מועדון דיסני - מהדורה מצמררת 💀 (7) - הסיוט לפני חג המולד, קוקו, פנטזיה, היפה והחיה

didalf

Well-known member
זה מונטז' של דברים שמתרחשים באותו יום.
קחי בחשבון שכל הזמן שהיא נמצאת איתו זה הזמן שאבא שלה חוזר מהטירה לכפר, מנסה לשכנע אנשים שיש חיה ואז יוצא שוב לנסות למצוא אותה בעצמו. זה נראה ברור שהוא עשה את זה כמעט מיד.
(אם כי, אם אנחנו חוזרים לתיאוריה שלי שהזמן זז אחרת בתוך הטירה אז יכול להיות משהו במה שאת אומרת)
אני מתחילה לחשוב שבאמת הזמן בטירה זז לאט יותר|תוהה|
 

טוני החתול

Well-known member
מנהל
בסופו של דבר אפשר לסכם את הסרט בכך שזה סיפור על שני בחורים שרוצים את אותה בחורה, שניהם דושים בהתחלה, אבל אחד ממשיך להיות דוש ורע אליה ומנסה לשלוט בה בכוח, והשני מבין שהיא בת אדם ומוותר על הצרכים שלו בשבילה ולומד להשתנות. זה סיפור על גאולה וסליחה, ואיך אפשר לכפר על המעשים שלך ולהשתנות, אבל לאאאעעעע.... בשביל אנשים זה רק "תסמונת שטוקהולם" כל הזמן. דיי איזה מפספסים את הנקודה אתם!
אני ממש לא מסכים.
קודם כל קשה לומר ששניהם דושים בהתחלה.
גסטון בהתחלה הוא באמת סתם דוש שלא מבין איך אישה לא יכולה לעמוד בקסמיו ואיך אישה בכלל לא תרצה חיים פרובינציאלים. זה בערך 1 בדרגת מגעילות.
לעומת זאת החיה בהתחלה לוקח אדם בשבי, מסכים לשחרר אותו רק בתמורה לזה שבתו תשאר איתו לנצח ואז צורח עליה שאם היא לא תאכל איתו אז היא לא תאכל בכלל ואחר כך צועק עליה ואלים איתה כשהיא נוגעת בדברים שלו. זה בערך 11 בדרגת מגעילות.
אחר כך גסטון מתגלה כמניאק רציני כשהוא מתכנן את הרעיון של לאיים לכלוא את אביה של בל אם היא לא תסכים להנשא לו (שעכשיו שאני חושב על זה, זה די בדיוק מה שהחיה עשה).

בעניין הזה אולי בעצם גסטון גם היה משתנה לטובה אם הוא היה מקבל עוד הזדמנות נוספת (כן הוא קיבל אחת, אבל החיה קיבל יותר מאחת)

אבל הכי גרוע זה שהם שינו את החיה לגמרי ברימייק. במקורי הוא באמת דוש בהתחלה, אבל באמת לומד להכיר אותה ומשתנה, ברימייק הוא דוש אליה כל הזמן. הדבר הכי מרכזי שאני זוכרת זה הקטע עם הספרייה. במקורי הוא נותן לה את הסיפרייה במתנה כי הוא מתאהב בה, ברימייק הוא מתווכח איתה על רומאו ויוליה ואומר לה שהוא שונא את הסיפור שהיא הכי אוהבת, ואז הוא כזה יש עוד מלא ספרים יותר טובים, קלטי את הספרייה העצומה שלי כי אני כזה עשיר ויש לי מלא ספרים. ואני כזה רואה את זה ולמההההה שינו את הרגע הזה?! זה אחד הרגעים המכוננים שהוא נותן לה את הספריה במתנה??- למה לשנות את זה כשהשארתם את רוב הדברים אותו דבר. |פנים||פנים||פנים| כאילו מה עבר לכם בראש אני פשוט לא מצליחה להבין?!? והיו עוד המון שינויים קטנים כאלה כ"כ מפגרים שרק פגמו במסר של הסרט המקורי במקום לחזק אותו ולמהה???
האמת שאני בכלל לא זוכר את הקטע הזה מהרימייק.
אבל דווקא לתת לה את הספרייה כמתנה, אם חושבים על זה, זה ממש בעייתי.
הרי הוא כלא אותה בטירה שלו והיא חייבת להשאר שם. אז הוא פשוט נותן לה להכנס לאיזה חדר נוסף שם. לקרוא לזה מתנה זה כאילו הוא עושה לה איזו טובה.
בפועל זה כמו חוטף שמחזיק נערה במרתף שלו. אחרי כמה לילות שהיא ישנה על הרצפה הוא מכניס לשם מזרון ככה שהיא תרגיש הכרת תודה לו, בעוד שבפועל הוא פשוט הקל את תנאי הכליאה שלה שהוא אחראי עליה.
שלא לדבר על כך שבשלב הזה החיה פועל מתוך ידיעה שהוא צריך לגרום לבל להתאהב בו על מנת לבטל את הקללה, אז יש לו סיבות אנוכיות שהוא מנסה להיות טוב אליה כל עוד היא תשאר לידו.

