לא. "קדוש" זה מונח דתי, ובתור מי שמתנגד נחרצות לדתות באשר הן, אני לא משתמש במילה "קדוש" לשום דבר.שאלה לי אליך: האם אתה רואה במוסד הנישואים דבר קדוש?
מדוע אתה שואל?
לא. "קדוש" זה מונח דתי, ובתור מי שמתנגד נחרצות לדתות באשר הן, אני לא משתמש במילה "קדוש" לשום דבר.שאלה לי אליך: האם אתה רואה במוסד הנישואים דבר קדוש?
תיקון השאלה: האם אתה רואה ערך בחיי משפחה ונישואים?לא. "קדוש" זה מונח דתי, ובתור מי שמתנגד נחרצות לדתות באשר הן, אני לא משתמש במילה "קדוש" לשום דבר.
מדוע אתה שואל?
בוודאי.תיקון השאלה: האם אתה רואה ערך בחיי משפחה ונישואים?
זה נכון. פעם גם אני הייתי משתמש במילה הזו, עד שנפל לי האסימון:אני מכיר אתאיסטים שמשתמשים במילה קדוש בתור ערכים למשל קדושת החיים
בוודאי.
איך רק בתנאי ששני השותפים לזוגיות אכן מעוניינים בשותפות כזו.
איני רואה שום ערך להחזיק מישהו בזוגיות בכוח, במיוחד אם יש ילדים בסיפור, כי אינוס שכזה רק יביא לפגיע בכל המעורבים.
מתי שמישהו שוכר דירה או מתקבל לעבודה הוא מחויב לחתום על חוזה. קל וחומר כששני בני זוג קושרים את את גורלם אחד בשני ומקבלים על עצמם לגדל את הילדים שיצאו מהם. אותו זוג צריך לחתום על חוזה ולעשות אקט סימלי לקשר. אתה מסכים איתי?
אני לא באמת מסכים עם זה, כי מבחינתי יש הבדל משמעותי בין זוגיות ליחסים עסקיים.מתי שמישהו שוכר דירה או מתקבל לעבודה הוא מחויב לחתום על חוזה. קל וחומר כששני בני זוג קושרים את את גורלם אחד בשני ומקבלים על עצמם לגדל את הילדים שיצאו מהם. אותו זוג צריך לחתום על חוזה ולעשות אקט סימלי לקשר. אתה מסכים איתי?
מוסר הומני הוא מוסר ששם את טובת האדם במרכז, כמובן, תוך כדי איזו בין טובתו של אחד לטובתו של השני, שכן אי אפשר לקיים חברה, וגם לא זוגיות כמובן, מבלי לאזן בין אנשים.לפני שאני אסביר לך למה דעתה של היהדות לגבי נישואים היא מוסרית. חשוב לי להבין מה הוא אותו מוסר הומני שאתה מדבר בשמו רואה בזוגית.
האם אדם אוהב סוכר והוא חולה סוכרת האם זה טובתו לאכול סוכר? לא שאני בעד שהמדינה תכפה דיאטת סוכר על אזרחים אני רק שואל מה טובתו של אותו אדם?מוסר הומני הוא מוסר ששם את טובת האדם במרכז, כמובן, תוך כדי איזו בין טובתו של אחד לטובתו של השני, שכן אי אפשר לקיים חברה, וגם לא זוגיות כמובן, מבלי לאזן בין אנשים.
משתתפים ברצון במה? אתה מתכוון שהם משתתפים ברצון במשחק? זה נראה לי לא מוסרי לראות בזוגיות מילוי תאבות משותף בלבד.ספציפית, מבחינתי זוגיות מוסרית הנה זוגיות שבה שני בני הזוג משתתפים מרצון.
מן הסתם לא, אבל אנחנו לא מפעילים מוסר כשמדובר בנזק שאנו גורמים לעצמנו.האם אדם אוהב סוכר והוא חולה סוכרת האם זה טובתו לאכול סוכר?
