מלונית או דולה?

Nicki

New member
זה מאד מאד אישי...

אני רק מהמחשבה להכניס את אמא שלי לחדר לידה מתחלחלת. ההורים שלי וההורים של האיש תודרכו בצורה מ-א-ד אסרטיבית וחד משמעית שאנחנו נודיע כשנצא לבי"ח, ונודיע כשהלידה תסתיים בשלום (
) ובין לבין אני לא רוצה לשמוע מהם. המחשבה שמישהו יישב ויחכה לי מחוץ לחדר לידה או יכנס לבדוק מה שלומי...
לא בשבילי.
 

ofri2

New member
מאחר וטרם ילדת, את וודאי יכולה להרשות לעצמך

להיות קצת פחות שיפוטית ומזלזלת :)
גם אני לא לקחתי את התינוקת לשחות עם דולפינים, ועשיתי את כל הבדיקות דרך מומחי הקופה ומעולם לא קראתי שום דבר במאמאזון, אבל המסקנה הגורפת והחד משמעית מהטראומה הקשה שהסבה לי הלידה היא שאין סיכוי שבפעם הבאה אני עושה את זה בלי דולה, למשל.
וכן, חטאתי ושילמתי על מלונית - וזכיתי ליומיים ראשונים מושלמים בחיי התינוקת שלי, וזה, מבחינתי, לא נמדד בכסף, והיה מאני וול ספנט בכל קנה מידה.
לאט לך מותק. ומזל טוב.
 

פרעצעלה

New member
אוי, שכחתי שאם עוד לא ילדתי אז דעתי לא נספרת


לרגע שכחתי איפה אני נמצאת.
תמיד תהיה מישהי עם פור מעלייך, בעלת נסיון, שיודעת יותר ממך ותמליץ לך אחרת, אני חווה את זה מהשבועות הראשונים להריון ועד עכשיו. אז צר לי- זה לא עובד ככה. אני עובדת עם האינטואיציות שלי ולא יהיה לי נוח עם דולה, למה? ככה.
צר לי שעברה עלייך לידה טראומטית, ואני לא שופטת את מי שהולכת ו"חוטאת" על מלונית, בעיני זה בזבוז כסף, יש לנו כבר ילד אחד בבית (שלו) ואני ארצה לחזור הביתה.
בעיני, ובגדול (לאו דווקא ספציפית על מלונית) זו תעשייה ששואבת כסף מהריוניות (זה לא אומר שאם חלילה תתגלה בעיה באחת הסקירות לא ארוץ למומחה ואשלם כמה שצריך) ויש אובר הייפ סביב עניין ההריונות והלידות והדולות והמלוניות והעגלות. מצטערת. מתנשא? בסדר, גם ההודעה שלך לא הייתה בדיוק בגובה העיניים
 
לי אין חברות שהייתי רוצה איתי בלידה. אין.

ועם כל אהבתי העצומה לאמא שלי, הדינמיקה ביננו הייתה כנראה מחריבה לי את חווית הלידה במקרה הטוב. במקרה הרע הייתי כנראה מגיעה למפל התערבויות מתוך לחץ גרידא.
זה פשוט לא מתאים.
אם לא הייתי מתברכת בבן זוג מהזן התומך, הנוכח, והלא-נרתע-מענייני-לידה, הייתי שמחה לליווי של דמות שכל מטרתה לתמוך בי בסיטואציה לא טריוויאלית בלשון המעטה, במיוחד אם מדובר בלידה ראשונה.
 

שקדייה

New member
סדרי עדיפויות....


אני למשל ממש לא רואה טעם להשקיע בכל הציוד הראשוני יותר מידי ומעדיפה להשאיל מה שרק אפשר.... זה גם ככה לכל כך מעט זמן,
ומה שמשאילים לרוב במצב כאילו הגיע חדש משילב הרגע..... אז בשביל מה לקנות חדש? (זה גם מאוד לא ירוק וסתם חלק ממגמת צרכנות מוטרפת...)

מצד שני השקעה במלונית או בדולה זו השקעה בחוויה.
חוויה זה משהו שנשאר איתנו הרבה אחרי שאת השידת החתלה כבר העברנו הלאה......

לגבי תשלום ראשון לאוטו קטן.... את מתכוונת אולי לבימבה?!
 