זה לא שאני מבטל את זה שהחיה כן משתנה בסופו של דבר. כי בסוף הוא כן נותן לה ללכת מתוך אמונה שרוב הסיכוי שהיא לא תחזור אליו, מה שאומר שהקללה לא תוסר.
אבל השינוי הוא לא כשהוא "נותן" לה את הספרייה.
דווקא חיבבתי את הרימייק חשבתי שהוא מהיותר מוצלחים שדיסני עשו (לעומת התועבה למשל של מלך האריות).
אבל לא כזה שמתי לב לדברים האלה. בעיקר זכור לי שהנאמברים המוזיקליים היו מוצלחים.
גם לדעתי זה כנראה הרימייק הכי טוב עד כה. (אם כי כשראיתי זה היה בלי שזכרתי כמעט את הסרט המקורי)
 

טוני החתול

Well-known member
מנהל
אתמול נזכרתי פתאום בגרסה מודרנית לסיפור שיצאה בסרט לפני כמה שנים.
הסרט יצא ב2011 ונקרא Beastly ומככבים בו אלכס פטיפר בתפקיד החיה, ונסה הדג'נס בתפקיד בל, ניל פאטריק האריס בתפקיד כלשהו (סוג של לומייר עיוור) ומרי-קייט אולסון בתפקיד האחרון שלה כשחקנית בתור המכשפה.
לא ראיתי את הסרט, אבל איכשהו הטריילר השאיר בי מספיק רושם שזכרתי את זה.
במהלך השיר, בל מדברת על כך שהנסיכה לא תדע את זהותו של הנסיך, קראתי פעם תיאוריה שמדובר באלאדין ושזה איסטר אג עתידי אבל יש מצב שזה סתם משהו שדיסני חשבו עליו באותו רגע מבלי שתהיה עוד משמעות נוספת.
אני חשבתי שזה forshadowing לזה הולכת לפגוש את הנסיך (החיה) ולא לדעת שהוא נסיך עד שלב מאוחר יותר.
בינתיים אנחנו פוגשים את גאסטון (עם צבע העיניים הכי מזויף אבר) והסיידקיק שלו. הוא ממש רוצה להתחתן עם בל למרות שהיא לא מעוניינת בו וכל שאר בנות הכפר מקנאות בה כי הן רוצות את גאסטון (למרות שראינו במהלך הסרט רק 3 בנות שמעוניינות בו).
תאמרו מה שתאמרו על גאסטון (למשל שיש לו עדשות) אבל בהחלט אין לו בעיה עם התחייבות.
פיליפ מגיע אל בל והיא מבינה שמשהו לא בסדר ומגיעה לטירה. בל נכנסת לטירה והדבר הראשון שעלה לי לראש זה שאם היו לטירה הזו מנעולים (או לפחות לשער) אף אחד לא היה יכול להיכנס בכזו קלות.
לא חשבתי על זה. למה באמת אין מנעולים?
גאסטון עדיין מבואס על כך שבל דחתה אותו ושר שיר על כמה שהוא מוצלח.
לזכותו של גאסטון, לא הוא מתחיל את השיר על כמה שהוא מוצלח, אלא לה פו.
היה לי מאוד מעניין לראות שהחיה בסרט הזה הוא לא ממש גיבור, אם הייתי צריכה לתאר אותו אולי הייתי אומרת שהוא אנטי גיבור? ברור שיש נבל בסיפור אבל החיה הוא לא הנסיך הסטנדרטי שאנחנו רגילים לראות בסרטי דיסני (לפחות לא הישנים).
אולי באמת התואר של אנטי גיבור מתאים לו
קצת הפריע לי שכולם חשבו שבל מוזרה כי היא מתבודדת ומעדיפה לקרוא אבל אני מבינה שהסרט מותח על זה ביקורת.
בעיקרון הסרט מותח על זה ביקורת ואני מסכים שמתנהגים אליה מגעיל.
אבל היא גם מתנהגת באופן די סנובי כלפי תושבי העיירה, כאילו החיים שהם מסתפקים בהם הם לא משהו טוב מספיק.
 