גם אם התוצאה של עבודת השם היא גרימת סבל לחפים מפשע?לפי הבנתי טובתו האמיתית של האדם זה לעבוד את השם
בקיום משפחה, משק בית גידול ילדים, וכן כמו שאמרת - קשירת חיים אחד בשני.משתתפים ברצון במה?
ברצינות?? אתה לא מאמין שחובתו המוסרית של האדם לשמור על בריאותו לתקן את מידותיו ולמלא ליבו בחוכמה?מן הסתם לא, אבל אנחנו לא מפעילים מוסר כשמדובר בנזק שאנו גורמים לעצמנו.
אני מאמין שכל הסבל שיש בעולם זה בגלל חטאיו של האדם. תפקידה של תורת משה זה לתקן את העולם.גם אם התוצאה של עבודת השם היא גרימת סבל לחפים מפשע?
איך אותו זוג שמתחתן יודע שכוונותיו להינשא רציניות ואמיתיות?בקיום משפחה, משק בית גידול ילדים, וכן כמו שאמרת - קשירת חיים אחד בשני.
מה לעשות שלפעמים מגיע הזמן להתיר את הקשר...
לא בדיוק.ברצינות?? אתה לא מאמין שחובתו המוסרית של האדם לשמור על בריאותו לתקן את מידותיו ולמלא ליבו בחוכמה?
זה כולל מגפות ואסונות טבע?אני מאמין שכל הסבל שיש בעולם זה בגלל חטאיו של האדם. תפקידה של תורת משה זה לתקן את העולם.
בני הזוג יכולים רק להאמין אחד לשני.איך אותו זוג שמתחתן יודע שכוונותיו להינשא רציניות ואמיתיות?
חבל על מי שמת.לא חבל להתחתן להביא ילדים ואז להתגרש?
גט זה הוכחה שנישואים זה דבר רצינינראה שענית בלי לענות...
איזו תועלת בדיוק יש בגט?
אם זוגות נפרדים ללא גט או כל פגם אחר בתחום המיני זה פוגע בתפיסת העולם של הפוגםאם לא ניתן להפר את הקשר הרוחני, איך אתה מסביר שזוגות בכל זאת נפרדים?
כי זה חובתו של הבעל לאשתו.ואיך אתה מסביר שהתורה דווקא מגדירה מצבים בהם הגבר חייב לגרש את אשתו, גם אם אוהב אותה, למשל עם הוא אינו יכול לקיים את חובתו כבעל? (קריא אימפוטנט)
חבל על מי שמת? למה מה? התאבלת על ערפאת?חבל על מי שמת.
דווקא יהיה מצוין אם אנשים יתאפקו ויימנעו מהבאת "חלק ניכר" מהילדים. גם כך העולם עומד בפני התפוצצות אוכלוסין, והעובדה שהדבר לא נמנע עד כה רק תורם לקירוב "יום הדין". מאד יתכן, שהקורונה נמצאת תחת תכנון, ובכל פעם המתכנן מפיץ זן חדש, כדי להציק לאנושות וכדי לצמצמה בבוא היום. איני איש של קונספירציות, אבל זה מתבקש.מה בדיוק אתה מצפה? שיכניסו אנשים לכלא בכוח כדי שלא יתגרשו?
או שלא יתחתנו בכלל ולא יביאו ילדים?
ברור שלא. אף אחד שמתכנן תכנית לעתיד, לא בונה על הרס התכנית, על יצירת משבר וגירושין.אתה חושב אולי שאנשים שמתגרשים, התכוונו מראש להתגרש כשהם התחתנו???
אודה ואתוודה, שאיני טורח כלל לקרוא את מסריו של הרינגטון, ואני מלא פליאה על כך שאתה יוצר שיח ושיג עם האיש המעיק הזה. אצלי... הוא מחוק מזמן.אמרת שאתה הולך להסביר לי למה כל עניין הגט מוסרי, והשתדלתי לענות על כל השאלות שלך כדי להגיע לשם, אבל אני לא רואה שאתה בכיוון.
אם כל מה שיש לך להגיד זה כמו Harrington "זה מוסרי כי אלוהים אמר נקודה" זה בסדר, אבל יכולת לעשות את זה כבר לפני 10 הודעות ולגמור עניין.