פרעצעלה

New member
יש לנו המון ציוד יד שניה שרק מחכה לנו מחברים

שילב היה לשם הדוגמה
וכן, 6000 ש"ח זה תשלום ראשוני לאחלה אוטו להתחלה (בדקנו) וזה בערך המחיר של הדולה והמלונית, אבל למה שלא נמצא עוד משהו קטן כדי להתנשא על ההריונית המתחילה

לא רואה במלונית יקרה חוויה כשיש פערים כאלה מטורפים בחברה, וכשהמנקה של הבית שלי חזרה מלידת תאומות ואחרי חודש שמה אותן בתינוקיה וחזרה לעבוד, לא מסתדר לי (מתנשא? גם בסדר)
 

שקדייה

New member
חמודה, שיהיה הריון נעים ולידה נהדרת


והנה עכשיו מגיעה התנשאות באמת... אני חושבת שאת אולי קצת יותר מידי הורמונלית כרגע בשביל לנהל את הדיון הזה בנחת.
 
ולעניין תעשיית הכסף המתגלגל

התופעה שאת מזהה אכן קיימת, יש שוק מוצף והרבה פתרונות ודרכים להקל על נשים בלידה וצריך לדעת לבחור נכון מבינהם, אם בכלל. בסדרה בייבי בום שהוקרנה לאחרונה היו גם זוגות שלא התכוננו כלל. אם זה כדאי? זה עניין של סדרי עדיפיויות.

כתבת שאת מעדיפה לחסוך את הכסף לטובת הציוד, ואני לא רואה את זה ככה. ציוד זה דבר זמני, יש הרבה ממנו בכל מקרה, מקבלים המון מתנות, יש יד שניה מחברים, משפחה, קשה להתחמק משטפון הציוד לתינוקות בילד הראשון. לידה לעומת זאת היא חוויה חד פעמית (גם אם תלדי בעתיד שוב, כל לידה היא מיוחדת), ואם תרצי או לא היא חוויה משנת חיים. יש בנות מזל שהתינוק מחליק מהן החוצה בכמה צירים, אחרי זמן קצר, אבל עבור רבות אחרות נדרשים קצת יותר זמן ומאמץ. איך שזה יקרה יכול להשפיע על כל חווית ההורות הראשונית, ולדעתי לא כדאי להקל בזה ראש.
אני אישית לא מסתדרת עם נוכחות של יותר מדי עזרה ולא הייתי בוחרת בדולה, אבל אני כן חושבת שכדאי להקדיש את המשאבים הנכונים להכנה ראויה ולבחור בדרך שנכון לך ללדת.
במיוחד שאת מעמידה את זה אל מול הציוד. ציוד אולי נראה חשוב, אבל הלידה וההשלכות שלה הרבה יותר.
 

שקדייה

New member
זה עניין של אופי באופן כללי...

יש אנשים שמעדיפים להשקיע ברכוש ובציוד וכו',
ויש כאלו שמעדיפים להשקיע בחוויות.

אנחנו יותר בקטע של החוויות, בציוד משקיעים קצת פחות...
 

פרעצעלה

New member
הציוד כאמור היה רק דוגמא

אנחנו מוצפים בציוד יד שניה (אני מאוד בעד יד שניה) ואין לי כוונה לבקר בשילב כי זה יקר מדי.
אני מוכנה גם לחווית לידה קשה וגם לקלה, וסומכת על האינטואיציות שלי ועל האנשים הקרובים אליי.
 
אני מסכימה לגמרי

שחווית הלידה ומה שקורה מייד אחריה יכולים להשפיע מאוד על חווית ההורות הראשונית. אצלי (שהסתיים בניתוח קיסרי חירום) זה מאוד מאוד השפיע.
 
עוד לא ילדת

ומאחלת לך לידה מעולה בלי שום טראומה עם מישהי מקצועית שיודעת איזה דברים מפריעים לך ומה עושה לך טוב.מישהי שרואה אותך ונמצאית איתך כל הלידה והיא לא מעורבת רגשית
אבל לא כולן זוכות לזה למרות שרב המיילדות כן מנסות לעשות את זה.הן פשוט נורא עמוסות..
ואין קשר להכרות טובה
ואני לא כותבת את ה כדולה בעצמי אלא כמי שילדה פעמיחים עם דולה-זה היה הדבר הכי חכם שעשיתי.ולא פחות חשוב-בעלי הוא מכיל ותומך ומדהים.יודע על הריון ולידה הרבה יותר מהריונית ממוצעת.אבל הוא רצה שתהיה איתנו דולה שתעזור לו לעזור לי
 

d a p h n a

New member
אני חושבת שזה פשוט עניין אישי

אני, למשל, לא יכולתי להעלות על דעתי שאמא שלי תהיה איתי בחדר הלידה, או כל אדם אחר מלבד בן זוגי והצוות הרפואי.
אבל אני יכולה להבין שמישהו ירצה גורם אחר שם אם נוח לו.