טוני החתול

Well-known member
מנהל
אני לא יודעת... אני לא משוכנעת שבלי העניין הראשוני בגלל שהיא יפה, זה היה מתרחש. אולי כן ואולי לא. בגלל שהיא היתה חייבת להיות יפה - זה נשאר מוטל בספק מבחינתי.
אבל אני עדיין חושבת שהוא התחיל איתה כי היא יפה, התאהב בה בגלל האופי.
נראה לי ששתיכן לא נותנות מספיק חשיבות לכך שמהרגע הראשון הוא ידע שהוא צריך להתאהב בה בגלל הקללה. לא משנה אם היא יפה או לא. זה לא שהיו לו נשים בטירה לבחור בינהן. כל בחורה שהיה יוצא לו לפגוש (ואולי לגרום להשאר לידו בהבטחה על על מנת שישחרר את אבא שלה) הוא היה עושה מאמץ להתחיל איתה וליצור רגשות.
וכאילו כן, יכול להיות שאם היא לא הייתה יפה הוא לא היה טורח לנסות בכלל ואז הם לא היו מכירים ומתאהבים (למרות שהוא היה זקוק נואשות לבחורה אז אולי הוא היה מנסה בכל זאת [ולמה בעצם דווקא אהבה רומנטית? ולמה דווקא בת? אם הוא היה מתאהב בגבר? אם הוא היה מגלה חוסר אנוכיות כלפי מוריס דווקא? הם היו הופכים לבסטיז והוא היה עושה איזה מחווה בשבילו?
לא חשבתי על כך שאולי הקונספט יכול היה להיות גם לגבי אהבה לא רומנטית. אבל אז הוא גם היה יכול לאהוב את לומייר.
הא? האאאאא? סתם אבל אני אוהבת את הסרט אין לי באמת ביקורת]).
אני לא מבין למה את שמה את זה כנגד זה. אפשר לאהוב מאוד סרט (ואני אהבתי אותו מאוד) ועדיין שיהיה לך ביקורת עליו.
חחח בעצם האם בכלל יש סרטי דיסני או פיקסאר מהחדשים יותר שיש בהם זוג רומנטי גיי?? (אם כן אז תגידו לי רק כן אבל לא את שם הסרט אם זה ספוילר).
חחחחחחחחח
אם היה אז היו כותרות ענק בעניין והיית שומעת על זה.
אם כי כן היה סרט שהגיע יחסית ממש קרוב לזה.


אני חייב לומר שאני ממש מופתע שאני היחיד כאן שחושב שיש משהו מאוד בעייתי במה שהחיה עושה לבל, ושיש משהו מטריד בכך שבעקבות זה היא תוך כמה ימים מתאהבת בו (נראה לי יומיים אלא אם כן אנחנו מקבלים את התיאוריה על תנועה שונה של הזמן בטירה).

אני כן מסכים שאין כאן עניין של תסמונת סטוקהולם. כי במצבים של תסמונת סטוקהולם אין לחוטף אינטרס כל כך חזק שהקורבן שלו יתאהב בו. לכן זה מרגיש יותר כמו סוג של גרומינג.
הצד החיובי הוא שבסופו של דבר אנחנו רואים שהחיה כן מתאהב בה באמת ואז משחרר אותה באמת.
אז כן יש כאן התפתחות של הדמות שלו.
אבל זה לא משנה את זה שהיא התאהבה בו כשהיא הייתה נתונה לשליטתו. ולמעשה אין לנו דרך לדעת אם היא הייתה מתאהבת בו גם אם זה לא היה המצב. (למשל מצב שבו הוא משאיר את האבא איתו כדי שיבריא לפני שהוא יוצא לדרך בלי סוס ואחר כך כשבל מגיעה מראה לה את הספרייה מיד ואומר לה שהיא מוזמנת לבוא לקרוא ספרים מתי שבא לה)
 