ועל זה נאמר זה מכבר: "אבות אכלו בוסר ושיני בנים תכהינה".ואם נחזור רגע לטענה שלך שכל הסבל שיש בעולם זה בגלל חטאיו של האדם, האם נראה לך מוסרי שאדם אחד יסבול בגלל חטאיו של אדם אחר, שלא היית לו כל שליטה עליהם?
זה נראה לך מוסרי להעניש מישהו על פשע שאחר ביצע?
כלומר, לשיטתך, הדרך היחידה להוכיח שנישואין זה דבר רציני היא לשעבד אנשים?גט זה הוכחה שנישואים זה דבר רציני
לא הבנתי: מי זה "הפוגם"? זה שרצה להפרד?אם זוגות נפרדים ללא גט או כל פגם אחר בתחום המיני זה פוגע בתפיסת העולם של הפוגם
הכל טוב ויפה, אבל זה לא מה ששאלתי.כי זה חובתו של הבעל לאשתו.
אתה יודע כמה פעמים אמרו לי את הביטוי הזה כדי לפסול טענה?חבל על מי שמת? למה מה? התאבלת על ערפאת?
צר לי, אך אתה בהחלט נשמע כמו איש קונספירציה.דווקא יהיה מצוין אם אנשים יתאפקו ויימנעו מהבאת "חלק ניכר" מהילדים. גם כך העולם עומד בפני התפוצצות אוכלוסין, והעובדה שהדבר לא נמנע עד כה רק תורם לקירוב "יום הדין". מאד יתכן, שהקורונה נמצאת תחת תכנון, ובכל פעם המתכנן מפיץ זן חדש, כדי להציק לאנושות וכדי לצמצמה בבוא היום. איני איש של קונספירציות, אבל זה מתבקש.
רק להבהרה: זו היית שאלה חצי רטורית שכוונה ל-gobelin.ברור שלא. אף אחד שמתכנן תכנית לעתיד, לא בונה על הרס התכנית, על יצירת משבר וגירושין.
שמע, הפורום הזה היה מת חודשים, ופתאום באו 2 משתמשים לעשות שמח, אז אמרתי אני אזרום איתם.ואני מלא פליאה על כך שאתה יוצר שיח ושיג עם האיש המעיק הזה. אצלי... הוא מחוק מזמן.
אם רק שיני בנים זה עוד היה חצי נחמה, אבל כבר נתקלתי באנשים שמבחינתם שיני כל העם יכולים לנשור בגלל חטא כזה או אחר."אבות אכלו בוסר ושיני בנים תכהינה".
האמת שדי קל להבין את הדת ברגע שיוצאים מנקודת הנחה שמדובר בהמצאה אנושית שהומצאה לצורך שליטה בתקופה מסוימת.מעבר לזה, אין לי שום אמונה בכך שדווקא בני ישראל הם עם נבחר, וייעודו הוא "לתקן" את העולם. והלוא הגויים מותרים בהריגה ואינם נמנים על העדה הנאורה. אז מאיפה צצה השטות הזו?
להתעלל זה באמת לא בסדר. אנשים מתעללים זה בזה מאלף ואחד סיבות ולך מפריע דווקא הגט?כלומר, לשיטתך, הדרך היחידה להוכיח שנישואין זה דבר רציני היא לשעבד אנשים?
לתת להם עונש כלא אם פתאום גילו שבן הזוג הפסיק לאהוב והתחיל להתעלל?
כוונתי במילה פוגם זה מי שמקיים יחסי מין בצורה בהמית. מי שעושה זאת עלול לחשוב שאדם זה בסך הכל בהמה עם שכל. מי ששומר על הברית מחובר לנשמה האלוהית שבו.לא הבנתי: מי זה "הפוגם"? זה שרצה להפרד?
ואיך זה פוגע בתפיסת עולם?
מי אמר לך שרוחני וגשמי זה שתי מקביליות שאינם נפגשות? קשר רוחני וגשמי באים כאחד.הכל טוב ויפה, אבל זה לא מה ששאלתי.