ובכלל, אני לא מבינה את הקטע הזה של אנשים שאומרים לאנשים אחרים במה "עדיף" להשקיע את הכסף שלהם. אני אוהבת לשבת בבתי קפה. מישהו אחר יגיד ש"עדיף" לי להשקיע את הכסף בחסכון הקולג' של הילד שלי. מישהו אחר "יעדיף" להשקיע אותו בקוסמטיקה. מישהו שלישי יעדיף להשקיע אותו במשהו אחר.

בסופו של דבר, מדובר כאן על תקציב ה"מותרות". כלומר, אם צריך להחליט בין מלונית לבין שיהיה אוכל בבית אז נראה לי שלכולם ברור מה צריך.

וכשזה מותרות, שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה.
 
אבל השאלה פה הייתה במה עדיף להשקיע את הכסף

נראה לי שתשובה שעדיף להשקיע אותו במשהו אחר (למשל משהו אחר שקשר לתינוק - אבל לא רק) היא לגמרי לגיטימית בהקשר הזה.
 
אני ילדתי פעמיים בבלינסון

פעמיים קיסרי, אז אני לא חושבת שדולה היתה מועילה לי (?)
אבל את המלונית אף פעם לא ממש הבנתי, אפילו שאחרי קיסרי האישפוז הוא לפחות 5 ימים, זה לא כזה נורא בעיני....
בלידה הראשונה היינו 2 בחדר של 2, היה נעים ורגוע ושליו, הילדה היתה איתי רוב הזמן וכשלקחו אותה לתינוקיה הרשתי לעצמי להתאוורר, להתקלח, להסתובב בחוץ וכו.
בלידה השניה היה עומס לא נורמלי על מחלקות היולדות, בחדר של 2 היינו 3 ובחלק מהחדרים גם 4. היו יולדות במסדרון.
אבל בסדר... מבחינתי כל עוד יש לי וילון ויש לי קצת פרטיות, הכל טוב...

בשתי הלידות אגב בעלי נשאר לישון איתי בחלק מהלילות, וגם הבעלים של שותפותי לחדר. גם כשבאו המאבטחים לסלק מבקרים ב21:00, היה ברור שלבעל מותר להישאר... זה לא ככה בכל בתי החולים? זאת פריווילגיה לקיסרי? אני מופתעת. הייתי הורגת מישהו אם היו לוקחים לי אותו, הוא טיפל בילדה ונתן לי לנוח.

נכון שבית חולים זה לא המקום הכי נעים בעולם אבל עדין, הייתי מעדיפה להשקיע את הכסף הזה בחופשה נורמלית, בהמשך...
 
תודה לאל שזה לא כך בכל בתי החולים

בלילה באיכילוב אין אף אחד בחדר למעט היולדות
יש כמעט 18 שעות בהם בן הזוג יכול להיות.יש 6 שעות בהן מוענקת לנשים לידך פרטיות ללא נוכחות גבר.איזון סביר בין הצרכים.ובאמת מי שלאי כולה פסיית לטפל לבד ב6 שעות האלה מקבלת עזרה מהתינוקיה... זה בדיוק נופל להגדרה שבה ביות מלא לא אפשרי כי את לא במצב לעשות אותו
מי שרוצה כל הזמן את בן הזוג (ואני מבינה את זה) יש בשביל זה מלונית
שותפתי לחדר למשל לא יכלה לצאת מהמטר וילון שלה בלי כיסוי ראש כשיש גבר בחדר. ב-2 בלילה כשהיא אחרי לידה לדעתי רצוי וכדאי שהיא תוכל ללכת לשירותים ככה בספונטניות בלי להתארגן שעה רק כדי שבעלי יהיה על ידי
וזה לפני שמדברים על כמה כיף להסתובב דולפת מכל כיוןן חצי יום אחרי לידה כשגבר זר נמצא לידך או כמה אפשרי לישון כשמלוה כלשהו לוחש בוילון לידך כל הלילה
 
אני כ"כ שמחה שבשאר בתי החולים זה לא כך!

בתל השומר ובמאיר שבהם התנסיתי לא מאפשרים לאף אחד להישאר בלילה והאבטחה מאוד קפדנית לגביי שעות הביקור. אני ממש לא רוצה לישון באותו חדר עם בעלה של היולדת שלידי.
 
גם וגם


מאד מאמינה בצורך בדולה, בעיקר אם הכיוון הוא לידה לא מאולחשת, ומאד מאמינה בצורך בפרטיות והתנאים של מלונית + במלונית הרבה יותר נוח לעשות ביות מלא (עוד משהו שלי היה מאד מאד חשוב).
 
למעלה