Lhuna3

Well-known member
נראה לי ששתיכן לא נותנות מספיק חשיבות לכך שמהרגע הראשון הוא ידע שהוא צריך להתאהב בה בגלל הקללה. לא משנה אם היא יפה או לא. זה לא שהיו לו נשים בטירה לבחור בינהן. כל בחורה שהיה יוצא לו לפגוש (ואולי לגרום להשאר לידו בהבטחה על על מנת שישחרר את אבא שלה) הוא היה עושה מאמץ להתחיל איתה וליצור רגשות.
אם זה לא היה משנה אז זה לא היה נאמר.
המחשבה הרציונלית אומרת שהוא היה אמור לנסות להתחיל עם כל אחת, אבל הסרט לא גרם לי להרגיש ככה.
לא חשבתי על כך שאולי הקונספט יכול היה להיות גם לגבי אהבה לא רומנטית. אבל אז הוא גם היה יכול לאהוב את לומייר.

אני לא מבין למה את שמה את זה כנגד זה. אפשר לאהוב מאוד סרט (ואני אהבתי אותו מאוד) ועדיין שיהיה לך ביקורת עליו.

חחחחחחחחח
אם היה אז היו כותרות ענק בעניין והיית שומעת על זה.
אם כי כן היה סרט שהגיע יחסית ממש קרוב לזה.


אני חייב לומר שאני ממש מופתע שאני היחיד כאן שחושב שיש משהו מאוד בעייתי במה שהחיה עושה לבל, ושיש משהו מטריד בכך שבעקבות זה היא תוך כמה ימים מתאהבת בו (נראה לי יומיים אלא אם כן אנחנו מקבלים את התיאוריה על תנועה שונה של הזמן בטירה).

אני כן מסכים שאין כאן עניין של תסמונת סטוקהולם. כי במצבים של תסמונת סטוקהולם אין לחוטף אינטרס כל כך חזק שהקורבן שלו יתאהב בו. לכן זה מרגיש יותר כמו סוג של גרומינג.
לי זה ממש לא הרגיש כמו גרומינג, בגרומינג יש סוג של נכלוליות וערמומיות שאני לא חושבת שיש בחיה בכלל, הוא לא עשה עלי רושם של מספיק חכם בשביל זה אפילו.
זה נראה לי הרבה יותר כמו בחור שמנסה בגמלוניות להיות נחמד ליד בחורה שהוא רוצה שתאהב אותו (והקללה היא מניע יותר ברקע שם, כי הוא באמת רוצה אותה).

הצד החיובי הוא שבסופו של דבר אנחנו רואים שהחיה כן מתאהב בה באמת ואז משחרר אותה באמת.
אז כן יש כאן התפתחות של הדמות שלו.
אבל זה לא משנה את זה שהיא התאהבה בו כשהיא הייתה נתונה לשליטתו. ולמעשה אין לנו דרך לדעת אם היא הייתה מתאהבת בו גם אם זה לא היה המצב. (למשל מצב שבו הוא משאיר את האבא איתו כדי שיבריא לפני שהוא יוצא לדרך בלי סוס ואחר כך כשבל מגיעה מראה לה את הספרייה מיד ואומר לה שהיא מוזמנת לבוא לקרוא ספרים מתי שבא לה)
זה מעניין שכל אחד פה כמעט רואה אחרת את הסרט הזה, מבחינת מסרים או בעניין הבעיתיות שיש בו.
 

didalf

Well-known member
אתמול נזכרתי פתאום בגרסה מודרנית לסיפור שיצאה בסרט לפני כמה שנים.
הסרט יצא ב2011 ונקרא Beastly ומככבים בו אלכס פטיפר בתפקיד החיה, ונסה הדג'נס בתפקיד בל, ניל פאטריק האריס בתפקיד כלשהו (סוג של לומייר עיוור) ומרי-קייט אולסון בתפקיד האחרון שלה כשחקנית בתור המכשפה.
לא ראיתי את הסרט, אבל איכשהו הטריילר השאיר בי מספיק רושם שזכרתי את זה.
אה ראיתי את זה, יש מצב אפילו בקולנוע.
(פעם בחגים בני דודים שלי היו נשארים לישון והיינו הולכים לסרט אחרי ארוחת החג או בצהריים למחרת, אז היינו הולכים למה שהיה מוצג שהצלחנו להסכים עליו, אז זה נבחר באיזה פעם)
די MEH

