מי אמר שצריך חוק ולא קיבל?

זה תחום מאד בעייתי

מי ייקבע מתי מדובר בניצול ומתי בסתם מערכת יחסים בריאה בין שני אנשים בוגרים?
 
ברור שאי אפשר מבחוץ לקבוע דבר כזה

לכן החברות רוצות שיחסים כאלה באשר הם יוגדרו להיות אסורים.
 
ברור, ולכן זה מופרך

לא ריאלי, ופוגע בכמה זכויות די בסיסיות של בני אדם (כמו למשל, החופש לבחור בן זוג) ברור שצריך לפתור בעיות של ניצול ושימוש לרעה במרות, אבל תקנות גורפות כאלה הן מגוכחות
 

LastFlowers

New member
מה בדיוק מופרך?

א. צריך לחכות שהתקנה תנוסח ותפורסם, נכון לעכשיו כלום עוד לא הוחלט. ב. תקנות שכאלה לא מתיימרות לקבוע מראש שמצב מסוים = ניצול, אבל בהחלט יכולות לשרטט קווים לגבי למה יש פוטנציאל גבוה להיות בלתי אתי בעליל, ו/או להוביל לניצול. ג. אף אחד לא יכול לאסור עליך לבחור בן זוג באוניבסיטה, אבל צריך לשים גבולות אתיים: לך ולמנחה הישיר שלך יש רומן? אנחנו מפרגנים אבל צר לי - היא/הוא לא יוכלו להמשיך להנחות אותך (כי זה לא אתי, ועשוי להוביל למצב של ניצול מרות). אם התקנה תכיל סעיף כזה, אני אשמח, וממש לא ארגיש שמישהו פה פוגע לי באיזו זכות בסיסית. ד. בהמשך לנאמר במעלה הפתיל: היעדרן או קיומן של תקנות כאלה אינו משפיע על בטחוני האישי. אף אחד לא סובר שמקרה בן ארי (בהנחה שהוא נכון) נועד לקרות בגלל היעדר תקנות מסוימות, ואני אישית לא ממש בטוחה שאם היו תקנות מתאימות הוא היה נוהג אחרת. חוקים נועדו גם להישבר, אתם יודעים. מה שכן, אני בטוחה שעצם קיומה של תקנה רלוונטית תהווה סוג של גורם מרתיע, וזה עדיף מכלום.
 
אבל,

חוקים נגד ניצול יחסי מרות וניצול סמכות כבר קיימים. הרי אלה חוקי מדינה שכולם כפופים להם. אם מרצה באוניברסיטה עובר על החוק אז הוא עובר על החוק. למה צריך תקנות נוספות, בתוך האוניברסיטה? אם זוג רוצה לנהל מערכת יחסים (או רומן) שיבוסם להם. אם קיים מקרה של קשר רומנטי שמוביל לניצול - צריך לפעול בהתאם לחוק הפלילי. (ולמען הסר ספק - אין לי רומן עם המנחַה שלי, או עם כל גורם באוניברסיטה
)
 

LastFlowers

New member
כתבתי שם דוגמא

יש בעיה אתית ברומן של מנחה ותלמיד המחקר שלו. יש בעיה אתית ברומן בין מרצה לתואר ראשון וסטודנט שלומד בקורסים שהוא מעביר. כאמור, אין חוק נגד הדברים האלה, אני לא חושבת שאפשר ונכון לאסור על יחסים שכאלה, אבל בהחלט חייבים לתת מענה לגבי מה שנדרשים לעשות במקרים הללו כדי להוריד במידת האפשר את הסיכוי להגיע ליחסי ניצול מרות, כמו גם ליצירת איפה ואיפה.
 
למעלה