שימי לב איך זה בדיוק אותו דבר:
א. נניח שאני יודע שהמציאות של מלך צרפת היא שקרית. עדין, מותר לי לדון בשאלה - מה היה קורה - אילו המציאות של מלך צרפת היתה אמיתית, ומסקנתי היתה (למשל) שמקרה כזה היה משפיע על החוקה של צרפת.
ב. נניח שאני יודע שהמציאות שעליה מדבר נתניהו היא שקרית. עדין, מותר לי לדון בשאלה - מה היה קורה - אילו המציאות שעליה מדבר נתניהו הייתה אמיתית, ומסקנתי הייתה (למשל) שבמקרה כזה - היה מצופה מנתניהו שלפחות ישאף להפסקת אש.
אם את מסכימה עם סעיף א, את אמורה להסכים גם עם סעיף ב, כי שניהם בדיוק אותו דבר, פרט להבדל אחד: סעיף א מדבר על מלך-צרפת השקרי (אלא שרק לצורך מניחים שהוא מלך אמיתי), וסעיף ב מדבר על המציאות השקרית שעליה מדבר נתניהו (אלא שרק לצורך הדיון מניחים שזו מציאות אמיתית).
אני אפילו אומר יותר מכך:
ג. נניח שאני לא יודע האם המציאות של מלך צרפת היא אמיתית או שקרית. עדין, מותר לי לדון בשאלה - מה היה קורה - אילו המציאות של מלך צרפת היתה אמיתית, ומסקנתי היתה (למשל) שמקרה כזה היה משפיע על החוקה של צרפת.
ד. נניח שאני לא יודע האם המציאות שעליה מדבר נתניהו היא אמיתית או שקרית. עדין, מותר לי לדון בשאלה - מה היה קורה - אילו המציאות שעליה מדבר נתניהו הייתה אמיתית, ומסקנתי הייתה (למשל) שבמקרה כזה - היה מצופה מנתניהו שלפחות ישאף להפסקת אש.
אם את מסכימה עם סעיף ג, את אמורה להסכים גם עם סעיף ד, כי שניהם בדיוק אותו דבר, פרט להבדל אחד: סעיף ג מדבר על מלך-צרפת (האמיתי או השקרי), וסעיף ד מדבר על המציאות (האמיתית או השקרית) שעליה מדבר נתניהו.