אולי באמת התואר של אנטי גיבור מתאים לו
כרגע גרמת לי להבין שהשיר הזה הוא בעצם על החיה

אני לא מבין למה את שמה את זה כנגד זה. אפשר לאהוב מאוד סרט (ואני אהבתי אותו מאוד) ועדיין שיהיה לך ביקורת עליו.
כי אני מסכימה עם מיקי שהביקורת האלה על סרטי דיסני מעצבנות ומתחכמות סתם, אז אני לא רוצה לעשות את זה בעצמי.

(נראה לי יומיים אלא אם כן אנחנו מקבלים את התיאוריה על תנועה שונה של הזמן בטירה).
אולי הטירה בסקיירינג שמעבר לאנומליה:-P:
נראה לי שבאמת יש איזה פאק בלוגיקה של הזמנים בסרט הזה שאף אחד לא שם לב אליו ביצירה. כי נראה לי ברור שהמונטז' מתאר תקופה ארוכה בעוד שבכפר באמת עובר מעט זמן. (וגם עניין הקללה).
לכו אני באופן רשמי מאמצת את עניין "הזמן בטירה גם מכושף ועובר לאט יותר".

לי זה ממש לא הרגיש כמו גרומינג, בגרומינג יש סוג של נכלוליות וערמומיות שאני לא חושבת שיש בחיה בכלל, הוא לא עשה עלי רושם של מספיק חכם בשביל זה אפילו.
זה נראה לי הרבה יותר כמו בחור שמנסה בגמלוניות להיות נחמד ליד בחורה שהוא רוצה שתאהב אותו (והקללה היא מניע יותר ברקע שם, כי הוא באמת רוצה אותה).
|כן||כן||כן|
 