אתה טענת שנוצר קשר רוחני שלא ניתן לשבור בכלל, אבל אני הראיתי לך שהתורה מראש מודעת לכך שייתכן ויהיה צורך לשבור את הקשר.
ולא בגלל דברים רוחניים בכלל, אלא בגלל דברים גשמיים מאוד.
אם נישואין אמורים ליצור קשר רוחני, למה בכלל צריך להתנות אותם ביכולת פיזית כזו או אחרת של הבעל?
אתה רוצה לדון איתי על הלכות ייבום?אני יודע - פעם היו הלכות ייבום, אבל בתקופה המודרנית לא אוהבים להזכיר אותן, כי זה לא נשמע סימפתי...
הגט נותן לבעל דרכים חדשות להתעלל באישה מבלי להביא תועלת לאיש, ולכן הוא מפריע לי.אנשים מתעללים זה בזה מאלף ואחד סיבות ולך מפריע דווקא הגט?
תרם הראית זאת.גט זה דבר טוב ואכן ניתן להשתמש בו לרעה.
מה זה "בצורה בהמית"? בתנוחת כלב?כוונתי במילה פוגם זה מי שמקיים יחסי מין בצורה בהמית. מי שעושה זאת עלול לחשוב שאדם זה בסך הכל בהמה עם שכל. מי ששומר על הברית מחובר לנשמה האלוהית שבו.
אני מוכן לדון על מה שתרצה, אבל זה כנראה נושא לשרשור אחר.אתה רוצה לדון איתי על הלכות ייבום?
זוגיות זה קשירת קשר גורלי בין איש לאישה = אלה המילים שלך.הגט נותן לבעל דרכים חדשות להתעלל באישה מבלי להביא תועלת לאיש, ולכן הוא מפריע לי.
תרם הראית זאת.
מה זה "בצורה בהמית"? בתנוחת כלב?
איבדת אותי. שאלת אותי מי פוגם? עניתי. זה לא קשור לגט זה קשור לזוגיות בכלל. כוונתי הייתה שכל מין מחוץ לנישואים זה זלזול בכבודו של האדם.אבל ברצינות, מה הקשר בין הגט לקיום יחסים?
האם אתה רוצה לומר, שמטרתם של כל סרבני הגט היא למנוע מהנשים לקיים יחסי מין בצורה בהמית ולהתחיל לחשוב שבני אדם זה בהמות?
כולל הסרבנים שמתחילים בעצמם חיי זוגיות עם אישה אחרת בלי לשחרר את העגונה לפני?
אני יודע שבתורה כתוב לא יבא פצוע דכא וכרות שפכה בקהל השםאני מוכן לדון על מה שתרצה, אבל זה כנראה נושא לשרשור אחר.
הזכרתי הלכות אלה כדוגמה לכך שבעצם גם אם הבעל אימפוטנט אין חובה להרוס נישואין, לפחות לא לפי התורה.
לפי המוסר ה-"חילוני", שאני כמובן רואה בו מוסר אמתי, בניגוד ל-"מוסר התורה" אשר ברובו אינו מוסרי כלל, אפשר לשמר נישואין וזוגיות גם אם אין יכולת להביא ילדים.
כל עוד יש אהבה (ואני לא מתכוון פיזית), הזוגיות תהיה טובה ומוסרית.
ואם רוצים ילדים, אז זה רק יוסיף טוב לעולם אם יאמצו ילד שהתייתם או לא היה רצוי.
אני גם כתבתי שלפעמים צריך להתיר קשרים. אז מה?זוגיות זה קשירת קשר גורלי בין איש לאישה = אלה המילים שלך.
אני לא מבין מה אתה מנסה לומר פה.הגט זה הפרת הקשר הזוגי הזה.
מכאן אני מסיק שגט זה הוכחה שהקשר בין האיש לאישה היה מהותי
למה?כי זה גורם לאדם לחשוב שאדם זה בסך הכל בהמה עם שכל.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.