרימייק הכי טוב עד כה. (אם כי כשראיתי זה היה בלי שזכרתי כמעט את הסרט המקורי)