טוני החתול

Well-known member
מנהל
כרגע גרמת לי להבין שהשיר הזה הוא בעצם על החיה
פירוש מעניין
מזכיר לי שלא שמעתי את השיר באופן מלא מעבר לפעם הראשונה אחרי שאת שמת קישור.
*קראתי שטיילור הורידה קטע מהקליפ אחרי ביקורת - הקטע שהיא רואה במשקל שכתוב שהיא שמנה.
אני תוהה אם הביקורת על זה הייתה מוצדקת.
כי אני מסכימה עם מיקי שהביקורת האלה על סרטי דיסני מעצבנות ומתחכמות סתם, אז אני לא רוצה לעשות את זה בעצמי.
זה תלוי איך עושים את זה. אפשר לפרש ולבקר משהו עד שאתה לא אוהב את מה שאהבת בעבר וזה נראה לי נורא חבל.
אבל גם לא נראה לי שזה נכון לסגור את עצמך לשום ביקורת. בין היתר כי לא נראה לי שיש יצירה שהיא מושלמת כל כך שאי אפשר למצוא עליה כל ביקורת. ואם כן אז היא בטח משעממת למדי.
אגב, זה קיים מאוד בפאנדום של באפי - יש אנשים שבעבר אהבו את הסדרה והפכו לאנטי כלפיה בגלל מיליון דברים קטנים שאפשר לבקר לגביהם.
אני לא מוותר על אהבתי לסדרה בגלל כל מיני דברים שעכשיו אני רואה כבעייתיים.
אולי הטירה בסקיירינג שמעבר לאנומליה:-P:
נראה לי שבאמת יש איזה פאק בלוגיקה של הזמנים בסרט הזה שאף אחד לא שם לב אליו ביצירה. כי נראה לי ברור שהמונטז' מתאר תקופה ארוכה בעוד שבכפר באמת עובר מעט זמן. (וגם עניין הקללה).
לכו אני באופן רשמי מאמצת את עניין "הזמן בטירה גם מכושף ועובר לאט יותר".
אם כבר מדברים על סדרה עם בעיות שאני עדיין אוהב.
אם זה לא היה משנה אז זה לא היה נאמר.
המחשבה הרציונלית אומרת שהוא היה אמור לנסות להתחיל עם כל אחת, אבל הסרט לא גרם לי להרגיש ככה.
הסרט דאג להציג אותה לצייר אותה כיפה ומעבר לזה לדאוג בשיר שלה בהתחלה שיהיה ברור שהיא יפה.
אולי אני טועה, אבל לא זכור לי שהחיה אמר משהו על כך שהיא יפה. היה גם נראה שמה שגרם לו להתאהב בה היה איך שהיא טיפלה בו, ואיך שהיא לא נרתעה ממנו.
אבל אני מסכים לפחות חלקית עם הטענה שלך מקודם על כך שהמסר שאמור להיות לראות את מה שבפנים בהחלט קצת מתקלקל מכך שהפתרון בסוף הוא שהחיה הופך לנסיך יפה תואר.
לי זה ממש לא הרגיש כמו גרומינג, בגרומינג יש סוג של נכלוליות וערמומיות שאני לא חושבת שיש בחיה בכלל, הוא לא עשה עלי רושם של מספיק חכם בשביל זה אפילו.
זה נראה לי הרבה יותר כמו בחור שמנסה בגמלוניות להיות נחמד ליד בחורה שהוא רוצה שתאהב אותו (והקללה היא מניע יותר ברקע שם, כי הוא באמת רוצה אותה).
אוקי נכון. גרומינג מרמז על כוונה הרבה יותר מכוונת (ומתוחכמת) מצד התוקפן ואני באמת לא חושב שזה מה שהיה שם.
*חוץ מזה קצת קריאה בנושא מבהירה שהמונח מתכוון ליצירת קשר עם קטינים.
אבל אפילו אם זה לא מודע, הוא עדיין גורם לבל להקשר אליו תוך כדי שהיא שבויה שלו. וכל עוד היא שבויה שלו כל דבר שהוא נותן לה שהוא לא חופש מרגיש כמו סוג של מניפולציה.
זה מעניין שכל אחד פה כמעט רואה אחרת את הסרט הזה, מבחינת מסרים או בעניין הבעיתיות שיש בו.
בהחלט מעניין הדיון שהתפתח בעקבות הסרט.
 

didalf

Well-known member
פירוש מעניין
מזכיר לי שלא שמעתי את השיר באופן מלא מעבר לפעם הראשונה אחרי שאת שמת קישור.
לא מספיק. (אבל אני שמחה ששמעת כששמתי:-])
*קראתי שטיילור הורידה קטע מהקליפ אחרי ביקורת - הקטע שהיא רואה במשקל שכתוב שהיא שמנה.
אני תוהה אם הביקורת על זה הייתה מוצדקת.
לא, אבל אנשים הם בכיינים. אחרי זה גם הייתה ביקורת על אלה שביקרו. אנשי האינטרנט הם מתישים.

זה תלוי איך עושים את זה. אפשר לפרש ולבקר משהו עד שאתה לא אוהב את מה שאהבת בעבר וזה נראה לי נורא חבל.
אבל גם לא נראה לי שזה נכון לסגור את עצמך לשום ביקורת. בין היתר כי לא נראה לי שיש יצירה שהיא מושלמת כל כך שאי אפשר למצוא עליה כל ביקורת. ואם כן אז היא בטח משעממת למדי.
אגב, זה קיים מאוד בפאנדום של באפי - יש אנשים שבעבר אהבו את הסדרה והפכו לאנטי כלפיה בגלל מיליון דברים קטנים שאפשר לבקר לגביהם.
אני לא מוותר על אהבתי לסדרה בגלל כל מיני דברים שעכשיו אני רואה כבעייתיים.
כשאני אוהבת משהו אני מעידפה להתמקד בחלקים שאני אוהבת ולא לחפש בעיות בכוח.

אבל אפילו אם זה לא מודע, הוא עדיין גורם לבל להקשר אליו תוך כדי שהיא שבויה שלו. וכל עוד היא שבויה שלו כל דבר שהוא נותן לה שהוא לא חופש מרגיש כמו סוג של מניפולציה.
אז זהו שאני לא רואה אותה ממש כשבויה, כיוון שהיא ברחה כבר בלילה הראשון וחזרה מבחירה.
 

It's Always Sunny

Well-known member
אגב, זה קיים מאוד בפאנדום של באפי - יש אנשים שבעבר אהבו את הסדרה והפכו לאנטי כלפיה בגלל מיליון דברים קטנים שאפשר לבקר לגביהם.
אני לא מוותר על אהבתי לסדרה בגלל כל מיני דברים שעכשיו אני רואה כבעייתיים.
באמת? אתה מכיר אנשים שפעם אהבו את באפי ועכשיו לא?
יש לך משהו שזכור לך ממש כבעייתי? אבל מצד שני, יש גם הרבה דברים טובים בסדרה, אז זה די מתאזן, לא?

אם כבר מדברים על סדרה עם בעיות שאני עדיין אוהב.
אתה מדבר על באפי?
 

Lhuna3

Well-known member
הסרט דאג להציג אותה לצייר אותה כיפה ומעבר לזה לדאוג בשיר שלה בהתחלה שיהיה ברור שהיא יפה.
אולי אני טועה, אבל לא זכור לי שהחיה אמר משהו על כך שהיא יפה.
בדקתי שוב וכן: בסצינה שלומייר אומר לו "חשבת שאולי היא תוכל להיות זאת שתסיר את הקללה?" אז הוא אומר "זה לא יעבוד... היא כל כך יפה ואני... תסתכלו עלי!"
יחד עם זה, אני נוטה עכשיו יותר להסכים עם עדי|חזיר| שהוא לא התאהב בה מההתחלה בזכות היופי, ואז גם איתך שלפחות בהתחלת היחסים, הקללה היתה המניע העיקרי שלו להיות נחמד אליה.
זה לא גורע מהתלונה שלי על כך שלסרט חשוב להבהיר שהיא יפה וזה פוגע במסר, אבל לפחות את ההתאהבות שלו בה אני יכולה לראות בצורה חיובית יותר.

חוץ מזה באותה הזדמנות גיליתי שבאותה סצינה לומייר אומר "אתה תתאהב בה, היא תתאהב בך, ועד חצות we'll be human again"
כלומר כן יכולתי להבין מהמשפט הזה שרהיטים הם בני אדם שכושפו. בצפיה הראשונה לא שמתי לב לזה כנראה כי לא נאמר את זה לפני כן ולא עלה בדעתי, אני מן הסתם שמעתי את זה כ-you או שזו רק צורת דיבור והוא מתכוון לחיה.
 

טוני החתול

Well-known member
מנהל
לא מספיק. (אבל אני שמחה ששמעת כששמתי:-])
אני מקשיב לו עכשיו שוב (אם כי זה תוך כדי שאני כותב אז זה לא נחשב מלא כי אני לא מתרכז ככה במילים)

*היה איזה קטע מוזר לפני דקה - צפיתי בטלוויזיה ופתאום אני שומע את השיר הזה פעמיים במקביל. מה שקרה זה ששני סרטוני הטיקטוק שקישרת לי התחילו לעבוד במקביל. אבל זה ממש מוזר כי המחשב היה במצב הזה של כמו סגור (כשמופיע האופציות של משתמשים במחשב)(אני לא בטוח אם אני מסביר את זה נכון אבל אני לא זוכר איך קוראים לזה)

**עכשיו פתאום קלטתי שורה בשיר - Slowly lurching towards your favorite city
זה קשור אני מניח למשפט ידוע שקשור לנצרות - Slouching Towards Bethlehem
וזה גם השם של פרק בסדרה אנג'ל.

כשאני אוהבת משהו אני מעידפה להתמקד בחלקים שאני אוהבת ולא לחפש בעיות בכוח.
לא לחפש בעיות זה משהו אחר מלבחור ללהתעלם או לסרב לקבל בעיות שאחרים מעלים.
אם כי אני יכול גם להבין לבחור להתעלם מביקורת שהורסת הנאה ממשהו.
אז זהו שאני לא רואה אותה ממש כשבויה, כיוון שהיא ברחה כבר בלילה הראשון וחזרה מבחירה.
אוקי זה טיעון מעניין. אולי אפשר להחשיב את זה ככה.
לי זה יותר מרגיש שהיא החליטה שוב לכבד את זה שהיא הבטיחה להשאר בתמורה לזה שהוא ישחרר את אבא שלה.
נראה לי שהיא עדיין הרגישה שהיא מחוייבת להשאר ולכן היא אומרת לחיה "הלוואי והייתי יכולה לראות את אבא שלי שוב". אם היא לא הייתה מרגישה שהיא חייבת להשאר אז לא הייתה לה בעיה לומר לחיה שהיא הולכת לראות את אבא שלה ושהיא תחזור.
אחרי שבל מגלה שאבא שלה גוסס החיה אפילו אומר: I release you. You are no longer my prisoner
בדקתי שוב וכן: בסצינה שלומייר אומר לו "חשבת שאולי היא תוכל להיות זאת שתסיר את הקללה?" אז הוא אומר "זה לא יעבוד... היא כל כך יפה ואני... תסתכלו עלי!"
אוקי, אני מקבל את התיקון.
*ואני רואה שאני לא היחיד שחזר לסרט לחפש ציטוטים שיחזקו את טיעוניו.

באמת? אתה מכיר אנשים שפעם אהבו את באפי ועכשיו לא?
יש לך משהו שזכור לך ממש כבעייתי? אבל מצד שני, יש גם הרבה דברים טובים בסדרה, אז זה די מתאזן, לא?
אני לא מכיר אישית אנשים כאלו. אבל נתקלתי בכאלו באינטרנט בפורומים או מאמרים שהם כתבו.
לדעתי הסדרה מעולה והיא הרבה יותר מהכמה דברים שמרגישים לי בעייתיים, אז זה לא מתאזן, אלא עדיין הרבה יותר לכיוון הטוב.
קודם כל גם ג'וס אומר שהוא לא אוהב את המוטיב בסרטים רבים שכשמישהי מאבדת את הבתולים היא כאילו נענשת על זה מהיקום. אבל הוא עדיין עשה את זה עם באפי.
יש גם הרבה כעס של אנשים עם זה שבאפי מתאהבת בספייק אחרי שהוא ניסה לאנוס אותה. אני אישית לא מסכים עם זה ממש כי כשהוא ניסה לאנוס אותה לא הייתה לו נשמה והיא התאהבה בו כשכן הייתה לו נשמה.
אתה מדבר על באפי?
התייחסתי לסדרה "המאה" שעדי|חזיר| הזכירה כשהיא כתבה משהו על סקיירינג (כי זה מקום שבו הזמן זז בקצב אחר)
המאה היא סדרה ממש טובה, אבל עם בעיות. בעיקר זה שהעונה האחרונה שלה בכלל קיימת.
 

didalf

Well-known member
**עכשיו פתאום קלטתי שורה בשיר - Slowly lurching towards your favorite city
זה קשור אני מניח למשפט ידוע שקשור לנצרות - Slouching Towards Bethlehem
לא נראה לי8-*

לי זה יותר מרגיש שהיא החליטה שוב לכבד את זה שהיא הבטיחה להשאר בתמורה לזה שהוא ישחרר את אבא שלה.
מה? לא.
הוא הציל אותה מזאבים ונפצע בעצמו. אולי היא הבינה שהוא לא כזה נורא אם הוא מסתכן ככה בשבילה ויותר נורא בחוץ, ואולי היא הרגישה שהיא צריכה לטפל בו כי הוא נפצע, אבל היא לא חזרה רק בגלל ההבטחה.
 

טוני החתול

Well-known member
מנהל
מה? לא.
הוא הציל אותה מזאבים ונפצע בעצמו. אולי היא הבינה שהוא לא כזה נורא אם הוא מסתכן ככה בשבילה ויותר נורא בחוץ, ואולי היא הרגישה שהיא צריכה לטפל בו כי הוא נפצע, אבל היא לא חזרה רק בגלל ההבטחה.
אז למה היא מרגישה שהיא לא יכולה ללכת לראות את אבא שלה?
למה היא כל כך מופתעת ומלאת הוכרת תודה כשהחיה משחרר מההבטחה שלה?
 

didalf

Well-known member
אז למה היא מרגישה שהיא לא יכולה ללכת לראות את אבא שלה?
למה היא כל כך מופתעת ומלאת הוכרת תודה כשהחיה משחרר מההבטחה שלה?
היא כן מרגישה מחוייבת, אבל אני חושבת שאם היא באמת הייתה סובלת היא בורחת. נוח לה שם.
 
למעלה